ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Εντελώς λάθος να βάζεις στην ίδια ζυγαριά τα θύματα με τους θύτες»

Η Ζέτα Δούκα απαντά στην ανάρτηση της Σμαράγδας Καρύδη που έγραψε: «Δεν μπορώ να χαρώ για την καταστροφή και των αφανισμό των άλλων».

«Εντελώς λάθος να βάζεις στην ίδια ζυγαριά τα θύματα με τους θύτες»

Η Ζέτα Δούκα απαντά στην Σμαράγδα Καρύδη: «Τα βρεγμένα ρούχα τα στεγνώνουμε αφού τελειώσει βροχή»

«Εντελώς λάθος να βάζεις στην ίδια ζυγαριά τα θύματα με τους θύτες»

«Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την δήλωσή σου, που είναι το πρώτο πράγμα που μου απευθύνεις και σε προσωπικό επίπεδο από τότε που ξεκίνησε αυτή η ιστορία και που αποτελεί τον μοναδικό λόγο που τοποθετούμαι αυτή τη στιγμή», γράφει η Ζέτα Δούκα απευθυνόμενη στην Σμαράγδα Καρύδη.

Η Ζέτα Δούκα απαντά στην Σμαράγδα Καρύδη με ανάρτησή της στα σόσιαλ μίντια. Μετά το κείμενο που έγραψε την Πέμπτη η Σμαράγδα Καρύδη, σε σημείο του οποίου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στηρίζω τα θύματα κακοποίησης αλλά δεν μπορώ να χαρώ με την καταστροφή των άλλων», η Ζέτα Δούκα θέλησε σήμερα να δώσει τη δική της απάντηση.

Η ανάρτηση που έκανε η Σμαράγδα Καρύδη

«Όταν ήμουν στο τρίτο έτος της Δραματικής του Εθνικού ένας συμμαθητής μας (που μάλλον στην πορεία εγκατέλειψε γιατί δεν τον συναντήσαμε ξανά μέσα στα χρόνια) σε μία ομαδική σκηνή απ’ το «Όνειρο καλοκαιρινής Νύχτας» στο μάθημα του Γιώργου Μιχαηλίδη , έκανε τα πάντα για να κλέψει την προσοχή από αυτούς που έπαιζαν σε πρώτο πλάνο, κάνοντας αυτό που λέμε στο θέατρο « ψιλή βροχή».

Δηλαδή αδιαφορείς για την ιστορία που λέμε όλοι από κοινού γιατί βασικά σ ενδιαφέρει το κοινό να προσέξει εσένα. Όταν ο Μιχαηλίδης του έκανε παρατήρηση ο συμμαθητής μου του είπε ότι πιστεύει ότι αυτό που κάνει είναι νόμιμο, κι ότι το θέατρο έτσι κι αλλιώς είναι μια αρένα. Έπεσε σιωπή. Σοκαριστήκαμε όλοι απίστευτα. Σταμάτησε η πρόβα κι ο Μιχαηλίδης μας μίλησε πολύ ώρα για το γιατί όλο αυτό είναι λάθος. Ήταν πολύ θλιβερό να συναντάς τέτοιον απροκάλυπτο κυνισμό σ έναν τόσο νέο άνθρωπο, στην ηλικία εκείνη που συνήθως έχεις την ορμή και την όρεξη να κάνεις τον κόσμο καλύτερο.

Τώρα νέα παιδιά που θέλουν ν ασχοληθούν με το θέατρο με ρωτάνε. Βλέπουν όλα αυτά τα σοκαριστικά που έρχονται στο φως κι απογοητεύονται. Και φοβούνται. Έχω να τους πω να μη φοβούνται τίποτα. Το θέατρο δεν είναι βούρκος. Ούτε η σκηνή αρένα. Η πλειοψηφία των ανθρώπων που δουλεύουν στο θέατρο δεν είναι τέρατα. Θα γνωρίσετε σπουδαίους και υπέροχους ανθρώπους. Υπάρχουν και τα τέρατα όπως υπάρχουν παντού. Κι αν βρείτε τέρατα στο δρόμο σας μη φοβηθείτε. Και μη τους πιστεύετε. Δε χρειάζεται να «κάτσετε» σε κανέναν για ένα ρόλο. Δε χρειάζεται ούτε να φιλήσετε κατουρημένες ποδιές. Δεν είναι αυτή η συνταγή της επιτυχίας. Συγκεντρωθείτε μόνο στη δουλειά σας. Είναι κοπιαστική. Και μην ετεροκαθορίζεστε. Μη συγκρίνεστε με κανέναν. Μορφωθείτε, ψάξτε μέσα σας τι θέλετε να πείτε και πείτε το. Ένα παιχνίδι είναι. Απλώς πάρτε στα σοβαρά τους κανόνες και παίξτε τίμια. Το θέατρο είναι χώρος μοιρασιάς. Εκεί που ανοίγεσαι και σου ανοίγεται κι ο άλλος. Είναι εκεί που πρέπει να νιώσεις ασφάλεια κι εμπιστοσύνη για ν αφήσεις τον εαυτό σου στα χέρια των άλλων. Ολόκληρο. Με το ταλέντο σου και την ανεπάρκεια σου. Με τις ευκολίες και τις αδυναμίες σου. Με τη γοητεία σου και οι τον άχαρο εαυτό σου. Μη κρύψεις τίποτα. Απ’ την ανεπάρκεια και την αδυναμία σου συχνά προκύπτει το πιο όμορφο αποτέλεσμα.

Οι άνθρωποι δεν είναι ένα πράγμα. Όπως κι οι ενδιαφέροντες ρόλοι που θα παίξετε δεν έχουν μόνο μια διάσταση. Δεν είναι ούτε μόνο καλοί ούτε απόλυτα κακοί. Είναι πολύ ξεκούραστο να έχεις μια ξεκάθαρη θέση για τα πάντα και πολύ ανακουφιστικό. Είναι πολύ εύκολο να είσαι οπαδός φανατικός και δεν έχει κόπο. Αρκεί ν αποφασίσεις ποιον θ αγαπάς και ποιον θα μισείς.

Τι είναι σωστό και τι λάθος. Μακάρι να μπορούσα να μην έχω αντιφάσεις και να είναι όλα καθαρά μέσα μου.

Στηρίζω με όλη μου τη ψυχή τις γυναίκες και τ αγόρια που έχουν υποστεί οποιασδήποτε μορφής κακοποίησης. Τους πιστεύω, τους εκτιμώ και τους θαυμάζω για το θάρρος τους. Καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι να βρεις το κουράγιο να βγεις μπροστά. Κάποιες απ’ αυτές τις γυναίκες είναι φίλες μου και τις αγαπώ. Το θέατρο έχει ανάγκη από θαρραλέους ανθρώπους κι όχι θρασύδειλους. Γενναιόδωρους. Που πάνω στη σκηνή αφήνουν χώρο στον άλλον και τον βοηθούν να βγει καλύτερος. Όχι από ναρκισσιστικές προσωπικότητες που αντλούν δύναμη απ’ τον εξευτελισμό των άλλων. Στηρίζω τους ανθρώπους που παίρνουν την ευθύνη και βγαίνουν επωνύμως να καταγγείλουν κάτι άδικο που τους βαραίνει και που έτσι ανοίγουν το δρόμο και σ άλλους που δεν είχαν φωνή για ν ακουστεί. Και πρέπει να πάψουν να φοβούνται. Κάνουμε μια δουλειά που τη διαλέξαμε από αγάπη. Ο φόβος δεν έχει θέση εδώ.

