ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

47 χρόνια πριν: Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Τζένη Καρέζη στην αγκαλιά του Ηλία Καζάν

Ένα ζεστό καλοκαίρι του Ιουλίου στο Κηποθέατρο "Αλίκη"

Τζένη Καρέζη Αλίκη Βουγιουκλάκη

Ο Ηλίας Καζάν, ή αλλιώς Ηλίας Καζαντζόγλου, υπήρξε ένας από τους κορυφαίους σκηνοθέτες της μεταπολεμικής Αμερικής. Γεννημένος στο Καντίκιοϊ της Κωνσταντινούπολης από Έλληνες Καππαδόκες γονείς, βρέθηκε σε νεαρή ηλικία στις Ηνωμένες Πολιτείες, όταν η οικογένειά του μετανάστευσε το 1913. Ο Καζάν ήταν ο άνθρωπος που ανακάλυψε και ανέδειξε μεγάλους αστέρες όπως ο Μάρλον Μπράντο και ο Γουόρεν Μπίτι, οδηγώντας συνολικά 21 ηθοποιούς σε υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Στη δεκαετία του ’80, οραματίστηκε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το δικό του "Πέρα από το Αιγαίο" – μια δραματική αφήγηση εμπνευσμένη από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Όμως, το εγχείρημά του για γυρίσματα στην Ελλάδα προσέκρουσε σε εμπόδια, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι η πολιτική επιρροή του Ζυλ Ντασέν –συζύγου της τότε Υπουργού Πολιτισμού, Μελίνας Μερκούρη– έπαιξε καταλυτικό ρόλο στο να μην προχωρήσει η παραγωγή.

Μέσα από τον λογαριασμό elena's diary στο Instagram, ήρθε στο φως ένα σπάνιο και συγκινητικό στιγμιότυπο: ο Ηλίας Καζάν αγκαλιασμένος με δύο σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής σκηνής, την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη. Ήταν Ιούλιος του 1978, στο αγαπημένο, δροσερό μπαρ του Κηποθέατρου "Αλίκη" στο Πεδίο του Άρεως — ένα σημείο αναφοράς τότε για το θεατρόφιλο κοινό.

Εκεί, η Εταιρεία Θεάτρου, με μέλη σχεδόν όλους τους μεγάλους πρωταγωνιστές της εποχής, είχε διοργανώσει μια ζεστή δεξίωση προς τιμήν του σπουδαίου Ελληνοαμερικανού δημιουργού. Ανάμεσα στους παρευρισκόμενους ξεχώριζαν ο Κώστας Καρράς, ο Κωνσταντίνος Καζάκος και ο Άγγελος Αντωνόπουλος, ενώ την τιμητική τους είχαν βέβαια η Αλίκη και η Τζένη, που δεν άφησαν στιγμή τον Καζάν χωρίς τη στοργική τους συντροφιά. Μια μαγική στιγμή, γεμάτη λάμψη, θεατρικότητα και συγκίνηση, που έμεινε ανεξίτηλη στον χρόνο.

Διαβάστε Επίσης

47 χρόνια πριν: Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Τζένη Καρέζη στην αγκαλιά του Ηλία Καζάν