Είναι αδιαπραγμάτευτη αλήθεια ότι η ποικιλία και το βάθος πίσω από το τεράστιο έργο του Pierre Cardin είναι εξαιρετικά δύκολο να αναλυθούν, πόσο μάλλον να χωρέσουν στα στενά, λιγοστά όρια ενός δημοσιογραφικού άρθρου. Ο κορυφαίος σχεδιαστής, που αυτοεξορίστηκε σε πολύ μικρή ηλικία μαζί με την οικογένεια του από τη Ιταλία στη Γαλλία για να γλιτώσει από το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, έχει κατά καιρούς προσδιοριστεί από τον διεθνή Τύπο ως «τεράστιος πρωτοπόρος», αλλά και ως «μία σπάνια περίπτωση στον κόσμο της παγκόσμιας μόδας, ένα κεφάλαιο που θα αποτελεί πάντα αντικείμενο διατριβής και μελέτης από μελλοντικές γενιές».
Ίσως η μεγαλύτερη πρωτοπορία και παρακαταθήκη που άφησε ο Pierre Cardin πίσω του, τώρα που αποχώρισε από τη ζωή σε ηλικία 98 ετών, είναι το γεγονός ότι, το 1959, μπήκε πρώτος στη μαζική παραγωγή γυναικείων ειδών πολυτελείας, τα οποία ήταν διαθεσιμα στα καταστήματα προς πώληση και δεν ήταν απαραίτητο να επισκεφθείς το ατελιέ του οίκου για να τα αποκτήσεις Μία επαναστατική για την εποχή της κίνηση που άλλαξε εντελώς τους κανόνες στο σύμπαν της μόδας. Επίσης ήταν μία κίνηση που οδήγησε το Συνδικάτο Υψηλής Ραπτικής να τον διαγράψει προσωρινά, γυρίζοντας του οργισμένο την πλάτη.
Αυτό που στην πραγματικότητα λαχταρούσε ο Pierre Cardin δεν ήταν να κερδίσει περισσότερα χρήματα με ποιο εύκολο τρόπο, αλλά και κάνει τη μόδα κάτι πιο κοντικό και πιο δημοκρατικό για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Και αυτό τον καθιστά έναν από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές που πάτησαν ποτέ το πόδι τους σε αυτόν τον πλανήτη.
Το χαρακτηριστικό, αναγνωρίσιμο στυλ του Pierre Cardin υπήρξε απόλυτα βασισμένο στη γεωμετρία, ακολουθώντας τις καλλιτεχνικές επιταγές μίας εποχής που ζούσε στον απόηχο του σπουδαίου κυβισμού. Υπήρξε αριστουργηματικό, ζωντανό, συχνά φλέρταρε με τα όρια της γλυπτικής. Αγαπούσε τις λιτές, μινιμαλιστές γραμμές είτε αυτό αφορούσε στα φορέματα του οίκου, είτε στα έπιπλα και στα κτίρια που σχεδιάστηκαν μεταγενέστερα. «Κάθε φόρεμα είναι και μία περιπέτεια δομημένη από ιδέες», είχε πει ο ίδιος ο Cardin σε συνέντευξη του το 1964.
Αυτά είναι, λοιπόν, τα 5 πράγματα που κάθε άνθρωπος που αγαπά τη μόδα πρέπει να γνωρίζει για τον μεγάλο σχεδιαστή που τόλμησε να κοιτάξε πολύ μακριά από την εποχή του, πέρα στα αστέρια. Και που τα άστερια αγάπησαν τόσο πολύ ώστε γέμισαν με αστρόσκονη τον δρόμο του.
1. Αφού έκανε την πρώτη του εμφάνιση σαν μόδιστρος σε μεγάλα ατελιέ μόδας της εποχής, όταν ήταν μόλις 17 χρονών, συνεργάστηκε με τον Jean Cocteau και τον Christian Bérard, σχεδιάζοντας τα κοστούμια το σουρεαλιστικό φιλμ Η Πεντάμορφη και το Τέρας. Το 1947 πήρε μεταγραφή στον οίκο Christian Dior, εντυπωσιάζοντας τρομερά τον ίδιο τον Dior ο οποίος είχε δηλώσει πως «Σχεδιαστές σαν τον Pierre Cardin είναι το μέλλον της υψηλής ραπτικής». Πράγματι ο νεαρός, τότε, Pierre έπαιξε σπουδαίο ρόλο το νέο, ανανεωμένο προφίλ του γαλλικού οίκου.
