ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ο κρυφός συμβολισμός πίσω από το «Άγαλμα», το τραγούδι που καθιέρωσε τον Γιάννη Πουλόπουλου

Τι ήταν τελικά το «Άγαλμα» για το οποίο έγραψε το 1969 ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και μελοποίησε ο Μίμης Πλέσσας;

Ο κρυφός συμβολισμός πίσω από το «Άγαλμα», το τραγούδι που καθιέρωσε τον Γιάννη Πουλόπουλου

To 1969 κυκλοφόρησε ένας από τους κορυφαίους, ελληνικούς, λαϊκούς δίσκους των τελευταίων 50 χρόνων. «Ο Δρόμος» του Μίμη Πλέσσα σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, με τις μοναδικές φωνές του Γιάννη Πουλόπουλου, της Ρένας Κουμιώτη και της Πόπη Αστεριάδη, ήταν - και παραμένει μέχρι σήμερα - ένα αληθινό, διαχρονικό αριστούργημα που συνεχίζει να μιλάει στη ψυχή του ακροατή λες και γράφτηκε πριν από μερικά χρόνια.

Το διπλό άλμπουμ που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρία Lyra έκανε αμέσως επιτυχία και καθιέρωσε στη συνείδηση του ελληνικού κοινού έναν νέο, φρέσκο τραγουδιστή. Ο Γιάννης Πουλόπουλος που από ελαιοχρωματιστής είδε το μεγάλο όνειρο του να γίνεται πραγματικότητα γενόμενος μέσα σε μία νύχτα λαμπρό αστέρι του ελληνικού τραγουδιού ήταν το γοητευτικο αγόρι με το καταγάλανο, μελαγχολικό βλέμμα. Δεν ήταν μόνο το ραδιόφωνο που πλημμύριζε σπίτια και εστιατόρια της εποχής με την βαθιά, εκφραστική φωνή του. Ήταν οι σκηνές από αγαπημένες ελληνικές ταινίες με τις οποιές η χαμηλών τόνων, ευγενική μορφή του θα μένει για πάντα συνδεδεμένη.

Μαζί με αυτές και ένα τραγούδι. Ένα πάνω απ' όλα τα υπόλοιπα. «Το Άγαλμα» μέσα από τον «Δρόμο» υπήρξε η μεγαλύτερη επιτυχία του σημαντικού Έλληνα τραγουδιστή, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών, ένα σπουδαίο κομμάτι που μιλάει για την σπαρακτική μοναξιά ενός χωρισμού. Ένα κομμάτι ανοικτό σε ερμηνείες, όπως άλλωστε όλα τα έργα τέχνης με περιεχόμενο. Σε ποιον μιλάει ο ήρωας των στίχων; Ήταν τόσο απελπισμένος που νόμισε στα αλήθεια ότι είδε ένα μαρμάρινο άγαλμα να ζωντανεύει; Ένιωθε όντως τόσο μόνος ή μήπως το «άγαλμα» υπήρξε πρόσωπο πέρα για πέρα αληθινό;

Το τραγούδι «Το άγαλμα» που ερμήνευσε το 1969 ο Γιάννης Πουλόπουλος:

Πριν από περίπου 2 χρόνια μία τυχαία διαδικτυακή «διαμάχη» ανάμεσα στους συγγραφείς Χρήστο Χωμενίδη και Νίκο Σαραντάκο είχε αποκαλύψει την αληθινή ιστορία πίσω από την δημιουργία του συγκεκριμένου, πασίγνωστου κομματιού, δίνοντας μία αρκετά διαφορετική εκδοχή από αυτή που ήταν μέχρι πρόσφατα ευρέως γνωστή.

Όλα άρχισαν όταν ο Χρήστος Χωμενίδης έγραψε στο facebook ότι το «Άγαλμα» αναφερόταν σε μία νεαρή ιερόδουλη που εργαζόταν στο πεζοδρόμιο καθώς η λέξη «άγαλμα» υπήρξε πολύ κοινώς χαρακτηρισμός για τα κορίτσια που έβγαζαν τα προς το ζην από αυτό το επάγγελμα. Τότε ο Νίκος Σαραντάκος είχε αντιδράσει σχολιάζοντας ότι αυτή η εκδοχή δεν ισχύει και ότι το νόημα του κομματιού υπήρξε πάντα ξεκάθαρο.

Έτσι ο Χρήστος Χωμενίδης αντέδρασε στη διάψευση αυτή παραθέτοντας μία συνομιλία του με τον ίδιο τον στιχουργό του τραγουδιού, Λευτέρη Παπαδόπουλο, η οποία ξεκαθαρίζει την κατάσταση.

Δείτε την ανάρτηση του Χρήστου Χωμενίδη:

Το γεγονός ότι ο κύριος Νίκος Σαραντάκος γράφει ολόκληρο κατεβατό πασχίζοντας να αντικρούσει τον παιγνιώδη ισχυρισμό...