Απ τη άλλη δε μπορώ ούτε να χαρώ για την καταστροφή και των αφανισμό των άλλων. Καταλαβαίνω ότι δε γινόταν αλλιώς και θλίβομαι πολύ για αυτούς. Λυπάμαι. Αυτό μόνο νιώθω. Λύπη. Και αμηχανία. Με κάποιους συναντηθήκαμε, με κάποιους πορευτήκαμε παράλληλα κι άλλους τους θαύμασα για τη δουλειά τους. Όμως το ότι ας πούμε εγώ είχα με κάποιον μια πολύ καλή συνεργασία, δεν με κάνει να αμφισβητώ έναν άλλον άνθρωπο που πέρασε μαρτυρικά κοντά του. Απλώς δε μπορώ ούτε θέλω να βγω στον λιθοβολισμό της πλατείας να ρίξω κι εγώ μια πέτρα. Είναι κάτι που έτσι κι αλλιώς μου είναι ξένο. Μπορώ μόνο να στέκομαι με δέος στην ώρα τη σκληρή του καθενός. Ξέρω ότι εγώ μπορώ να έχω αυτή τη ψυχραιμία γιατί ποτέ κανείς δε μου φέρθηκε κακοποιητικά και δεν έχω μαζεμένο πόνο ούτε οργή. Όμως το ότι εγώ από θέση, από χαρακτήρα ή απλώς επειδή ήμουν τυχερή, δεν άφησα περιθώρια σε κάποιον να μου φερθεί έτσι δεν σημαίνει ότι δε ξέρω τι γίνεται δίπλα μου. Και πόσο έχουν υποφέρει συνάδελφοι μου από απαράδεκτες συμπεριφορές.

Αλλά το θέμα δεν πρέπει να είναι προσωπικό γιατί πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα κάνουν κατάχρηση εξουσίας. Είναι στη φύση του ανθρώπου. Και για αυτό νομίζω ότι όλο αυτό που ξεκίνησε δε πρέπει να εκπέσει σ ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών αλλά να το δούμε ως ευκαιρία να μπουν για πολλά πράγματα νόμοι και κανόνες. Και πρέπει να απαιτήσουμε γι’ αυτούς τους κανόνες και τους νόμους. Από την Πολιτεία. Νόμοι που όμως πρέπει να φροντίσουμε να τηρούνται. Γιατί ως γνωστόν στην Ελλάδα αυτό δεν είναι αυτονόητο.

Και οι νόμοι πρέπει να τηρούνται για να προστατεύονται οι πιο αδύναμοι από μας. Αυτοί που δεν έχουν την τύχη, ούτε το χαρακτήρα ,ούτε τη θέση για να αμυνθούν. Οι δυνατοί βρίσκουν τρόπο και μόνοι τους.

Επίσης, δεν είναι τώρα η ώρα ν’ αρπάξουμε την ευκαιρία να κατηγορήσουμε δημοσίως όποιον συνάδελφο μας ενόχλησε γενικώς η συμπεριφορά του μέσα στη δουλειά. Δεν είναι αυτό το νόημα του MeToo και ας μην φεύγουμε απ’ το στόχο. Και παρακαλώ όσους αναφέρονται ανωνύμως σε περιστατικά που μας παρουσιάζουν όλους λες ζούμε στο «120 μέρες στα Σόδομα» με όργια, ναρκωτικά και παρανοϊκές συμπεριφορές να σταματήσουν να το κάνουν. Είναι τεράστιο ψέμα και κάνει μεγάλο κακό. Όταν φωνάζουμε όλοι μαζί δε θα ακουστούν αυτοί που πραγματικά πρέπει να ακουστούν.

Και δε θα υπάρξει δικαιοσύνη. Δε χρειάζεται να ευτελίζουμε μέσα σε κουτσομπολιά ή άλλες πολιτικές ή προσωπικές σκοπιμότητες ένα τόσο σοβαρό θέμα. Και ας μη λέμε στους ανθρώπους βγες να μιλήσεις γι’ αυτό που σου συνέβη, βγες τώρα, πες τι ήξερες, πάρε θέση. Το πότε και το αν κάποιος θα μιλήσει είναι προσωπική του απόφαση και πρέπει ν αφήνουμε να ωριμάσει μέσα του αυτό που έχει να πει. Είναι μία στιγμή πολύ δύσκολη για τα θύματα και πολύ σκληρή για αυτούς που κατηγορούνται . Πρέπει να τη σεβαστούμε.

