ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Τι θέλετε να σας πω; Ότι ζηλεύω φρικτά;». Η Μπίμπι Άντερσον δεν ήθελε να μιλάει για τον Μπέργκμαν

Ακαταμάχητο κράμα αθωότητας και σκοτεινής γοητείας η μούσα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν υπήρξε κάτι περισσότερο από ένα λαμπερό αστέρι του σουηδικού κινηματογράφου.

«Τι θέλετε να σας πω; Ότι ζηλεύω φρικτά;». Η Μπίμπι Άντερσον δεν ήθελε να μιλάει για τον Μπέργκμαν

Η Μπίμπι Άντερσον δεν ήθελε να την ρωτούν για τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μερικά χρόνια αφότου η συνεργασία τους είχε τελειώσει - μαζί με την ερωτική σχέση τους - και εκείνη είχε πλέον αναχωρήσει για το Χόλιγουντ, όπου συνέχισε την επιτυχημένη καριέρα της, εκείνος ήταν πια ζευγάρι με την έτερη ξανθιά πρωταγωνίστρια του, την πανέμορφη Λιβ Ούλμαν, την οποία του γνώρισε η ίδια η Άντερσον. Όταν ένας δημοσιογράφος επιχείρησε να την ρωτήσει για τα συναισθήματα της απέναντι σε αυτή την σχέση η αντίδραση της Μπίμπι ήταν αποστομωτική: «Τι θέλετε να σας πω; Ότι έχω πρόβλημα; Ότι ζηλεύω φρικτά; Εγώ έφυγα από τη Σουηδία γιατί ήθελα να κάνω άλλα πράγματα. Θέλω αυτή η συνέντευξη να αφορά εμένα και κανέναν άλλον».

Παρόλα αυτά, η Άντερσον συνδέθηκε με το έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν περισσότερο απ' ότι συνδέθηκε με οτιδήποτε άλλο στην κινηματογραφική της ζωή, κατά πάσα πιθανότητα, σε ολόκληρη τη ζωή της, γενικότερα. Το υπέροχο, ξανθό κορίτσι με το μουδιασμένο χαμόγελο ξετρύπωσε μέσα από την μεγάλη οθόνη χάρη στους ρόλους της στις ταινίες «Άγριες Φράουλες» και «Έβδομη Σφραγίδα», δύο από τις πιο διάσημες ταινίες του κορυφαίου Σουηδού κινηματογραφιστή.

Στην πορεία, όπως η ίδια αποκάλυψε αρκετά χρόνια αργότερα, αισθάνθηκε πολύ πιεσμένη μέσα στο καλούπι του αθώου κοριτσιού με τον οποίο το κοινό την είχε ταυτίσει εξαιτίας των χαρακτήρων που υποδυόταν στα ασπρόμαυρα καρέ του Μπέργκμαν. Μπήκε στην διαδικασία να τον πείσει πως πλέον ήταν σε θέση να μπει στα παπούτσια ενός διαφορετικού ρόλου, μίας γυναίκας πολύ πιο σύνθετης και σκοτεινής, και παράλληλα πολύ πιο αληθινής από ένα αφελές, φωτεινό κοριτσόπουλο. Και κάπως έτσι εγένετο «Περσόνα».

«Τι θέλετε να σας πω; Ότι ζηλεύω φρικτά;». Η Μπίμπι Άντερσον δεν ήθελε να μιλάει για τον Μπέργκμαν
Το υπέροχο, ξανθό κορίτσι με το μουδιασμένο χαμόγελο ξετρύπωσε μέσα από την μεγάλη οθόνη χάρη στους ρόλους της στις ταινίες «Άγριες Φράουλες» και «Έβδομη Σφραγίδα», δύο από τις πιο διάσημες ταινίες του κορυφαίου Σουηδού κινηματογραφιστή.

