ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Καλλιτέχνης είναι ο Μοθωναίος, όχι αυτός που τραβάει μονολόγους και συντονίζονται οι πέτρες»

Η συγκλονιστική παρέμβαση του Σωτήρη Τσαφούλια για τις καταγγελίες στο ελληνικό θέατρο αποστομώνει τους πάντες.

«Καλλιτέχνης είναι ο Μοθωναίος, όχι αυτός που τραβάει μονολόγους και συντονίζονται οι πέτρες»

Ο σκηνοθέτης του «Έτερος Εγώ» Σωτήρης Τσαφούλιας μίλησε στο «Πρωινό» και υπήρξε πραγματικά συγκλονιστικός, απαντώντας σε όλους όσους τα βάζουν με τα θύματα βίας εντός και εκτός καλλιτεχνικού χώρου.

«Ο λόγος που βγαίνω και μιλάω είναι για να προστατέψω αυτούς έχουν το θάρρος και βγαίνουν και μιλάνε απέναντι στις φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που θα έπρεπε στην παρούσα κατάσταση. Εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων ούτε αυτούς που μιλάνε υπέρ τους. Βλέπω μια απίστευτη ηρεμία και αγάπη. Θα σταθούμε με αγάπη και στους θύτες γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες γιατί στα θύματα θα πρέπει να υπολογίζουμε και τα παιδιά και τις γυναίκες των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις αποτρόπαιες πράξεις. Όμως δεν είναι ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς είναι ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους» είπε αρχικά ο σκηνοθέτης.

«Δεν μπορώ να συνέλθω από τη συνέντευξη του κυρίου Μοθωναίου και δεν ξέρω μήπως η συνέντευξη θα έπρεπε να ξαναπαίξει και αντί να βλέπουμε τον κύριο Μοθωναίο να βλέπουμε μια φωτογραφία του όταν ήταν 6 ετών για να μπορέσουν να καταλάβουν και αυτοί που δεν καταλαβαίνουν και λένε το “κάτσε φρόνιμα”, “δεν ξέρω ποια είναι η κυρία”, “στηρίζω μεν τα θύματα αλλά” κοκ».

«Επειδή άκουσα τον όρο “ανθρωποφαγία” που δεν τον άκουσα στην περίπτωση του Ζακ Κωστόπουλου, δεν το άκουσα όταν γίνονταν καταγγελίες την εποχή που η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη η κοινωνία. Αν αυτό που κάνετε εσείς τώρα λέγεται τηλεδίκη, το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα που προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει και εσύ μπροστά σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς τη στύση σου αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση αυτό πώς ονομάζεται; Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε ότι παραγράφηκε το αδίκημα αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση, το τραύμα στην ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται;

Ακούω να μιλάμε για ανθρώπους που φέρονται να έχουν κάνει τις πράξεις αυτές και αποκαλούνται μεγάλοι καλλιτέχνες. Ποιος είναι ο μεγάλος καλλιτέχνης; Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν είναι πρώτα σπουδαίος άνθρωπος. Τα έργα πρέπει να μετράς και όχι τα χρόνια» είπε χαρακτηριστικά επικαλούμενος την Αντιγόνη.

«Ποιο θέατρο κινδυνεύει; Μετράει 3000 χρόνια. Ο Λιάγκας και ο Τσαφούλιας που δεν είναι καλά σαν άνθρωποι επειδή το πάτησαν για 30-40 χρόνια θα κινδυνέψει το θέατρο από αυτούς. Το θέατρο είναι οι άνθρωποί του» είπε.

«Το ζητούμενο είναι να προσέξουμε τι λέμε απέναντι σε αυτούς που υψώνουν ανάστημα. Το “κάτσε φρόνιμα” λοιπόν πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση, σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους, σε αυτόν που δεν μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη» τόνισε.

«Γιατί τώρα; Άκουσα ότι ένας άνθρωπος που φέρεται να έχει κάνει όλα αυτά θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης από το σεξ. Εδώ κολλάει το γιατί τώρα; Γιατί δεν αποτάθηκε στην κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό; Μετά τον δεύτερο, τον τρίτο. Γιατί τώρα;» είπε ακόμα.

