Δεν είναι η πρώτη φορά που σπάει τους κανόνες της μόδας. Για να είμαστε ακριβείς, η «Vogue» της έχει αφιερώσει στο παρελθόν ολόκληρο άρθρο με τις «11 καλύτερες στιγμές που έσπασε τους κανόνες της μόδας». 

Στην απονομή των Όσκαρ του 2021 η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ παρέλαβε το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο «Nomadland» με ένα απλό, μάξι, μαύρο φόρεμα, με λαμπερή (ή μήπως swinging twenties;) λεπτομέρεια τα κρόσσια στο φινίρισμα. Τα μαλλιά της, με ατίθασες τούφες και λευκές ρίζες, θα μπορούσε να τα είχε πιάσει πρόχειρα μερικά δευτερόλεπτα προτού βγει από το σπίτι και ξεκινήσει για τη λαμπερή τελετή. Αλλά κανένας δεν σχολίασε αρνητικά την εμφάνισή της. Γιατί είναι η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ. Ή επειδή ανοίγει μια νέα, πιο συμπεριληπτική εποχή στην ομορφιά. Ή για όλους τους παραπάνω λόγους.

Δεν είναι ότι απορρίπτει τη λάμψη και την πολυτέλεια. Είναι ότι «κάνει τα δικά της» - όπως θα έλεγε και ο 5χρονος γιος μου -, βγάζει τη γλώσσα στη σοβαροφάνεια και αντιμετωπίζει τη μόδα σαν ένα αδιάκοπο παιχνίδι μεταμορφώσεων. Και καταφέρνει να στηρίξει όλες αυτές τις μεταμορφώσεις, όπως αρμόζει σε μια αληθινά χαρισματική ηθοποιό. Είναι, κατά κάποιον τρόπο, η Σίντι Σέρμαν της υποκριτικής. Είτε, ας πούμε, εμφανίζεται με φόρεμα Valentino και σανδάλια Valentino x Birkenstock (Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης, 2019) είτε με υπερμεγέθη κάπα και headpiece-εξτραβαγκάντσα (Met Gala 2018 με θέμα «Heavenly Bodies») είτε με total denim look και πέδιλα πλατφόρμες (προβολή της ταινίας «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri», Βενετία) είτε με τζιν παντελόνι και γραφιστικό T-shirt το οποίο φέρει την επιγραφή «Το Σαλόνι των Επτά Αμαρτημάτων του Διαβόλου» (σε δείπνο των Όσκαρ, το 2001).

Βγάζει τη γλώσσα στη σοβαροφάνεια και αντιμετωπίζει τη μόδα σαν ένα αδιάκοπο παιχνίδι μεταμορφώσεων. Και καταφέρνει να στηρίξει όλες αυτές τις μεταμορφώσεις

Τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ φαίνεται πως την ενδιαφέρει περισσότερο το παιχνίδι παρά το να υπηρετήσει πιστά ένα «προσωπικό στυλ». Ακόμα όμως και αν εμείς αγαπάμε τη συνέπεια, ή φοβόμαστε τους πειραματισμούς, μπορούμε να εμπνευστούμε από την μεγάλη αυτή κυρία της υποκριτικής, την τρις βραβευμένη, πλέον, με Όσκαρ, για να ενδώσουμε στη φυσικότητα όποτε, και αν, το νιώθουμε. 

Στην εποχή που οι «ασημένιες αλεπούδες», οι γυναίκες που σταματούν να βάφουν τα μαλλιά τους (ή δεν αρχίζουν να τα βάφουν ποτέ), κερδίζουν έδαφος και στάτους στον κόσμο της ομορφιάς και που η εικαστικός Αλεξάνδρα Γκραντ ποζάρει στο κόκκινο χαλί LACMA Art + Film Gala χέρι χέρι με τον αγαπημένο της, Κιάνου Ριβς, και με τις γκρίζες τούφες της, αισθανόμαστε πιο άνετα να συμφιλιωθούμε με τα σημάδια της ηλικίας.  Αν φυσικά το θέλουμε. Διαφορετικά, μπορούμε να ενδώσουμε ευχαρίστως σε λαμπερές τουαλέτες, δραματικά μακιγιάζ, ζωηρόχρωμες βαφές μαλλιών και πλαστικές επεμβάσεις. Σε ό,τι πιστεύουμε ότι μας ταιριάζει και πως δεν προδίδει την προσωπικότητά μας. Στην τελική, αυτό είναι το ζητούμενο.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ από τα Όσκαρ 2021:

Με την ομάδα του «Nomadland» στην τελετή απονομής.
Με τη Γιου Γιουνγκ Γουν, με φανταστικό puffer jacket, η οποία κέρδισε το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Minari».

Δείτε τη στιγμή που παραλαμβάνει το βραβείο της:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

φωτογραφίες: Reuters


 

TAGS