ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Mία τελείως άλλη Αθήνα: Έτσι θα είναι το κέντρο μετά την ολοκληρωτική μεταμόρφωση που σχεδιάζεται

Το πλάνο του δήμου Αθηναίων περιλαμβάνει μεγάλες πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομους, μισές λωρίδες κυκλοφορίας και πράσινο παντού.

Mία τελείως άλλη Αθήνα: Έτσι θα είναι το κέντρο μετά την ολοκληρωτική μεταμόρφωση που σχεδιάζεται

Πρόβα εντατικών πεζοδρομήσεων στο κέντρο της Αθήνας που συζητούνται εδώ και 30 χρόνια, φέρνει η πανδημία. Η δημοτική αρχή της πόλης ζητά από την κυβέρνηση να εγκρίνει αποκλεισμό των οχημάτων σε 8 μεγάλους και μικρότερους δρόμους, ολόκληρη την Πλάκα και το Εμπορικό Τρίγωνο ενώ προτείνει την επέκταση των πεζοδρομίων στην Πανεπιστημίου και την κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος όπου οι λωρίδες κυκλοφορίας θα μείνουν οι μισές. Η πρόταση θα συζητηθεί σε έκτακτη συνεδρίασή του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας σήμερα Δευτέρα 11/5. Τα μέτρα μπορούν να εφαρμοσθούν άμεσα με πρόχειρα μέσα όπως ζαρντινιέρες, παγκάκια, καλαθάκια και άλλα από εκείνα που χρησιμοποιούνται όταν κλείνουν δρόμοι προσωρινά.

Στην εισήγησή του προς το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης επικαλείται τον γενικότερο σχεδιασμό του για τον «Μεγάλο Αρχαιολογικό Περίπατο» που προχωρά, μετρήσεις για την επίπτωση στην κυκλοφορία αλλά και ορισμένες παρατηρήσεις που έγιναν στην διάρκεια του περιορισμού μετακινήσεων λόγω του κορονοϊού. Δεν κάνει αναφορά στα μέτρα επέκτασης των τραπεζοκαθισμάτων για τα καταστήματα εστίασης αλλά υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει τις ρυθμίσεις της την ερχόμενη Τετάρτη 13 Μαΐου 2020.

Οπως αναφέρεται στην εισήγηση, «οι οδικές μετακινήσεις στην Αθήνα τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2020, σημείωσαν δραστική μείωση, η οποία ξεπέρασε το 75% σε σχέση με τα στοιχεία του Φεβρουαρίου». Ομως δεν μειώθηκαν στο ίδιο ποσοστό τα τροχαία ατυχήματα. «Η δυσανάλογη μείωση κυκλοφορίας και ατυχημάτων πιθανώς οφείλεται στην αύξηση των ταχυτήτων μετακίνησης. Δηλαδή τα λιγότερα οχήματα στους δρόμους κινούνταν με μεγαλύτερες ταχύτητες.

Mία τελείως άλλη Αθήνα: Έτσι θα είναι το κέντρο μετά την ολοκληρωτική μεταμόρφωση που σχεδιάζεται
Η δημοτική αρχή της πόλης ζητά από την κυβέρνηση να εγκρίνει αποκλεισμό των οχημάτων σε 8 μεγάλους και μικρότερους δρόμους, ολόκληρη την Πλάκα και το Εμπορικό Τρίγωνο ενώ προτείνει την επέκταση των πεζοδρομίων στην Πανεπιστημίου και την κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις, εκ των πραγμάτων συμβάλλουν στη μείωση των ταχυτήτων και κατ’ επέκταση στη μείωση των ατυχημάτων, μέτρο που εναρμονίζεται με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Επιπλέον, η εμπειρία του τελευταίου διαστήματος απέδειξε ότι η μειωμένη κυκλοφορία στους δρόμους επέτρεψε την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου με τρόπους που δεν είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα (βάδιση, ποδήλατα)», επισημαίνει η εισήγηση του Δημάρχου. Ετσι, προτείνει μέτρα σε τρεις άξονες: Επέκταση πεζοδρομίων, Οδούς και περιοχές ελεύθερες από ΙΧ, Προώθηση Μεσων Μαζικής Μεταφοράς-Ποδηλάτων (νέες λεωφορειολωρίδες-ποδηλατόδρομοι). Αναλυτικά:

