ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Στροφή στα προϊόντα ελληνικής προέλευσης: Ο κορονοϊός αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών

Η πλειοψηφία του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορονοϊό θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες.

Στροφή στα προϊόντα ελληνικής προέλευσης: Ο κορονοϊός αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών

Δραστικά και γρήγορα αλλάζουν οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020.

Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορονοϊό θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες σε ποσοστό 55%, συνολικά όμως οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από 1 μήνα είναι μόλις 14%, το υπόλοιπο 86% κάνει εκτιμήσεις για περισσότερο από 2 μήνες. Το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάω από 4 μήνες.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, πρόκειται για μία πολύ μεγάλη χρονική περίοδο, η οποία αναπόφευκτα θα επηρεάσει με πολλούς τρόπους την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Ήδη το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, καταγράφονται μεγάλες και απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι και αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις γύρω από τον κορονοϊό.

Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές πλέον στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων.

Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψη τους στα καταστήματα από μόλις 7% την εβδομάδα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Ενώ στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό 16% δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, αυτό το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο 30%.

Οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορονοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα,.

*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτό: Anna Shvets

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

03 Δεκ 2025

Μαρία Κάλλας: Πέντε εμβληματικές εμφανίσεις, που επιβεβαίωσαν το διαχρονικό της στυλ

Η Μαρία Κάλλας κατέφερε να αφήσει το στίγμα της τόσο με το ταλέντο, όσο και με τις πάντα κομψές εμφανίσεις της.

Περισσότερα από

Stories

03 Δεκ 2025

Eat Chic | Το εστιατόριο της Αίγλης Ζαππείου έχει νέο όνομα και έναν chef που επιστρέφει στην Αθήνα μετά από 15 χρόνια

Ο Χρύσανθος Καραμολέγκος υπογράφει το μενού του Zappa, της φρέσκιας γαστρονομικής πρότασης της Αίγλης Ζαππείου.

02 Δεκ 2025

Απολαυστικά Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά με την υπογραφή του NJV Athens Plaza

Φροντίζοντας μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, το ιστορικό ξενοδοχείο στην πλατεία Συντάγματος δημιουργεί και φέτος ξεχωριστά dinners και lunches για τις ημέρες των γιορτών, προσφέροντας τους τη γεύση που τους αξίζει.

02 Δεκ 2025

Τα λαμπερά εγκαίνια του Poliform Space στο κατάστημα Δελούδης στον Άλιμο

Με ένα private event, η Poliform και η εταιρεία Δελούδης παρουσίασαν τον νέο αποκλειστικό χώρο του διάσημου ιταλικού οίκου στην Αθήνα.

02 Δεκ 2025

Τα λαμπερά εγκαίνια του Poliform Space στο κατάστημα Δελούδης στον Άλιμο

Η Poliform και η εταιρεία Δελούδης παρουσίασαν τον νέο αποκλειστικό χώρο του διάσημου ιταλικού οίκου στην Αθήνα με ένα ξεχωριστό private event.

01 Δεκ 2025

Ξεκινούν οι φετινές "Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου", το φεστιβάλ που αναδεικνύει το εγχώριο σινεμά στην Πόλη

Από τις 2 έως και τις 7 Δεκεμβρίου, η Κωνσταντινούπολη αποκτά ελληνικό άρωμα και σινεφίλ αίσθηση, με την υπογραφή ταινιών από σπουδαίους Έλληνες δημιουργούς, όπως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Γιάννης Σμαραγδής, η Φρίντα Λιάππα.

01 Δεκ 2025

Ο Chris Isaak έρχεται στην Αθήνα

Η φωνή πίσω από το Wicked Game και αρκετές αισθαντικές επιτυχίες, ο Chris Isaak φέρνει κάτι από το Blue Hotel του στην Αθήνα.

30 Νοε 2025

#theaftertaste | Μία διαφορετική έκθεση, το νέο hot εστιατόριο του κέντρου και η Monica Bellucci στην Αθήνα

Ο Νίκος Κοντομήτρος ξεχωρίζει, για τρίτη χρονιά, όσα είδε, δοκίμασε, άκουσε και ευχαριστήθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε.

29 Νοε 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Η τελευταία μεγάλη εμφάνιση της στο "Μπράβο" πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε παραδώσει μαθήματα αισιοδοξίας στην εκπομπή της Ρούλας Κορομηλά.

28 Νοε 2025

Ζωή Λάσκαρη: To bombshell hair look που υιοθέτησε πριν από 50 χρόνια, είναι και πάλι στη μόδα

Η Ζωή Λάσκαρη αγκαλιά με τον Τόλη Βοσκόπουλο σε ένα σπάνιο φωτογραφικό καρέ.

27 Νοε 2025

Mario Banushi | Ποια παράσταση ανεβάζει μετά το πολυσυζητημένο Mami στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση;

Η απάντηση δίνεται αυτόν τον Δεκέμβριο στον χώρο της Πειραιώς 260.