ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Μαρία Χατζηστεφανή: "Αν ξέρεις τι θέλεις να κάνεις, μπορείς να επιτύχεις παντού!"

Αποκλειστική συνέντευξη με την business woman, συγγραφέα και κριτή του Dragon's Den μια ανάσα πριν την πρεμιέρα.

χατζηστεφανη

Η γνωστή επιχειρηματίας και συγγραφέας Μαρία Χατζηστεφανή παραχώρησε στο περιοδικό Shape μια αποκλειστική συνέντευξη με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της βιβλίου και αποκάλυψε τα μυστικά της επιτυχίας αλλά και τις μεγάλες ευκαιρίες που γεννούν οι αποτυχίες.

Μπορεί κανείς ν’ ανθίσει εξαιτίας μίας απόλυσης; Η απάντηση είναι "ναι" και η απόδειξη είναι η Μαρία Χατζηστεφανή, πρότυπο resilience, τόλμης και επιμονής. Γιατί η δική της πορεία στο επιχειρείν ξεκίνησε έπειτα μια απόλυση στον τραπεζικό τομέα, στο Λονδίνο. Αντί να αφήσει αυτό το γεγονός να την αποκαρδιώσει, είδε σε αυτή την εξέλιξη την ευκαιρία να αναζητήσει τι πραγματικά ήθελε να κάνει στη ζωή της. "Ήξερα ότι δεν ήθελα να επιστρέψω στον τραπεζικό κλάδο" λέει η επιχειρηματίας. "Οι πιο χαρούμενές μου μέρες ήταν εκείνες που δούλευα παλαιότερα στα περιοδικά, στην Αθήνα, και ένιωθα δημιουργική. Εκείνη την εποχή είχα ασχοληθεί με τον τομέα της ομορφιάς και της μόδας, κάτι που απολάμβανα πολύ. Σκέφτηκα, λοιπόν, να δημιουργήσω μια νέα εταιρία καλλυντικών στο Λονδίνο, καθώς τότε δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ποικιλία στον χώρο" σημειώνει. Πηγή της έμπνευσής της στάθηκαν άλλες γυναίκες, κυρίως στις ΗΠΑ, που είχαν μόλις ξεκινήσει τα δικά τους brands -όπως οι make-up artists Bobbi Brown και Jeanine Lobell.

Η Μαρία Χατζηστεφανή αφιέρωσε έναν χρόνο σχεδιάζοντας το επόμενο βήμα της. Έψαξε τι έλειπε στην αγορά, ποια συστατικά ήθελε να εισάγει στην αγορά για πρώτη φορά, έψαξε τους συνεργάτες της, το packaging, τα πάντα επενδύοντας στην ιδέα της τις 20.000 λίρες που είχε αποταμιεύσει από την εργασία της. Και γεννήθηκε η Rodial. Η Rodial που ήρθε να υπηρετήσει με ένα πολύ συγκεκριμένο σκοπό: να κάνει το skincare, fun. "Μέχρι τότε όλες οι συσκευασίες και τα σταντ ήταν μπεζ, λευκά και παλ. Με τη Rodial ήθελα να ταράξω λίγο τα ύδατα και να τονίσω πως η περιποίηση του δέρματος είναι παράλληλα fun. Ξαφνικά, παρουσιάσαμε στον κόσμο συσκευασίες κίτρινες, κοραλλί, μαύρες. Πιστεύω πως τo skincare πρέπει να είναι μια συνολική εμπειρία που ξεκινά από τη στιγμή που θα πιάσει κάποιος στα χέρια του το κουτί έως τη στιγμή που θα δει βέβαια τα αποτελέσματα στο δέρμα" τονίζει η επιχειρηματίας.

Μαρία Χατζηστεφανή: "Αν ξέρεις τι θέλεις να κάνεις, μπορείς να επιτύχεις παντού!"