Οδός Πανεπιστημίου

Από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως την οδό Πατησίων, θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς και ποδηλάτες, πλάτους 3 λωρίδων κυκλοφορίας (9 μέτρα επιπλέον πλάτος πεζοδρομίου) σε όλο το μήκος της οδού Πανεπιστημίου. Στη νέα κατάσταση θα παραμείνουν 2 λωρίδες ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία αποκλειστική λωρίδα για τα λεωφορεία (λεωφορειολωρίδα μήκους 1.050 μέτρων παράλληλης ροής που θα εξυπηρετεί 26 γραμμές). Η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής που υπήρχε έως σήμερα καταργείται και οι γραμμές που εξυπηρετούσε μεταφέρονται σε νέα λεωφορειολωρίδα στην οδό Ακαδημίας. Σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρομίου, θα δημιουργηθεί ειδική ζώνη κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων για ποδήλατα.

Πλατεία Συντάγματος

Επεκτείνονται τα πεζοδρόμια στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου (διασταύρωση με οδό Καραγιώργη Σερβίας) με την οδό Φιλελλήνων (διασταύρωση με οδό Μητροπόλεως) και δημιουργείται νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης κυκλοφορίας. Παραμένουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και 1 λωρίδα κυκλοφορίας για αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Στο τμήμα ανάμεσα στις οδούς Ερμού και Μητροπόλεως, θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων πλάτους μίας λωρίδας κυκλοφορίας.

Οδοί χωρίς ΙΧ

Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Αμαλίας έως τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 700μ.

Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 630μ.

Οδός Αθηνάς στο σύνολό της, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ.

Οδός Ερμού στο τμήμα από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540μ.

Οδός Μητροπόλεως στο σύνολό της από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου συνολικού μήκους 600μ.

Οδός Αιόλου στο τμήμα από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού συνολικού μήκους 40μ.

Οδός Ρήγα Φεραίου (μεταξύ Βιβλιοθήκης και Πανεπιστημίου Αθηνών) στο σύνολό της από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 110μ.

Οδός Σίνα στο τμήμα από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ.. Παραμένει λεωφορειόδρομος, αλλά αλλάζει η κατεύθυνση κυκλοφορίας, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις νέες διαδρομές των λεωφορειακών γραμμών.

Περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ.

Το Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς - Πλατεία Ομονοίας - Σταδίου - Πλατεία Συντάγματος - Μητροπόλεως

Η Πλάκα που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οδούς και περιοχές ελεύθερες από τα Ι.Χ.

Στις περιοχές και τις οδούς που κλείνουν για τα ΙΧ, θα έχουν πρόσβαση μόνον: Τα οχήματα των Δημόσιων Μεταφορών Οχήματα έκτακτης ανάγκης Οχήματα τροφοδοσίας Απορριμματοφόρα Οχήματα εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) Οχήματα που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης Οχήματα εξυπηρέτησης κατοίκων Οχήματα εξυπηρέτησης ξενοδοχείων. Υπό προϋποθέσεις, θα δίνεται και η δυνατότητα εισόδου στην περιοχή σε επιβατικά Ι.Χ. με ειδική άδεια κατόπιν πρόσκλησης.

Κάπου εδώ, η εισήγηση κάνει λόγο για έλεγχο της πρόσβασης με αυτόματο ψηφιακό σύστημα, θυμίζοντας τις βυθιζόμενες μπάρες που είχε τοποθετήσει στην δεκαετία του ΄90 ο τότε δήμαρχος Δημήτρης Αβραμόπουλος.

