ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Στις τάξεις των Σχολών βιώνουν πρώτα οι σπουδαστές τις προσβολές, τους χλευασμούς, το φόβο...»

Ο Ανδρέας Μανωλικάκης, καθηγητής υποκριτικής και μέλος του Actors Studio, μιλά για τις συνθήκες εκπαίδευσης στις ελληνικές, δραματικές σχολές.

«Στις τάξεις των Σχολών βιώνουν πρώτα οι σπουδαστές τις προσβολές, τους χλευασμούς, το φόβο...»

Ο γνωστός σκηνοθέτης και καθηγητής υποκριτικής Ανδρέας Μανωλικάκης, μέλος του Actors Studio και πρόεδρος του Μεταπτυχιακού του Actors Studio Drama School, υποστηρίζει, με μια ανάρτησή του στο φέισμπουκ, ότι η κάθε είδους κακοποίηση στο χώρο του θεάτρου έχει τις ρίζες της στις δραματικές σχολές. Όσα γράφει τώρα ο καθηγητής τα είχε πει ένα χρόνο πριν στην εκπομπή της Βίκυς Φλέσσα, «Άκρα», η οποία προβλήθηκε σε επανάληψη στην ΕΡΤ 2.

Όσα συγκλονιστικά έγραψε:

«Στις Δραματικές Σχολές έχουν τις ρίζες τους οι κάθε λογής κακοποιήσεις που συμβαίνουν στο ελληνικό θέατρο.

Δυστυχώς επί πολλές δεκαετίες οι Δραματικές Σχολές στην Ελλάδα αποτελούν το προπαρασκευαστικό τμήμα ανοχής και αντοχής στις κάθε λογής κακοποιήσεις που βιώνουν συχνά οι Έλληνες ηθοποιοί στο χώρο του επαγγελματικού θεάτρου. Εκεί, στις τάξεις των Σχολών βιώνουν πρώτα οι σπουδαστές τις προσβολές, τους χλευασμούς, τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις, τους παραγκωνισμούς, την ευνοιοκρατία, την ψυχολογική βία, το φόβο, τη τρομοκρατία, την εκμηδένιση της προσωπικότητας. Εκεί μαθαίνουν να αποδέχονται τη μοίρα τους στο επάγγελμα. Ελάχιστοι αντιστέκονται και μιλούν πληρώνοντας το τίμημα του αποκλεισμού και της αποβολής. Αρκετοί αυτοί που εγκαταλείπουν απογοητευμένοι το όνειρο που τους θρυμμάτισαν κάποιοι κομπλεξικοί είτε στη Σχολή είτε στο Θέατρο.

Συνιστώ στους σοβαρούς ανθρώπους του θεάτρου να αποβάλουν από τις Σχολές εκείνους που μετατρέπουν την εκπαίδευση των σπουδαστών σε κόλαση.

Τεράστια ευθύνη έχουν και οι γονείς. Τα παιδιά σπάνια μιλάνε στους γονείς τους για τις κακοποιήσεις που βιώνουν από φόβο μήπως δεχθούν αρνητική κριτική για το επάγγελμα που επέλεξαν ή για να μη δεχθούν πιέσεις να εγκαταλείψουν το όνειρο τους ή να φύγουν από τη Σχολή. Οι γονείς έχουν την ιερή υποχρέωση να σταθούν δίπλα στα παιδιά τους ανεξάρτητα από το εάν διαφωνούν με την επιλογή τους να ασχοληθούν με το θέατρο. Η κατάσταση θα ήταν εντελώς διαφορετική στις Δραματικές Σχολές εάν οι γονείς ζητούσαν οι ίδιοι εξηγήσεις από τους συγκεκριμένους καθηγητές που εκμεταλλεύονται την αδύναμη θέση των σπουδαστών κάνοντας κατάχρηση εξουσίας.

Τέλος, είναι καιρός πια να γίνει κάτι και με την κακοποίηση της διδασκαλίας της υποκριτικής τέχνης από όλους εκείνους που αποκαλούν τον εαυτό τους «δάσκαλο» χωρίς να έχουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που απαιτούνται.