Η εταιρία που έγινε αμέσως γνωστή (στην προ social media εποχή) λόγω των εκκεντρικών ονομάτων των προϊόντων. Snake serum; Dragon’s Blood Sculpting Gel; Τι κάνει η Rodial; Εκτρέφει φίδια και συνεργάζεται με δράκους; "Ήταν πολύ σημαντικό όλο αυτό το buzz, γιατί δεν είχαμε βέβαια κονδύλια για διαφήμιση. "Διαφήμιση" έγινε το ενδιαφέρον του κόσμου. Για παράδειγμα το snake serum περιέχει ένα πεπτίδιο με μυοχαλαρωτική δράση για το δέρμα, μια διαδικασία που μοιάζει με το τσίμπημα του φιδιού, καθώς το δηλητήριο έχει ανάλογη δράση. Όσον αφορά στο Dragon’s Blood, το προϊόν περιέχει ένα συστατικό που εξάγεται από το ρετσίνι ενός δέντρου στον Αμαζόνιο- και το ρετσίνι ονομάζεται ακριβώς έτσι: Dragon’s Blood. Σε άλλους άρεσαν τα ονόματα, σε άλλους όχι. Το θέμα είναι ότι ακούστηκαν στην αγορά" εξηγεί η κυρία Χατζηστεφανή.

Η Rodial ξεκίνησε από το γραφείο του σπιτιού της. Με τις ντουλάπες γεμάτες προϊόντα που μπορούσε κανείς τότε να παραγγείλει τηλεφωνικά και να του σταλούν ταχυδρομικά. Μόνη εργαζόμενη της εταιρείας τότε, η ίδια. Ήταν εκείνη που επικοινωνούσε με καταστήματα στο Λονδίνο, δειγμάτιζε τα προϊόντα, εξηγούσε. Δευτέρα με Παρασκευή έκανε τις δουλειές του "γραφείου" και το Σαββατοκύριακο προωθούσε τα προϊόντα της στα σημεία πώλησης. Σύμμαχός της στάθηκε το timing, καθώς προς το τέλος της δεκαετίας του ΄90 τα πολυκαταστήματα ήθελαν καινούργιες, μικρές μάρκες καλλυντικών, αναζητούσαν κάτι νέο. Σήμερα, η Rodial απασχολεί 100 υπαλλήλους σε Λονδίνο και Λος Άντζελες, ενώ τα προϊόντα της βρίσκονται σε 3.000 πολυτελή πολυκαταστήματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Selfridges, Harrods και Neiman Marcus.

Ένα σύγχρονο παραμύθι με τη Σταχτοπούτα στο boardroom; Χρειάστηκε πάρα πολλή δουλειά, στοχοπροσήλωση και κυρίως προσαρμοστικότητα και ψυχική ανθεκτικότητα. Τις δυσκολίες του ταξιδιού της περιγράφει με αφοπλιστική ειλικρίνεια στα δύο της βιβλία, "Πώς να πετύχεις σε 24 ώρες" και "Πώς να φτάσεις στην κορυφή" το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Και στα δύο η αφήγηση ξεκινάει από μία αποτυχία: στο πρώτο είναι η απόλυση, στο δεύτερο είναι το ταγκό με τη χρεοκοπία. "Με το ξέσπασμα της κρίσης του 2008 βιώσαμε κι εμείς δύσκολες στιγμές. Έπρεπε να μαζευτούμε πάρα πολύ και δυστυχώς να προχωρήσω σε απολύσεις, προκειμένου να επιβιώσουμε. Σε τέτοιες περιπτώσεις αυτό που καλείται ένας επιχειρηματίας να κάνει είναι να σκεφτεί λύσεις προκειμένου να βγει η εταιρία από το τούνελ. Ξέρετε, το σημαντικό στο επιχειρείν είναι να θυμάται κανείς πάντα πως δεν υπάρχει ούτε μόνιμη επιτυχία, ούτε μόνιμη αποτυχία. Η πορεία δεν γίνεται σε ευθεία" σημειώνει η ίδια. Πώς διαχειρίζεται το άγχος; "Η πρώτη φορά που αντιμετώπισα μεγάλα προβλήματα μού φάνηκαν βουνό. Στα επόμενα όμως είχα μάθει τη δυναμική και ήμουν πιο ψύχραιμη" προσθέτει η Χατζηστεφανή.

