ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Οι άντρες με αυτοπεποίθηση που δέχονται τις γυναίκες ως ίσες. Αυτοί οι άντρες

Ίσες στη δύναμη, στο κύρος, στην ηλικία, στην οικονομική επιφάνεια, στα δικαιώματα, στα εδάφη που πατούν, στο πάθος, στην ανάγκη για ζωή. Ίσες, αλλά όχι ίδιες.

Οι άντρες με αυτοπεποίθηση που δέχονται τις γυναίκες ως ίσες. Αυτοί οι άντρες

Όταν η σύζυγος του βασιλέα Λεωνίδα ρωτήθηκε γιατί οι Σπαρτιάτισσες ήταν οι μόνες γυναίκες στην Ελλάδα που «κυβερνούν» τους συζύγους τους, η Γοργώ απάντησε «επειδή είμαστε οι μόνες γυναίκες που γεννούν άνδρες». Με άλλα λόγια, μόνο οι άνδρες που είχαν την αυτοπεποίθηση να δεχθούν τις γυναίκες ως ίσες ήταν πραγματικοί άνδρες.

Ο διαχωρισμός των φύλων μέσα από στερεοτυπικά χαρακτηριστικά βοήθησε το μάρκετινγκ και διεύρυνε τις αγορές, καθόρισε το ροζ και το γαλάζιο σαν branded αποχρώσεις των δύο στρατοπέδων και παγίωσε τις αντιλήψεις σε σχέση με τους ρόλους, τις προκάτ ιδιότητες αυτών και τις κλισέ αντιδράσεις σύμφωνα με το πώς προστάζει το manual. Έτσι, κάπως ανορθόδοξα και κουτρουβαλώντας, οδηγηθήκαμε σε άντρες και γυναίκες, σε ανθρώπους «κατασκευασμένους» με εργοστασιακές προδιαγραφές, άρα περιορισμένες ικανότητες και καμία έκπληξη. Οι μεν έπρεπε να διαλέξουν ανάμεσα σε γυναίκες-πολυεργαλεία ή γυναίκες-λάβαρα, οι δε είχαν επιλογή μεταξύ του δίπολου, άντρες-μάτσο ή άντρες-κουβαλητές.

Ασήκωτοι ρόλοι, προβληματικοί, κυρίως για την έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των δύο «αντιπάλων». Σαν ένα αυτοσχεδιαστικό μονόπρακτο του Πιραντέλο, στο οποίο ο κάθε ηθοποιός καλείται να κάνει τη δική του περφόρμανς, σολάροντας, χωρίς αλληλοσυνενόηση, χωρίς ανταλλαγή πασών και συντονισμένης σκηνοθεσίας. Ρόλοι που έμειναν ρόλοι, φοβούμενοι το κοινό, με την μόνιμη αγωνία «τι θα πει ο κόσμος» και την απατηλή, μονίμως ανικανοποίητη, εντύπωση ότι «αυτό είναι το σωστό».

Δεν είναι έτσι το σωστό. Ποτέ δεν ήταν. Στα πρώτα αγωνιστικά σκιρτήματα των Σουφραζετών, τέλη του 19ου αιώνα, όταν οι γυναίκες ζητούσαν ίσα δικαιώματα, δεν αρνιόντουσαν τη συντροφικότητα. Το αντίθετο. Στα ξέφρενα 60s και στην αναζήτηση της σεξουαλικής ταυτότητας μέσα από την σαρκική επανάσταση, αιτία ήταν πάντα η συνύπαρξη. Στην επικράτηση του #metoo, τα τελευταία δύο χρόνια, με αφορμή τη σεξουαλική παρενόχληση στον εργασιακό χώρο, η γυναίκα δε διαγράφει τον άντρα. Αναζητά τη σαγήνη. Όχι την ωμή βία.

Βρισκόμαστε στην εσοχή εκείνη του χρόνου, που η αντιπαλότητα θολώνει και χάνεται μαζί με τις γυναίκες που νιαουρίζουν από νάζι και τους άντρες που «φοράνε τα παντελόνια».

Όλοι είναι -αποδεδειγμένα πλέον- κολασμένα ευέλικτοι να μεγαλουργήσουν μέσα σε ολόκληρο το φάσμα των συμπεριφορών. Ο κατακρίνων κρίνεται. Τα διαχωριστικά γκρεμίζονται και μία νέα, γενναία εποχή ανατέλλει.

Οι γυναίκες δε θα απολογούνται, δημόσια ή σε κατ’ ιδίαν τετ-α-τετ, για την επιλογή ενός άντρα μικρότερου σε ηλικία, μεγαλύτερου, πιο διάσημου, άλλου κοινωνικού στάτους, με χαμηλότερο εισόδημα, με εύρωστη οικονομική επιφάνεια, με υψηλότερη ή ταπεινότερη καταγωγή, με αλλόκοτη εμφάνιση, με «εξωκουτική» επαγγελματική κατεύθυνση, με αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά. Δεν θα αναλώνονται στο να αναλύσουν τα μικρά και ασήμαντα αυτονόητα γιατί οι άντρες θα τις δέχονται, με τη σειρά τους και πρωτίστως, όπως είναι: Μικρότερες, μεγαλύτερες, παλαβιάρες και παθιασμένες. Όπως ακριβώς είναι, έξω από τους ρόλους της γιαγιάς Barbie. Αμοιβαιότητα και ολοκλήρωση αντί για καχυποψία και ταμπούρωμα. Αυτή είναι η μόνη λύση.

