ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου - Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές

Οι ενώσεις εκδοτών Τύπου πραγματοποιούν ενημερωτική καμπάνια.

Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου - Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές

Οι ενώσεις εκδοτών έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου Ε.Ι.Η.Ε.Α. (Ένωση Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών), ΕΝ.Ε.Δ. (Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου), Σ.Η.Π.Ε. (Σύνδεσμος Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων), Ε.Ι.Ε.Τ. (Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου), Ε.Δ.Ι.Π.Τ. (Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου) και εκδοτικές επιχειρήσεις μέλη του ΟΣΔΕΛ, μεταξύ των οποίων η εφημερίδα Η Καθημερινή, προχωρούν στην υλοποίηση πανελλαδικής ενημερωτικής καμπάνιας, που στοχεύει στην ενίσχυση της έγκυρης και αξιόπιστης δημοσιογραφίας. Η καμπάνια, η έναρξη της οποίας τοποθετείται στις 3 Μαΐου 2022, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου που επιτελεί προς όφε­λος των συμβασιούχων του, αλλά και του κοι­νω­νι­κού συ­νό­λου εν γένει.

Με κεντρικό σύνθημα Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου. Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές, η καμπάνια εστιάζει στον κίνδυνο που διατρέχει η ενημέρωση από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και προτρέπει το κοινό αφενός να εμπιστευθεί τους επαγγελματίες δημοσιογράφους και αφετέρου να επιλέξει για άντληση πληροφορίας τα μέσα των επαγγελματιών Τύπου. Η έμφαση δίνεται στο γεγονός ότι η κοινωνική, οικονομική και πολιτική συγκυρία έχει αυξήσει τις ανάγκες για έγκυρη ενημέρωση, ενώ την ίδια στιγμή το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις.

Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου - Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές

Οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο, τη ροή, τα κανάλια και τους ρυθμούς διάχυσης της πληροφορίας. Ο πολίτης αν και θεωρητικά έχει πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών, επί της ουσίας βρίσκεται χαμένος στο χάος του διαδικτύου, εκτεθειμένος σε πληθώρα ψευδών ειδήσεων, έκθετος στον κίνδυνο της παραπληροφόρησης.

Παράλληλα, οι νέες συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονται στη μετά-Covid 19 ψηφιακή εποχή, μετατοπίζουν το κέντρο βάρους από τον Τύπο στους τεχνολογικούς κολοσσούς, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το δημοσιογραφικό περιεχόμενο και μονοπωλούν τη διαφήμιση -τις περισσότερες φορές χωρίς να καταβάλουν αντίτιμο στους δικαιούχους. Ως αποτέλεσμα, ο Τύπος βρίσκεται μπροστά σε μία άνιση μάχη, κατά την οποία καλείται να αντιμετωπίσει τις πλατφόρμες, αλλά και κάθε είδους ανταγωνιστή, ο οποίος εκμεταλλευόμενος το χάος του διαδικτύου διασπείρει αμφίβολες ή και ψευδείς ακόμα ειδήσεις. Δεν διακυβεύονται πλέον μόνο η ποιότητα των ειδήσεων και η ακεραιότητα της δημοσιογραφίας, αλλά και οι κοινωνικές και δημοκρατικές αξίες στο σύνολό τους.

Με την καμπάνια αυτή οι εκδότες Τύπου και οι ενώσεις τους στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την ανάγκη ελέγχου των πηγών ενημέρωσης και διασταύρωσης των ειδήσεων, στην ανάδειξη του ρόλου του επαγγελματία δημοσιογράφου και του εκδότη Τύπου ως φορέων έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης, καθώς και στην κατάδειξη της συμβολής του περιφερειακού και τοπικού Τύπου. Επιδίωξη εκδοτών και ενώσεων είναι να εγκαθιδρυθεί στη συνείδηση του κοινού η άποψη ότι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει ανάγκη από αξιόπιστη και έγκυρη πληροφορία.

Η ενημέρωση είναι μία σοβαρή υπόθεση, που επηρεάζει άμεσα τη ζωή και την καθημερινότητα καθενός και καθεμιάς. Δεν μπορούμε λοιπόν να την εμπιστευόμαστε (είναι σαν να εμπιστευόμαστε την υγεία, την εργασία, τη ζωή μας), σε αμφιβόλου ποιότητας και εγκυρότητας μέσα. Οφείλουμε να απευθυνόμαστε στους επαγγελματίες του Τύπου και να επιλέγουμε τις πηγές μας με κριτική σκέψη και αίσθημα ευθύνης.

Read Next

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.

Περισσότερα από

Stories

04 Σεπ 2025

O Giorgio Armani μέσα από δέκα εμβληματικές ρήσεις του

O Ιταλός πρωτοπόρος του ανδρόγυνου στιλ έφυγε από τη ζωή, αλλά συνεχίζει να μας εμπνέει μέσα από το αστήρευτο ταλέντο του.

04 Σεπ 2025

Τα vintage έπιπλα Cannage επιστρέφουν στο σαλόνι μας

Τα έπιπλα από ψάθα είναι τάση και κάνουν δυναμική επιστροφή το 2025!

04 Σεπ 2025
03 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με μαύρη couture δημιουργία στο Ζάππειο πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην τελευταία φωτογράφισή της στο Ζάππειο.

03 Σεπ 2025

Ούτε "rom", ούτε "com" | Μα πού πήγαν τέλος πάντων οι καλές ρομαντικές κομεντί;

Ένα είδος που αγαπήθηκε όσο λίγα, έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη. Θα μπορέσει να κάνει το comeback που του αξίζει;

03 Σεπ 2025

Theater News | Το "Food For Love" του Sam Shepard "ανεβαίνει" στη θεατρική σκηνή με πρωταγωνίστρια τη Melia Kreiling

Οι "Ερωτευμένοι" αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο BIOS.

03 Σεπ 2025

Τι θα δούμε στο Netflix τον Σεπτέμβριο

Αγαπημένες επιλογές και φρέσκιες πρεμιέρες έρχονται στην πλατφόρμα τις επόμενες ημέρες.

02 Σεπ 2025

Movie Review | Caught Stealing, μία περιπέτεια με στιλ και πρωταγωνιστές τη Zoë Kravitz και τον Austin Butler

Ο George Satsidis γράφει για μία από τις νέες ταινίες που έρχεται αυτή την εβδομάδα στο σινεμά.

02 Σεπ 2025

Τρεις παραστάσεις της Επιδαύρου κάνουν στάση στο Ηρώδειο

Οι παράστασεις που έκαναν πρεμιέρα και ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 έρχονται τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

02 Σεπ 2025