Υπάρχουν πολλά στιγμιότυπα της τηλεόρασης που θα θέλαμε να ξεχάσουμε. Να διαγράψουμε αβίαστα από την μνήμη μας, μήπως και φτάσουμε στην πολυπόθητη εξιλέωση, την λύτρωση εκατοντάδων χιλιάδων προσπαθειών και αγώνων που υποστήριξαν με πάθος ότι οι γυναίκες όχι απλώς αξίζουν, αλλά ότι είναι αυτονόητο να λαμβάνουν ισότιμη αντιμετώπιση. Ωστόσο, ακόμα και αν με έναν μαγικό τρόπο τα είχαμε καταφέρει, θα ήταν τουλάχιστον οδυνηρό να προσποιούμαστε πως δεν συνέβησαν ποτέ. Πως δεν προκάλεσαν πόνο ή απέχθεια, ακόμα και φόβο. Όπως ακριβώς συνέβη το 1995, όταν στην θέα της Κάμερον Ντίαζ να δέχεται on air σεξουαλική επίθεση από τον συμπαρουσιαστή της στα βραβεία MTV και τραγουδιστή Κρις Άιζακ, το κοινό απλώς χειροκροτούσε εκστασιασμένο.
Δεν είμαι σίγουρη τι ήταν χειρότερο: η άκρως φανερά επιθετική χειρονομία του Αμερικανού καλλιτέχνη να φιλήσει, παρά τις αντιστάσεις της, την ηθοποιό ή το παραλήρημα ενθουσιασμού από τους παρευρισκόμενους σταρ και συντελεστές στην εικόνα της αντίστασης; Ίσως τελικά χειρότερη είναι η σκέψη ότι το κίνημα #MeToo άργησε πολύ. Τόσο που στα όχι και τόσο μακρινά ‘90s, μια νεαρή γυναίκα στα πρώτα βήματα της καριέρας της, επιτρεπόταν να δεχτεί τέτοιου είδους συμπεριφορά από τον ήδη "φτασμένο" εν δύναμη θύτη, ώστε να διατηρήσει ακέραιη την φήμη της. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε στην εποχή όπου το εν λόγω θέαμα αντί να προκαλέσει την εύλογη, γεμάτη κατάπληξη – ίσως και αποδοκιμασία – απορία "Είδες τι έκανε αυτός;", άφησε το κοινό να διερωτάται "Πόσο τρελή μπορεί να είναι που του φώναζε να σταματήσει;!".
Η γοητευτική Κάμερον Ντίαζ είχε μόλις πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στην βιομηχανία του θεάματος, πρωταγωνιστώντας δυναμικά στην ταινία "The Mask". Δεν άργησε να αναδείξει το ταλέντο της μπροστά στον φακό, προσελκύοντας το ενδιαφέρον της σκηνοθεσίας των MTV Movie Awards, προτρέποντας την να παρουσιάσει μαζί με τον Κρις Άιζακ το βραβείο "Καλύτερου Φιλιού". Σαφώς, την – καταστροφική ίσως εκείνη – εποχή οι διασημότητες και τηλεοπτικές προσωπικότητες, που βρίσκονταν από καθαρή τύχη στην παρουσίαση αντίστοιχων απονομών, παρόλο που συμπεριφέρονταν βάση σεναρίου, συχνά μονολογούσαν ή έπρατταν χωρίς περιστροφές.
Έτσι, καθώς το καλλιτεχνικό δίδυμο εμφανίστηκε στη σκηνή, παρουσιάζοντας την κατηγορία βραβείου που θα απένειμαν από κοινού, ο Άιζακ με μια απρόσμενη κίνηση περνάει το χέρι του πίσω από τον λαιμό της Ντίαζ, τραβώντας την προς το μέρος του για να την φιλήσει. Η αυθόρμητη αντίδραση της ηθοποιού να γυρίσει το κεφάλι της από την άλλη, ξεκαθάριζε την πρόθεση της πως βρίσκεται σε δύσκολη θέση, παρόλο που άρχισε να γελάει, προσποιούμενη ότι επρόκειτο για μια φάρσα μεταξύ τους. Ο τραγουδιστής εξακολουθεί να επιτίθεται προς το μέρος της, αυτή την φορά ακινητοποιώντας τα χέρια της. Ωστόσο, με μια απότομη και αποφασιστική κίνηση φαίνεται πως του κόβει τον αέρα και για μια στιγμή στρέφεται προς την κάμερα εξηγώντας πως "όλα αυτά είναι εντολή του σκηνοθέτη". Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα ο Κρις Άιζακ εισβάλει και πάλι στο πλάνο της και πιεστικά καταφέρνει να αποσπάσει από εκείνη ένα φιλί, παρά τις "πειραχτικές" φωνές και τα "χαχανίσματα" πως όλα είναι υπό έλεγχο και στα πλαίσια μιας "πλάκας" μεταξύ τους.
Οι θεατές χειροκροτούν και ζητωκραυγάζουν για την "πονηρή πλάκα" ανάμεσα στους παρουσιαστές. Όμως, το κοντινό της Τζίνα Φίλιπς τα λέει όλα: Με ένα μειδίαμα στα χείλη και ένα μούδιασμα να κατακλύζει το μυαλό της, προσπαθεί να ερμηνεύσει τι στο καλό ήταν αυτό που μόλις είδαν τα μάτια της - όσο ο σύζυγός της, Γουίλιαμ Μπάλντουιν, δίπλα της χειροκροτάει γεμάτος ικανοποίηση στο πρόσωπο του. Το εν λόγω συμβάν δεν πείραξε κανέναν τότε. Όλοι το δέχτηκαν ως "φυσιολογικό", περνώντας αδιάφορα στις αναμνήσεις μιας "απελευθερωμένης" δεκαετίας, όπου η "γυναικεία ενδυνάμωση" τελικά κυριαρχούσε μόνο στα περιοδικά. Και αυτό ίσως να ήταν η πηγή του κακού; Μπορεί όμως και όχι….
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram