Ενώ πολλαπλασιάζονται και δυναμώνουν οι φωνές που προειδοποιούν ότι ο πλανήτης πνίγεται στο πλαστικό, η Nestle δεσμεύεται να αντικαταστήσει πλήρως τις συσκευασίες της με ανακακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιήσιμες μέχρι το 2025. Ένα μικρό αλλά εμπνευστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η αντικατάσταση της πλαστικής συσκευασίας της KitKat στην Ιαπωνία με χάρτινη, η οποία μάλιστα διπλώνεται σε οριγκάμι. Μια χειρονομία όχι μόνο ωφέλιμη αλλά και δημιουργική και συνεπής προς τη μακροχρόνια αυτή ιαπωνική παράδοση.
Η Ιαπωνία, ως νησί, επιβαρύνεται περισσότερο από άλλες χώρες από την καταστροφή του περιβάλλοντος από τα πλαστικά. «Όσοι ζουν κατά μήκος ποταμών και ακτών στη νοτιοανατολική Ασία και σε άλλες κοινότητες του κόσμου επηρεάζονται πιο έντονα από τη ρύπανση που προκαλούν τα πλαστικά» δήλωσε σχετικά η Kate Melges, εκπρόσωπος της Greenpeace που τρέχει την καμπάνια #PlasticMonster.
Όπως έχει εκτιμήσει η Nestle, αυτή η φαινομενικά απλή πρωτοβουλία θα μειώσει κατά 380 τόνους την ποσότητα των πλαστικών απορριμμάτων που παράγει ετησίως το brand. Παραμένει μια σταγόνα στον ωκεανό πλαστικών, ας ελπίσουμε όμως να ανοίξει δρόμο και για άλλες «πράσινες» πρωτοβουλίες.
Καθώς όλο και περισσότερα brands, από τον Prada μέχρι τα Zara, δεσμεύονται δημοσίως για πιο φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, κάτι αλλάζει, έστω και πιο αργά από όσο θα έπρεπε.