ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Την ημέρα που άκουσα για τελευταία φορά το «άντε πλύνε κάνα πιάτο»

Προχθές κατέβαινα τη Μεσογείων. Και ζέστη και κίνηση και όλα.

Την ημέρα που άκουσα για τελευταία φορά το «άντε πλύνε κάνα πιάτο»

Οδηγώ εικοσιπέντε χρόνια. Κάνω τουλάχιστον 60 χιλιόμετρα κάθε μέρα. Περνάω πάνω από δυο ώρες την ημέρα στο αυτοκίνητο, σε κίνηση, μποτιλιάρισμα, με λίγα λόγια με ότι περνάει κάποιος που ζει στην πόλη.

Έχω τρακάρει πέντε φορές, μια στα πέντε χρόνια. Στις τέσσερις έφταιγαν οι άλλοι που βγήκαν ορμητικά από κάποιο στενό. Δεν οδηγώ γρήγορα, δεν οδηγώ αργά, δε μιλάω στο κινητό και δεν καπνίζω, δε βγάζω τα φρύδια μου στο καθρεφτάκι και δε βάζω κραγιόν. Σε αντίθεση με τους άντρες οδηγούς αφήνω κάποιον να περάσει και σε αντίθεση με τους άντρες οδηγούς δεν κορνάρω όταν συμβαίνει αυτό από τον οδηγό του αυτοκινήτου μπροστά μου. Δεν έχω σκοτώσει σκύλο, γάτα, παππού που βγαίνει άνετα και κοιτάζει ανάποδα στο δρόμο και έχω υπομονή μεγαλύτερη από του Βούδα. Επίσης το χόμπι μου δεν είναι να βρίζω τους άντρες οδηγούς σε αντίθεση πάλι με εκείνους που το έχουν αγαπημένο χόμπι και μάλιστα πολύ ψηλά στη λίστα τους.

Ακούω υπομονετικά από έναν βρώμικο ταξιτζή που καπνίζει και μιλάει στο κινητό «γυναίκα θα είναι αυτή που οδηγεί» μόλις βρούμε ένα πρόβλημα στο δρόμο μας και δεν απαντώ. Όπως ακούω υπομονετικά τους άντρες να λένε ότι οι γυναίκες είναι πολύ χειρότερες οδηγοί με την ίδια άνεση που λένε λεσβία κάθε γυναίκα που δεν τους αρέσει, ενώ οι συμβίες τους ακούνε αδιαμαρτύρητα.

Το «αδιαμαρτύρητα» είπα να το κόψω εδώ και πολύ καιρό, μα δεν το 'κανα. Όμως, ξέρετε, στη ζωή υπάρχει μια στιγμή που στη ζυγαριά πέφτει ένα πούπουλο και εκείνη αρχίζει να γέρνει χωρίς τελειωμό. Προχθές κατέβαινα τη Μεσογείων. Και ζέστη και κίνηση και όλα. Και ένας μπροστινός οδηγός που τα έκανε επίσης όλα μιλούσε στο κινητό, κάπνιζε και πήγαινε κατά τα κέφια του. Και λίγα μέτρα πριν το φανάρι αμόλησε στην ψύχρα το κύπελλο του καφέ από το παράθυρο. Έτσι. Ωμά και ψύχραιμα, γιατί μπορούσε να το κάνει και γιατί κανένας δε θα του έλεγε τίποτα. Και αφού δεν υπάρχει πρόστιμο να τσούξει την τσέπη του γιατί να μη το κάνει;

Και τότε είπα «τέλος». Στο φανάρι σταμάτησα δίπλα του, του κόρναρα και με κοίταξε -μιλούσε ακόμα στο κινητό.

«Να σου πω», του φώναξα. «Είσαι πολύ ανόητος που πετάς το κύπελλο στο δρόμο».

Απάντηση; «Τι σε νοιάζει; Ποια είσαι πουτάνα σατανίστρια που θα μου κάνεις παρατήρηση»;

«Με νοιάζει και θα σου κάνω» είπα και με το που άναψε το φανάρι πέταξε και τη βρισιά-κλειδί, «άντε και …. αγάμητη» και γκάζωσε μέχρι που χάθηκε.

Και μου έκανε τα μούτρα κρέας. Ειλικρινά. Όταν τελειώνουν τα επιχειρήματα κάθε κάφρου αρχίζει η κλασική συνταγή. Άντε πλύνε πιάτα, πουτ… και αγάμητη. Και ξέρω ότι είναι δύσκολο να απαντήσεις αλλά τη φορά που θα σου μιλήσουν έτσι πρέπει να απαντήσεις. Κι ας μη θέλεις να μιλήσεις έτσι. Κι ας μη σου αρέσει να βρίζεις. Γιατί αυτό πρέπει όπως και άλλοι μύθοι να έχουν τέλος και όχι απαραίτητα χάπι εντ. Να μιλήσεις γιατί την επόμενη φορά θα φας ξύλο από έναν άσχετο. Και να μιλήσεις έτσι που να καταλάβει ότι έχεις φωνή.

Το 2019, υπάρχουν καλοί και κακοί οδηγοί, καλοί και κακοί εργαζόμενοι, καλοί και κακοί χαρακτήρες. Που δεν καθορίζονται καθόλου από το φύλο, από το αν φοράνε φούστες ή παντελόνια. Και που όλοι έχουν φωνή, αντίληψη και μπορούν να αντισταθούν. Την φορά λοιπόν που θα σου πούνε «άντε πλύνε κανα πιάτο», μη ξεχαστείς και δε μιλήσεις, μη φοβηθείς και δε μιλήσεις. Και στείλτον να πλύνει εκείνος πιάτα κι αν το κάνει καλά να έρθει να πλύνει και τα δικά σου.

*Η Φωτεινή Αργυροπούλου γράφει για όλες εκείνες τις ημέρες που της άλλαξαν τη ζωή, που εξελίχθηκαν σε μέρες-σταθμούς, που φώτιζαν την πορεία της ενώ αρχικά έμοιαζαν ότι θα τη φρενάρουν. Κάθε εμπειρία και ένα μίνι κα αυτοτελές στόρι. Σαν σύγχρονες παραβολές της αστικής ζωής.

Photo: Samuel Foster

Ακολουθήστε το WomanTOC στο Instagram

Read Next

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

Περισσότερα από

Stories

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.

16 Οκτ 2025

Όταν η Κατίνα Παξινού συνάντησε τον Αλέν Ντελόν - μια ιστορική στιγμή στη Βενετία του 1960

Μια φωτογραφία, δύο μύθοι, κι ένα βλέμμα που ένωσε δύο εποχές.

15 Οκτ 2025

Reese Witherspoon | Υπογράφει το πρώτο της μυθιστόρημα μαζί με τον "βασιλιά" των θρίλερ

Για το πρώτο της μυθιστόρημα, η διάσημη ηθοποιός ζήτησε τη βοήθεια ενός μετρ του είδους, του Harlan Coben.

14 Οκτ 2025

Τζοκόντα | Πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Το αριστούργημα του Αμίλκαρε Πονκιέλλι θα παρουσιαστεί σε περιορισμένο αριθμό στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.