Η θρυλική ταινία του 1966 υπήρξε για το σουηδικό σινεμά η πιο εκκωφαντική στιγμή του σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '60. Παράλληλα ήταν το φιλμ με το οποίο η Άντερσον ξεδίπλωσε το υποκριτικό ταλέντο της, κάνοντας ολόκληρο τον κινηματογραφικό κόσμο να την αναγνωρίσει ως μία σημαντική καλλιτεχνική αξία, ως κάτι πολύ παραπάνω από μία χαριτωμένη, ξανθιά μούσα ενός σπουδαίου σκηνοθέτη. Ακόμα, ως την γυναίκα που «έχτισε» με τον χαρακτήρα που υποδύθηκε μία μεγάλη ιδέα: του τι σήμαινε να είσαι σύγχρονη γυναίκα στα ταραγμένα 60's. Η πιο μοναχική, πραγματική, χειροπιαστή, ολοκληρωμένη εκδοχή του μοντέρνου, λυπημένου, ενίοτε μπερδεμένου και σέξι θηλυκού που αναζητά τα δικά του πατήματα σε έναν κόσμο που αλλάζει και εκμοντερνίζεται. Έναν κόσμο που ζητούσε δικαιολογημένα από τις γυναίκες να είναι κάτι πολύ πιο χειραφετημένο και πολύπλευρο από αυτό που υπήρξαν οι μαμάδες τους. Η εικόνα της με τα μαύρα γυαλιά ηλίου και το μαύρο T-Shirt να στέκεται με την πλάτη σε έναν λευκό τοίχο θα γίνει σύμβολο όλων των σύγχρονων γυναικών της εποχής, καθορίζοντας σημαντικά την γενιά της. Καθορίζοντας την έννοια του τι σημαίνει να είσαι πραγματικά, ενδιαφέρον θηλυκό, ακόμα και στις μέρες μας.

Στην «Περσόνα» την βλέπουμε για πρώτη φορά και στο πλευρό της Λιβ Ούλμαν, φίλη της από παλαιότερη συνεργασία, και μία ηθοποιός που ενθουσίασε τον Μπέργκμαν από την πρώτη στιγμή που η Μπίμπι την έφερε σε επαφή μαζί του. Λίγο καιρό μετά τον ρόλο που σημάδεψε ανεπιστρεπτί την καριέρα της η Άντερσον, που έχει εντυπωσιάσει κοινό και κριτικούς με την ερμηνεία της, βρίσκει τις πόρτες του Χόλιγουντ ορθάνοιχτες μπροστά της, γενόμενη η πρώτη πραγματικά μεγάλη σταρ που έβγαλε ποτέ η Σουηδία, μετά την Ίνκριντ Μπέργκαμ.

Στην «Έβδομη Σφραγίδα».

Το 1966 γυρίζει το γουέστερν, το «Dueal at Diablo», με τον Τζέιμς Γκάρνερ που ξεχάστηκε αμέσως, δέκα χρόνια μετά θα έπαιζε στο «I Never Promised you a Rose Garden» του Αντονι Πέιτζ, το 1978 στο «An Enemy of the People» στο πλευρό του Στιβ ΜακΚούιν σε σκηνοθεσία του Τζορτζ Σέφερ. Το 1970 έπαιξε στο «Quintet» του Ρόμπερτ Αλτμαν και στο «The Kremlin Letter» του Τζον Χιούστον, ενώ εμφανίστηκε και σε μίνι-σειρές αλλά και στο Broadway. Οι τελευταίοι της ρόλοι ήταν στο «The Frost» του 2009 και στην τηλεοπτική μίνι - σειρά «Arn: The Knight Templar» του 2010.

Ίσως, λοιπόν, η μία ερώτηση που θα έπρεπε να της κάνει κανείς, αν δεν είχε φύγει ήδη από τη ζωή, το βράδυ της 14ης Απριλίου του 2019, στα 83 της χρόνια, να ήταν η εξής: «Πώς αισθάνεστε κυρία Άντερσον που σε έναν κινηματογραφικό σύμπαν γεμάτος περσόνες ήσασταν αυτή με το πι κεφαλαίο;». Και τότε αυτή θα κατέβαζε μέχρι την κορυφή της λεπτής της μύτης τα μεγάλα, μαύρα γυαλιά της, σύμβολο μίας ολόκληρης εποχής, θα φυσούσε το ξανθό τσουλούφι της που έπεφτε πάντα τεμπέλικα στο μέτωπο της και θα απαντούσε: «Εγώ είμαι η Μπίμπι που όλοι νόμιζαν πως είμαι απλά αθώα και κατάφερα να τους πείσω να με θυμούνται για όλα εκτός από αυτό».

Στις «Άγριες Φράουλες».

Μία από τις πιο διάσημες σκηνές από την «Περσόνα» του Μπέργκαμ με την Μπίμπι Άντερσον και την Λιβ Ούλμαν.

Ακολουθήστε τo WomanTOC στο Instagram.