Αλλιώς τους πετάμε όλους μαζί στη μέση της ορχήστρας, χριστιανοί με λιοντάρια, θεατές εμείς που διψούμε για αίμα, παίρνουμε θέση στις κερκίδες δείχνοντας με το δάχτυλο ποιος πρέπει να ζήσει και ποιος να πεθάνει.

Και τότε γίνεται η σκηνή αυτό που δε θέλαμε απ’ την αρχή. Αρένα.

Γιατί το θέατρο όπως είπε κι ο αγαπημένος μου φίλος ο Άλκις Κούρκουλος δεν μας έχει ανάγκη για να υπάρξει.

Όμως το έχουμε ανάγκη εμείς»

Η ανάρτηση – απάντηση στην Σμαράγδα Καρύδη από την Ζέτα Δούκα

«Αγαπητή Σμαράγδα, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την δήλωσή σου, που είναι το πρώτο πράγμα που μου απευθύνεις και σε προσωπικό επίπεδο από τότε που ξεκίνησε αυτή η ιστορία και που αποτελεί τον μοναδικό λόγο που τοποθετούμαι αυτή τη στιγμή. Δεν μπορώ ούτε και θέλω να γνωρίζω τους λόγους που σε ώθησαν να γράψεις κάτι τέτοιο, οι οποίοι, όπως αναφέρεις μπορεί να είναι απόρροια των επαγγελματικών και φιλικών σχέσεων που διατηρείς με πολλά πρόσωπα που καλούνται να αντιμετωπίσουν τη δικαιοσύνη, όμως βρίσκω εντελώς λάθος να βάζεις στην ίδια ζυγαριά τα θύματα με τους θύτες. Ιδίως την δεδομένη χρονική στιγμή που η πλειοψηφία των ηθοποιών επιχειρεί μια συντονισμένη και γενναία προσπάθεια να καθαρίσει το τοπίο από το ψέμα, την υποκρισία και την έπαρση που βασανίζει χρόνια τον χώρο μας και να βαδίσει στο δρόμο της αλήθειας και της εξυγίανσης.

Και μπορεί εσύ και πολλοί ακόμα συνάδελφοι – ευτυχώς- να μην έχουν υποστεί καμία μορφή βίας στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία όμως δε σημαίνει ότι δε θα έπρεπε να κατανοούν τη στάση και την ανάγκη όσων έχουν ταλαιπωρηθεί και έχουν χρόνιες και βαθιές πληγές που τώρα προσπαθούν να αναγνωρίσουν και – ίσως- γιατρέψουν. Οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να τους βοηθήσουμε με όποιο τρόπο μπορούμε. Και η βοήθεια περνάει από το νοιάξιμο και την αποδοχή, των ανθρώπων που αποτελούν τα θύματα, ιδίως όταν ήταν ανήλικα ή νεαρά παιδιά, όχι των θυμάτων ή του θεατρικού οικοδομήματος. Αυτή είναι η προτεραιότητα! Τα βρεγμένα ρούχα τα στεγνώνουμε αφού τελειώσει βροχή, όχι πριν.. Και τώρα βρέχει καταρρακτωδώς».

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Φωτό: NDP

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

07 Ιαν 2025

Ζεντάγια | Η λεπτομέρεια στο look της στα Golden Globes που πρόδωσε τον γάμο της με τον Τομ Χόλαντ

To διάσημο ζευγάρι του Hollywood ετοιμάζεται να επισημοποιήσει τη σχέση του.

31 Δεκ 2024

Το αιώνιο fashion icon Τζάκι Κένεντι έκρυβε ένα μικρό μυστικό στις σόλες των παπουτσιών της

Ίσως αυτή η λεπτομέρεια την έκανε να μοιάζει τόσο αψεγάδιαστη.

