ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Την ημέρα που ο Τζίμης Πανούσης μού είπε ένα σουρεαλιστικό παραμύθι στο τηλέφωνο

Ένα πρωί του 2015 συνέβη το απίστευτο. Χτύπησε το κινητό μου και άκουσα τη συνεσταλμένη φωνή του: «Τζιμάκος εδώ, μου είπαν ότι με ζήτησες».

Την ημέρα που ο Τζίμης Πανούσης μού είπε ένα σουρεαλιστικό παραμύθι στο τηλέφωνο

Την άνοιξη του 2015 είχα αναλάβει ένα άρθρο σε γνωστό μουσικό περιοδικό. Δύο εβδομάδες μετά είχα αρχίσει ήδη να το μετανιώνω. Η αποστολή του να εντοπίσεις και να πείσεις τον Δημήτρη Πουλικάκο, τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Θάνο Ανεστόπουλο να σου απαντήσουν στην ερώτηση «Γιατί οι γυναίκες ερωτεύονται τους άντρες που ανεβαίνουν στη σκηνή;», αποδείχθηκε πιο περίπλοκη απ’ όσο είχα αρχικά φανταστεί. Από κάποιους άκουσα εξ’ αρχής ωραία πράγματα, από άλλους έφαγα απλά πόρτα. Ο πιο δύσκολος να βρεθεί ήταν ο Τζίμης Πανούσης.

«Άδικα παίρνεις τηλέφωνο δεν θα το σηκώσει». Ή «Και να το σηκώσει δε δίνει συνεντεύξεις εκτός κι αν υπάρχει κάποιος λόγος». Αυτά ήταν μερικά από τα αποκαρδιωτικά σχόλια που άκουσα στην προσπάθεια μου να βρω αυτόν που θεωρούσα -και συνεχίζω θεωρώ- ως τον πιο τρυφερά αστείο άνθρωπο που πέρασε ποτέ από την ελληνική πραγματικότητα και έτσι αποφάσισα να ζητήσω τη βοήθεια ενός φίλου που τον γνώριζε έστω και λίγο προσωπικά. Μία μέρα αργότερα το κινητό μου χτύπησε με τον ίδιο πληκτικό ήχο που χτυπούσε κάθε μέρα, για πολλά χρόνια, σε κάθε αδιάφορο και συνηθισμένο τηλεφώνημα κι εγώ απάντησα από το κουμπί του handsfree χωρίς καν να κοιτάξω το νούμερο στην οθόνη: «Ναι, η Αναστασία; Τζιμάκος εδώ! Μου είπαν ότι με ζήτησες». Η φωνή του χαμηλή, ήρεμη και συνεσταλμένη, σα να χαιρόταν που με άκουγε, αλλά και σαν να ντρεπόταν ταυτόχρονα και εγώ κοκαλωμένη με γουρλωμένα μάτια στον τοίχο πίσω από τον υπολογιστή του γραφείου μου. Με θυμάμαι να πετάγομαι από την καρέκλα και να ψελλίζω βιαστικά πως «ναι, ναι εγώ είμαι, εγώ σας ψάχνω, ήθελα να σας μιλήσω για ένα θέμα», νομίζω ότι είπα ολόκληρη τη φράση με μία μοναχά ανάσα. Οι λέξεις κολλημένες η μία πάνω στην άλλη, ακαταλαβίστικες σχεδόν, μην τυχόν και γίνει κάποιο λάθος, νομίσει πως έχει καλέσει λάθος αριθμό και μου το κλείσει.

(Γιατί αγαπώ τον Τζίμη Πανούση: Για τον τρόπο που χαμήλωνε τα μάτια του κάθε φορά που έλεγε ένα αστείο, σα να δείλιαζε και να φοβόταν, αβέβαιος αλλά και βέβαιος την ίδια στιγμή πως όλοι θα γελάσουν. Για το γεγονός ότι συνήθως δεν μπορούσες να είσαι σίγουρος αν μιλούσε σοβαρά ή αν έκανε πλάκα. Για την ατάκα «Δεν είμαστε για να παίρνουμε βραβεία, είμαστε για να παίρνουμε τα βουνά». Για το κλασικό σκετσάκι με τον ήλιο του ΠΑΣΟΚ. Για το «Ερωτικό» από τς Μουσικές Ταξιαρχίες).