Read Next

07 Ιαν 2025

Ζεντάγια | Η λεπτομέρεια στο look της στα Golden Globes που πρόδωσε τον γάμο της με τον Τομ Χόλαντ

To διάσημο ζευγάρι του Hollywood ετοιμάζεται να επισημοποιήσει τη σχέση του.

31 Δεκ 2024

Το αιώνιο fashion icon Τζάκι Κένεντι έκρυβε ένα μικρό μυστικό στις σόλες των παπουτσιών της

Ίσως αυτή η λεπτομέρεια την έκανε να μοιάζει τόσο αψεγάδιαστη.

Περισσότερα από

News

30 Δεκ 2024

Η ακραία δήλωση του Καρόλου εξόργισε την Νταϊάνα, όταν γεννήθηκε ο πρίγκιπας Harry

"Tη νύχτα που έφερε στον κόσμο τον Harry, η Νταϊάνα έκλαιγε τόσο πολύ, μέχρι που αποκοιμήθηκε" αποκαλύπτει ο πρώην μπάτλερ της, Paul Burrell.

29 Δεκ 2024

"Σταμάτησα να μιλάω για μένα και άρχισα να την ακούω": Πώς κέρδισε ο Κερκ Ντάγκλας τη γυναίκα του

Η ιστορία αγάπης του Κερκ Ντάγκλας και της Αν Μπάιντενς κράτησε 65 χρόνια, αν και είχε αρχίσει με μια απόρριψη.

28 Δεκ 2024

"Ενώ αγκάλιαζα σφιχτά το πρωτότοκο, έχανα το δεύτερο παιδί μου": Όταν η Μέγκαν Μαρκλ μίλησε για το μωρό που έχασε

"Η απώλεια ενός παιδιού μας προκαλεί ανυπόφορη θλίψη": Η δούκισσα του Σάσεξ είχε μιλήσει για την εμπειρία που είχε βιώσει μυστικά το καλοκαίρι του 2019.

27 Δεκ 2024

Δεν κάνουν χριστουγεννιάτικα δώρα στα παιδιά τους. Οι παράξενοι κανόνες της Κούνις και του Κούτσερ

Και άλλοι αυστηροί κανόνες που καλούνται να ακολουθήσουν τα παιδιά των celebrities, που τα έχουν όλα αλλά δεν μπορούν να τα κάνουν όλα.

27 Δεκ 2024

"Ξυπνούσα μες στη νύχτα με αιματοβαμμένους εφιάλτες": Η άγνωστη ζωή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο φως

Το μυστικό νησί όπου πηγαίνει όλα τα κορίτσια του, η συνήθεια που δεν μπορεί να κόψει αλλά και οι κραυγαλέες αντιφάσεις στον τρόπο ζωής του.

27 Δεκ 2024

Πέταξε το κινητό του μπαμπά στη λεκάνη της τουαλέτας: Τα πιο "κακομαθημένα" παιδιά των celebrities

Η Κιμ Καρντάσιαν, η Τζένιφερ Λόπεζ και η Μαράια Κάρεϊ είναι ανάμεσα στις επώνυμες μαμάδες που αν και με μια στρατιά από νταντάδες, φαίνεται να έχουν περάσει δύσκολα.

17 Δεκ 2024

Το ασυνήθιστο δώρο που χάρισε η πριγκίπισσα Άννα στην πριγκίπισσα Νταϊάνα τα πρώτα της Χριστούγεννα

Η νεαρή Νταϊάνα βρέθηκε σίγουρα προ εκπλήξεως, όπως ο καθένας άλλωστε.

14 Σεπ 2024

Η throwback φωτογραφία της Mαρίας Τζομπανάκη πριν από 44 χρόνια

Στα 24 της χρόνια πρωταγωνιστούσε στην σειρά "Λάουρα" και πόζαρε στον φακό του Κλεισθένη.

08 Σεπ 2024

Τον αποκαλούσε "πατέρα": Η άγνωστη σχέση της πριγκίπισσας Νταϊάνα και του πρίγκιπα Φίλιππου

"Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν λογικό άνθρωπο να αφήνει εσένα για την Καμίλα".

15 Αυγ 2024

Πώς η Μονρόε άνοιξε τον δρόμο στην Έλλα Φιτζέραλντ, θύμα κι εκείνη του ρατσισμού

"Μετά από αυτό δεν έπαιξα ποτέ σε μικρά τζαζ κλαμπ ξανά". Η Μέριλιν πολέμησε με τα δικά της όπλα τον ρατσισμό.