ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ήταν όλοι εκεί: Μια δυναμική συζήτηση στην Art-Athina

Σε μια κατάμεστη αίθουσα η πρώτη από τις εκδηλώσεις της Art Athina, η στρογγυλή τράπεζα του The TOC . Μια πρώτη γεύση από την δυναμική συζήτηση.

Ήταν όλοι εκεί: Μια δυναμική συζήτηση στην Art-Athina

Λίγο πριν από τα εγκαίνια της Art-Athina, η αίθουσα συζητήσεων του πρώτου ορόφου ήταν ασφυκτικά γεμάτη, κάνοντας «ποδαρικό» στην επιτυχία της μεγαλύτερης Διεθνούς Έκθεσης Σύγχρονης Τέχνης που διοργανώνεται στην Ελλάδα. Στην αίθουσα, καθήμενοι και όρθιοι, διευθυντές μουσείων, γκαλερίστες, κριτικοί τέχνης, εικαστικοί και δημοσιογράφοι, παρακολουθούσαν τη συζήτηση που συνδιοργάνωσε το TheTOC μαζί με την Art Athina. Η δεύτερη αυτή συνδιοργάνωση έρχεται να συμπληρώσει την επιτυχία της πρώτης χρονιάς, ενώ όπως δήλωσε η Έλλη Στάη, η επιτυχημένη και αρμονική αυτή συνεργασία θα συνεχιστεί ανανεώνοντας το ραντεβού με το κοινό για το 2017.

Ακόμα και έξω από την αίθουσα της συζήτησης, κοινό και ειδικοί παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή την εισήγηση της Έλλης Στάη στο φετινό θέμα με τίτλο «Μπορεί η Αθήνα να γίνει το Βερολίνο του Νότου;» και τις τοποθετήσεις των καλεσμένων.

Ήταν όλοι εκεί: Μια δυναμική συζήτηση στην Art-Athina

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον πάνελ αποτελείτο από τους Χρήστο Τεντόμα (Πρόεδρος Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων), Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο(καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου), Κατερίνα Κοσκινά (διευθύντρια ΕΜΣΤ), Μάνο Στεφανίδη (καθηγητής/ ιστορικός τέχνης), Αρσέν Καλφαγιάν (Γκαλερί Kalfayan), Άγγελο Παπαδημητρίου (εικαστικός/ηθοποιός), Ηλιοδώρα Μαργέλλου (εικαστικός). Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος του TheTOC, Κατερίνα Λυμπεροπούλου.

Καλωσορίζοντας τους καλεσμένους, η Έλλη Στάη, άνοιξε τη συζήτηση, κάνοντας τον συσχετισμό των δυο πόλεων και τονίζοντας την ιδιαίτερη θέση της Αθήνας στον πολιτικοκοινωνικό χάρτη σήμερα. Αναφέρθηκε στις συνομιλίες της με την έγκριτη κριτικό θεάτρου -και μόνιμη κάτοικο Βερολίνου σήμερα- Ελένη Βαροπούλου, σχετικά με το ρόλο που έχει παίξει το Βερολίνο στη συγκρότηση του πολιτιστικού σώματος της Ευρώπης και τη θέση του ως πολιτιστικής Μητρόπολης.

Ο Πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Χρήστος Τεντόμας μίλησε με τη σειρά του για τις συνέργειες που χρειάζεται η Αθήνα. Τόνισε την έκρηξη δημιουργικότητας σε όλες τις περιοχές της και έδωσε έμφαση σε περιοχές όπως ο Κεραμεικός και το Μεταξουργείο, προκειμένου να γίνουν φυτώρια αλλά και πόλοι έλξης των δημιουργών.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε στο μεγαλύτερο και πιο σημαντικό φεστιβάλ της πόλης και τόνισε το ενδιαφέρον του ώστε να συμπεριλάβει και τα εικαστικά μέσα από συνέργειες, και δράσεις για τις οποίες τα χρήματα δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας.