Περισσότερα από

News

30 Δεκ 2024

Η ακραία δήλωση του Καρόλου εξόργισε την Νταϊάνα, όταν γεννήθηκε ο πρίγκιπας Harry

"Tη νύχτα που έφερε στον κόσμο τον Harry, η Νταϊάνα έκλαιγε τόσο πολύ, μέχρι που αποκοιμήθηκε" αποκαλύπτει ο πρώην μπάτλερ της, Paul Burrell.

29 Δεκ 2024

"Σταμάτησα να μιλάω για μένα και άρχισα να την ακούω": Πώς κέρδισε ο Κερκ Ντάγκλας τη γυναίκα του

Η ιστορία αγάπης του Κερκ Ντάγκλας και της Αν Μπάιντενς κράτησε 65 χρόνια, αν και είχε αρχίσει με μια απόρριψη.

28 Δεκ 2024

"Ενώ αγκάλιαζα σφιχτά το πρωτότοκο, έχανα το δεύτερο παιδί μου": Όταν η Μέγκαν Μαρκλ μίλησε για το μωρό που έχασε

"Η απώλεια ενός παιδιού μας προκαλεί ανυπόφορη θλίψη": Η δούκισσα του Σάσεξ είχε μιλήσει για την εμπειρία που είχε βιώσει μυστικά το καλοκαίρι του 2019.

27 Δεκ 2024

Δεν κάνουν χριστουγεννιάτικα δώρα στα παιδιά τους. Οι παράξενοι κανόνες της Κούνις και του Κούτσερ

Και άλλοι αυστηροί κανόνες που καλούνται να ακολουθήσουν τα παιδιά των celebrities, που τα έχουν όλα αλλά δεν μπορούν να τα κάνουν όλα.

27 Δεκ 2024

"Ξυπνούσα μες στη νύχτα με αιματοβαμμένους εφιάλτες": Η άγνωστη ζωή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο φως

Το μυστικό νησί όπου πηγαίνει όλα τα κορίτσια του, η συνήθεια που δεν μπορεί να κόψει αλλά και οι κραυγαλέες αντιφάσεις στον τρόπο ζωής του.

27 Δεκ 2024

Πέταξε το κινητό του μπαμπά στη λεκάνη της τουαλέτας: Τα πιο "κακομαθημένα" παιδιά των celebrities

Η Κιμ Καρντάσιαν, η Τζένιφερ Λόπεζ και η Μαράια Κάρεϊ είναι ανάμεσα στις επώνυμες μαμάδες που αν και με μια στρατιά από νταντάδες, φαίνεται να έχουν περάσει δύσκολα.

17 Δεκ 2024

Το ασυνήθιστο δώρο που χάρισε η πριγκίπισσα Άννα στην πριγκίπισσα Νταϊάνα τα πρώτα της Χριστούγεννα

Η νεαρή Νταϊάνα βρέθηκε σίγουρα προ εκπλήξεως, όπως ο καθένας άλλωστε.

14 Σεπ 2024

Η throwback φωτογραφία της Mαρίας Τζομπανάκη πριν από 44 χρόνια

Στα 24 της χρόνια πρωταγωνιστούσε στην σειρά "Λάουρα" και πόζαρε στον φακό του Κλεισθένη.

08 Σεπ 2024

Τον αποκαλούσε "πατέρα": Η άγνωστη σχέση της πριγκίπισσας Νταϊάνα και του πρίγκιπα Φίλιππου

"Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν λογικό άνθρωπο να αφήνει εσένα για την Καμίλα".

15 Αυγ 2024

Πώς η Μονρόε άνοιξε τον δρόμο στην Έλλα Φιτζέραλντ, θύμα κι εκείνη του ρατσισμού

"Μετά από αυτό δεν έπαιξα ποτέ σε μικρά τζαζ κλαμπ ξανά". Η Μέριλιν πολέμησε με τα δικά της όπλα τον ρατσισμό.