Στον κόσμο της μόδας υπάρχουν oi φανατικοί υποστηρικτές της τσάντας ως αξεσουάρ και οι πολέμιοι αυτής. Ναι, όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό, έτσι είναι. Για παράδειγμα ο Άγγλος, αβανγκαρντίστας, σχεδιαστής Γκάρεθ Πιού είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν σχεδιάζει τσάντες γιατί θεωρεί το συγκεκριμένο item πολύ γεροντικό. Οκέι, κάθε γνώμη είναι δεκτή αλλά τότε που στο καλό θα βάζουμε τα άπειρα, απαραίτητα πράγματα που κουβαλάμε μαζί μας καθημερινά οι γυναίκες;
Η Γεωργία Καυγά, η σχεδιάστρια και ιδιοκτήτρια του ελληνικότατου brand Candy bags, διαφωνεί κάθετα με τον Πιού. Και για να αποδείξει τη «νεανικότητα» του αξεσουάρ δημιουργεί τα αντίστοιχα ζαχαρωτά σε τσάντες καθημερινής χρήσης. «Το όνομα Candybag ήταν ιδέα ενός φίλου Αυστραλού. Σε μια συζήτηση, πριν πέντε χρόνια, μεταξύ αστείου και σοβαρού, ειπώθηκε η λέξη “candy” και μου ακούστηκε τόσο γλυκιά ώστε να γίνει το brand name των τσαντών μας» θυμάται και σπεύδει να επιχειρηματολογήσει για την σπουδαιότητα της τσάντας: «Η τσάντα είναι καθοριστικό κομμάτι στην εμφάνιση μίας γυναίκας και δηλώνει πολλά πράγματα ως προς το γούστο της, καλό είτε κακό, αλλά ακόμα και βαθύτερα πράγματα όπως η μόρφωση. Τουλάχιστον εγώ με αυτό τον τρόπο προσεγγίζω την τσάντα, με αυτή τη βαρύτητα και αυτό γιατί το συγκεκριμένο αξεσουάρ το έχω στο μυαλό μου ως πολύ σπουδαίο».
Η Γεωργία γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε σχέδιο μόδας στη σχολή Βελουδάκη, αλλά η εμπλοκή της με τη μόδα δεν ήταν τυχαία. «Οι γονείς μου διατηρούσαν βιοτεχνία και μαγαζιά με γυναικεία ρούχα. Ήταν λοιπόν μια φυσιολογική εξέλιξη η ανάμειξή μου με τον χώρο, για την οποία όμως δεν με πίεσαν καθόλου. Ήταν δηλαδή κάτι που ήθελα πολύ και εξ αρχής να ακολουθήσω. Η τσάντα ήρθε ως φυσική συνέχεια της αγάπης μου για τα αξεσουάρ, στα οποία πάντα έδινα μεγαλύτερη βαρύτητα από τα ρούχα» λέει. Η τάση που θέλει τις γυναίκες να φοράμε ένα ανεπιτήδευτο ντύσιμο αλλά να προσθέτουμε ποζάτα αξεσουάρ, έχει κερδίσει έδαφος και έξτρα μπόνους τα τελευταία χρόνια. Οι τσάντες Candy είναι περιούσιου σχεδιασμού μέσα στην απλότητά τους και βολικότατου ταμπεραμέντου -ως οφείλουν να είναι οι τσάντες.
«Η φιλοσοφία μας είναι ο μινιμαλισμός και η πρακτική προσέγγιση του αξεσουάρ που λέγεται τσάντα και το οποίο είναι απαραίτητο σε όλες τις γυναίκες. Η γυναίκα του 2016 δεν έχει πλέον το άγχος του πρωινού και βραδινού ντυσίματος και των αξεσουάρ που το συνοδεύουν. Και αυτό συνέβη γιατί η καθημερινότητα μας πλέον έχει δημιουργήσει την ανάγκη και στους σχεδιαστές να δημιουργούν χωρίς να λαμβάνουν υπ' όψη τους τέτοιου είδους κλισέ» συνεχίζει η Γεωργία.
Την ρωτάω ποια είναι η τάση για τις τσάντες του 2016. Έχω την εντύπωση ότι έχουν μικρύνει σε μέγεθος, όχι; «Οι τάσεις δημιουργούνται μεμονωμένα από τον κάθε σχεδιαστή, εγώ έτσι το αντιμετωπίζω και αυτό μου δίνει και τη ελευθερία να δημιουργήσω κάθε σεζόν πράγματα που αγαπώ και θέλω να δείξω. Σίγουρα όμως οι τσάντες χωρίζονται σε νεανικές και “ενήλικες”. Η κάθε ηλικία χρειάζεται και το ανάλογο outfit, τόσο στα ρούχα όσο και στα αξεσουάρ» απαντάει.
-Υπάρχει άραγε κάποιο στυλ τσάντας που ταιριάζει σε όλες τις ηλικίες, σε όλες τις περιστάσεις και σε όλες τις ώρες της ημέρας;
«Είναι πολύ γενικό νομίζω αυτό και σίγουρα δεν θα λειτουργούσε. Όχι, δεν υπάρχει αυτή η μία και μοναδική τσάντα για όλους και για όλα».
-Ποιο μοντέλο Candy bag είναι το πιο δημοφιλές και γιατί;
«Υπάρχει μία συγκεκριμένη τσάντα ώμου, η οποία σχεδιάζεται αδιακόπως από την πρώτη μας κολεξιόν έως και σήμερα και παραμένει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των πελατών μας. Ο λόγος της επιτυχίας της νομίζω ότι είναι το ντιζάιν αλλά και η πρακτικότητά της».
«Παρά τις αντίξοες, οικονομικές και κοινωνικές, συνθήκες που κυριαρχούν αυτή τη στιγμή στη χώρα, πολλοί νέοι άνθρωποι συνεχίζουμε να προσπαθούμε με πολύ ζήλο αλλά και δύναμη. Να αντιστεκόμαστε στη μιζέρια και να προβάλουμε το made in Greece. Πράγμα που μας κάνει υπερήφανους και κατ' επέκταση χαρούμενους» λέει η Γεωργία κλείνοντας τη συζήτηση, δίνοντας το δικό της ζαχαρένιο μήνυμα απέναντι στο θάμπωμα των καιρών.