ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πως ο Κουτσόπουλος παρέδωσε μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Και δεν είναι καν η δουλειά του

Ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος εξετάζει την απαξίωση του επαγγέλματος του δημοσιογράφου και όλοι όσοι εργαζόμαστε στα media κάνουμε αυτοκριτική. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε.

Πως ο Κουτσόπουλος παρέδωσε μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Και δεν είναι καν η δουλειά του

Με το γνώριμο χιούμορ του αλλά και με σκωπτική διάθεση να εκθέσει τα προβλήματα της σύγχρονης δημοσιογραφίας ή και «δημοσιογραφίας», ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος διέψευσε τη σχέση που του απέδιδαν δημοσιεύματα με μία εκτενή ανάρτηση στο Instagram. Ο δημοφιλής σεφ χωρίς να κουνάει το δάχτυλο -αν και θα έπρεπε- και με υπέροχη γλώσσα εξέφρασε τους προβληματισμούς αναφορικά με την «υπογραφή» του κάθε ρεπορτάζ και του ειδικού βάρους που αυτό φέρει.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το πως ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος εξετάζει την απαξίωση του επαγγέλματος του δημοσιογράφου, μιλώντας για την «εξάπλωση και ενός δημοσιογραφικού ίκτερου». Αυτή η ψύχραιμη και γεμάτη επιχειρήματα απάντηση είναι ένα μάθημα δεοντολογίας προς του απανταχού δημοσιογράφους που δεν προέρχεται καν από κάποιο έμπειρο άνθρωπο του χώρου, αλλά από έναν σεφ.

Προφανώς δεν είναι δουλειά κανενός ανθρώπου να εξηγεί τα αυτονόητα που αφορούν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα. Όπως ένα χειρούργος γνωρίζει ότι μια από τις βασικές αρχές και ευθύνες του είναι πχ ότι πρέπει να αποστειρώσει τα εργαλεία του πριν ξεκινήσει μια επέμβαση, αντίστοιχα από έναν δημοσιογράφο απαιτείται να διασταυρώνει τις πληροφορίες του όσο και αν οι glossy ελκυστικοί τίτλοι και οι γρήγοροι χρόνοι του ίντερνετ το θεωρούν αυτό πολυτέλεια.

Σίγουρα, εξαιτίας των fake news δεν θα χάσει κάποιος τη ζωή του όπως στην περίπτωση του χειρουργικού λάθους. Ωστόσο, από τους διθυράμβους των επιτευγμάτων μιας νεαρής «ερευνήτριας» της NASA μέχρι την συστηματική πρόκληση πανικού και ζημιάς στη δημόσια υγεία με εξώφυλλα τύπου «Kικίλιας θάνατος, "σκότωσε" 32 αθώους» η κακή-τοξική δημοσιογραφία μπορεί να είναι περισσότερο επιδραστική από ότι νομίζουμε. Κυρίως γιατί δεν είναι πάντα εύκολο να διακρίνουμε τα συμπτώματά της- για να μιλήσουμε και με την γλώσσα της εποχής.

Αν κυκλοφορεί μια είδηση ότι ο Κουτσόπουλος έχει σχέση με μια γυναίκα και ΦΥΣΙΚΑ αναπαράγεται από όλα τα υπόλοιπα Μέσα, ο αναγνώστης είναι «ανήμπορος» να επιβεβαιώσει αν είναι αλήθεια ή όχι. Δεν είναι και η δουλειά του άλλωστε. Επομένως δεν υπάρχει κανένα αποτελεσματικό αντισηπτικό κόντρα στον ιό της δημοσιογραφίας «προς εύκολη και γρήγορη κατανάλωση». Αν θέλουμε να δούμε μια αλλαγή ως προς τα fake news αλλά και ως προς τις ευρύτερες αρχές δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος -που έχουν γίνει ψιλά γράμματα - πέραν της απαραίτητης αυτοκριτικής όλοι όσοι εργαζόμαστε στα media θα χρειαστεί να σκεφτόμαστε δύο και τρεις φορές πριν υπογράψουμε ένα άρθρο. Ακόμη και αν αυτό διαβαστεί και ξεχαστεί σε τέσσερα λεπτά. Όπως το συγκριμένο.


