ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Γιατί οι γυναίκες «κολλάμε» με τους Mi-Ro;

Υπάρχει κάτι υπερβατικό στα ρούχα του ανυπέρβλητου δίδυμου των Ελλήνων σχεδιαστών: νιώθεις φορώντας τα ότι έχουν φτιαχτεί αποκλειστικά για το δικό σου σώμα.

Γιατί οι γυναίκες «κολλάμε» με τους Mi-Ro;

Φωτογραφίες των Mi-Ro: Ολυμπία Κρασαγάκη

Η μοναδικότητα στην εμφάνιση απειλείται, καιρό τώρα. Από τη μία τα στραβά εξώραφα του fast fashion, από την άλλη τα ευτελή υφάσματα των υποτιθέμενων οικονομικών προτάσεων, η όποια απαστράπτουσα προσωπικότητα καπελώνεται κάτω από τις λάθος επιλογές και την ανέμπνευστη ομοιομορφία.

«Είμαι πολύ φτωχός για να αγοράζω φτηνά» αναφωνεί μια παλιά παροιμία των Γάλλων, χαρίζοντας έξτρα δύναμη στις πολύτιμες αγορές, αυτές που έρχονται στη ζωή σου για να μείνουν. Ο Δημήτρης Μαστρόκαλος και ο Γιάννης Ράπτης κινούνται με γνώμονα το «για πάντα» κι ας ακολουθούν, ευλαβικά, σε κάθε συλλογή τους το ύφος της εποχής, ακροβατώντας με ψυχραιμία στο τεντωμένο σκοινί της εκλεκτής συγγένειας μεταξύ μοντέρνου και διαχρονικού. Ίσως αυτός, άλλωστε, να είναι ο πρώτος λόγος που οι γυναίκες έχουν μια αφοσίωση στο όνομά τους. «Εάν θέλω να κάνω μία γκράντε εμφάνιση θα πάω στους Mi-Ro» μοιάζει να ακούγεται σαν ηχώ -συγχρονισμένη με το αισθητικό κριτήριο- στο μυαλό κάθε ενημερωμένης τύπισσας.

Γιατί οι γυναίκες «κολλάμε» με τους Mi-Ro;
«Εάν θέλω να κάνω μία γκράντε εμφάνιση θα πάω στους Mi-Ro» μοιάζει να ακούγεται σαν ηχώ -συγχρονισμένη με το αισθητικό κριτήριο- στο μυαλό κάθε ενημερωμένης τύπισσας. / Φόρεμα από την συλλογή S/S 2018

O Δημήτρης Μαστρόκαλος (Μi) γεννήθηκε στην Κρήτη και σπούδασε γραφιστική και σχέδιο μόδας. Ο Γιάννης Ράπτης (Rο) γεννήθηκε στην Κέρκυρα και σπούδασε marketing. Η συνάντησή τους δημιούργησε ένα εξαιρετικά καλόγουστο ακρωνύμιο στην ελληνική μόδα.

«Πλέον, μετά από τόσα χρόνια ο μόνος τρόπος που ξέρουμε να δουλεύουμε είναι ως δίδυμο. Να υπάρχουν συμφωνίες, διαφωνίες και να συμπληρώνει ο ένας τον άλλον. Απόλυτος διαχωρισμός αρμοδιοτήτων δεν υπάρχει, απλά ξέρει ο ένας τα “δυνατά” σημεία του άλλου κάθε χρονική περίοδο για να γίνει καλύτερα ότι πρέπει να γίνει» συμπληρώνουν ο Δημήτρης και ο Γιάννης.

«Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι κάνουμε ρούχα που να νιώθουν όσοι τα φοράνε όμορφοι και χαρούμενοι» / Φόρεμα από την συλλογή S/S 2018
«Πλέον, μετά από τόσα χρόνια ο μόνος τρόπος που ξέρουμε να δουλεύουμε είναι ως δίδυμο. Να υπάρχουν συμφωνίες, διαφωνίες και να συμπληρώνει ο ένας τον άλλον».

-Έχετε συμβάλει στην ελληνική μόδα με πολλούς τρόπους. Ποιον από όλους θεωρείται τον πιο σημαντικό;

«Αυτούς τους τρόπους ή την συμβολή μας που λες, εμείς δεν μπορούμε να τους/την καταλάβουμε. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι κάνουμε ρούχα που να νιώθουν όσοι τα φοράνε όμορφοι και χαρούμενοι».

-Ποια είναι η κατάσταση στην ελληνική μόδα το 2018;

«Δύσκολη όπως είναι ακριβώς σε όλους τους τομείς. Χρειάζεται πολύ προσπάθεια, επιμονή, υπομονή και ελπίδα πως όλα θα είναι καλύτερα αύριο».