Κυκλοφορία ταξί

Σχετικά με την κυκλοφορία και στάση των ταξί, η είσοδος τόσο στο Εμπορικό Τρίγωνο όσο και στην περιοχή της Πλάκας, θα πραγματοποιείται μετά από κλήση επιβάτη μόνο για αποβίβαση και επιβίβαση. Παράλληλα, θα επιτρέπεται στα ταξί η δεξιά στροφή από Όθωνος προς Βασιλίσσης Αμαλίας σε όλο το μήκος της λεωφορειολωρίδας. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν ειδικοί χώροι αναμονής ταξί σε κεντρικά σημεία των εν λόγω περιοχών, αναφέρει η εισήγηση

Λεωφορειολωρίδες

Με στόχο την ταχύτερη διέλευση λεωφορείων και τρόλεϊ, δημιουργούνται λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας στις οδούς Πανεπιστημίου όπου διέρχονται 26 γραμμές του ΟΑΣΑ, Ακαδημίας (17-24 γραμμές), Σύνταγμα-Φιλελλήνων (14-19 γραμμές) και στην Βασ.Σοφίας (6 γραμμές) όπου, μάλιστα, η λωρίδα δημιουργείται στο αριστερό άκρο για να διευκολύνει και την στροφή. Επίσης στις οδούς:

Αθηνάς, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ. (3/6 γραμμές ανά κατεύθυνση)

Ερμού, από την Πλατεία Μοναστηρακίου έως την Πλατεία Αγίων Ασωμάτων, μήκους 440μ. (6 γραμμές)

Μητροπόλεως και Αιόλου - Ερμού έως Πλατεία Μοναστηρακίου), συνολικού μήκους 740μ. (3 γραμμές)

Στην εισήγηση δεν γίνεται λόγος για το κόστος της προσωρινής αυτής παρέμβασης αλλά επισημαίνει ότι:

Τα μέτρα θα υλοποιηθούν πιλοτικά και θα δοκιμαστούν στην πράξη, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής τους. Μέσα από την εμπειρία της πιλοτικής εφαρμογής, θα αξιολογηθεί ρεαλιστικά ο πραγματικός αντίκτυπος στη ζωή και τη λειτουργία της πόλης.

Για την ομαλή υλοποίηση και την αποτελεσματική εφαρμογή των ρυθμίσεων θα συγκροτηθεί διαπαραταξιακή επιτροπή.

Για τη διαφανή αξιολόγηση των ρυθμίσεων, ο Δήμος Αθηναίων προτίθεται να αναρτήσει ηλεκτρονικό σύστημα διαβούλευσης..

Η εφαρμογή των τελικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και η υλοποίηση των μόνιμων έργων, θα απαιτήσει την σύνταξη Ειδικού Χωρικού Σχεδίου και της συνοδής Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και το αποτέλεσμα αυτής θα σηματοδοτήσει την θεσμική έναρξη της εμβληματικής παρέμβασης του «Μεγάλου Αρχαιολογικού Περιπάτου».

Ο «μεγάλος περίπατος» που σχεδιάζει ο Κώστας Μπακογιάννης

Η πεζοδρόμηση μεγάλων οδικών αξόνων που περιβάλλουν χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στην Αθήνα είναι ιδέα που συζητείται πριν ακόμη την δεκαετία του '80 και υλοποιήθηκε εν μέρει με τον μεγάλο πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου-Αποστόλου Παύλου και άλλες παρεμβάσεις ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων 2004

Πηγή:ethnos.gr

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

Περισσότερα από

Stories

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.

23 Απρ 2024

Ποιος σκότωσε τον Αλέξανδρο Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Πίσω στο 1973 ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα. Τα πορίσματα δείχνουν δολοφονία και οι θεωρίες συνομωσίας κάνουν το γύρο του κόσμου.

22 Απρ 2024

Μάνος Χατζιδάκις : "Μπορεί κανείς να φανταστεί ποτές, πως μια βραδιά κεφιού του, είναι δυνατόν να την καλύψει μια Σονάτα του Mπετόβεν;"

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις άλλαξε την πορεία της ελληνικής μουσικής μιλώντας για το ρεμπέτικο.