ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Αυτό που πραγματικά λαχταρούσε ο Pierre Cardin ήταν να κάνει τη μόδα πιο δημοκρατική για όλους

O μεγάλος σχεδιαστής που κοίταξε πέρα μακριά, στο διάστημα, κατέρριψε τα όρια ανάμεσα στο θηλυκό και το αντρικό ντύσιμο και έραψε τα θρυλικά κοστούμια των Μπητλς.

Αυτό που πραγματικά λαχταρούσε ο Pierre Cardin ήταν να κάνει τη μόδα πιο δημοκρατική για όλους

Είναι αδιαπραγμάτευτη αλήθεια ότι η ποικιλία και το βάθος πίσω από το τεράστιο έργο του Pierre Cardin είναι εξαιρετικά δύκολο να αναλυθούν, πόσο μάλλον να χωρέσουν στα στενά, λιγοστά όρια ενός δημοσιογραφικού άρθρου. Ο κορυφαίος σχεδιαστής, που αυτοεξορίστηκε σε πολύ μικρή ηλικία μαζί με την οικογένεια του από τη Ιταλία στη Γαλλία για να γλιτώσει από το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, έχει κατά καιρούς προσδιοριστεί από τον διεθνή Τύπο ως «τεράστιος πρωτοπόρος», αλλά και ως «μία σπάνια περίπτωση στον κόσμο της παγκόσμιας μόδας, ένα κεφάλαιο που θα αποτελεί πάντα αντικείμενο διατριβής και μελέτης από μελλοντικές γενιές».

Ίσως η μεγαλύτερη πρωτοπορία και παρακαταθήκη που άφησε ο Pierre Cardin πίσω του, τώρα που αποχώρισε από τη ζωή σε ηλικία 98 ετών, είναι το γεγονός ότι, το 1959, μπήκε πρώτος στη μαζική παραγωγή γυναικείων ειδών πολυτελείας, τα οποία ήταν διαθεσιμα στα καταστήματα προς πώληση και δεν ήταν απαραίτητο να επισκεφθείς το ατελιέ του οίκου για να τα αποκτήσεις Μία επαναστατική για την εποχή της κίνηση που άλλαξε εντελώς τους κανόνες στο σύμπαν της μόδας. Επίσης ήταν μία κίνηση που οδήγησε το Συνδικάτο Υψηλής Ραπτικής να τον διαγράψει προσωρινά, γυρίζοντας του οργισμένο την πλάτη.

Αυτό που στην πραγματικότητα λαχταρούσε ο Pierre Cardin δεν ήταν να κερδίσει περισσότερα χρήματα με ποιο εύκολο τρόπο, αλλά και κάνει τη μόδα κάτι πιο κοντικό και πιο δημοκρατικό για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Και αυτό τον καθιστά έναν από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές που πάτησαν ποτέ το πόδι τους σε αυτόν τον πλανήτη.

Το χαρακτηριστικό, αναγνωρίσιμο στυλ του Pierre Cardin υπήρξε απόλυτα βασισμένο στη γεωμετρία, ακολουθώντας τις καλλιτεχνικές επιταγές μίας εποχής που ζούσε στον απόηχο του σπουδαίου κυβισμού. Υπήρξε αριστουργηματικό, ζωντανό, συχνά φλέρταρε με τα όρια της γλυπτικής. Αγαπούσε τις λιτές, μινιμαλιστές γραμμές είτε αυτό αφορούσε στα φορέματα του οίκου, είτε στα έπιπλα και στα κτίρια που σχεδιάστηκαν μεταγενέστερα. «Κάθε φόρεμα είναι και μία περιπέτεια δομημένη από ιδέες», είχε πει ο ίδιος ο Cardin σε συνέντευξη του το 1964.

Αυτά είναι, λοιπόν, τα 5 πράγματα που κάθε άνθρωπος που αγαπά τη μόδα πρέπει να γνωρίζει για τον μεγάλο σχεδιαστή που τόλμησε να κοιτάξε πολύ μακριά από την εποχή του, πέρα στα αστέρια. Και που τα άστερια αγάπησαν τόσο πολύ ώστε γέμισαν με αστρόσκονη τον δρόμο του.