Επιμύθιο1: Οι γυναίκες άλλωστε δεν κάνουν πόλεμο, όπως θα έλεγε και ένα από τα κλισέ που θέλουμε, διακαώς, να διαγράψουμε.

Επιμύθιο2: Οι γενιά των millennials αναζητά, λένε οι έρευνες, τα old school πρότυπα των τσιτάτων, μέσα σε ένα γάμο. Τη γυναίκα-νοικοκυρά και τον άντρα-αφέντη. Ίσως τα διαζύγια των γονιών τους να τους επηρέασαν αρνητικά, ίσως ο αγώνας να μην μπορεί δυστυχώς να τερματιστεί εύκολα. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ.

Οι άντρες με αυτοπεποίθηση που δέχονται τις γυναίκες ως ίσες. Αυτοί οι άντρες
Η Robin Wright και ο σύζυγός της Clement Giraudet. Αυτή 52, αυτός 34. Όπου τολμούν οι αετοί.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

27 Οκτ 2021

«Επειδή αφήνω κληρονομιά στα παιδιά μου αυτή την ασθένεια, να προσέχεις»

Όταν ο Γιώργος Γεννηματάς είχε εκφράσει την ανησυχία του για την υγεία και το μέλλον των παιδιών του.

22 Οκτ 2021

O τραγικός θάνατος του Brandon Lee που σκοτώθηκε από prop gun στα γυρίσματα του The Crow

Ο 28χρονος ηθοποιός έπεσε νεκρός το 1993 κατά τη διάρκεια γυρισμάτων από όπλο που όλοι νόμιζαν ότι ήταν γεμάτο με ψεύτικες σφαίρες.

Περισσότερα από

Men

19 Οκτ 2021

Ο Κιάνου Ριβς κουβαλάει μόνος του τον εξοπλισμό του συνεργείου στα γυρίσματα της νέας του ταινίας

Ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται στο Παρίσι και αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι είναι ο πιο ωραίος τύπος σε ολόκληρο το Χόλιγουντ.

15 Σεπ 2021

«Είναι σαν τον άνεμο»: Η προβληματική σχέση του Πάτρικ Σουέζι με τη σύζυγό του, Λίσα, έκρυβε μυστικά

«Είχαν έναν άρρωστο, κακοποιητικό γάμο», θα ισχυριστεί άτομο από το στενό, φιλικό τους περιβάλλον.

02 Σεπ 2021
02 Σεπ 2021

Νεκρός σε τροχαίο ο Mad Clip: Η αγωνιστική Porsche του συγκρούστηκε με δέντρο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκαν περισσότερες από δύο ώρες για να τον απεγκλωβίσουν.

31 Αυγ 2021

«Ο Στέφανος Τσιτσιπάς είναι σπουδαίος παίκτης, αλλά έχασα τον σεβασμό μου για εκείνον»

Το ξέσπασμα του Άντι Μάρεϊ που κατηγόρησε τον Έλληνα τενίστα για «στρατηγική» κατά τη διάρκεια του αγώνα.

27 Αυγ 2021

Πέθανε ο Άκης Τσοχατζόπουλος σε ηλικία 82 ετών

Ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στο νοσοκομείο.

26 Αυγ 2021

«Δεν πίστεψα ποτέ ότι δεν με αγάπησε»: Η μητέρα του Χιου Τζάκμαν τον εγκατέλειψε όταν ήταν 8 ετών

Παρόλα αυτά εκείνος τη συγχώρεσε. Σήμερα ποζάρουν αγκαλιασμένοι στο ίνσταγκραμ.

25 Αυγ 2021

Όταν ο Τσάρλι Γουάτς έριξε μπουνιά στον Μικ Τζάγκερ σε έναν από τους πιο θρυλικούς τσακωμούς του ροκ

«Που είναι ο γ@@@@ένος ντράμερ μου;» φώναξε μία νύχτα μεθυσμένος ο Τζάγκερ. Τότε ο Γουάτς του όρμηξε λέγοντας: «Εσύ είσαι ο γ@@@@ένος τραγουδιστής μου».

20 Αυγ 2021

Mία σύντομη ζωή, ένα τραγικό τέλος: Στο φως τα αρχεία του FBI για τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν

Ο Κομπέιν πιστεύεται ότι αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου 1994, ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που μέχρι και σήμερα θεωρούν ότι ο τραγουδιστής των Nirvana δολοφονήθηκε.