0
SHARES

Στην πρωτοπορία της δημιουργίας, η Γκαμπριέλ «Κοκό» Σανέλ συγχρωτίστηκε με τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της εποχής της. Έτρεφε, ωστόσο, ιδιαίτερη αδυναμία για τον χορό, στον οποίο βρήκε το πνεύμα ελευθερίας που ήθελε να δώσει στα ρούχα της.

Ενώ σχεδίαζε ρούχα και αξεσουάρ με τα οποία επιδίωκε να απελευθερώσει τις γυναικείες σιλουέτες από τους κορσέδες και τις συμβάσεις, ταυτόχρονα παρακολουθούσε μαθήματα χορού με τη χορεύτρια Caryathis. Οι χορογραφίες που δεν περιορίζονταν από ασφυκτικά κοστούμια ανταποκρίνονταν απόλυτα στο όραμα της ντιζάινερ που πίστευε τα εξής: «Πάντα να αφαιρείς, ποτέ να προσθέτεις… Δεν υπάρχει άλλη ομορφιά από την ελευθερία του σώματος».

Κοκό Σανέλ και Σεργκέι Ντιάγκιλεφ

Αποκαλυπτική υπήρξε για τη Σανέλ το 1913 η εμπειρία της παράστασης «Η ιεροτελεστία της άνοιξης», σε μουσική Ίγκορ Στραβίνσκι, από τα Ρωσικά Μπαλέτα και τον χορογράφο Σεργκέι Ντιάγκιλεφ, μια επανάσταση κατά της παράδοσης και αφετηρία για μια μακροχρόνια φιλία και συνεργασία ανάμεσα στη Σανέλ και τον Ντιάγκιλεφ μέχρι τον θάνατο του τελευταίου το 1929. Η Σανέλ πρόσφερε και οικονομική και καλλιτεχνική υποστήριξη στα Ρωσικά Μπαλέτα, εμπλουτίζοντας τις παραστάσεις τους με το όραμά της.

«Η επανάσταση που έχουμε φέρει στο μπαλέτο ίσως έχει να κάνει λιγότερο με τον ίδιο τον χορό και περισσότερο με τα σκηνικά και τα κοστούμια»

«Στο μπαλέτο μας, ο χορός είναι ένα μόνο από τα στοιχεία της παράστασης και ούτε καν το πιο σημαντικό... Η επανάσταση που έχουμε φέρει στο μπαλέτο ίσως έχει να κάνει λιγότερο με τον ίδιο τον χορό και περισσότερο με τα σκηνικά και τα κοστούμια» έλεγε ο Ντιάγκιλεφ, μια φράση με την οποία άνοιξε μια έκθεση αφιερωμένη στα Ρωσικά Μπαλέτα στην Όπερα του Παρισιού το 2009. 

Τα Ρωσικά Μπαλέτα δεν ήταν ωστόσο η μοναδική συνεργασία της Σανέλ με τον κόσμο του χορού: Το 1924, μαζί με τους Κοκτό και Πικάσο έθεσε το ταλέντο της στην υπηρεσία της παράστασης «Train Bleu», μιας σάτιρας για τη δεκαετία του '20 και το κίνημα Roaring Twenties, σχεδιάζοντας απόλυτα ρεαλιστικά κοστούμια για κολυμβητές, τενίστες και παίκτες γκολφ. H Σανέλ ήταν σε διαρκή αλληλεπίδραση με την τέχνη του χορού, αντλώντας έμπνευση από την ελευθερία και τη δημιουργικότητά του και εμπλουτίζοντάς τον με την αβανγκάρντ αισθητική της.

Μια σειρά ντοκιμαντέρ του οίκου Chanel, με τίτλο Inside Chanel, μας μυεί στη σχέση της Γκαμπριέλ Σανέλ με τις τέχνες. Δείτε το βίντεο για την αγάπη της για το χορό:

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το ντοκιμαντέρ για την Κοκό Σανέλ και τον χορό:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

φωτογραφίες: CHANEL 
 

TAGS