0
SHARES

Από τη Λένα Ιωαννίδου των Skingurus

Πώς μακραίνουν τα μαλλιά μας; Η απάντηση αλλάζει συνήθως ανάλογα με το τι περιμένουμε… Όταν θέλουμε να μακρύνουν, μοιάζουν να μη μας κάνουν το χατίρι. Όταν πάλι καμαρώνουμε για την καινούργια, ακριβοπληρωμένη μας κουπ, πολύ γρήγορα διαπιστώνουμε ότι χρειάζεται φρεσκάρισμα … Η κοινή λογική όμως και κυρίως η επιστήμη, λένε άλλα…

Γνωρίζουμε ότι η ανθρώπινη τρίχα μακραίνει περίπου 15,5 εκατοστά το χρόνο, δηλαδή 1,30 -στην καλύτερη περίπτωση 2, 5 εκατοστά το μήνα. Η ζωή της χωρίζεται σε 3 φάσεις, στην αναγενή, την καταγενή και στην τελογενή. Η πρώτη φάση είναι η φάση της ανάπτυξης της τρίχας και διαρκεί από 2 έως 6 χρόνια. Η καταγενής, είναι μια αδρανής, μεταβατική φάση, διάρκειας από 3 εβδομάδες έως και 2 μήνες όπου η τρίχα παύει να αναπτύσσεται και τα τριχοθυλάκια συρρικνώνονται ενώ η τελογενής, είναι η τρίτη και τελευταία φάση του κύκλου της ζωής της κατά την οποία τα τριχοθυλάκια αδρανούν και η τρίχα πέφτει. Οι τρίχες δεν είναι συγχρονισμένες μεταξύ τους- κάθε μια βρίσκεται σε διαφορετική φάση - και ευτυχώς για εμάς, το 90% περίπου από αυτές βρίσκονται στην αναγενή φάση, της ανάπτυξης.

Πώς λοιπόν μπορούμε να ενισχύσουμε τη φάση ανάπτυξης της τρίχας, ή τουλάχιστον, να μην της βάζουμε…τρικλοποδιές;

Δεν βάζουμε εμπόδια στο θύλακα της τρίχας. Οι ρύποι, το σμήγμα και τα συσσωρευμένα κατάλοιπα των προϊόντων styling, φράζουν τους θύλακες των τριχών και ίσως ευθύνονται για το γεγονός ότι τα μαλλιά μας αργούν να μακρύνουν . Προσπαθήστε να μην φορτώνετε καθημερινά το δέρμα του κεφαλιού με προϊόντα - τα στεγνά σαμπουάν και οι πούδρες που δίνουν όγκο κάνουν τη μεγαλύτερη ζημιά- γιατί από εκεί περνά η σωστή ανάπτυξη της τρίχας. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στη φροντίδα του χρησιμοποιώντας, μια φορά την εβδομάδα ένα προϊόν για βαθύ καθαρισμό, αποτοξίνωση και τόνωση, ειδικά σχεδιασμένο για το τριχωτό.

Δεν λουζόμαστε κάθε μέρα. Όσο κι αν μας αρέσει να έχουμε κάθε στιγμή καθαρά και μυρωδάτα μαλλιά, η υπερβολική συχνότητα στο λούσιμο μπορεί να κάνει κακό αντί για καλό στην προσπάθειά μας να τα μακρύνουμε. Ο λόγος είναι απλός: Με την καθημερινή χρήση σαμπουάν δεν απομακρύνονται μόνο οι ρύποι αλλά και τα έλαια που εκκρίνονται από τους σμηγματογόνους αδένες του τριχωτού και είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη και λίπανση της τρίχας σε όλο το μήκος της, με αποτέλεσμα αν τα μαλλιά έχουν ήδη μακρύνει αρκετά, να αφυδατώνονται και να χάνουν τη στιλπνότητά τους. Ακόμα και αν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα λιπαρότητας, είναι προτιμότερο να περιοριστούμε στο λούσιμο, μέρα παρά μέρα, χρησιμοποιώντας ένα ήπιο σαμπουάν, χωρίς θειικά άλατα, ειδικά σχεδιασμένο για μακριά μαλλιά ή για λιπαρές ρίζες και ξηρές άκρες.