Με αυτές τις σκέψεις στο μυαλό μου του έθεσα το αρχικό ερώτημα μου. Όσο απαντούσε σχεδόν δεν το πίστευα. Άρχισε να μου μιλάει με περιγραφικό τρόπο για τα χρόνια των Μουσικών Ταξιαρχιών, για εκείνον τον φοβερό και τρομερό πρώτο δίσκο, για τις πετυχημένες περιοδείες σε όλη την Ελλάδα. Μου μίλησε με ειλικρίνεια για τα κορίτσια που τρελαινόντουσαν για χάρη τους και περίμεναν υπομονετικά κάθε βράδυ μετά τις συναυλίες για να πάνε μαζί τους οπουδήποτε. Στο σπίτι ή στα κουλ κλαμπ της πόλης. «Α οι γυναίκες μας είχαν υπομονή και κατανόηση. Ήταν άλλα χρόνια εκείνα, της κοινοκτημοσύνης. Δεν μας ενοχλούσαν αυτά, καμιά φορά μέναμε και όλοι μαζί,» είχε πει και είχα ακούσει την ανάσα του να χαμογελάει στην άλλη άκρη του ακουστικού. Δεν θυμάμαι με ποιον τρόπο η συζήτηση οδηγήθηκε από την ελληνική ροκ μουσική σκηνή και το σεξ στο θέμα της ανεργίας στην Ελλάδας. Τώρα που το σκέφτομαι, με τα 5 ολόκληρα χρόνια απόστασης να με χωρίζουν πια από εκείνο το απίστευτο πρωινό, μάλλον η συζήτηση πήγε αναπάντεχα εκεί γιατί ήθελε ο ίδιος να την πάει. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπος που σκηνοθετούσε προσεκτικά τα απολαυστικά σκετσάκια του, τα οποία πάντα ξεκινούσαν από το σημεία Α και κατέληγαν με θεαματικά σουρεαλιστικό τρόπο στο σημείο Χ. Στις ιστορίες του πάντα τα γεγονότα έτρεχαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και οι χαρακτήρες έκαναν μόνιμα αυτό που δεν περίμενε κανείς να κάνουν.

«Εμείς τότε κάναμε πράγματα επειδή τα γουστάραμε, επειδή είχαμε όραμα. Τώρα οι νέοι δεν έχουν απολύτως κανένα όνειρο, καμία επιθυμία. Το μεγαλύτερο όνειρο τους είναι να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι και να κάθονται μία ζωή πίσω από ένα γραφείο,» είπε σχεδόν νευριασμένος, συνειδητοποίησα πως δυσκολευόμουν να τον φανταστώ σε αυτή την κατάσταση επειδή έκανε σταθερά πλάκα με τα πάντα, ακόμα και με τα πιο τραγικά πράγματα στον κόσμο. Γρήγορα η κουβέντα κλιμακώθηκε κι εγώ τον άκουγα καθηλωμένη.

Μου έλεγε για τους Έλληνες που δεν θέλουν να κάνουν χειρονακτική εργασία, για τους αλλοδαπούς που στην πραγματικότητα δεν μας παίρνουν τις δουλειές, για την απόφαση μίας φίλης του πάει να στην επαρχία και να καλλιεργεί ντομάτες-δεν κατάλαβα ποια φίλη του ακριβώς ήταν αυτή, έλεγα μόνο «ναι» λες και δεν ήξερα άλλη λέξη για να πω, από ένα σημείο και μετά είχα μπερδευτεί τελείως. Υπό μία έννοια αυτό υπήρξε το πιο περιπετειώδες τηλεφώνημα της ζωής μου, συμπεριλαμβανομένων ερωτικών τηλεφωνημάτων με δραματική κατάληξη.

Το επόμενο πράγμα που τον άκουσα να μου λέει ήταν «Και έγινε βίγκαν. Ακούς; Βίγκαν! Της την βάρεσε και δεν έτρωγε καθόλου κρέας. Για δέκα χρόνια. Η κοπέλα έτρωγε μόνο ντομάτες. Και ξέρεις τι έπαθε; Πέθανε! Από αφρώδη πυρετό. Ναι, ναι, από εκεί να καταλάβεις μυαλό». Έπειτα σιωπή. Σταμάτησε να μου μιλάει και περίμενε την αντίδραση μου. Κάπως έτσι θα έκανε και στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο όταν θα είχε εκτοξεύσει ένα απίθανο αστείο επί σκηνής. Μετά από μία παύση, ξέσπασα σε παταγώδη γέλια. Τότε κατάλαβα μετά από 15 λεπτά αφήγησης, κατά πάσα πιθανότητα μου έκανε πλάκα από το πρώτο κι όλας δευτερόλεπτο. Γελούσα στην γραμμή για ώρα. Γελούσε κι εκείνος. Με εκείνο το ήσυχο, ήπιο γέλιο του, το γέλιο ενός μικρού παιδιού που είχε κάνει μόλις σκανταλιά.Συνέχισα να γελάω για ώρα αφού είχαμε κλείσει το τηλέφωνο. Μεταξύ μας, γελάω ακόμα.