Εάν η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού πραγματικά επιθυμεί να προσφέρει στους σπουδαστές ένα ασφαλές και δημιουργικό εκπαιδευτικό περιβάλλον θα πρέπει επειγόντος να βάλει βαθιά το νυστέρι και να καθαρίσει αυτή τη μολυσμένη πληγή.

Ακολουθεί ένα κείμενο μου που είχε δημοσιευτεί στο Protagon.gr το 2013 με τίτλο «Δράμα οι δραματικές σπουδές στην Ελλάδα» το οποίο παραμένει θλιβερά επίκαιρο.

«Δράμα οι δραματικές σπουδές στην Ελλάδα» 21 Αυγούστου 2013

«Στη Σχολή, μέρα με την μέρα έχασα τον ενθουσιασμό και την αγάπη που είχα για την υποκριτική».

Τα τελευταία 20 χρόνια έχω ακούσει αυτή την φράση από τουλάχιστον χίλιους μαθητές και απόφοιτους Δραματικών Σχολών, αλλά και ηθοποιούς. Βεβαίως η κατάσταση χειροτερεύει χρόνο με τον χρόνο.

Σήμερα έχουμε περίπου 35 αναγνωρισμένες Δραματικές Σχολές και πολλά Θεατρικά Εργαστήρια. Οι σχολές αυτές ιδρύονται εύκολα από ανθρώπους οι περισσότεροι των οποίων δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στη θεατρική παιδεία, την εκπαίδευση και τη διδασκαλία.

Διαφορετικά δεν θα είχαμε τις άθλιες καταστάσεις που βιώνουν οι σπουδαστές όπως: αφενός πενιχρή πληροφόρηση πάνω στην υποκριτική και αφετέρου φαινόμενα όπως προσβολές, ειρωνείες, σεξουαλικές παρενοχλήσεις, αδικίες, εύνοιες, κτλ. Σε πολλές τάξεις επιτρέπεται το κάπνισμα μετατρέποντάς τις σε τεκέδες, επιβάλλοντας το παθητικό κάπνισμα στους μη καπνιστές. Επίσης, υπάρχουν και καθηγητές που τρώνε ή πίνουν μπύρα την ώρα του μαθήματος.

Γι αυτές τις τριτοκοσμικές συνθήκες ευθύνονται:

1) Η έλλειψη σοβαρών νόμων και ελέγχου από την πολιτεία ως προς την ίδρυση, στελέχωση και λειτουργία των Δραματικών Σχολών.

2) Η έλλειψη σωστής θεατρικής παιδείας που δεν παρέχει γνώσεις αρκετές ώστε να μπορέσει κάποιος να πάρει τις βάσεις για να διδάξει στο μέλλον.

3) Η φιλοσοφία του καψωνιού και του στρατώνα, από ανθρώπους με ποικίλα απωθημένα (επαγγελματικά, σεξουαλικά έως και ταξικά), που προκαλεί την δουλοπρέπεια και τον φόβο και ενεργοποιεί τα πιο ταπεινά ένστικτα των μαθητών.

Για την τεράστια αύξηση της ζήτησης προς τις σπουδές υποκριτικής, υπεύθυνη είναι κυρίως η ιδιωτική τηλεόραση που μαζί με τα πολλά τηλεοπτικά και κουτσομπολίστικα περιοδικά που την περιστοιχίζουν, προέβαλλαν, πέραν των λίγων καλών σειρών, ό,τι πιο φτηνό και ανούσιο, φτιάχνοντας δήθεν «αστέρες» και «celebrities» για να διαφημίσουν τις ως επί το πλείστον μετριότατες παραγωγές και για να γεμίσουν τις σελίδες τους. Δημιούργησαν ένα «σταρ σύστεμ» γιαλαντζί, ένα «βλαχογκλαμούρ», δίνοντας την εντύπωση πως το επάγγελμα του ηθοποιού είναι εύκολο, λαμπερό και επικερδές.

Οι σχολές άρχισαν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Γεμίσαμε με απόφοιτους Δραματικών Σχολών. Ως αποτέλεσμα, κάθε χρόνο έχουμε 400 πρεμιέρες θεατρικών έργων. Φτάσαμε στο σημείο οι μισοί Έλληνες να παίζουν και οι άλλοι μισοί να βλέπουν.

