0
SHARES

Πρωτοπόρος, υπερταλαντούχος, οραματιστής, μανιοκαταθληπτικός, αλκοολικός, αυτοκαταστροφικός. Ο Αμαντέο Μοντιλιάνι, ένας από τους σημαντικότερους Ιταλούς ζωγράφων που έζησαν ανάμεσα στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ου, ήταν ο καλλιτέχνης που όρισε εκ νέου τον τρόπο κατά τον οποίο το γυμνό παρουσιαζόταν στην παγκόσμια τέχνη, αλλά και την αποτύπωση της ανθρώπινης μορφής τον καμβά.

Ο σπουδαίος ζωγράφος πέθανε στις 22 Ιανουαρίου του 2020 στο Παρίσι, όπου πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του, σε ηλικία μόλις 36 ετών. Η διάγνωση των γιατρών έλεγε φυματιώδη μηνιγγίτιδα, μία ασθένεια με την οποία πολέμησε δύο ολόκληρες δεκαετίες. 

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τον θάνατο του μία μεγάλη έκθεση που θα φιλοξενηθεί στο Museo della Città του Λιβόρνο της Ιταλίας, γενέτειρας του ζωγράφου, θέτει σαν στόχο να παρουσιάσει ενιαίο και ατόφιο στο κοινό το συνολικό έργο του Μοντιλιάνι τοποθετώντας το μέγεθος της ιδιοφυϊας του στην πραγματική του διάσταση.

Οι αίθουσες του Museo della Città στο Λιβόρνο της Ιταλίας, λοιπόν, θα φιλοξενήσουν 14 σπάνιους πίνακες και 12 σχέδια ζωγραφικής του Ιταλού καλλιτέχνη. Τα έργα αυτά ανήκουν σε δύο σπουδαίους συλλέκτες, τον Paul Alexandre και τον Jonas Netter. Ο Alexandre ήταν αυτός που προσέγγισε τον Μοντιλιάνι κατά την άφιξή του στο Παρίσι και τον βοήθησε στην υλοποίηση του πρότζεκτ γλυπτικής «The Caryatids». Στη συλλογή του Netter υπάρχουν μερικά από τα πλέον εξέχοντα έργα του Ιταλού ζωγράφου.   

Ανάμεσα στα έργα που θα περιλαμβάνει η έκθεση «Modigliani and the Montparnasse Adventure» είναι το «La Fillette en Bleu», ένα μεγάλο πορτρέτο του 1918 που απεικονίζει ένα μικρό κορίτσι ηλικίας 8-10 ετών, το οποίο φοράει ένα διακριτικό γαλάζιο φόρεμα και εναρμονίζεται πλήρως με το χρώμα του τοίχου. Το «Chaïm Soutine» (1916) είναι ένα ακόμη πορτρέτο της έκθεσης που απεικονίζει τον στενό φίλο του Μοντιλιάνι, Χαΐμ Σουτίν, καθισμένο με τα χέρια του να ακουμπούν τα γόνατά του, στάση που υποδηλώνει την αφοσίωση και τον σεβασμό του Σουτίν για τον Μαντιλιάνι.   

«Jeune fille rousse (Jeanne Hébuterne)» (1918)

 

 

 

«Elvire au col blanc (Elvire à la collerette)» (1917-1918)

 

 

«Chaïm Soutine» (1916)

 

«Trois nus à la campagne» (1909)

Ακριβώς έναν αιώνα μετά τον πρόωρο χαμό αυτού μοναδικού εικαστικού που συνδέθηκε όσο λίγοι με τον μποέμ τρόπο ζωής, με την αυτοκαταστροφή και την ροπή στις εξαρτήσεις, γνωρίζοντας πως κάθε μέρα της ζωής του ήταν μόλις ένα βήμα από τον θάνατο, ο Μοντιλιάνι αποτελεί σύμβολο και έμπνευση για τους απανταχού ρομαντικούς, τους λάτρεις της ποίησης πάνω στον καμβά, των πανέμορφων Αναγεννησιακών μορφών του τις οποίες απέδωσε με τόσο μοντέρνο τρόπο, και όλων των ευαίσθητων, υπερσυναισθηματικών ψυχών που δεν φοβούνται να χαθούν, αλλά ξέρουν πολύ καλά πώς να ζήσουν. 

Βίντεο για την έκθεση που θα φιλοξενηθεί στο Museo della Citta του Λιβόρνο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS