ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Ζωντανά κι όχι σε live streaming, δημιουργικοί κι όχι αγχωμένοι, ομάδα κι όχι οθόνες κινητών»

Ο εκπαιδευτικός Μάριος Μάζαρης σε μια συγκινητική ανάρτηση «Πίσω στο σχολείο (ξανά)».

«Ζωντανά κι όχι σε live streaming, δημιουργικοί κι όχι αγχωμένοι, ομάδα κι όχι οθόνες κινητών»

Μέσα από τη σελίδα του, «Αναγνωστικό», ο Μάριος Μάζαρης μοιράζεται την καθημερινότητα ενός εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που φαίνεται να αγαπάει αληθινά τη δουλειά του, τη δική του καθημερινότητα.

Μετά την ανακοίνωση ότι τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανοίγουν στις 11 Ιανουαρίου, προτού αυτή η ημερομηνία αμφισβητηθεί ξανά από την κυβέρνηση, παρατείνοντας το σκοτσέζικο ντους για γονείς και εκπαιδευτικούς, έκανε μια συγκινητική ανάρτηση, εκφράζοντας κυρίως το πόσα του έλειψαν από τους μικρούς του μαθητές: «να δέσω κορδόνια, να κουμπώσω σακάκια, ζακέτες, να αγκαλιάσω και να με αγκαλιάσουν, να γαργαλήσω και να γελάσω».

Συγκεκριμένα, στο «Αναγνωστικό» έγραψε:

«ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΞΑΝΑ):

»με τις μάσκες να παίρνουν πάλι το σχήμα του προσώπου μας, να γίνονται συνήθεια για τα παιδιά, να πέφτουν, να βγαίνουν, να μένουν στη θέση τους κι όλα αυτά με υπομονή, χωρίς παράπονα,

»με τις μάσκες να κρύβουν τη φωνή μας κι εμάς να τη δυναμώνουμε, όπως φωνάζαμε ν’ ακουστούμε στα τηλεμαθήματα, που όλο έπεφταν, κόβονταν, όλο “Κύριε δεν ακούγεστε” και “Συγγνώμη, παιδιά” γέμισαν,

«Με τις μάσκες να κρύβουν τη φωνή μας κι εμάς να τη δυναμώνουμε, όπως φωνάζαμε ν’ ακουστούμε στα τηλεμαθήματα, που όλο έπεφταν, κόβονταν, όλο “Κύριε δεν ακούγεστε” και “Συγγνώμη, παιδιά” γέμισαν»

»με τις μάσκες να γεμίζουν σακουλάκια, με το κάθε παιδί να έχει τη δική του σακούλα, από καθαρές, βρόμικες, σιδερωμένες μάσκες, μόνο αποκριάτικες δεν ξέρουμε αν θα προλάβουμε να φέρουμε μαζί μας,

»και τα παιδιά θα πρέπει να γνωριστούν ξανά, να σπάσουν τον πάγο ξανά, να συστηθούν ξανά, σ’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση που οι οθόνες έδιναν την ψευδαίσθηση της επικοινωνίας, μα στην ουσία υπογράμμιζαν την έλλειψη της,

»με τα παράθυρα ανοικτά, με τα μπουφάν μας φορεμένα, όσο οι -κατά πλειοψηφία- μικρές αίθουσες των σχολείων θα πρέπει να ζεστάνουν τα κορμιά από το κρύο, να αερίζονται όπως προτείνεται και να’ ναι πάντα φιλικές, όσο εμείς θα αναζητούμε τη δική μας ζεστασιά,

»και κανείς δε θυμάται τις μάσκες του υπουργείου που δε φορέθηκαν ποτέ ή τα παγούρια που πέρασαν από τα χέρια μας για λίγες μόνο χρήσεις, κανείς δε θυμάται λύσεις, συμβουλές ή πρακτικές απ’ το αρμόδιο υπουργείο για τη διαχείριση της κατάστασης, παρά μονάχα τρικ επικοινωνιακά,