Η στελέχωση των σχολών αυτών ακολουθεί συνήθως τη συνταγή του casting των τηλεοπτικών σειρών όπου ο ιδιοκτήτης της σχολής για να προσελκύσει μαθητές, προσπαθεί να προσλάβει ως καθηγητές ή ως «guest star» καθηγητές, «επώνυμους» ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεωρητικούς, ασχέτως εάν οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν ιδέα περί διδασκαλίας και παιδαγωγικής.

Από την άλλη πλευρά, επειδή μια σχολή για να επιβιώσει οικονομικά χρειάζεται απαραιτήτως έναν συγκεκριμένο αριθμό μαθητών, ο πήχης της ποιότητας επιλογής των υποψηφίων πέφτει συχνά πολύ χαμηλά, διότι προηγείται ο οικονομικός παράγοντας.

Παράλληλα, το υπουργείο Πολιτισμού αντί να βελτιώσει την κατάσταση, ταλαιπωρεί ακόμη περισσότερο τους υποψήφιους των Δραματικών Σχολών με τις επιπλέον «εξετάσεις του υπουργείου» η διαφάνεια και η χρησιμότητα των οποίων αμφισβητείται από πολλούς.

Εξ αιτίας των εξετάσεων αυτών πολλές Σχολές έχουν δημιουργήσει ειδικά προπαρασκευαστικά τμήματα με καθόλου ευκαταφρόνητα δίδακτρα. Το απίστευτο είναι ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων του υπουργείου που πιστοποιούν την ικανότητα του υποψηφίου να σπουδάσει σε Δραματική Σχολή, ανακοινώνονται πολύ αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς όταν ο σπουδαστής βρίσκεται ήδη στη σχολή και σπουδάζει! Αλλά και στην περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις αυτές ο υποψήφιος μπορεί κάλλιστα να γίνει δεκτός σε κάποια σχολή και να αποφοιτήσει από αυτήν! Δηλαδή οι τάξεις των σχολών απαρτίζονται από επιτυχημένους και αποτυχημένους των εξετάσεων του υπουργείου.

Και όλα αυτά τα τραγελαφικά για ένα επάγγελμα που ούτε οι σπουδές ούτε το δίπλωμα αποτελούν προϋπόθεση για την εξάσκηση του! Αντί να βασανίζει τον κόσμο το υπουργείο με αναποτελεσματικές διαδικασίες ελέγχου των σχολών, ας φροντίσει τουλάχιστον να προστατεύσει το επάγγελμα του ηθοποιού με την δημιουργία ενός φορέα που θα ελέγχει τα συμβόλαια και την συνέπεια των πληρωμών της κάθε θεατρικής παραγωγής. Αυτό θα υποχρεώσει τους παραγωγούς, αφού θα πληρώνουν έτσι κι αλλιώς, να προσλαμβάνουν τους καταλληλότερους και όχι τους «βολικούς».

Την ίδια στιγμή αναρωτιέται κανείς πού βρέθηκαν ξαφνικά τόσοι καλοί καθηγητές υποκριτικής για να στελεχώσουν 35 σχολές.

Πολλοί λίγοι ποδοσφαιριστές καριέρας τολμούν να γίνουν προπονητές. Αντιθέτως πολλοί ηθοποιοί σχεδόν αμέσως μετά την αποφοίτηση τους από την σχολή αισθάνονται έτοιμοι να δώσουν τα «φώτα» τους, πόσο μάλιστα εάν έχουν παίξει στη τηλεόραση ή στο θέατρο. Επιπλέον υπάρχουν ορισμένοι που θεωρούν τη συμμετοχή τους σε δυο τρεις παραστάσεις αρχαίου δράματος αρκετή για να διδάξουν πώς παίζεται το αρχαίο δράμα.

