
Η Ευγενία Βαμβακά, Ιδρύτρια και Διευθύνων Σύμβουλος της Semiology, μπορεί να συναντήθηκε, όπως λέει, με τη μόδα "τυχαία”, όμως η συνάντηση αυτή έμελλε να καθορίσει τη μετέπειτα πορεία της. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων, εργάστηκε για οκτώ χρόνια σε ναυτιλιακή επιχείρηση και μετά αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό της, δηλαδή το να εμπλακεί με τη δημιουργία. Η μόδα της πρόσφερε εκείνο που αναζητούσε - το να μην πλήττει και το να αντεπεξέρχεται διαρκώς σε προκλήσεις, πηγαίνοντας κάθε φορά ένα βήμα παραπέρα.
Βιωσιμότητα αλλά όχι σοβαροφάνεια
Έτσι, το ‘86 δημιούργησε το πρώτο της fashion brand που το 2019 μετονομάστηκε σε Semiology και σήμερα αποτελεί την πλήρη έκφραση του οράματος της Ευγενίας, αλλά και ένα από τα πρώτα βιώσιμα ελληνικά brands με στόχο να κάνει το sustainability παιχνιδιάρικο και γοητευτικό.
Γνωρίστε τη Semiology και τη δημιουργό της
Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand Semiology;
Tο 1986 ίδρυσα το brand La Stampa, το οποίο μετονομάστηκε το 2019 σε Semiology εκφράζοντας το βαθύτερο DNA του οράματός μου. Ένιωθα μία τεράστια ανάγκη για δημιουργία και έψαχνα τον τρόπο με το οποίο θα ικανοποιούσα αυτή την ανάγκη. Ήταν ξεκάθαρο στο μυαλό μου ότι ήθελα να ασχοληθώ με κάτι που θα είχε να κάνει με την παραγωγή προϊόντων που θα είχαν προοπτικές εξαγωγών.
Τυχαία "συναντήθηκα" με τον κλάδο της μόδας. Με συνάρπασε από την αρχή, διότι δεν ήταν εύκολος. Παρουσίαζε εξαιρετικό ενδιαφέρον και μεγάλο φάσμα διαφορετικών δράσεων. Δηλαδή, ένας χώρος επαγγελματικός όπου δεν πλήττεις ποτέ. Πίστευα -και πιστεύω ακόμα- ότι στην Ελλάδα έχουμε μεγάλες δυνατότητες δημιουργίας, καθώς υπάρχουν πραγματικά εμπνευσμένοι σχεδιαστές και υπέροχοι τεχνίτες που μπορούν να δημιουργήσουν εξαιρετικά προϊόντα.
Αν θα έπρεπε να περιγράψεις το DNA του brand με δύο λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;
Σοφό και playful (χαρωπό).
Μπορείς να μας περιγράψεις το πώς οραματίστηκες τη χειμερινή συλλογή και εν τέλει τη δημιούργησες;
Το σχεδιαστικό μας τμήμα με επικεφαλής την Νίκη Μαρινάκη ενημερώνεται διαρκώς για τις τάσεις της εποχής και τις προσαρμόζει στις αξίες της εταιρίας μας. Για την χειμερινή συλλογή οραματιστήκαμε ρούχα που αγκαλιάζουν και ζεσταίνουν τρυφερά το σώμα και ταυτόχρονα δίνουν δύναμη, ώστε να είμαστε σε ενδυματολογική ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Βασικός άξονας της συλλογής είναι η βιωσιμότητα, χωρίς να γίνεται βαρετή ή σοβαροφανής.

Χαρακτηρίζεται από γήινες παλέτες με τα ζεστά χρώματα του χειμώνα που συνδυάζονται αρμονικά με πινελιές από παστέλ, ενώ ενδιαφέροντα μοτίβα διακοσμούν μεγάλο κομμάτι της συλλογής μας. Αποπνέει μία αίσθηση διάχυτου ρομαντισμού χάρη στα απλικέ σχέδια από δαντέλα, τα τυπώματα δικής μας έμπνευσης που απεικονίζουν άνθη και φύλλα.

Τailored κοστούμια με mesh tops δίνουν την ευκαιρία για εξερεύνηση του layering, παλτό με λαμπερά patches, βελούδινα φορέματα, soleil φούστες, εντυπωσιακά κομμάτια από απαλή παγιέτα, βραδινά αξεσουάρ που αναβαθμίζουν το σύνολο. Χρησιμοποιήσαμε οικολογική γούνα και οικολογικό δέρμα, μουσελίνες με γεωμετρικά και animal print pattern, πανωφόρια με κεντητά μοτίβα και τον αναπάντεχο συνδυασμό pied de poule με fishbone. Πραγματικά, αποτελεί μία από τις πιο αγαπημένες μου συλλογές!
Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;
Υπάρχει μία ιδιάζουσα επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με την μόδα. Ένας νέος σχεδιαστής δεν ξέρει ακριβώς από πού και πώς να αρχίσει, όμως επειδή έχει την ορμή της νιότης χωρίς το βάρος των φόβων και τη γνώση των ρίσκων ορμά μπροστά και δημιουργεί.
Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;
Πάρα πολύ καλή, διότι είναι ένας άκρως γοητευτικός κόσμος που εναλλάσσεται διαρκώς και ανανεώνεται με μεγάλες ταχύτητες και απαιτεί εξαιρετικές ισορροπίες προκειμένου να υπάρξει.

Τι είναι για σένα το προσωπικό στιλ;
Είναι ο μοναδικός τρόπος ζωής που επιλέγει ο καθένας μας.
Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σου;
Πολλές μορφές -σύγχρονες ή παρελθοντικές- αποτελούν πηγή έμπνευσης για εμένα. Θα αναφέρω ενδεικτικά τον Σωκράτη, τη Σερ, τον Τομ Τζοουνς, την Κοκό Σανέλ
Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσες σε δείπνο και πού θα τον πήγαινες στην πόλη σου;
Τους Marithe – Francois Girbeau, Gautier, Vivian Westwood και θα τους πήγαινα μια βόλτα από το πρωί μέχρι το βράδυ στης Ακρόπολης τα μέρη.

Θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας που θεωρείς ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;
Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία του ενδύματος. Τελικά, το μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;
Μόνον αισιόδοξο. Η μόδα είναι από μόνη της χαρά διότι είναι δημιουργία.
Πού μπορούμε να βρούμε τα Semiology;
Στα 11 καταστήματά μας σε Αθήνα, Λάρισα και Κρήτη. Οnline στο e-shop Semiology.gr και σε επιλεγμένο δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.