1. Αφού έκανε την πρώτη του εμφάνιση σαν μόδιστρος σε μεγάλα ατελιέ μόδας της εποχής, όταν ήταν μόλις 17 χρονών, συνεργάστηκε με τον Jean Cocteau και τον Christian Bérard, σχεδιάζοντας τα κοστούμια το σουρεαλιστικό φιλμ Η Πεντάμορφη και το Τέρας. Το 1947 πήρε μεταγραφή στον οίκο Christian Dior, εντυπωσιάζοντας τρομερά τον ίδιο τον Dior ο οποίος είχε δηλώσει πως «Σχεδιαστές σαν τον Pierre Cardin είναι το μέλλον της υψηλής ραπτικής». Πράγματι ο νεαρός, τότε, Pierre έπαιξε σπουδαίο ρόλο το νέο, ανανεωμένο προφίλ του γαλλικού οίκου.

2. Ο Pierre Cardin συνειδητοποίησε πρώτος, πολλές δεκαετίες νωρίτερα από τους σύγχρονους σχεδιαστές, ότι οι περισσότεροι άνδρες κρύβουν μέσα τους μία υποσυνείδητη πλευρά που διψά για τον μακρινό κόσμο του φανταστικού. Η επαναστατική ματιά του αποτυπώθηκε με απαράμιλλο τρόπο στα φουτουριστικά και παράλληλα μινιμαλιστικά ρούχα και κοστούμια του, τα οποία ανήκουν στη γνωστή πλέον «Spage Age» της μακροχρόνιας καριέρας τους, την εποχή, δηλαδή, κατά την οποία ο Cardin «συνομίλησε» με το διάστημα. Τότε, τα περιοδικά της εποχής φιλοξενούσαν διθυραμβικά σχόλια, γράφοντας ότι ένας άνδρας που φοράει ρούχα του Cardin γίνεται αυτομάτος πιο «νέος» και πιο «ψηλός». H εντυπωσιακή του στροφή προς τον ανδρικό ρουχισμό υπήρξε την ίδια στιγμή και εξαιρετικά επικερδής με το αμερικάνικο Forbes να αναφέρει ότι απέφερε στα ταμεία του οίκου 26 εκατομμύρια δολάρια κέρδος, δηλαδή 6 φορές περισσότερα χρήματα από τη γυναίκεια κολεξιόν. Όλα αυτά το 1966. Στο μεταξυ ήδη από το 1963 είχε αφήσει το δικό του στίγμα στην ποπ μουσική σχεδιάζοντας τα εμβληματικά κοστούμια των Μπητλς δίχως κολάρο και πέτο, ορίζοντας από την αρχή το τι σήμαινε μοντερνισμός στη μόδα της νέας εποχής.

3. Ο Cardin έτρεφε πάντα μέσα του μία ξεχωριστή αγάπη για την Ασία. Το 1979 πήρε την απόφαση να παρουσιάσει μία συλλογή με ρούχα στο Πεκίνο, ενώ ήδη από το 1961 είχε αναλάβει τη θέση του καθηγητή μόδας στο Bunka Fashion College. Σε μία από τις τακτικές επισκέψεις του στην Ιαπωνία συνάντησε το μοντέλο Hiroko Matsumoto, η οποία, σύμφωνα με τον σχεδιαστή που τη λάτρεψε «ενσάρκωνε την αγνότητα όπως δεν την έχω ξαναδεί ποτέ στη ζωή μου». Η Cardin προσκάλεσε τη Matsumoto στο Παρίσι και γρήγορα την έκανε την απόλυτη μούσα του. Η παρουσία της στου κύκλους της γαλλικής, υψηλής ραπτικής ταρακούνησε τον διεθνή Τύπο και άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά και την παγκόσμια αισθητική. Ήταν το πρώτο μοντέλο από την Ασία που περπάτησε ποτέ σε ευρωπαϊκή πασαρέλα.

4. Μία πληροφορία που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι το ότι ο Cardin συνδέθηκε τόσο πολύ με το διάστημα ώστε το 1967 σχεδίασε ακόμα και στολές αστροναυτών, διακοσμημένες με ειδικά λαμπάκια LED, κρυμμένα στη φόδρα του ρούχου. Όταν ο σχεδιαστής παρουσίασε την κολεξιόν του τη συγκεκριμένη χρονιά τα φώτα στην πασαρέλα χαμήλωσαν τη στιγμή που τα μοντέλα περπάτησαν στο catwalk με αυτές τις στολές, δημιουργώντας ένας συγκλονιστικό εφέ που καθήλωσε τον κόσμο της μόδας. Έναν χρόνο μετά δημιούργησε το δικό του ύφασμα το οποίο ονόμασε Cardine. Ήταν ένα εξαιρετικά σταθερό και συμπαγές υλικό, το οποίο ήταν σε θέση να δημιουργήσει φορέματα αυστηρής γεωμετρικής γραμμής και μοναδικού, πρωτοποριακού σχεδιασμού που ομοιό του δεν είχε ξαναδεί ο κόσμος.

