ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Την πρώτη φορά που τη χτύπησε έγινε διά ασήμαντον αφορμήν

Τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας είναι τα παράπλευρα «κρούσματα» της πανδημίας.

Την πρώτη φορά που τη χτύπησε έγινε διά ασήμαντον αφορμήν

Κάθε φορά που χειροδικούσε εναντίον της αυτή ψέλλιζε: «Μην με χτυπάς» και μετά κλείνονταν μόνη της στην κρεβατοκάμαρα. Έκλαιγε. Η αναμμένη τηλεόραση έπαιζε συνήθως ένα βραζιλιάνικο σήριαλ. Πατούσε το τηλεκοντρόλ και την έκλεινε. Δεν ήθελε να ακούει τίποτε. Και κανέναν.

Όταν γνώρισε τη γυναίκα του ήταν Ιούλιος. Κάψα, κατακαλόκαιρο. Της μίλησε. Του μίλησε. Σε μια βδομάδα βγήκαν ραντεβού. Το βράδυ κιόλας κοιμήθηκαν στο ίδιο κρεβάτι. Αυτή έμεινε έγκυος. Ανέβηκαν τα σκαλιά της εκκλησίας, αφού πρώτα έραψαν σε μοδίστρα το νυφικό που θα έπρεπε να σκεπάζει μία κοιλιά που κυοφορούσε ήδη ένα μωρό πέντε μηνών. Γέννησε με καισαρική. Το δωμάτιο 411 της κλινικής γέμισε με μπλε μπαλόνια. Ήταν αγόρι. Το μωρό έκλαιγε πολύ. Οι νεαροί γονείς δεν ήξεραν αν πονάει κάπου ή πεινάει.

Η ζωή της άλλαξε μετά τη γέννα. Αλλά και το σώμα της. Όλο ραγάδες στην κοιλιά. Άσε που πήρε και είκοσι έξι κιλά και φοβάται να πατήσει στη ζυγαριά λες και θα πατήσει σε νάρκη. Από τη μια το κλάμα του μωρού κι από την άλλη οι σκοτούρες στη δουλειά. Άραγε θα έχει δουλειά αύριο; Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Ή μάλλον καναπές. Εκεί δηλαδή που μετακόμισε αυτός με ένα μαξιλάρι και μία καρώ κουβέρτα μόνο. Αυτή κρατάει στο ένα χέρι το μπιμπερό με το ζεσταμένο γάλα και στο άλλο μία δίαιτα για να ξαναζεστάνει τη σχέση τους. Έλα όμως που η σχέση τους είχε ήδη καεί.

Ύστερα ήρθε η πανδημία. Και με την πανδημία ήρθε η καραντίνα. Κλείστηκαν στο σπίτι. Τη συνέχεια μπορεί να την μαντέψει κάποιος. Την πρώτη φορά που την χτύπησε έγινε διά ασήμαντον αφορμήν. Επειδή πήρε λεφτά από την τσέπη του χωρίς να τον ρωτήσει για να αγοράσει φρουτόκρεμα του μικρού που έβγαλε το πρώτο του δοντάκι. Τις επόμενες φορές, πάλι για κάτι ασήμαντο. Φοβόταν να τον καταγγείλει. Αυτόν που κάποτε της έδινε φιλιά και τώρα της δίνει χαστούκια.

Αυτή τηλεφώνησε στο Κέντρο Διαχείρισης κρίσεων για να τον καταγγείλει επιτέλους κρατώντας σφιχτά το χέρι της που πονούσε ακόμη από την κλωτσιά που έφαγε. Δεν τηλεφώνησε όμως μόνο αυτή. Οι κλήσεις ήταν πάνω από 110.000. Καθημερινά καλούσαν γυναίκες από όλη την Ελλάδα, με την πλειονότητα των κλήσεων να εντοπίζονται στην Περιφέρεια Αττικής. Τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας είναι τα παράπλευρα «κρούσματα» της πανδημίας.

Την πρώτη φορά που τη χτύπησε έγινε διά ασήμαντον αφορμήν
Η Άντζελα Ζιούτη γεννήθηκε το 1968 στη Θεσσαλονίκη.

