Ο Βρετανός καλλιτέχνης είναι ζωγράφος, σκιτσογράφος, λιθογράφος, σκηνογράφος και φωτογράφος και ένα από τα πρόσωπα που σημάδεψαν το κίνημα της Pop Art της δεκαετίας του ‘60. Στα εμβληματικά έργα ζωγραφικής που έχει δημιουργήσει περιλαμβάνεται η σειρά τριών πινάκων με θέμα την πισίνα: «The Splash», «A Little Splash» και «A Bigger Splash», που είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα έργα του. Το έργο του «Portrait of an Artist (Pool with Two Figures)» του 1972 σημείωσε ρεκόρ για το μεγαλύτερο ποσό που καταβλήθηκε σε ζώντα καλλιτέχνη όταν πωλήθηκε σε δημοπρασία τον Νοέμβριο του 2018 (90 εκατομμύρια δολάρια). Λίγους μήνες αργότερα, το ρεκόρ καταρρίφθηκε σε δημοπρασία στου Christie’s στη Νέα Υόρκη με το «Rabbit» του Τζεφ Κουνς (91 εκατομμύρια δολάρια).

Ο Χόκνεϊ, ο οποίος ζει σε απόλυτη απομόνωση στη Νορμαδία, θέλησε να μοιραστεί ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας μέσα στο ζοφερό κλίμα που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού, κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας ζωγραφίζοντας ένα έργο στο οποίο έδωσε τίτλο «Do remember they can’t cancel the spring» (θυμήσου, δε μπορούν να ακυρώσουν την άνοιξη), και το ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο ίνσταγραμ.

Το έργο, το οποίο δημιούργησε σε iPad, ο 83χρονος καλλιτέχνης απεικονίζει μια συστάδα από έντονα κίτρινους νάρκισσους μέσα σ’ ένα πράσινο λιβάδι, ενώ φόντο είναι ένα γκρίζο, χέρσο τοπίο και έγινε το απόλυτο σύμβολο της αισιοδοξίας μέσα στην καραντίνα. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Τώρα, ο Βρετανός ζωγράφος βρέθηκε πάλι στο προσκήνιο υπογράφοντας το εξώφυλλο του New Yorker, με τίτλο «Hearth», μια λέξη-σύνθεση του heat και του earth, της φωτιάς και της γης, κάτι που δημιούργησε αντιδράσεις, για κάποον λόγο που δεν έγινε απόλυτα κατανοητός, σε εμάς τουλάχιστον. 

Ο καλλιτέχνης, όπως είπαμε, χρησιμοποιεί το iPad του για να δημιουργήσει και να μοιραστεί εικόνες τόσο για εξώφυλλα περιοδικών όσο και για εκθέσεις όπως το «Ma Normandie», που αυτή τη στιγμή εκτίθεται στη Galerie Lelong στο Παρίσι.

Το έργο στο εξώφυλλο παρουσιάζει μια φωτιά σε τζάκι, με πορτοκαλί και κόκκινες φλόγες, κάτι που παραπέμπει στην υπερθέρμανση του πλανήτη. 

Οι περισσότεροι που το χλεύασαν έφτασαν ακόμη και στο σημείο να κάνουν συγκρίσεις μεταξύ των δικών τους δημιουργιών στο photoshop, με αυτό που δημιούργησε ο Hockney.

 

«Είπα ότι σχεδίαζα το iPad, αλλά στην πραγματικότητα ζωγραφίζω στο iPad», είπε ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ στο New Yorker σε μια συνέντευξη για το τελευταίο του έργο. «Έκανα διακόσια δώδεκα πίνακες φέτος και μου μένουν οκτώ ακόμη να κάνω. Θέλω να είναι από μαύρα δέντρα σε βροχή ή χιόνι, αλλά ακόμα περιμένω τον καιρό. Τότε θα ολοκληρώσω το έτος έχοντας στην κατοχή μου διακόσια είκοσι πίνακες». 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

 

TAGS