Πλέον πιστεύω ότι γι' αυτό μπήκε στη διαδικασία να με πάρει εκείνο το απίστευτο τηλέφωνο. Για να πει μία ιστορία με ιλιγγιώδη εξέλιξη, για να κάνει, όπως στα σκετσάκια του, αυτό που δεν περίμενε ποτέ κανείς να κάνει. Για να σπάσει πλάκα, για να δοκιμάσει, ίσως, ένα αστείο που είχε κατά νου. Ποιος ξέρει;

*Ο Τζίμης Πανούσης έφυγε από τη ζωή στις 13 Ιανουαρίου του 2018.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

22 Οκτ 2021

O τραγικός θάνατος του Brandon Lee που σκοτώθηκε από prop gun στα γυρίσματα του The Crow

Ο 28χρονος ηθοποιός έπεσε νεκρός το 1993 κατά τη διάρκεια γυρισμάτων από όπλο που όλοι νόμιζαν ότι ήταν γεμάτο με ψεύτικες σφαίρες.

19 Οκτ 2021

Ο Κιάνου Ριβς κουβαλάει μόνος του τον εξοπλισμό του συνεργείου στα γυρίσματα της νέας του ταινίας

Ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται στο Παρίσι και αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι είναι ο πιο ωραίος τύπος σε ολόκληρο το Χόλιγουντ.

Περισσότερα από

Men

15 Σεπ 2021

«Είναι σαν τον άνεμο»: Η προβληματική σχέση του Πάτρικ Σουέζι με τη σύζυγό του, Λίσα, έκρυβε μυστικά

«Είχαν έναν άρρωστο, κακοποιητικό γάμο», θα ισχυριστεί άτομο από το στενό, φιλικό τους περιβάλλον.

02 Σεπ 2021
02 Σεπ 2021

Νεκρός σε τροχαίο ο Mad Clip: Η αγωνιστική Porsche του συγκρούστηκε με δέντρο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκαν περισσότερες από δύο ώρες για να τον απεγκλωβίσουν.

31 Αυγ 2021

«Ο Στέφανος Τσιτσιπάς είναι σπουδαίος παίκτης, αλλά έχασα τον σεβασμό μου για εκείνον»

Το ξέσπασμα του Άντι Μάρεϊ που κατηγόρησε τον Έλληνα τενίστα για «στρατηγική» κατά τη διάρκεια του αγώνα.

27 Αυγ 2021

Πέθανε ο Άκης Τσοχατζόπουλος σε ηλικία 82 ετών

Ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στο νοσοκομείο.

26 Αυγ 2021

«Δεν πίστεψα ποτέ ότι δεν με αγάπησε»: Η μητέρα του Χιου Τζάκμαν τον εγκατέλειψε όταν ήταν 8 ετών

Παρόλα αυτά εκείνος τη συγχώρεσε. Σήμερα ποζάρουν αγκαλιασμένοι στο ίνσταγκραμ.

25 Αυγ 2021

Όταν ο Τσάρλι Γουάτς έριξε μπουνιά στον Μικ Τζάγκερ σε έναν από τους πιο θρυλικούς τσακωμούς του ροκ

«Που είναι ο γ@@@@ένος ντράμερ μου;» φώναξε μία νύχτα μεθυσμένος ο Τζάγκερ. Τότε ο Γουάτς του όρμηξε λέγοντας: «Εσύ είσαι ο γ@@@@ένος τραγουδιστής μου».

20 Αυγ 2021

Mία σύντομη ζωή, ένα τραγικό τέλος: Στο φως τα αρχεία του FBI για τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν

Ο Κομπέιν πιστεύεται ότι αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου 1994, ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που μέχρι και σήμερα θεωρούν ότι ο τραγουδιστής των Nirvana δολοφονήθηκε.

17 Αυγ 2021

Μία 68χρονη γυναίκα κατηγορεί τον Μπομπ Ντίλαν ότι την κακοποίησε σεξουαλικά το 1965

Η γυναίκα που έχει καταθέσει μήνυση εις βάρος του τραγουδοποιού ισχυρίζεται πως ήταν μόλις 12 ετών όταν την αποπλάνησε, προσφέροντας της αλκοόλ και ναρκωτικά.