Ακολουθεί η ανάρτηση του Λεωνίδα Κουτσόπουλου στο Instagram (όπου σε έναν ιδανικό κόσμο θα είχε τυπωθεί και μοιραστεί σε όλα τα Μέσα ως έναν gentle reminder του τι ακριβώς είναι αυτό το επάγγελμα που ξεκίνησε ως λειτούργημα.)

Αφού είπαν όλοι ας πω κι εγώ. Με περίσσιο απόθεμα χιούμορ στη "φαρέτρα" και με θετική διάθεση απέναντι σε ότι αυτή η έκθεση συνεπάγεται,προσπαθούμε να στεκόμαστε όσο το δυνατόν σε μια απόσταση ασφαλείας από την "κανονικότητα" ενός κατ ' επάγγελμα τηλεοπτικού προσώπου.Το δημοσίευμα μιας από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία κυριακάτικες εφημερίδες #realnews @nikoschatzinikolaou είναι μια υπέροχη ευκαιρία τροφής για σκέψη. Μια κοπέλα "δημοσιογράφος" Ονόματι Αλεξάνδρα Αντωνίου πλάθει μια ολόκληρη ιστορία πάθους και έρωτα ο αρχισυντάκτης της #bouziotisvasilis φαντάζομαι την εγκρίνει,(κάπως έτσι πάει συνήθως) και την δημοσιεύει. Πρωτοσέλιδο σε ένθετο, 2 σελίδες γεμάτες λεπτομέρειες και πληροφορίες με φωτογραφίες κτλ... Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι ο προβληματισμος δεν έχει να κάνει με το ότι αφορούσε το πρόσωπο μου. Ούτε με το ότι η κ Μαρία (η μαμά μου είναι αυτή) ήρθε ενώ έλειπα και διαβάζοντας όλα αυτά σφουγγαρισε ολόκληρο το σπιτι και σιδερωσε όλα τα πουκάμισα.,ελπίζοντας ότι σύντομα θα της ανακοινώσω τα ευχάριστα. Το διακύβευμα είναι πολύ πιο ουσιαστικό.Είναι η εποχή που η "υπογραφή" έχει ξεθωριάσει τόσο πολύ? Εγώ ως χρονιος αναγνώστης πάντα έδινα σημασία και είχε για έμενα ειδικό βάρος ποιος υπογράφει το κείμενο, είτε με έβρισκε σύμφωνο είτε όχι. Εδώ έρχεται η εν λόγω δημοσιογράφος η οποία εκθέτει μια κοπελα παντελώς άγνωστη προς τα εμένα χωρίς κανένα ενδοιασμό... Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη από την συγκεκριμένη κοπέλα που αν κι ερήμην μου έγινα η αφορμή να διαταραχτεί η καθημερινότητα της. Δεν βρίσκω κάποια σύνδεση ώστε να έχει κάποια συμμετοχή σε όλο αυτό. Εν κατακλείδι το ελάσσον σε όλο αυτό είναι με ποιον κάνει βόλτα ο Κουτσόπουλος. Ουδείς νοιάζεται. Μείζονος όμως σημασίας είναι αυτή η απαξίωση ως προς το "γράφω και υπογράφω" . Επίσης ταυτόχρονα με τον ήδη υπάρχον ιό σε έξαρση, η εξάπλωση κι ενός δημοσιογραφικου ίκτερου είναι το ίδιο ανησυχητική. Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω όσα ήθελα να πω. Όση ώρα προσπαθώ να γράψω αυτό το κείμενο ακούω τους στίχους του Θ. Παπακώσταντινου... "Πολλές φορές προσπάθησα με αυτά τα Γαμημενα, Αντί να βγουν στα χείλη μου σφηνωνουν στον αυχένα" Υγ.Μανα... Υπομονή.. Προς το παρόν θα πάρουμε ένα ακόμη σκυλάκι.