«Αγαπάμε τη Δικαιοσύνη αλλά φτιάχτηκε από ανθρώπους και είναι ατελής», είπε ο σκηνοθέτης και το πλατό ξέσπασε σε συγχαρητήρια.

«Ο σκηνοθέτης που τραυματίζει τον ηθοποιό δεν είναι σκηνοθέτης, είναι οπερατέρ. Καλλιτέχνης δεν είναι επάγγελμα, καλλιτέχνης είναι η εξέλιξη του ανθρώπου. Ο κύριος Μοθωναίος είναι τεράστιος καλλιτέχνης όχι γιατί ασκεί την υποκριτική αλλά διότι έχει υποστεί τόση ασχήμια από το ανθρώπινο είδος και ξυπνάει κάθε πρωί και λέει στον εαυτό του ότι αξίζει τη χαρά και δέχεται την αγκαλιά ενός ανθρώπου. Αυτό είναι καλλιτεχνία. Δεν είναι να στέκεσαι στην Επίδαυρο και να τραβάς μονολόγους και να συντονίζονται οι πέτρες. Οι πέτρες και τα σανίδια δεν είναι τίποτα χωρίς τους ανθρώπους »,κατέληξε.

Δείτε το βίντεο:

«Καλλιτέχνης είναι ο Μοθωναίος, όχι αυτός που τραβάει μονολόγους και συντονίζονται οι πέτρες»

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

Περισσότερα από

News

07 Μαϊ 2024

Eurovision 2024: To look της Μαρίνας Σάττι που ενθουσίασε τους fans της

Το γαλλικό brand που προτίμησε για την εμφάνισή της, στην τελετή έναρξης της Eurovision 2024.

07 Μαϊ 2024

Met Gala 2024 | Τα ζευγάρια που ξεχώρισαν στο χαλί

To φετινό Met Gala ήταν μια ευκαιρία για να δείξουν το πόσο ταιριαστοί είναι ακόμη και στιλιστικά.

07 Μαϊ 2024

Σταμάτης Φασουλής: Η Άννα Παναγιωτοπούλου, ήταν ο άνθρωπος της ζωής μου. Ό,τι έψαχνα το βρήκα σε εκείνη

"Είναι η μισή μου ζωή και το μισό μου σώμα", εξομολογήθηκε ο Έλληνας σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας.

07 Μαϊ 2024

No Woman's Land: Σε 11 χρόνια φυλάκισης έπειτα από μυστική δίκη καταδίκασαν 29χρονη στη Σαουδική Αραβία για τα ρούχα και τις αναρτήσεις της

Ασκήθηκε ποινική δίωξη στη Μανάχελ αλ Οτάιμπι, 29 ετών, επειδή πήγε σε καταστήματα χωρίς αμπάγια.

07 Μαϊ 2024

Ο Κιάνου Ριβς υμνεί τη δημιουργικότητα σε νέο ντοκιμαντέρ

"Θέλουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα: "Από πού πηγάζει η ανθρώπινη δημιουργικότητα και εφευρετικότητα;"" είπε ο ίδιος και ο συμπαραγωγός Γκαρντ Χόλινγκερ.

06 Μαϊ 2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ αρνείται να σκηνοθετήσει για τον πιο πολύτιμο λόγο

Παρότι έχει σκηνοθετήσει στο παρελθόν, αυτή την περίοδο δεν θέλει να το κάνει.

06 Μαϊ 2024

Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ απαντά μετά από 60 χρόνια στη δήλωση αγάπης θαυμάστριάς του

"Έντριεν από το Μπρούκλιν, αν ακούς, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ από το Λίβερπουλ σε αγαπάει επίσης"

06 Μαϊ 2024

Ελένη Μενεγάκη: Φόρεσε τη νέα εκδοχή του κλασσικού κουστουμιού και όλες το λάτρεψαν

Το μοντέρνο κουστούμι που φόρεσε η Ελένη Μενεγάκη είναι η τάση της φετινής άνοιξης και του καλοκαιριού.