χατζηστεφανη

Τα βιβλία της δεν αποτελούν μόνο εγχειρίδια επιχειρηματικά, αλλά μια πρόταση για το πώς να πλοηγούμαστε στη ζωή, την ίδια στιγμή βέβαια που υπάρχουν πολλά πρακτικά tips για το πώς να "αερίσεις" πια εκείνη την ιδέα που έχεις και να την κάνεις πράξη. Όμως, μήπως δεν είμαστε όλοι φτιαγμένοι επιχειρηματίες; "Δεν το πιστεύω αυτό. Όλοι μπορούν να φέρουν κάτι καινούργιο στον κόσμο, αρκεί να το πιστεύουν πραγματικά. Να μην ξεκινήσουν κάτι "για να βγάλουν λεφτά" και για ένα τέλειο lifestyle", γιατί -spoiler alert- όλα σχεδόν τα χρήματα επενδύονται πάλι στην εταιρία. Στα social media βλέπουμε μόνο την καλή πλευρά του επιχειρείν, τα πάρτι, τα βραβεία, τις επιτυχίες. Δεν έχει ανεβάσει κανείς story από το γραφείο των λογιστών…" λέει η ίδια γελώντας.

Τα βασικά συστατικά της επιτυχίας σύμφωνα με τη Μαρία Χατζηστεφανή:

1. Μία συγκεκριμένη και πολύ σαφή οπτική για αυτό που θέλεις να κάνεις,

2. Ψυχική δύναμη- "δουλεύω σκληρά δεν σημαίνει πολλές ώρες, αλλά το να μπορώ να προσπερνώ τις δυσκολίες χωρίς να πανικοβάλλομαι" όπως λέει χαρακτηριστικά η ίδια και

3. Ευελιξία και Plan B μέχρι να εφαρμοστεί το Plan A!

Σαφή; Σαφέστατα! Τι γίνεται όμως όταν μιλάμε για τη δυστοπική οικονομική πραγματικότητα της Ελλάδας; "Η μεγάλη ερώτηση παραμένει: "έχεις κάτι να πεις;". Αν έχεις ένα πολύ συγκεκριμένο point of view και ξέρεις τι θέλεις να κάνεις, αν δεν μιλάμε για ένα brand ίδιο με τα άλλα, μπορείς να επιτύχεις παντού. Πλέον, βέβαια ο ιδρυτής θα πρέπει να είναι ο ίδιος πρόθυμος να αφηγείται την ιστορία του στα social media, να ταυτιστεί με το brand και να εξηγεί όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο, να δείξει δηλαδή και το background. Δεν υπάρχει περιθώριο για ντροπές σήμερα. Επιπλέον, ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα, μπορεί να στοχεύσει σε εξαγωγές, με ένα e-shop. Αρκεί να βρει την ιδέα" απαντά στην ερώτησή μας. Ας μην ξεχνάμε ότι η ίδια είναι και μία από τους κριτές- επενδυτές του τηλεοπτικού παιχνιδιού Dragon’s Den (σ.σ. ο β’ κύκλος κάνει πρεμιέρα στις 19 Ιανουαρίου).