«Κανείς δε θυμάται τις μάσκες του υπουργείου που δε φορέθηκαν ποτέ ή τα παγούρια που πέρασαν από τα χέρια μας για λίγες μόνο χρήσεις, κανείς δε θυμάται λύσεις, συμβουλές ή πρακτικές απ’ το αρμόδιο υπουργείο για τη διαχείριση της κατάστασης»

»και θα στριμωχτούμε πάλι σε αίθουσες με 20 παιδιά και 25, που τον Σεπτέμβρη κρίθηκε ασφαλές, μετά ανακοινώθηκε πως ήταν επικίνδυνο, τώρα έγινε πάλι ασφαλές, σε μια χρονιά που θέλει να διδάξει στο παιδί ότι η αίθουσα είναι και δεν είναι, προστατεύει και δεν προστατεύει, αγαπά και δεν αγαπά,

»κι ας έχουμε πολλά διαλείμματα, πολύ θόρυβο, τον συνηθίσαμε τον θόρυβο, ακόμα κι απ’ τα σπίτια που 2,3,4 παιδιά ταυτόχρονα έκαναν τηλεμάθημα και μαζί με τις δικές σας φωνές άκουγες και άλλων τάξεων, της οικογένειας, της γειτονιάς κι όλοι αυτοί τη δική σου,

»και θα μάθουμε να πλένουμε τα χέρια μας με το κρύο νερό των σχολείων, για να μπορούμε να τρέξουμε, να ακουμπήσουμε, να παίξουμε ο ένας με τον άλλον τόσο καιρό μετά, που θα θέλουν τα αγγίγματα μας, όσο κι αν δεν επιτρέπεται, να ξανασυστηθούν,

»και ανυπομονώ να δέσω κορδόνια, να κουμπώσω σακάκια, ζακέτες, να αγκαλιάσω και να με αγκαλιάσουν, να γαργαλήσω και να γελάσω, τόσα απλά πράγματα μαζεμένα που δε φανταζόμουν πως θα μου έλειπαν στους μικρούς μου μαθητές,

»γιατί μπορούμε να είμαστε μαζί ζωντανά κι όχι σε live streaming, δημιουργικοί κι όχι αγχωμένοι, ομάδα κι όχι οθόνες κινητών, υπολογιστών και φωτοτυπίες εκτυπωμένες,

»και θα πιάσουμε πάλι τα χαρτιά, τις κόλλες, τα ψαλίδια, θα κατασκευάσουμε όσα από το σπίτι κατασκευάζαμε, αλλά δεν είχαμε κάποιον να τα δει από κοντά, να τα θαυμάσει, γιατί μέρος της δημιουργίας είναι και η χαρά του να μοιράζεσαι τη φαντασία σου,

«Θα πιάσουμε πάλι τα χαρτιά, τις κόλλες, τα ψαλίδια, θα κατασκευάσουμε όσα από το σπίτι κατασκευάζαμε, αλλά δεν είχαμε κάποιον να τα δει από κοντά, να τα θαυμάσει, γιατί μέρος της δημιουργίας είναι και η χαρά του να μοιράζεσαι τη φαντασία σου»

»γιατί το να ανοίγουν και να κλείνουν τα σχολεία δεν είναι μια πολιτική απόφαση, είναι μια παραδοχή ότι στέκουμε ανοργάνωτοι, χωρίς σχεδιασμό, ενώ εμείς παλεύουμε να αποδείξουμε ότι το σχολείο σχεδιάζει, οραματίζεται, υλοποιεί,

»γιατί τα παιδιά προσπάθησαν τόσο πολύ αυτούς τους μήνες, υπέμειναν, προσπάθησαν, βαθμολογήθηκαν μέσω κάμερας και πήραν βαθμούς τριμήνου μέσω mail, δέχτηκαν ως φυσιολογική κάθε παράλογη απόφαση που τους ανακοινώθηκε, φέρθηκαν πιο ώριμα από την ωριμότητα που τους χρωστάμε,