Δεν παραλείπουμε το κοντίσιονερ. Σε αντίθεση με τη μανία μας με το καθημερινό λούσιμο, πολλές από εμάς, ακόμα και σήμερα, θεωρούμε το κοντίσιονερ περιττή πολυτέλεια. Όμως η χρήση του έπειτα από το σαμπουάν είναι η πιο σημαντική κίνηση για την υγεία των μαλλιών, όχι μόνο γιατί τα ενυδατώνει, τα λειαίνει , τους χαρίζει στιλπνότητα και τα βοηθά να μην φριζάρουν. Οι βαφές και το styling με θερμότητα, στερούν από την τρίχα τα απαραίτητα λιπίδια και τις πρωτεΐνες και την αποδυναμώνουν στη ρίζα της, επιβραδύνοντας έτσι τον ρυθμό της ανάπτυξής της. Το κοντίσιονερ, με το αόρατο φιλμ που αγκαλιάζει την τρίχα και «σφραγίζει» τα λέπια της μετά το λούσιμο, τη βοηθά να αναπληρώσει και να συγκρατήσει τα θρεπτικά συστατικά στο εσωτερικό της.

Κάνουμε μασάζ στο τριχωτό. Δεν είναι μόνο απολαυστικό αλλά και ευεργετικό για το δέρμα του κεφαλιού. Το μασάζ μπορεί να γίνει στο λούσιμο ή όπως συστήνουν οι ειδικοί, πριν από αυτό, με τη βοήθεια ενός φυτικού ελαίου. Πώς; Μια φορά την εβδομάδα ζεσταίνουμε μια κουταλιά της σούπας λάδι καρύδας, χοχόμπα, αργκάν, ελαιόλαδου ή κάποιο από τα ειδικά έλαια για το τριχωτό και βουτώντας τα ακροδάχτυλά μας στο χλιαρό λάδι, κάνουμε απαλό μασάζ με κυκλικές κινήσεις σε όλο το κεφάλι. Η πίεση θα τονώσει τη μικροκυκλοφορία και τα συστατικά των ελαίων θα θρέψουν, θα αναζωογονήσουν, θα καταπραΰνουν το δέρμα και θα ενισχύσουν τους θύλακες των τριχών, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξή τους.

Κόβουμε -λίγο- τις άκρες. Όχι, με το κούρεμα δεν μεγαλώνουν πιο γρήγορα τα μαλλιά, ούτε δυναμώνουν, αλλά όσο δεν επιτρέπουμε στο ψαλίδι του κομμωτή να καθαρίσει τις ξηρές άκρες , με τη δικαιολογία ότι τα μακραίνουμε, η ψαλίδα «ανεβαίνει», τα μαλλιά γίνονται εύθραυστα, δείχνουν ταλαιπωρημένα και στο τέλος, αναγκαζόμαστε να τα κόψουμε πολύ κοντύτερα χάνοντας περισσότερο μήκος από ότι αν δεχόμασταν ένα ελαφρύ trimming κάθε τόσο.. Αφήνουμε επομένως, μια φορά στους τρεις μήνες έναν καλό hair stylist να διορθώσει την κουπ μας -χωρίς να την κοντύνει-και να καθαρίσει τα μαλλιά από την ψαλίδα.

Υιοθετούμε ένα υγιεινό, ισορροπημένο διαιτολόγιο. Πράσινα, φυλλώδη λαχανικά, άπαχα ψάρια, όσπρια και κοτόπουλο, είναι εξαιρετικές πηγές πρωτεϊνών-το δομικό συστατικό της τρίχας-, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, των θρεπτικών ουσιών συστατικών δηλαδή που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη υγιών, δυνατών, λαμπερών μαλλιών.

Περιορίζουμε το στρες. Πολύ συχνά, το στρες, ψυχικό ή σωματικό που μας κυριεύει, η κούραση, ο κακός ύπνος, είναι τα αόρατα εμπόδια που κάνουν τα μαλλιά μας όχι απλώς να μη μακραίνουν αλλά να χάνουν τη λάμψη τους και να πέφτουν. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η αναγενής φάση του κύκλου ζωής της τρίχας επηρεάζεται αρνητικά από στρεσογόνους παράγοντες με αποτέλεσμα η ανάπτυξή της να μην ολοκληρώνεται. Αν προσπαθήσουμε να χαλαρώνουμε καθημερινά διαβάζοντας ένα βιβλίο, ακούγοντας μουσική- καταπολεμώντας έστω και για λίγο την εξάρτησή μας από το smartphone-ή επιλέγοντας μια μορφή άσκησης που ηρεμεί-όπως είναι η γιόγκα- και αν καταφέρουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας, τα καλά αποτελέσματα γρήγορα θα φανούν -και δεν εννοούμε μόνο το μήκος των μαλλιών…

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram.

κεντρική φωτό: Από την επίδειξη μόδας Michael Kors στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, REUTERS/Caitlin Ochs

TAGS