0
SHARES

Το άγγιγμα του μεταξιού στο σώμα μπορεί να διεγείρει τις αισθήσεις στο μάξιμουμ, ενώ ταυτόχρονα είναι ικανό να εκτοξεύσει το λουκ με μία και μόνο προσθήκη. Το μεταξωτό μαντίλι είναι η υπεραξία στο στάιλινγκ. Φλερτάρει με το «για πάντα», ισοδυναμεί με το «τώρα». Είναι εκεί για να πει μια ιστορία, να μεταφέρει μηνύματα, να φλυαρήσει μέσα από τα ντεσέν του, να απορροφήσει το άρωμα της γυναίκας ή του άντρα που το φοράει και να δηλώσει «παρόν» με κάθε τρόπο. Το μεταξωτό μαντίλι δεν ακολουθεί τα τρεντ, δεν πέφτει στην παγίδα της μόδας, ίπταται και ανεμίζει πέρα και πάνω από στιλιστικούς κανόνες. Συνοδεύει την ιδιοσυγκρασία της κάθε γυναίκας και μιλάει μία δική του κωδικοποιημένη γλώσσα, που μόνο η χορευτική κίνηση του μεταξιού μπορεί να καταλάβει και η αιώνια γοητεία ενός πολύτιμου αξεσουάρ.

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, στο Γαλάτσι, όπου ζω ακόμη και σήμερα. Έχω σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Fashion Management στη σχολή του Fashion Workshop της Βίκυς Καγιά» λέει η Έλενα Ζωγράφου, η σχεδιάστρια των ελληνικών, μεταξωτών μαντιλιών Zografos, τα οποία κουβαλούν μυστικά της ελληνικής ιστορίας μέσα στη φίνα ύφανσή τους.

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, στο Γαλάτσι, όπου ζω ακόμη και σήμερα. Έχω σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Fashion Management στη σχολή του Fashion Workshop της Βίκυς Καγιά» λέει η Έλενα Ζωγράφου
«Το μαντίλι είναι ένα σύμβολο αγάπης, πίστης και αφοσίωσης γιατί ανέκαθεν είθισται όταν κάποιος έκανε ένα ταξίδι στο εξωτερικό να φέρνει δώρο, ως ένδειξη αγάπης, ένα μαντίλι στο αγαπημένο του πρόσωπο».

Δείτε ένα βίντεο με τα μαντίλια: 

«Όταν ξεκίνησα στη σχολή, δεν ήξερα σε τι ήμουν καλή και σε τι όχι. Άρχισα να ψάχνω, να μαθαίνω, να γνωρίζω τον εαυτό και τις δυνατότητες μου καλύτερα. Έτσι συνειδητοποίησα πως αυτό που με συγκινούσε ήταν να δημιουργήσω κάτι που θα μιλούσε για την Ελληνική ιστορία και ασφαλώς κάτι που η παραγωγή του θα γινόταν αποκλειστικά στην Ελλάδα» συνεχίζει η Έλενα, η οποία είχε το δικό της όραμα. 

«Όταν σκέφτηκα τα μαντίλια, όλα εκτυλίχθηκαν εξ’ αρχής γρήγορα και εύκολα - έτσι κατάλαβα πως ό,τι είναι να γίνει και να προχωρήσει καλά, φαίνεται από την αρχή».
Ο πιο διαχρονικός και πιο αγαπημένος τρόπος να φορεθεί ένα μαντίλι είναι στον λαιμό ή στα μαλλιά. Κάποιοι τα επιλέγουν και τα βάζουν σε κάδρο, σαν διακόσμηση στο σπίτι τους. Μεγάλη τιμή και αυτό για εμένα».

«Είχαν περάσει αρκετές σκέψεις από το μυαλό μου - όπως μαγιό, καφτάνια, πετσέτες -, αλλά όταν το έψαχνα πιο βαθιά, η ιδέα θα “κολλούσε” κάπου, είτε στη παραγωγή είτε στη πρώτη ύλη είτε στους ανθρώπους με τους οποίους θα συνεργαζόμουν. Όταν σκέφτηκα τα μαντίλια, όλα εκτυλίχθηκαν εξ’ αρχής γρήγορα και εύκολα - έτσι κατάλαβα πως ό,τι είναι να γίνει και να προχωρήσει καλά, φαίνεται από την αρχή. Δε θεωρώ τυχαίο, δηλαδή, το γεγονός ότι κανένα άλλο project από τα παραπάνω που ανέφερα, δεν προχώρησε. Βεβαίως, αποδεικνύεται πως και τίποτα δεν αγαπούσα τόσο όσο όσο αγαπώ τα μαντίλια».

«Ποτέ δεν θα πεις “δε μου ταιριάζει”, “δεν έχω με τι να το βάλω” ή “δεν πάει με τα ρούχα μου”. Ένα μαντίλι, επίσης, δεν είναι ποτέ αρκετό».
«Είναι διαχρονικό, δεν έχει φύλο, δεν έχει εποχή, είναι εύχρηστο και κυρίως… το μαντίλι δεν το αλλάζει ποτέ κανείς και δεν το αποχωρίζεται».