»και ποτέ ξανά δε διχάστηκαν τόσο έντεχνα γονείς, κηδεμόνες, δάσκαλοι, δε μοιράστηκαν σε όσους θέλουν να φορούν τα παιδιά μάσκα, να επιστρέψουν σχολείο, να μείνουν σπίτι, να βρεθούν έξω, να μείνουν μέσα, να αναπνεύσουν, να περπατήσουν, να τρέξουν, να κάτσουν στην καρέκλα ακούνητοι ή στην αυλή βιδωμένοι, με λίγους συμμαθητές, με πολλούς, με έναν δάσκαλο, με 4, με 6, ζούμε ξανά και ξανά την γνώμη όλων που δεν καταλήγουν πουθενά και την εμπιστοσύνη όλων που δε φτάνει σε παραλήπτες,

«Τα παιδιά προσπάθησαν τόσο πολύ αυτούς τους μήνες, υπέμειναν, προσπάθησαν, βαθμολογήθηκαν μέσω κάμερας και πήραν βαθμούς τριμήνου μέσω mail, δέχτηκαν ως φυσιολογική κάθε παράλογη απόφαση που τους ανακοινώθηκε, φέρθηκαν πιο ώριμα από την ωριμότητα που τους χρωστάμε»

»και θα βάλουμε πάλι τα δυνατά μας, να προστατεύσουμε τα παιδιά που μας εμπιστεύονται, να καθησυχάσουμε τους γονείς που αγωνιούν, να ηρεμήσουμε και το δικό μας άγχος πως όλα θα πάνε καλά, πως είμαστε μαζί και πως η τάξη μας περιμένει , με αμηχανία στην αρχή, με χαμόγελο στη συνέχεια και ναι, το χαμόγελο ευτυχώς έρχεται στα πρώτα λεπτά.

»Νέα χρονιά, νέα επιστροφή στα σχολεία και στις αίθουσες, χωρίς καμία αλλαγή από την προηγούμενη φορά που ήμασταν εκεί και που να δικαιολογεί το δίμηνο κλείσιμο που προηγήθηκε, με ήδη άπειρες συζητήσεις, διαφωνίες, αγωνίες που θα πρέπει να αφήσουμε στην άκρη, να πάρουμε μια βαθιά ανάσα και να ΖΗΣΟΥΜΕ τη μαγεία της τάξης που μας έλειψε τόσο.

»Μάριος Μάζαρης

»*Απόγευμα Τρίτης, δεν έχουμε καμία ενημέρωση ούτε από το υπουργείο, ούτε από το σχολείο για το πώς θα επιστρέψουμε την Παρασκευή στις αίθουσες, την ίδια στιγμή που έχει γεμίσει το κινητό με μηνύματα των μαθητών και μαθητριών μου “Κύριε ανυπομονώ”, “Κύριε, μου λείψατε”, “Κύριε, σας αγαπώ”. Ε ναι, πίσω στην ΑΓΑΠΗ λοιπόν».

Δείτε την ανάρτηση:

ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΞΑΝΑ) : -με τις μάσκες να παίρνουν πάλι το σχήμα του προσώπου μας, να γίνονται συνήθεια για τα...

Posted by Αναγνωστικό on Tuesday, January 5, 2021

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

φωτό: Facebook / Αναγνωστικό

Read Next

19 Απρ 2024

Η πανέμορφη Αθηναία που ερωτεύτηκε ο Λόρδος Βύρων: "Ζωή μου, σ’ αγαπώ!"

Το άγνωστο ειδύλλιο που ενέπνευσε το διάσημο ποίημα του λογοτέχνη "Η κόρη των Αθηνών". Ο Λόρδος Βύρων απεβίωσε 19 Απριλίου 1824.

18 Απρ 2024

Λίζερλ Αϊνστάιν: Το "κρυφό" παιδί του Άλμπερτ Αϊνστάιν που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς μετά τη γέννηση

Σχεδόν 25 χρόνια μετά τον θάνατο του Γερμανού νομπελίστα (που πέθανε 18 Απριλίου 1955) αποκαλύφθηκε η ύπαρξη τρίτου παιδιού στην ζωή του.

