ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Την αγάπησαν οι άντρες, τη λάτρεψαν οι γυναίκες: "Η Μπέμπα Μπλανς ήταν παλαβιάρα"

"Καλά, ρε Μπεμπέκα, με το νυχτικό σου ήρθες να τραγουδήσεις;", της είπε με τον τρόπο του ο Γιώργος Ζαμπέτας, ένα βράδυ στην Πλάκα.

Την αγάπησαν οι άντρες, τη λάτρεψαν οι γυναίκες: «Η Μπέμπα Μπλανς ήταν παλαβιάρα»

Γράφει η Γιώτα Σύκκα

1961. Ο Γιώργος Ζαμπέτας διασχίζοντας την Αγίου Κωνσταντίνου βλέπει σε ένα αυτοκινητάκι Σκόντα να περνάει η Μπέμπα Μπλανς. "Σταματάει μπροστά μου η Μπλου και μου λέει, έλα να σε πάω σπίτι σου". Ετσι περιγράφει τη γνωριμία του με την τραγουδίστρια, που αγάπησαν πολλοί για την ιδιαίτερη φωνή της, την ομορφιά της αλλά και τις προκλητικές για την εποχή εμφανίσεις της στην πίστα.

Την αγάπησαν οι άντρες, τη λάτρεψαν οι γυναίκες: "Η Μπέμπα Μπλανς ήταν παλαβιάρα"
Πρώτη φορά ο Ζαμπέτας την είχε δει στην ταβέρνα του Βλάχου στην Ιερά Οδό, κοντά στο σπίτι του, τότε

Πρώτη φορά ο Ζαμπέτας την είχε δει στην ταβέρνα του Βλάχου στην Ιερά Οδό, κοντά στο σπίτι του, τότε. Μπουζούκι έπαιζε ο Λουκάς Μεφσούτης και τραγουδούσε η εκρηκτική Αγγελική Κωνσταντοπούλου, γνωστή με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Μπέμπα Μπλανς.

Η "Μπέμπα Μπλου" "ήταν μια τρελή, πολύ τρελή", διηγείται δεκαετίες μετά στην Ιωάννα Κλειάσιου, στην έκδοση "Βίος και πολιτεία" (εκδ. Ντέφι). "Εντάξει είσαι η Μπλανς για τα μαγαζιά, αλλά για τους άλλους που δεν σε ξέρουνε δεν πρέπει να κάνεις κάτι;", της έλεγε, συμβουλεύοντάς την να ηχογραφήσει τραγούδια, να μην περιορίζεται στα μαγαζιά. Την πήγε στη Fidelity, στον Πατσιφά. "Της δίνω το "Ποτέ, ποτέ" και το "Καλωσόρισες, βρε Γιώργη". Με το που τα λέει, μπαμ και σουξέ η Μπέμπα η Μπλου. Της δίνω κι άλλα, αλλά της Μπέμπας το μυαλό ήτανε αλλού. Πολύ τρελή, πολύ παλαβιάρα, γι’ αυτό και δεν κατόρθωσε να γίνει η μεγάλη καλλιτέχνιδα, αν κι ήτανε μεγάλη δεν μπόρεσε να πατήσει στο σανίδι σαν κυρίαρχη, σαν αυτοκράτειρα όπως γίνανε οι άλλες, Μαρινέλλα, Δούκισσα, Μοσχολιού". Της ξεγήθηκε, όπως έλεγε, καλά. Την έβαλε σε δίσκους και ταινίες. Την αγάπησε και ο φακός. "Είπε πολύ καλά το "Καράβι”, "Μιας πεντάρας νιάτα”, καταπληκτικά. Σε πιάνει η φωνή της, είναι μοναδική, ιδιόρρυθμη και μυστήρια. Με αγγίζει εμένα η Μπέμπα, με πιάνει, μου αρέσει. Εχει γνήσια λαϊκή φωνή. Εχει στη φωνή ένα βελούδο μυστήριο".

Δείτε την στο τραγούδι Έναν αητό αγάπησα, το 1967:

Αλλά "αγύριστο κεφάλι", έλεγαν οι παλιοί μουσικοί. "Μυαλό για πέταμα, κουκούτσι μυαλό, τρελή τελείως!", "της έλειπε η σύνεση", γράφει η κόρη του συνθέτη Κατερίνα Ζαμπέτα στην έκδοση "Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω…" (εκ. Αγκυρα). Οταν δούλευαν μαζί στο πάλκο ήθελε να λέει τραγούδια άλλων συνθετών, αυτά που έλεγαν άλλες τραγουδίστριες. "Ο πατέρας απελπιζόταν. Πού να συνεννοηθεί μαζί της". Η ατίθαση Μπέμπα απέρριψε τον "Αλήτη". "Γιώργο, δεν έχεις κανένα άλλο καλύτερο;", του είπε και η συνεργασία χάλασε. ""Αμυαλη γυναίκα”, μουρμούρισε και ανέβηκε στο στούντιο να της ζητήσει να φύγει", θυμάται η Κατερίνα Ζαμπέτα. Το σφράγισε, όμως, με το δικό της αίσθημα η Βίκυ Μοσχολιού.

