Από τότε που εντάχθηκε στην ομάδα της Gucci το 2015, ο Alessandro Michele πολλές φορές εξέπληξε ευχάριστα με τις "αιχμηρές" του δημιουργίες αλλά και τις ακόμη πιο αιχμηρές καμπάνιες που ήταν πάντα υπερ-φορτωμένες με ιστορικές αναφορές και στοιχεία της ποπ κουλτούρας.
Η καμπάνια AW22 του οίκου μόδας είναι μια ακόμη απόδειξη της δημιουργικότητας του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου και αποτίει φόρο τιμής στη δουλειά του θρυλικού σκηνοθέτη Στάνλει Κιούμπρικ.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο αυτο-αποκαλούμενος σινεφίλ δημιουργός¨ αναφέρεται στον κινηματογράφο. Η καμπάνια AW17 του brand, για παράδειγμα περιλάμβανε μια σειρά από περίεργα σενάρια δανεισμένα από την κλασική επιστημονική φαντασία.
"Πάντα με γοήτευε ο κινηματογράφος. Για τη δύναμή του να αφηγείται ιστορίες που μπορούν να διερευνήσουν την ανθρώπινη φύση. Για τη δύναμη που έχει να ανακαλύπτει το πραγματικό, καθιστώντας το εξαιρετικά ευφάνταστο και αμφισβητήσιμο", λέει ο Michele.
"Αν με ρωτάτε, τι είναι ένα ρούχο θα πω απλώς ένα κομμάτι ύφασμα. Είναι μάλλον το μέσο μέσω του οποίου μπορούμε να ξεδιπλώσουμε ποιοι πραγματικά αποφασίζουμε να είμαστε, το πώς διαμορφώνουμε τις επιθυμίες μας. Γι' αυτό πάντα φανταζόμουν τις συλλογές μου ως μια παρτιτούρα από ιστορίες που διαβάζοντας τις μπορούν να σε μεταμορφώσουν ".
Με τον τίτλο Exquisite, η νέα καμπάνια περιλαμβάνει σχέδια από την πολύκροτη πρόσφατη συνεργασία της Gucci με την Adidas, τοποθετώντας τα μέσα σε σκηνικά από τις πιο διάσημες ταινίες του Kubrick.
"Ο Κιούμπρικ ήταν, στην ουσία, ένας πραγματικός γλύπτης του είδους: Ένα σκηνοθέτης μπροστά από την εποχή του. Η ικανότητά του να χτίζει ιστορίες που ξεπερνούν τη σημασία, ξεπερνώντας τα σύνορα και βάζοντας φωτιά στις ετικέτες, ήταν πάντα βαθιά έμπνευση για μένα", λέει ο Michele για την ιδέα πίσω από την καμπάνια.
"Ως πράξη αγάπης, αποφάσισα να ξανακατοικήσω τις ταινίες του Kubrick. Πήρα το ελεύθερο να τις αποσυναρμολογήσω, να τις αναμίξω, να τις εμβολιάσω και να τις επανασυναρμολογήσω", εξήγησε ο Michele. "Μένοντας στη δημιουργική μου πρακτική, πήρα αυτές τις ταινίες, και τις κατοίκησα με τα ρούχα μου".
O Michele απαθανατίζει τη βικτοριανή εποχή του "Barry Lyndon" με κομμάτια adidas x Gucci που μεταμορφώνονται στη μόδα του Regencycore, ενώ ένα άλλο look παραπέμπει στον χαρακτήρα της Nicole Kidman, Alice Harford, στο Eyes Wide Shut με ένα μαύρο slip dress. Η άποψη τoυ οίκου για το menswear μιμείται την ατμόσφαιρα της δυστοπικής ταινίας του 1970, A Clockwork Orange. Η φωτογραφία αποτυπώνει τα κομμάτια τόσο έξοχα, που στα μάτια του θεατή μοιάζει να ανήκουν στις ταινίες.
Στη φωτογραφία και τη σκηνοθεσία το δίδυμο Mert Alas και Marcus Piggott.
Καλλιτεχνική διεύθυνση κάνει ο επί πολλών ετών συνεργάτης τουMichele, Christopher Simmonds.
Η καμπάνια περιλαμβάνει αντίγραφα πρωτότυπων σχεδίων κοστουμιών που επιμελούνται η Milena Canonero και η Charlotte Walter.
Τα σκηνικά, που σχεδίασε ο Γκίντεον Πόντε, αναπαράγουν με ακρίβεια σκηνές από τις ταινίες του μεγάλου σκηνοθέτη όπως: Οδύσσεια του Διαστήματος, To κουρδιστό πορτοκάλι, Μπάρι Λίντον, Η Λάμψη και τα Μάτια Ερμητικά Κλειστά.