2. Ο Pierre Cardin συνειδητοποίησε πρώτος, πολλές δεκαετίες νωρίτερα από τους σύγχρονους σχεδιαστές, ότι οι περισσότεροι άνδρες κρύβουν μέσα τους μία υποσυνείδητη πλευρά που διψά για τον μακρινό κόσμο του φανταστικού. Η επαναστατική ματιά του αποτυπώθηκε με απαράμιλλο τρόπο στα φουτουριστικά και παράλληλα μινιμαλιστικά ρούχα και κοστούμια του, τα οποία ανήκουν στη γνωστή πλέον «Spage Age» της μακροχρόνιας καριέρας τους, την εποχή, δηλαδή, κατά την οποία ο Cardin «συνομίλησε» με το διάστημα. Τότε, τα περιοδικά της εποχής φιλοξενούσαν διθυραμβικά σχόλια, γράφοντας ότι ένας άνδρας που φοράει ρούχα του Cardin γίνεται αυτομάτος πιο «νέος» και πιο «ψηλός». H εντυπωσιακή του στροφή προς τον ανδρικό ρουχισμό υπήρξε την ίδια στιγμή και εξαιρετικά επικερδής με το αμερικάνικο Forbes να αναφέρει ότι απέφερε στα ταμεία του οίκου 26 εκατομμύρια δολάρια κέρδος, δηλαδή 6 φορές περισσότερα χρήματα από τη γυναίκεια κολεξιόν. Όλα αυτά το 1966. Στο μεταξυ ήδη από το 1963 είχε αφήσει το δικό του στίγμα στην ποπ μουσική σχεδιάζοντας τα εμβληματικά κοστούμια των Μπητλς δίχως κολάρο και πέτο, ορίζοντας από την αρχή το τι σήμαινε μοντερνισμός στη μόδα της νέας εποχής.
3. Ο Cardin έτρεφε πάντα μέσα του μία ξεχωριστή αγάπη για την Ασία. Το 1979 πήρε την απόφαση να παρουσιάσει μία συλλογή με ρούχα στο Πεκίνο, ενώ ήδη από το 1961 είχε αναλάβει τη θέση του καθηγητή μόδας στο Bunka Fashion College. Σε μία από τις τακτικές επισκέψεις του στην Ιαπωνία συνάντησε το μοντέλο Hiroko Matsumoto, η οποία, σύμφωνα με τον σχεδιαστή που τη λάτρεψε «ενσάρκωνε την αγνότητα όπως δεν την έχω ξαναδεί ποτέ στη ζωή μου». Η Cardin προσκάλεσε τη Matsumoto στο Παρίσι και γρήγορα την έκανε την απόλυτη μούσα του. Η παρουσία της στου κύκλους της γαλλικής, υψηλής ραπτικής ταρακούνησε τον διεθνή Τύπο και άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά και την παγκόσμια αισθητική. Ήταν το πρώτο μοντέλο από την Ασία που περπάτησε ποτέ σε ευρωπαϊκή πασαρέλα.
4. Μία πληροφορία που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι το ότι ο Cardin συνδέθηκε τόσο πολύ με το διάστημα ώστε το 1967 σχεδίασε ακόμα και στολές αστροναυτών, διακοσμημένες με ειδικά λαμπάκια LED, κρυμμένα στη φόδρα του ρούχου. Όταν ο σχεδιαστής παρουσίασε την κολεξιόν του τη συγκεκριμένη χρονιά τα φώτα στην πασαρέλα χαμήλωσαν τη στιγμή που τα μοντέλα περπάτησαν στο catwalk με αυτές τις στολές, δημιουργώντας ένας συγκλονιστικό εφέ που καθήλωσε τον κόσμο της μόδας. Έναν χρόνο μετά δημιούργησε το δικό του ύφασμα το οποίο ονόμασε Cardine. Ήταν ένα εξαιρετικά σταθερό και συμπαγές υλικό, το οποίο ήταν σε θέση να δημιουργήσει φορέματα αυστηρής γεωμετρικής γραμμής και μοναδικού, πρωτοποριακού σχεδιασμού που ομοιό του δεν είχε ξαναδεί ο κόσμος.
5. Σύμφωνα με τα αρχεία της NASA ο Cardin είναι ο μοναδικός απλός πολίτης στον κόσμο στον οποίο επιτράπηκε να φορέσει αληθινή στολή αστροναύτη, προκειμένου να μπορέσει να σχεδιάσει και ο ίδιος αντίστοιχες στολές για τα σόου του. Δικαιωμάτικά το άξιζε.