Δημοσιεύτηκε από

«Εσύ δεν μου’χες πει, Λευτέρη, στην ταβέρνα που τρώγαμε πρόπερσι απέναντι από την Ακρόπολη, ότι αγάλματα έλεγαν τις πόρνες του πεζοδρομίου;»

«Ε βέβαια! Έτσι τις λέγαμε!»

«Άρα το «Άγαλμα» του τραγουδιού σου είναι μια τέτοια κοπέλα.»

«Τα τραγούδια και τα βιβλία και τα έργα τέχνης, όπως καλά ξέρεις, τα ερμηνεύει αυθεντικά ο κάθε αποδέκτης τους. Ωστόσο ναι! Η εκδοχή του «αγάλματος»-πόρνης με γοητεύει εμένα περισσότερο από όλες. Σίγουρα απείρως περισσότερο από την εκδοχή ενός μαρμάρου το οποίο δήθεν ζωντανεύει…»

Και η αρχική του ανάρτηση στην οποία είχε αντιδράσει ο Νίκος Σαραντάκος:

Κεντρική φωτογραφία: Από το εξώφυλλο του δίσκου «Ο Δρόμος» σε μουσική Μίμη Πλέσσα και Λευτέρη Παπαδόπουλου (1969, Lyra)

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

12 Νοε 2025

Elizabeth Taylor: Σπάνιο video από την επίσκεψή της στην Ελλάδα με τον τρίτο σύζυγό της, Mike Todd πριν από 68 χρόνια

Η ηθοποιός Elizabeth Taylor είχε επισκεφθεί την Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 1957 συνοδεύοντας τον τρίτο της σύζυγο, Mike Todd.

11 Νοε 2025

Μάγια Τσόκλη | Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες από την επίσκεψή της στο Grand Egyptian Museum (GEM)

Το σχόλιο της γνωστής δημοσιογράφου για το νέο Αιγυπτιακό Μουσείο.

Περισσότερα από

Stories

11 Νοε 2025

Ο Goran Bregović για μία μόνο βραδιά στην Αθήνα

Ο διάσημος συνθέτης θα βρεθεί στην Αθήνα τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου.

11 Νοε 2025

Μαρίκα Κρεβατά και Γιώργος Γαβριηλίδης: Ένας έρωτας κρυφός που κράτησε 40 χρόνια

Μια ιστορία αγάπης και θεάτρου που άντεξε μια ολόκληρη ζωή.

08 Νοε 2025

#theaftertaste | H "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου, ένα speakeasy listening bar και ένα Sunday Table που πρέπει να δοκιμάσεις

Ο Νίκος Κοντομήτρος ξεχωρίζει, για τρίτη χρονιά, όσα είδε, δοκίμασε, άκουσε και ευχαριστήθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε.

07 Νοε 2025

Θεατρικά Νέα | Τι ετοιμάζουν η Έλλη Τρίγγου, ο Γιάννης Στάνκογλου και ο Γιώργος Γάλλος;

Μία δημοφιλή ταινία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή με τους τρεις πρωταγωνιστές να ενώνουν δυνάμεις στο Θέατρο Παλλάς.

07 Νοε 2025

Πρώτη ματιά στις δύο νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Ε.Μ.Σ.Τ.) υποδέχεται τον Νοέμβριο με δύο νέες εκθέσεις.

07 Νοε 2025

Μάρθα Καραγιάννη: Ο άγνωστος γάμος της με τον άσσο των γηπέδων Μίμη Στεφανάκο πριν από 65 χρόνια

Λαμπερή νύφη μέσα στο εντυπωσιακό λευκό φόρεμά της, η Μάρθα Καραγιάννη.

06 Νοε 2025

Michael | Πρώτο τρέιλερ για τη νέα βιογραφική ταινία του Michael Jackson

Τον ρόλο του θρυλικού Michael Jackson υποδύεται ο ανιψιός του, Jaafar.

06 Νοε 2025

Foreigner | Το θρυλικό ροκ συγκρότημα έρχεται για την πρώτη του συναυλία στην Ελλάδα

Οι Foreigner έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, το Σάββατο 27 Ιουνίου στο Ολυμπιακό Κέντρο Αντισφαίρισης του ΟΑΚΑ.

06 Νοε 2025

Μαρία Κάλλας: Η σπάνια αναφορά της στον "μη - σύζυγό" της, Αριστοτέλη Ωνάση σε συνέντευξή της το 1974

Όσα είχε αποκαλύψει η Μαρία Κάλλας για τον Αριστοτέλη Ωνάση στη συνέντευξή της στην Barbara Walters, πριν από 51 χρόνια.

06 Νοε 2025

Movie Review | Christy: Η Sydney Sweeney σε ένα βιογραφικό δράμα που "χτυπά" κατευθείαν στην καρδιά

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα ταινία που μας συστήνει ένα διαφορετικό υποκριτικό πρόσωπο της Sydney Sweeney.