-Ποιος είναι ο συμβολισμός ενός μαντιλιού ως αξεσουάρ;

«Το μαντίλι είναι ένα σύμβολο αγάπης, πίστης και αφοσίωσης γιατί ανέκαθεν είθισται όταν κάποιος έκανε ένα ταξίδι στο εξωτερικό να φέρνει δώρο, ως ένδειξη αγάπης, ένα μαντίλι στο αγαπημένο του πρόσωπο. Είναι διαχρονικό, δεν έχει φύλο, δεν έχει εποχή, είναι εύχρηστο και κυρίως… το μαντίλι δεν το αλλάζει ποτέ κανείς και δεν το αποχωρίζεται. Δεν έχει καν μόδα. Ούτε ρόλο – αλλάζει θέση πάνω σου, χαρακτήρα, δέσιμο, αντίτυπο και επίδραση. Ποτέ δεν θα πεις “δε μου ταιριάζει”, “δεν έχω με τι να το βάλω” ή “δεν πάει με τα ρούχα μου”. Ένα μαντίλι, επίσης, δεν είναι ποτέ αρκετό».

-Ποια είναι η κεντρική ιδέα/θεματολογία των μαντιλιών σου;

«Φέτος, έδωσα βήμα στη μούσα μου Κλειώ, που είναι και το όνομα της συλλογής, να αφηγηθεί τις ιστορίες των πέντε μεταξωτών μαντιλιών μου. Η Κλειώ μας ξεναγεί στο κόσμο των κοσμημάτων των πέντε πιο βασικών πολιτισμών της Ελλάδας: της Νεολιθικής, της Μινωικής και της Μυκηναϊκής εποχής καθώς και της Κλασσικής αλλά και Ελληνιστικής περιόδου. Τέλος, το έκτο μαντίλι, που παρουσιάζει το κόσμημα στη σύγχρονη εποχή, προέκυψε από τη συνεργασία με τη σπουδαία διεθνή Ελληνίδα σχεδιάστρια κοσμημάτων, Ιλεάνα Μακρή».

«Δεν έχει καν μόδα. Ούτε ρόλο – αλλάζει θέση πάνω σου, χαρακτήρα, δέσιμο, αντίτυπο και επίδραση»
«Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, ο οποίος βέβαια σε εξελίσσει και σε αναγκάζει να γίνεις ακόμα καλύτερος».

-Πόσο εύκολο είναι να προάγεις το made in Greece στην Ελλάδα του 2019;

«Είναι αρκετά δύσκολο γιατί οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες του κόσμου έχουν αλλάξει, είναι πιο ενημερωμένοι και ψάχνουν πάντα κάτι διαφορετικό, κάτι “παραπάνω” που να ξεχωρίζει για τη μοναδικότητά του. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, ο οποίος βέβαια σε εξελίσσει και σε αναγκάζει να γίνεις ακόμα καλύτερος. Εμένα, τουλάχιστον, με βοηθάει να σκέφτομαι, με ωθεί στο να διαβάζω και να ενημερώνομαι περισσότερο ώστε να καταφέρνω να παρουσιάζω πάντα κάτι διαφορετικό».

«Η Κλειώ μας ξεναγεί στο κόσμο των κοσμημάτων των πέντε πιο βασικών πολιτισμών της Ελλάδας: της Νεολιθικής, της Μινωικής και της Μυκηναϊκής εποχής καθώς και της Κλασσικής αλλά και Ελληνιστικής περιόδου».

-Πόσο έχει αγαπήσει ο κόσμος τα μαντίλια Zografos; Ποιοι διάσημοι τα έχουν τιμήσει;

«Τα μεταξωτά μαντίλια τα αγαπούν όλοι -τα δικά μου, επειδή κουβαλούν ιστορίες και ο κόσμος αγαπά τις ιστορίες, μπορώ να πω είχαν ανταπόκριση από την πρώτη στιγμή. Τα έχουν επιλέξει, μεταξύ άλλων, η Σμαράγδα Καρύδη, η Βίκυ Καγιά, η Χριστίνα Κοντοβα, η Αθήνα Οικονομάκου, η Όλγα Φαρμάκη και η Γωγώ Φαρμάκη και από άνδρες –γιατί πιστεύω ότι είναι κατάλληλα και για άνδρες-, ο Γιώργος Μαζωνάκης, στον οποίο μάλιστα δημιούργησα φέτος ένα sur mesure χειροποίητο πουκάμισο με ένα από τα prints των μαντηλιών μου σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Δημήτρη Πέτρου-, ο Κωνσταντίνος Άργυρος και ο Σταν».

«Τα μεταξωτά μαντίλια τα αγαπούν όλοι -τα δικά μου, επειδή κουβαλούν ιστορίες και ο κόσμος αγαπά τις ιστορίες, μπορώ να πω είχαν ανταπόκριση από την πρώτη στιγμή».

-Ποιος είναι ο πιο σύγχρονος τρόπος για να φορέσει μία γυναίκα ένα μαντίλι το καλοκαίρι του 2019;

«Ο πιο σύγχρονος τρόπος είναι να το φορέσει σαν μπλουζάκι πάνω από ένα λευκό πουκάμισο. Θα αλλάξει τελείως το πουκάμισο, θα πάρει χρώμα και θα μοιάζει καινούργιο. Ο πιο διαχρονικός και πιο αγαπημένος μου πάντως είναι στον λαιμό ή στα μαλλιά. Κάποιοι τα επιλέγουν και τα βάζουν σε κάδρο, σαν διακόσμηση στο σπίτι τους. Μεγάλη τιμή και αυτό για εμένα».

«Ο πιο σύγχρονος τρόπος είναι να το φορέσει σαν μπλουζάκι πάνω από ένα λευκό πουκάμισο».

 

Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

TAGS