Και πώς διατηρεί αλήθεια το ενδιαφέρον της για τη δουλειά άσβεστο; "Προφανώς δεν έχω κέφι και φουλ ενέργεια κάθε μέρα. Αυτές όμως τις μέρες φροντίζω να είμαι στο γραφείο, να βρίσκομαι με την ομάδα μου (κάνουμε εξάλλου ένα μεγάλο meeting κάθε Δευτέρα για να βρισκόμαστε όλοι) και κάνουμε brainstorming. Και πάντα κάτι προκύπτει! Έτσι όταν νιώθω ότι δεν έχω κίνητρο, αναζητώ τους ανθρώπους μου. Επίσης με βοηθάει να ταξιδεύω και να παίρνω μια μικρή απόσταση, όπως και να κάνω άλλα πρότζεκτ, όπως το Dragon’s Den" σημειώνει η επιχειρηματίας και προσθέτει: "Κάποτε είχα παρακολουθήσει στη Νέα Υόρκη μια συνέντευξη του Tom Ford, στον οποίο τέθηκε το ίδιο ερώτημα- και απάντησε κι εκείνος πως τον βοηθάνε τα διαφορετικά πρότζεκτ". Τέλος, για ποιο από όλα τα επιτεύγματά της στη δουλειά νιώθει πιο περήφανη; "Για το γεγονός πως μπόρεσα να χαρίσω σε κάποιους ανθρώπους όχι απλώς μία δουλειά, αλλά μια καριέρα, μια δημιουργική πορεία στην οποία διέπρεψαν".

Πηγή: Shape.gr

Read Next

05 Μαϊ 2024

Eurovision 2024: Η συνάντηση της Μαρίνας Σάττι με την Ελένη Φουρέιρα

Η Ελένη Φουρέιρα βρίσκεται στο Μάλμε για το act της στη Eurovision και συνάντησε την εκπρόσωπό μας στον διεθνή μουσικό διαγωνισμό Μαρίνα Σάττι.

05 Μαϊ 2024

60χρονη στέφθηκε Miss Buenos Aires και θα διαγωνιστεί για τον τίτλο Μις Υφήλιος

Μία 60χρονη δικηγόρος και δημοσιογράφος από την La Plata της Αργεντινής θα εκπροσωπήσει τη χώρα της στον διαγωνισμό Miss Universe.

Περισσότερα από

News

05 Μαϊ 2024

Γράφεται ιστορία στο Euro 2024: Οι πρώτες φυλετικά ουδέτερες τουαλέτες είναι γεγονός

Ήταν μια απόφαση που πάρθηκε από την UEFA προς τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως ουδέτερα.

05 Μαϊ 2024

11 ζευγάρια διδύμων θα αποφοιτήσουν φέτος από το Λύκειο στην Πενσυλβάνια

"Λέτε να έχει κάτι το νερό;" αστειεύτηκε ο διευθυντής του σχολείου για την ξεχωριστή αποφοίτηση.

05 Μαϊ 2024

Με φόντο το απέραντο γαλάζιο η καλοκαιρινή φώτο της Κατερίνας Λέχου

Η Κατερίνα Λέχου, έκανε την καλοκαιρινή της εξόρμηση και μας το έδειξε με μια αποκαλυπτική φωτογραφία στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram.

05 Μαϊ 2024

Πριγκίπισσα Νταϊάνα: Τι την συμβούλευσε η Γκρέις Κέλι όταν την είδε δακρυσμένη στην τουαλέτα

Η Πριγκίπισσα Νταϊάνα ήταν μόλις 19 ετών, όταν συνάντησε σε επίσημη εκδήλωση την Πριγκίπισσα του Μονακό. Η Γκρέις Κέλι της είπε τότε μια κουβέντα που σήμερα θα θεωρούσαμε προφητεία.

04 Μαϊ 2024

Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου

Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά την αξέχαστη ηθοποιό που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών.

04 Μαϊ 2024

Επιτάφιος: Η μοναδική στιγμή που ο Εύζωνας σκύβει το κεφάλι

Η ξεχωριστή στιγμή που ο Εύζωνας, σύμβολο παλικαριάς, λεβεντιάς και πειθαρχίας, θα σκύψει το κεφάλι