Παίρνοντας το λόγο, η διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Κατερίνα Κοσκινά, επισήμανε την ανάγκη να δημιουργηθούν νέα κέντρα ενδιαφέροντος και επανέλαβε για άλλη μια φορά τον αγώνα δρόμου στον οποίο έχει επιδοθεί με τους εργαζόμενους του μουσείου προκειμένου να ανοίξει το συντομότερο.

Πιο αιχμηρός από τους υπόλοιπους εισηγητές, ο Μάνος Στεφανίδης μίλησε για μια κοινωνία όχι σε κρίση αλλά σε παρακμή, για την απουσία πολιτιστικής πολιτικής από το Υπουργείο, επισήμανε την ελιτίστικη στάση της Documenta, ενώ παρατήρησε ότι το ρόλο του Υπουργείου παίζουν στην Ελλάδα ιδιωτικοί φορείς πολιτισμού όπως η Στέγη και το Ίδρυμα Νιάρχος, τα «ιδιωτικά» υπουργεία πολιτισμού, όπως τα ονόμασε.

Οι εισηγητές της συζήτησης
Οι εισηγητές της συζήτησης

«Γιατί συγκρίνουμε την Αθήνα με το Βερολίνο και όχι με τη Βηρυτό»; Αναρωτήθηκε ο γκαλερίστας Αρσέν Καλφαγιάν, βάζοντας μια άλλη προβληματική στη συζήτηση και το ερώτημα αν χρειαζόμαστε σήμερα μητροπόλεις της τέχνης.

Ο εικαστικός και ηθοποιός Άγγελος Παπαδημητρίου που δραστηριοποιείται επί 40 χρόνια στο καλλιτεχνικό πεδίο μίλησε βιωματικά για την κούραση που αισθάνονται οι καλλιτέχνες και αβοήθητοι εγκαταλείπουν την προσπάθειά τους, ενώ πρόσθεσε με πολύ χιούμορ ότι θα συμβούλευε ένα νέο που ξεκινά να ... παντρευτεί έναν πλούσιο.

Η Κατερίνα Λυμπεροπούλου συντονίζει τη συζήτηση
Η Κατερίνα Λυμπεροπούλου συντονίζει τη συζήτηση

Στον αντίποδα, μια νέα εικαστικός Ηλιοδώρα Μαργέλλου, μίλησε για τα στοιχεία της ανεργίας στην Αθήνα και το Βερολίνο, τη φορολόγηση των έργων και την απογοήτευση που αισθάνεται ένας νέος καλλιτέχνης ξεκινώντας μια καριέρα ενώ απουσιάζουν παντελώς οι δομές.

Όρθιος στην πόρτα της αίθουσας παρακολουθούσε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, δίπλα του ο εικαστικός Μιχάλης Αρφαράς, ενώ τη συζήτηση παρακολούθησαν με ενδιαφέρον ανάμεσα σε πολλούς άλλους οι συνδιοργανωτές της συζήτησης Αλέξης Κανιάρης, γεν. Διευθυντής της Art-Athina, η οικοδέσποινα της Art Athina, Γιάννα Γραμματοπούλου, πρόεδρος της ΠΣΑΤ, ο Διευθυντής της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δ.Α. Ντένης Ζαχαρόπουλος, οι εικαστικοί Κώστας Βαρώτσος, Γιώργος Ρόρρης, Μ. Φιλιπούλου, Μ. Χάρος, οι επιμελητές Αλ. Στάνας, Ειρήνη Οράτη, Ίρις Κριτικού, ο Δημήτρης Ξανθούλης κ.ά.

Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν θερμή με ένα κοινό που έκανε σοβαρές επισημάνσεις και παρεμβάσεις. (Θα ακολουθήσει αναλυτικό ρεπορτάζ στο The TOC.)

Read Next

25 Απρ 2024

30 χρόνια πριν: H 34χρονη Άννα Βίσση αγκαλιά με την μοναχοκόρη της, την 9χρονη Σοφία Καρβέλα

Μαμά και κόρη ποζάρουν αγκαλιά πίσω στο μακρινό 1993. Πάντα κολλητές και αγαπημένες.

Περισσότερα από

Stories

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.