Το κερασάκι στην τούρτα βάζουν και οι διάφοροι ηθοποιοί που πήγαν για μερικές εβδομάδες ή μήνες στο εξωτερικό σε κάποιο σεμινάριο ή σε καλοκαιρινά μαθήματα κάποιας σχολής, οι οποίοι επιστρέφοντας στην Ελλάδα και με το «σπρώξιμο» απληροφόρητων ή ανεύθυνων δημοσιογράφων παρουσιάζονται ως ειδικοί πάνω στη Stella Adler, στον Meisner, στον Michael Chekhov, στον Strasberg, στον Grotowski, κτλ. Δηλαδή μέσα σε λίγες εβδομάδες αυτές οι «ιδιοφυΐες του θεάτρου» έμαθαν την φιλοσοφία και την πρακτική των μεγάλων δασκάλων και σχολών που χρειάζονται πολλά χρόνια μελέτης και πρακτικής για να κατανοηθούν σε βαθμό που να μπορεί κάποιος να τις διδάξει. Είμαστε η μόνη χώρα παγκοσμίως που σε σχέση με τον πληθυσμό της έχει τόσες πολλές Δραματικές Σχολές, αμέτρητους δασκάλους υποκριτικής και αμέτρητους σκηνοθέτες.

Κατά κοινή ομολογία μαθητών, καθηγητών και ηθοποιών το επίπεδο σπουδών υποκριτικής στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλό. Οι ασχετοσύνες και οι ανακρίβειες που ακούγονται στις περισσότερες τάξεις υποκριτικής φτάνουν στα όρια του μη πιστευτού.

Αυτό είναι φυσικό επακόλουθο όταν η πλειονότητα των καθηγητών έχει περιορισμένη γνώση της υποκριτικής διαδικασίας και των περίπλοκων λειτουργιών του υποκριτικού οργάνου.

Χωρίς καμία μεθοδολογία, διδάσκουν εμπειρικά απ’ ό,τι έπαιξαν οι ίδιοι, ό,τι άκουσαν, ό,τι είδαν, ό,τι ξεφύλλισαν, ό,τι κατάλαβαν.

Αντί να ενδιαφέρονται για την ατομικότητα της έκφρασης του μαθητή και να την ενθαρρύνουν, τον οδηγούν προς τη στείρα και μηχανική αποστήθιση του κειμένου, προς γενικές και αόριστες δράσεις και αντιδράσεις του ρόλου επί σκηνής ή ακόμη και προς την πιστή αντιγραφή του παιξίματος που του επιδεικνύουν οι ίδιοι.

Αντί να επικεντρώνονται στα ιδιαίτερα υποκριτικά προβλήματα του κάθε μαθητή και στο πώς αυτά θα ξεπεραστούν, ενδιαφέρονται μόνο για το πώς θα παρουσιαστεί η σκηνή. Δηλαδή δεν λειτουργούν ως εκπαιδευτές αλλά ως παραγωγοί και σκηνοθέτες που ανεβάζουν παράσταση.

Αν και γνωρίζουν ελάχιστα ή λανθασμένα τις διδασκαλίες, τις θεωρίες και τα ευρήματα των μεγάλων δασκάλων παγκοσμίως, τις επικαλούνται με άνεση λέγοντας αυθαίρετα πράγματα, στηριζόμενοι σε ανεκδοτολογίες και παραπληροφόρηση προκαλώντας σύγχυση και διαιωνίζοντας την ημιμάθεια. Τα αποτελέσματα της κακής εκπαίδευσης τα βλέπουμε συχνότατα στις ερμηνείες ακόμη και πολύ γνωστών ηθοποιών.

Οφείλω εδώ να τονίσω πως οι Έλληνες ηθοποιοί δεν υστερούν καθόλου σε ταλέντο και ευαισθησία από τους ξένους συναδέλφους τους. Αυτό που λείπει είναι η σωστή εκπαίδευση και καθοδήγηση του ταλέντου τους ώστε να αποδώσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

Οι καθηγητές που έχουν κάτι συγκροτημένο να πουν είναι ελάχιστοι. Έτσι το βάρος για κάτι καλύτερο πέφτει πάνω στους ίδιους τους μαθητές. Πράγμα δύσκολο εάν αναλογιστεί κανείς πως δεν θα ήθελαν να συγκρουστούν με τους καθηγητές τους οι οποίοι με την ιδιότητα του θιασάρχη, του σκηνοθέτη ή του ηθοποιού θα είναι οι πιθανοί μελλοντικοί τους εργοδότες.

