Η εξέλιξη της τεχνολογίας φέρνει στη ζωή μας και νέους όρους, συνεχώς, με τους οποίους καλούμαστε να εξοικειωθούμε. Ένας τέτοιος νέος όρος είναι το "NFT".
Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο. Τα NFTs ήρθαν στο προσκήνιο το 2017 με ένα παιχνίδι που ονομάζεται "CryptoKitties", το οποίο επιτρέπει στους παίκτες να αγοράζουν και να "εκτρέφουν" εικονικές, συλλεκτικές γάτες. Από εκεί και πέρα, άρχισαν να εμφανίζονται όλο και περισσότερες μορφές των NFTs.
Τι είναι τα NFTs;
πρωτοφανής άνοδος των κρυπτονομισμάτων έχει ανοίξει την πόρτα για μία νέα περίοδο δυνατοτήτων. Τα μη-ανταλλάξιμα νομίσματα, ή όπως είναι γνωστά NFTs, τα οποία βρίσκονται στην κορυφή αυτής της νέας τεχνολογίας.
Από τέχνη σε μουσική και από φωτογραφίες με πίξελ μέχρι χαρτί τουαλέτας, πολλά από αυτά τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία πωλούνται για εκατομμύρια δολάρια. Οι τιμές τους βασίζονται στην μοναδικότητα των NFTs, δηλαδή ότι δεν μπορούν να αντικατασταθούν με κάτι άλλο ίδιο. Για παράδειγμα, το bitcoin δεν είναι NFT. Άλλα ένα μοναδικό έργο τέχνης είναι μη ανταλλάξιμο, δεν μπορείς να το αντικαταστήσεις. Αν το ανταλλάξεις με ένα άλλο έργο τέχνης, θα πάρεις κάτι τελείως διαφορετικό.
Τί είναι τα NFTs;
Τα NFTs είναι ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία τα οποία απεικονίζουν αληθινά πράγματα, όπως μουσική, τέχνη, ψηφιακά άβαταρ ή εικόνες, βίντεο και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα που δεν μπορούν να αντιγραφούν. Υποστηρίζονται από τεχνολογία blockchain. Τα NFTs πωλούνται διαδικτυακά, συχνά για κρυπτονομίσματα, και είναι κρυπτογραφημένα. Υπάρχουν περίπου από το 2014 άλλα έχουν γίνει πιο δημοφιλή τον τελευταίο καιρό. Πρόσφατα, μία ομάδα 101 Bored Ape Yacht Club NFT πουλήθηκαν για $24.4 εκατομμύρια στην εταιρεία δημοπρασίας, Sotheby’s.
Και επειδή όπως κάθε νέα τρέλα βάζει το δικό της στίγμα στην τέχνη αλλά και στη Μόδα δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστοι και οι μεγάλοι οίκοι από τις επιρροές τους.
Από τα NFTs της Louis Vuitton που εμπλουτίζονται με παιχνίδια μέχρι τα φαντασιακά βίντεο του οίκου Gucci και τη metaverse συλλογή Dolce and Gabbana σας παρουσιάζουμε τις πιο ενδιαφέρουσες NFT συλλογές μόδας.
Louis Vuitton
Προς τιμήν των 200ών γενεθλίων του αείμνηστου ιδρυτή, ο οίκος μόδας κυκλοφόρησε το Louis the Game. Στο παιχνίδι πρωταγωνιστεί ένα animation η Vivienne φορώντας το θρυλικό λογότυπο Louis Vuitton "Vivienne" που ταξιδεύει σε 200 εικονικούς κόσμους για να βρει διακόσια κεριά γενεθλίων. Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, οι παίκτες μπορούν να αναζητήσουν τριάντα κρυφά συλλεκτικά NFT, δέκα από τα οποία σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με τον σημαντικό ψηφιακό καλλιτέχνη Beeple.
Dolce & Gabbana
Ως ο πρώτος μεγάλος οίκος μόδας που κυκλοφόρησε μια συλλογή NFT, η συλλογή των Dolce & Gabbana είχε μια τεράστια επιτυχία. Με τίτλο Collezione Genesi, η συλλογή αποτελούνταν από εννέα κομμάτια: πέντε NFT που συνοδεύονταν από προσαρμοσμένα φυσικά κομμάτια και τέσσερα αυστηρά ψηφιακά NFT. Η συλλογή εξαντλήθηκε έναντι 6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Burberry
Σε συνεργασία με τη Mythical Games, η Burberry δημιούργησε ένα ψηφιακό παιχνίδι με όνομα "Sharky B". Και βέβαια αποτύπωσε το μικρό της καρχαρία στη νέα συλλογή της.
Jimmy Choo
Το εγχείρημα του Jimmy Choo στον κόσμο του NFT έγινε σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Eric Haze από τη Νέα Υόρκη. Ο Eric Haze δημιούργησε μια sold out συλλογή με 8.888 μυστηριώδη κουτιά NFT που περιείχαν τα διάσημα στιλέτο της μάρκας.