Η εκρηκτική Μπλανς έκαιγε καρδιές. Αλλά όταν τα χρόνια πέρασαν, η ομορφιά έσβησε, τα χρήματα χάθηκαν σε κακές επενδύσεις και έμειναν μόνο η φωνή και ελάχιστοι κοντά της, ομολόγησε ("Freddo" 2016): "Ολοι οι άντρες με έβλεπαν σαν ένα κομμάτι κρέας, για να περάσουν καλά μαζί μου". Θα μπορούσε να έχει περισσότερα από τα 12 σπίτια που έχασε. "Ημουν επιπόλαιη". Οταν μετακόμισε στην Κυψέλη και της ζήτησα να συναντηθούμε για μια συνέντευξη στην "Κ", αρνήθηκε με μπλαζέ ευγένεια. "Δεν θέλω να δείτε πού μένω πια".

Στο "Πεθαίνω σαν Χώρα" του Δημήτρη Δημητριάδη, που σκηνοθέτησε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός το 2013, την είδαμε τελευταία φορά.

"Ολοι οι άντρες με έβλεπαν σαν ένα κομμάτι κρέας, για να περάσουν καλά μαζί μου". Θα μπορούσε να έχει περισσότερα από τα 12 σπίτια που έχασε. "Ημουν επιπόλαιη".

Η Μπέμπα Μπλανς έζησε μοιραία. Εκανε θέαμα στην πίστα με τις ενδυματολογικές επιλογές της, προκαλώντας άλλες τραγουδίστριες, αντίθετα από τους θαυμαστές της που λάτρευαν το ταμπεραμέντο της. "Καλά, ρε Μπεμπέκα, με το νυχτικό σου ήρθες να τραγουδήσεις;", της είπε με τον τρόπο του ο Γ. Ζαμπέτας ένα βράδυ στην Πλάκα, ύστερα από έναν θυελλώδη καβγά με δύο άλλες ερμηνεύτριες που τη συμβούλεψαν να αλλάξει ρούχα. Η θρυλική Μπέμπα έφυγε στα 73 της χρόνια.

Read Next

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.

Περισσότερα από

Stories

04 Σεπ 2025

O Giorgio Armani μέσα από δέκα εμβληματικές ρήσεις του

O Ιταλός πρωτοπόρος του ανδρόγυνου στιλ έφυγε από τη ζωή, αλλά συνεχίζει να μας εμπνέει μέσα από το αστήρευτο ταλέντο του.

04 Σεπ 2025

Τα vintage έπιπλα Cannage επιστρέφουν στο σαλόνι μας

Τα έπιπλα από ψάθα είναι τάση και κάνουν δυναμική επιστροφή το 2025!

04 Σεπ 2025
03 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με μαύρη couture δημιουργία στο Ζάππειο πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην τελευταία φωτογράφισή της στο Ζάππειο.

03 Σεπ 2025

Ούτε "rom", ούτε "com" | Μα πού πήγαν τέλος πάντων οι καλές ρομαντικές κομεντί;

Ένα είδος που αγαπήθηκε όσο λίγα, έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη. Θα μπορέσει να κάνει το comeback που του αξίζει;

03 Σεπ 2025

Theater News | Το "Food For Love" του Sam Shepard "ανεβαίνει" στη θεατρική σκηνή με πρωταγωνίστρια τη Melia Kreiling

Οι "Ερωτευμένοι" αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο BIOS.

03 Σεπ 2025

Τι θα δούμε στο Netflix τον Σεπτέμβριο

Αγαπημένες επιλογές και φρέσκιες πρεμιέρες έρχονται στην πλατφόρμα τις επόμενες ημέρες.

02 Σεπ 2025

Movie Review | Caught Stealing, μία περιπέτεια με στιλ και πρωταγωνιστές τη Zoë Kravitz και τον Austin Butler

Ο George Satsidis γράφει για μία από τις νέες ταινίες που έρχεται αυτή την εβδομάδα στο σινεμά.

02 Σεπ 2025

Τρεις παραστάσεις της Επιδαύρου κάνουν στάση στο Ηρώδειο

Οι παράστασεις που έκαναν πρεμιέρα και ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 έρχονται τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

02 Σεπ 2025