Στο εξωτερικό, όταν ο μαθητής παραπονεθεί για απαράδεκτη συμπεριφορά ή και για ανεπάρκεια, ο καθηγητής, εφόσον ευσταθεί η κατηγορία, απολύεται. Εδώ αντιθέτως παραγκωνίζεται ο μαθητής!

Στρατιές οι «ευνοούμενοι μαθητές» δασκάλων-ηθοποιών ή δασκάλων-σκηνοθετών που δουλεύουν στο Ελληνικό θέατρο. Στρατιές και τα ταλέντα που έμειναν στην άκρη επειδή δεν θέλησαν να συμβιβαστούν με καταστάσεις που θίγουν την αξιοπρέπειά τους.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η μόνη λύση για την αντιμετώπιση της περιορισμένης πληροφόρησης που παρέχουν οι σχολές, είναι η παράλληλα με την σχολή προσωπική μελέτη και έρευνα του μαθητή μέσα από τη διεθνή βιβλιογραφία, το ίντερνετ, τα σοβαρά σεμινάρια, και για όσους είναι εφικτό την παρακολούθηση παραστάσεων στο εξωτερικό.

Αυτή η προσωπική δουλειά ίσως τονώσει και την αυτοπεποίθησή τους ώστε να αντέξουν την ψυχική κακοποίηση που ευδοκιμεί σε πολλές από τις τάξεις των Δραματικών Σχολών εξ αιτίας της έλλειψης παιδαγωγικής γνώσης κι ευαισθησίας των καθηγητών. Η ατμόσφαιρα που επικρατεί σε πολλές τάξεις είναι ανταγωνιστική, εχθρική, χλευαστική, τοξική και εκφοβιστική. Δηλαδή ακριβώς η αντίθετη από αυτή που χρειάζεται ο μαθητής για να δημιουργήσει, να εκτεθεί καλλιτεχνικά, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση, να τολμήσει να ξεπεράσει τα εμπόδιά του χωρίς να φοβάται το λάθος και την αποτυχία, που είναι στοιχεία αναπόσπαστα από την εξέλιξη και την πρόοδο ενός μαθητευόμενου.

Ο συνιδρυτής του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας Νεμιρόβιτς Ντάντσενκο (1858-1943) έλεγε για την διδασκαλία της υποκριτικής:

«Η διδασκαλία στις τέχνες είναι μια δουλειά που χρειάζεται μεγάλη συγκέντρωση και αφοσίωση. Να εντοπίσεις την ατομικότητα, να κρατήσεις ζωντανή τη φλόγα, να τη βοηθήσεις να αναπτυχθεί. Να βγάλεις από τη μέση τα εμπόδια, να εξευγενίσεις την αισθητική, να παλέψεις με τις κακές συνήθειες, με την ωραιοπάθεια. Να ζητήσεις, να επιμείνεις, να απαιτήσεις. Να είσαι τρυφερός προς τον μαθητή, αλλά και αυστηρός. Να κρατάς αδιάκοπα ζωντανό το ενδιαφέρον του προς το ανθρώπινο υλικό. Να του προσφέρεις τις καλύτερες ιδέες σου. Με χαρά και με φροντίδα να παρακολουθείς την παραμικρή του πρόοδο... Σε όλα αυτά βρίσκεται ο σπόρος του θεάτρου, η βαθύτερη ουσία του...Είναι απολύτως αναγκαίο αυτοί οι νέοι να έχουν συνεχή και αδιάκοπη πίστη σε αυτό που έχουν αποφασίσει να αφιερώσουν την ζωή τους...και στον καθένα από αυτούς πρέπει να δοθεί η μέγιστη προσοχή... Μόνο μέσα από αυτούς, μέσα από τα νιάτα της Σχολής, μπορεί το θέατρο να αναγεννηθεί.»

Οι υπεύθυνοι για την κατάντια των σπουδών υποκριτικής στην Ελλάδα είναι πολλοί. Λιγότερο ή περισσότερο με τη συμμετοχή τους, την ανοχή τους και τη μετριότητα τους συνδράμουν στην διατήρηση και επισημοποίηση αθλίων και οπισθοδρομικών καταστάσεων».

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ

Στις Δραματικές Σχολές έχουν τις ρίζες τους οι κάθε λογής κακοποιήσεις που συμβαίνουν στο ελληνικό θέατρο. ...