Η Άντζελα Ζιούτη γεννήθηκε το 1968 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη σχολή Oικονομικών Επιστημών του Α.Π.Θ. Έχει εργαστεί στη διαφήμιση, στην εκπαίδευση και ως υπευθ. πωλήσεων και δημοσίων σχέσεων σε μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις. Άρθρα της κοινωνικού ενδιαφέροντος δημοσιεύονται συχνά στο διαδίκτυο,ενώ αρθρογραφούσε καθημερινά σε πρωινή εφημερίδα Free press μεγάλης κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης. Σήμερα αρθρογραφεί στην καθημερινή εφημερίδα ΕΘΝΟΣ. Εμφανίστηκε στα γράμματα με το έργο: «Ο Θεός κατοικεί σε ουρανοξύστη, 31 ποιήματα της πόλης»,Παρατηρητής, 1999, Θεσσαλονίκη (ποίηση) Ακολούθησαν:“Η Αρχιτεκτονική των σιωπηλών ημερών”, Ελληνικά Γράμματα, 2003, Αθήνα (ποίηση) “Ο ήλιος στο πάτωμα”, Φερενίκη, 2009, Αθήνα (μυθιστόρημα), “Μαύρη πέτρα” (Θεατρκό έργο) 2015, “Ο άνθρωπος που μιλούσε με τα αγάλματα”, Γαβριηλίδης, 2017 Αθήνα (ποίηση). Mιλάει Γερμανικά και Αγγλικά . Επί σειρά ετών υπηρέτησε ως γεν. Γραμματέας της Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων Βορείου Ελλάδος. Είναι μέλος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης. Βραβεύτηκε από το Φιλολογικό σύλλογο Παρνασσό (Β' βραβείο Ποίησης 2000), τη Νέα Κίνηση Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης (Γ' βραβείο Ποίησης 1999) την Ένωση Συγγραφέων Λογοτεχνών Ευρώπης (Α' βραβείο Ποίησης 2001) κ.ά.Είναι παντρεμένη με τον Πυρηνικό γιατρό Δημήτρη Γρηγοράκη κα ζει στη θεσσαλονίκη.

Photo: unsplash.com

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

21 Οκτ 2025

Κινηματογράφος με εισιτήριο €2 στη φετινή Γιορτή του Σινεμά

Η πιο αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά, σε όλα τα σινεμά της χώρας, όπου όλες οι ταινίες και όλες οι προβολές θα έχουν ενιαίο εισιτήριο στο δίευρο.

21 Οκτ 2025

'Maggie Cassidy': Το νέο μπαρ της Πανόρμου έχει κάτι από '7 Jokers'

Οι Αρμελίνα Αντωναροπούλου, Μικαέλα Τσικουδάκη και Σπύρος Αναγνώστου παρουσιάζουν ένα ολόφρεσκο μπαρ γειτονιάς στους Αμπελόκηπους.

Περισσότερα από

Life

21 Οκτ 2025

Taste Atlas: Στην κορυφή των καλύτερων τυλιχτών του κόσμου το σουβλάκι

Το Taste Atlas δημοσιεύει νέα λίστα και η Ελλάδα πρωταγωνιστεί με το εθνικό της φαγητό.

21 Οκτ 2025

4 φράσεις του Jack Kerouac που έφυγε σαν σήμερα (21/10) από τη ζωή

Εμβληματικές φράσεις από τα βιβλία του, που αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία και τις ανησυχίες του σημαντικού συγγραφέα.

21 Οκτ 2025

Λάχανο σαλάτα με τζίντζερ + σουσάμι: Η viral συνταγή που θα λατρέψεις αυτή τη σεζόν

Πώς να φτιάξεις τη λαχταριστή σαλάτα λάχανου με τζίντζερ και σουσάμι που έχει κατακτήσει το TikTok και θα φέρει φρεσκάδα στο τραπέζι σου.

21 Οκτ 2025

4 τροφές που εντείνουν το άγχος - Και τι να καταναλώσεις αντί γι’ αυτές

Ποιες συνηθισμένες τροφές αυξάνουν το άγχος σου και πώς μπορείς να τις αντικαταστήσεις με επιλογές που στηρίζουν την ψυχική σου ηρεμία.

21 Οκτ 2025

Το Athens Science Festival φορά τα γιορτινά του στο Ωδείο Αθηνών

Τι γίνεται όταν το Greekonomics, η Κατερίνα Βρανά, ο Σπήλιος Φλώρος και "Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ" συναντιούνται στο The Christmas Lab;

21 Οκτ 2025
21 Οκτ 2025

Τι πρέπει να προσέχεις αν χρησιμοποιείς έλαια στο skincare σου

Τα έλαια στο πρόσωπο δεν είναι μόδα, είναι εργαλείο. Και όπως κάθε εργαλείο, δουλεύουν άψογα όταν ξέρεις πότε, πόσο και ποιο.

21 Οκτ 2025

Ορθοπεδικός αποκαλύπτει: Οι 3 απλές ασκήσεις που μειώνουν τον πόνο στη μέση στο σπίτι

Μάθε πώς να ανακουφίσεις τη μέση σου με απλές κινήσεις, ενδυνάμωση κορμού και χαλαρωτικό περπάτημα, σύμφωνα με ειδικούς.

21 Οκτ 2025

Πόση πρωτεΐνη κρύβεται σε ένα αυγό; Τι λένε οι διατροφολόγοι

Μάθε πόση πρωτεΐνη περιέχει κάθε μέγεθος αυγού και πώς να την εκμεταλλευτείς καθημερινά.

21 Οκτ 2025

Στη 'Λέσβο' των Εξαρχείων ζει ακόμα το αυθεντικό ουζερί

Αγαπημένο στέκι δικηγόρων και φοιτητών, το μυτιληνιό ουζερί της Εμμανουήλ Μπενάκη μετράει πάνω από μισό αιώνα ζωής χωρίς να χάσει την ουσία, την εικόνα και τον παλμό του, σε πείσμα των καιρών.