-Πιστεύετε ότι το fast fashion έχει βοηθήσει ή το αντίθετο την αντίληψη του κόσμου για τη μόδα;

«Κατά βάση έχει μπερδέψει πάρα πολύ τον κόσμο. Είναι τόσο συνεχείς και άμεσες οι πληροφορίες ώστε μέχρι κάτι να γίνει τάση έχει ήδη σχεδόν ξεπεραστεί. Είναι ένας διαρκής “αγώνας” που συνήθως έχει επιπτώσεις στην ίδια την πληροφορία αλλά και στην ποιότητα της. Μην ξεχνάμε πως από μόνος του ο όρος fast σε ελάχιστες περιπτώσεις υποδηλώνει κάτι καλό ή ποιοτικό».

Η απάντησή τους αυτή είναι, κατά πάσα πιθανότητα, ο δεύτερος λόγος που οι πιστές οπαδοί τους τους αγαπούν τόσο.

-Έχετε συνδέσει το όνομά σας με μεγάλες Ελληνίδες σταρ. Πόσο σας έχει βοηθήσεις αυτό;

«Αυτό ήταν κάτι που δεν το επιδιώξαμε, απλά προέκυψε και κατά βάση μέσα από εκτίμηση προς τη δουλειά μας, αλλά και της προσωπικής επαφής. Σίγουρα, μας έχει βοηθήσει πολύ επαγγελματικά και τις ευχαριστούμε ειλικρινά για αυτό, αλλά το πιο σημαντικό για εμάς είναι πως μέσω κάποιας συνεργασίας, έχουμε γνωρίσει πολύ αξιόλογους ανθρώπους, πετυχημένους σε αυτό που κάνουν αλλά και σημαντικές προσωπικότητες που πλέον είναι πολύ ουσιαστικοί μας φίλοι».

O Δημήτρης Μαστρόκαλος (Μi) γεννήθηκε στην Κρήτη και σπούδασε γραφιστική και σχέδιο μόδας. Ο Γιάννης Ράπτης (Rο) γεννήθηκε στην Κέρκυρα και σπούδασε marketing. Η συνάντησή τους δημιούργησε ένα εξαιρετικά καλόγουστο ακρωνύμιο στην ελληνική μόδα.
Φορέματα από την συλλογή S/S 2018

-Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργείς στην Ελλάδα της οικονομικής ύφεσης;

«Στην Ελλάδα δεν ήταν εύκολο να δημιουργήσεις μόδα ούτε παλαιότερα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, γιατί ποτέ δεν ήταν βασικός τομέας της βιομηχανίας-οικονομίας. Κυρίως ήταν και είναι προσωπικό στοίχημα-αγώνας-φιλοδοξία, οπότε ο καθένας βρίσκει τον τρόπο να ελίσσεται στις όποιες δυσκολίες. Πολλές ή λίγες».

-Για ποιο λόγο σας κάνει υπερήφανους το ταμπελάκι made in Greece;

«Είναι ένα μέρος της ίδιας μας της ταυτότητας και γι αυτό κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας να το διατηρήσουμε. Εννοείται πως είχαμε και έχουμε την εύκολη επιλογή να κάνουμε την παραγωγή μας σε άλλες χώρες που ενδεχομένως θα μας μείωνε και το κόστος, αλλά επιμένουμε να κατασκευάζουμε στην Ελλάδα, όσο δύσκολο κι αν είναι».

-Πείτε μου δυο λόγια για την καλοκαιρινή σας συλλογή.

«Η καλοκαιρινή μας ready-to-wear συλλογή αποτελείται από δύο υποκατηγορίες. Τη resort που απευθύνεται στο νησιώτικο, ελληνικό καλοκαίρι, υπό το δικό μας βέβαια πρίσμα και από τη συλλογή του evening wear, έχοντας πάλι μέσα της το χαρακτηριστικό Ελληνικό καλοκαίρι και το φως του. Μέσα από τη δική μας φιλοσοφία θέλουμε να το αποτυπώσουμε σε ρούχα σύγχρονα, χωρίς να έχουν φολκλόρ στοιχεία».

Η καλοκαιρινή τους συλλογή, είτε πολύχρωμη είτε ασπροκέντητη, είναι ο τρίτος πιθανός λόγος που οι σύγχρονες γυναίκες προσθέτουν στην εικόνα τους «ένα άγγιγμα από Mi-Ro».

Mi-Ro

Facebook Mi-Ro

Instagram Mi-Ro

Φόρεμα από την συλλογή S/S 2018
«Εννοείται πως είχαμε και έχουμε την εύκολη επιλογή να κάνουμε την παραγωγή μας σε άλλες χώρες που ενδεχομένως θα μας μείωνε και το κόστος, αλλά επιμένουμε να κατασκευάζουμε στην Ελλάδα, όσο δύσκολο κι αν είναι».

Από την συλλογή S/S 2018
Από την συλλογή S/S 2018

Από την συλλογή S/S 2018

Read Next

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

Περισσότερα από

Made in Greece

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.