Posted by Andreas Manolikakis on Monday, February 1, 2021

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

16 Απρ 2024

Κριστόφ: Ο τραγουδιστής του πρώτου μου μπλουζ

Ήυαν ο ερμηνευτής που "χόρεψε" μαζί του κάθε ερωτευμένο ζευγάρι. "Οh! Mon Amour"

15 Απρ 2024

Ζαν Πολ Σαρτρ: "Αν έγινα φιλόσοφος, αν επεδίωξα τόσο επίμονα τη φήμη, όλα έγιναν βασικά για να μπορώ να ρίχνω γυναίκες"

Ο μπουρζουά φιλόσοφος που περιφρόνησε τους μπουρζουάδες και το βραβείο Νόμπελ πέθανε σαν σήμερα.

Περισσότερα από

Stories

15 Απρ 2024

Γιάννης Φέρτης: Η φωτογραφία με τη Μιμή Ντενίση από τον γάμο τους

Η σπάνια αδημοσίευτη φωτογραφία με τη Μιμή Ντενίση.

15 Απρ 2024

Γιάνης Φέρτης-Ξένια Καλογεροπούλου : Ο γάμος στο γραφικό εκκλησάκι 60 χρόνια πριν

Σπάνιες φωτογραφίες από τον γάμο του Φέρτη με την Καλογεροπούλου 60 χρόνια πριν!

15 Απρ 2024

Το ζευγάρι που επέλεξε να πεθάνει μαζί: Η αληθινή ιστορία αγάπης του Τιτανικού

"Παιδί μου πες στη μητέρα σου ότι την αγαπώ". Μια τραγική ιστορία αγάπης,πριν το ναυάγιο του θρυλικού κρουαζιερόπλοιου που βυθίστηκε στις 15 Απριλίου 1912, κατά τη διάρκεια του παρθενικού του ταξιδιού.

14 Απρ 2024

Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος 26 ετών στην πρώτη του θεατρική εμφάνιση

"Όταν η μητέρα του αντιλαμβάνεται την αλήθεια, δηλώνει στον νεαρό Διονύση ότι θα τον αποκληρώσει". Σαράντα χρόνια χωρίς τον σπουδαίο ηθοποιό.

14 Απρ 2024

Σιμόν ντε Μποβουάρ: Η γυναίκα που κατάργησε το μύθο του "αιώνιου θηλυκού"

Η ιέρεια του φεμινισμού άλλαξε ριζικά τον τρόπο που οι κοινωνίες αντιλαμβάνονται το "Δεύτερο Φύλο", πέθανε στις 14 Απριλίου του 1986 και θάφτηκε δίπλα στον Σαρτρ στον άντρα που έδωσε ανυστερόβουλα την ύπαρξή της.

13 Απρ 2024

"Παίρνω το πιάνο και ίπταμαι": Ο Θάνος Μικρούτσικος μέσα από τα δικά του συγκλονιστικά λόγια

"Πρέπει να μπορούμε να ονειρευόμαστε. Σε μια τόσο βάρβαρη εποχή που ζούμε πρέπει να αγωνιζόμαστε και να μην φοβόμαστε". Ο Θάνος Μικρούτσικος γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Απριλίου 1947.

12 Απρ 2024

O.J. Simpson: Πέθανε σε ηλικία 76 ετών ο O.Τζ. Σίμπσον, κι' εμείς θυμόμαστε την πιο απεχθή δολοφονία που συγκλόνισε την Αμερική

Η αδιανόητη κακοποίηση που υπέφερε η δολοφονημένη Νικόλ Μπράουν στα χέρια του συζύγου της Ο. Τζ. Σίμπσον μέσα από τα προσωπικά της ημερολόγια.

12 Απρ 2024

Τζέισον Στέιθαμ: Ο 23χρονος (παρολίγο Ολυμπιονίκης) Τζέισον, σε μια υπέροχη κατάδυση το μακρινό 1990. Και με μαλλιά!

Πριν κάνει το ντεμπούτο του στην μεγάλη οθόνη ο Τζέισον Στέιθαμ προπονούνταν στις καταδύσεις για την Ολυμπιάδα της Βαρκελώνης.