5. Σύμφωνα με τα αρχεία της NASA ο Cardin είναι ο μοναδικός απλός πολίτης στον κόσμο στον οποίο επιτράπηκε να φορέσει αληθινή στολή αστροναύτη, προκειμένου να μπορέσει να σχεδιάσει και ο ίδιος αντίστοιχες στολές για τα σόου του. Δικαιωμάτικά το άξιζε.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

27 Οκτ 2021

«Επειδή αφήνω κληρονομιά στα παιδιά μου αυτή την ασθένεια, να προσέχεις»

Όταν ο Γιώργος Γεννηματάς είχε εκφράσει την ανησυχία του για την υγεία και το μέλλον των παιδιών του.

22 Οκτ 2021

O τραγικός θάνατος του Brandon Lee που σκοτώθηκε από prop gun στα γυρίσματα του The Crow

Ο 28χρονος ηθοποιός έπεσε νεκρός το 1993 κατά τη διάρκεια γυρισμάτων από όπλο που όλοι νόμιζαν ότι ήταν γεμάτο με ψεύτικες σφαίρες.

Περισσότερα από

Men

19 Οκτ 2021

Ο Κιάνου Ριβς κουβαλάει μόνος του τον εξοπλισμό του συνεργείου στα γυρίσματα της νέας του ταινίας

Ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται στο Παρίσι και αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι είναι ο πιο ωραίος τύπος σε ολόκληρο το Χόλιγουντ.

15 Σεπ 2021

«Είναι σαν τον άνεμο»: Η προβληματική σχέση του Πάτρικ Σουέζι με τη σύζυγό του, Λίσα, έκρυβε μυστικά

«Είχαν έναν άρρωστο, κακοποιητικό γάμο», θα ισχυριστεί άτομο από το στενό, φιλικό τους περιβάλλον.

02 Σεπ 2021
02 Σεπ 2021

Νεκρός σε τροχαίο ο Mad Clip: Η αγωνιστική Porsche του συγκρούστηκε με δέντρο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκαν περισσότερες από δύο ώρες για να τον απεγκλωβίσουν.

31 Αυγ 2021

«Ο Στέφανος Τσιτσιπάς είναι σπουδαίος παίκτης, αλλά έχασα τον σεβασμό μου για εκείνον»

Το ξέσπασμα του Άντι Μάρεϊ που κατηγόρησε τον Έλληνα τενίστα για «στρατηγική» κατά τη διάρκεια του αγώνα.

27 Αυγ 2021

Πέθανε ο Άκης Τσοχατζόπουλος σε ηλικία 82 ετών

Ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στο νοσοκομείο.

26 Αυγ 2021

«Δεν πίστεψα ποτέ ότι δεν με αγάπησε»: Η μητέρα του Χιου Τζάκμαν τον εγκατέλειψε όταν ήταν 8 ετών

Παρόλα αυτά εκείνος τη συγχώρεσε. Σήμερα ποζάρουν αγκαλιασμένοι στο ίνσταγκραμ.

25 Αυγ 2021

Όταν ο Τσάρλι Γουάτς έριξε μπουνιά στον Μικ Τζάγκερ σε έναν από τους πιο θρυλικούς τσακωμούς του ροκ

«Που είναι ο γ@@@@ένος ντράμερ μου;» φώναξε μία νύχτα μεθυσμένος ο Τζάγκερ. Τότε ο Γουάτς του όρμηξε λέγοντας: «Εσύ είσαι ο γ@@@@ένος τραγουδιστής μου».

20 Αυγ 2021

Mία σύντομη ζωή, ένα τραγικό τέλος: Στο φως τα αρχεία του FBI για τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν

Ο Κομπέιν πιστεύεται ότι αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου 1994, ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που μέχρι και σήμερα θεωρούν ότι ο τραγουδιστής των Nirvana δολοφονήθηκε.