Περισσότερα από

Stories

17 Απρ 2024

57 χρόνια πριν: Οι Rolling Stones στην Αθήνα τον Απρίλη του 1967

Τέσσερις ημέρες πριν από το πραξικόπημα των Συνταγματαρχών, οι Rolling Stones άνοιγαν τον χορό των ροκ συναυλιών στην Ελλάδα. Η συναυλία τους στο γήπεδο του ΠΑΟ άρχισε κανονικά, αλλά δεν τελείωσε ποτέ.

17 Απρ 2024

Δημήτρης Μητροπάνος: Γνώρισε τον εξόριστο πατέρα του όταν ήταν 29 χρόνων. Οι αποβολές από τα σχολεία και η πατρική σχέση με τον Ζαμπέτα

Ήταν17 Απριλίου όταν ο Δημήτρης Μητροπάνος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με πνευμονικό οίδημα και μεταφέρθηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, όπου και άφησε την τελευταία του πνοή, σε ηλικία 64 ετών.

17 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης:"Σημασία έχουν αυτά που δεν ζήσαμε. Οι έρωτες οι ανεκπλήρωτοι, όλα τα "σ' αγαπώ" που τσιγκουνευτήκαμε"

Τον κατέκριναν, τον χλεύασαν σε μεγάλο βαθμό, τον παρώδησαν και πολλοί προσπάθησαν να αποδείξουν πως όσα έγραφε "δεν συνιστούσαν ποίηση". Έκαναν τεράστιο λάθος.

16 Απρ 2024

Η Δούκισσα Νομικού 17 χρόνια πριν: Όταν η όμορφη φοιτήτρια της ΑΣΟΕΕ κέρδιζε το στέμμα

Τότε ήταν ένα γλυκό κοριτσάκι, φοιτήτρια ακόμα στην ΑΣΟΕΕ. Με δυσκολία κοιτούσε την κάμερα.

16 Απρ 2024

Τσάρλι Τσάπλιν:"Δεν είμαι ακριβώς ερωτευμένος μαζί της, αλλά εκείνη είναι απόλυτα ερωτευμένη μαζί μου"

Η μεγάλη αδυναμία του Τσάρλι Τσάπλιν στις ανήλικες γυναίκες. Ο Τσαρλς Σπένσερ "Τσάρλι" Τσάπλιν (Charles Spencer "Charlie" Chaplin) γεννήθηκε στις 16 Απριλίου 1889 στο Λονδίνο από γονείς θεατρίνους.

16 Απρ 2024

Κριστόφ: Ο τραγουδιστής του πρώτου μου μπλουζ

Ήυαν ο ερμηνευτής που "χόρεψε" μαζί του κάθε ερωτευμένο ζευγάρι. "Οh! Mon Amour"

15 Απρ 2024

Ζαν Πολ Σαρτρ: "Αν έγινα φιλόσοφος, αν επεδίωξα τόσο επίμονα τη φήμη, όλα έγιναν βασικά για να μπορώ να ρίχνω γυναίκες"

Ο μπουρζουά φιλόσοφος που περιφρόνησε τους μπουρζουάδες και το βραβείο Νόμπελ πέθανε σαν σήμερα.

15 Απρ 2024

Γιάννης Φέρτης: Η φωτογραφία με τη Μιμή Ντενίση από τον γάμο τους

Η σπάνια αδημοσίευτη φωτογραφία με τη Μιμή Ντενίση.

15 Απρ 2024

Γιάνης Φέρτης-Ξένια Καλογεροπούλου : Ο γάμος στο γραφικό εκκλησάκι 60 χρόνια πριν

Σπάνιες φωτογραφίες από τον γάμο του Φέρτη με την Καλογεροπούλου 60 χρόνια πριν!

15 Απρ 2024

Το ζευγάρι που επέλεξε να πεθάνει μαζί: Η αληθινή ιστορία αγάπης του Τιτανικού

"Παιδί μου πες στη μητέρα σου ότι την αγαπώ". Μια τραγική ιστορία αγάπης,πριν το ναυάγιο του θρυλικού κρουαζιερόπλοιου που βυθίστηκε στις 15 Απριλίου 1912, κατά τη διάρκεια του παρθενικού του ταξιδιού.