A post shared by Κουτσόπουλος Λεωνίδας (@chef_koutsopoulosleonidas) on

«Αφού είπαν όλοι ας πω κι εγώ. Με περίσσιο απόθεμα χιούμορ στη «φαρέτρα» και με θετική διάθεση απέναντι σε ότι αυτή η έκθεση συνεπάγεται,προσπαθούμε να στεκόμαστε όσο το δυνατόν σε μια απόσταση ασφαλείας από την «κανονικότητα» ενός κατ’ επάγγελμα τηλεοπτικού προσώπου. Το δημοσίευμα μιας από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία κυριακάτικες εφημερίδες #realnews @nikoschatzinikolaou είναι μια υπέροχη ευκαιρία τροφής για σκέψη. Μια κοπέλα «δημοσιογράφος» ονόματι Αλεξάνδρα Αντωνίου πλάθει μια ολόκληρη ιστορία πάθους και έρωτα ο αρχισυντάκτης της #bouziotisvasilis φαντάζομαι την εγκρίνει, (κάπως έτσι πάει συνήθως) και την δημοσιεύει. Πρωτοσέλιδο σε ένθετο, 2 σελίδες γεμάτες λεπτομέρειες και πληροφορίες με φωτογραφίες κτλ… Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι ο προβληματισμός δεν έχει να κάνει με το ότι αφορούσε το πρόσωπο μου. Ούτε με το ότι η κ. Μαρία (η μαμά μου είναι αυτή) ήρθε, ενώ έλειπα και διαβάζοντας όλα αυτά σφουγγάρισε ολόκληρο το σπίτι και σιδέρωσε όλα τα πουκάμισα, ελπίζοντας ότι σύντομα θα της ανακοινώσω τα ευχάριστα.

Το διακύβευμα είναι πολύ πιο ουσιαστικό. Είναι η εποχή που η «υπογραφή» έχει ξεθωριάσει τόσο πολύ; Εγώ ως χρόνιος αναγνώστης πάντα έδινα σημασία και είχε για έμενα ειδικό βάρος ποιος υπογράφει το κείμενο, είτε με έβρισκε σύμφωνο είτε όχι. Εδώ έρχεται η εν λόγω δημοσιογράφος η οποία εκθέτει μια κοπέλα παντελώς άγνωστη προς τα εμένα χωρίς κανένα ενδοιασμό… Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη από την συγκεκριμένη κοπέλα που αν κι ερήμην μου έγινα η αφορμή να διαταραχτεί η καθημερινότητα της. Δεν βρίσκω κάποια σύνδεση ώστε να έχει κάποια συμμετοχή σε όλο αυτό. Εν κατακλείδι το ελάσσων σε όλο αυτό δεν είναι με ποιον κάνει βόλτα ο Κουτσόπουλος. Ουδείς νοιάζεται. Μείζονος όμως σημασία είναι αυτή η απαξίωση ως προς το «γράφω και υπογράφω». Επίσης ταυτόχρονα με τον ήδη υπάρχον ιό η εξάπλωση και ενός δημοσιογραφικού ίκτερου είναι το ίδιο ανησυχητική. Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω όσα ήθελα να πω. Όση ώρα προσπαθώ να γράψω αυτό το κείμενο ακούω τους στίχους του Θ. Παπακωνσταντίνου… «Πολλές φορές προσπάθησα με αυτά τα Γ….. Αντί να βγουν στα χείλη μου σφηνώνουν στον αυχένα»


Υγ.Μανα… Υπομονή.. Προς το παρών θα πάρουμε ένα ακόμη σκυλάκι».


Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

Περισσότερα από

Stories

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.

16 Οκτ 2025

Όταν η Κατίνα Παξινού συνάντησε τον Αλέν Ντελόν - μια ιστορική στιγμή στη Βενετία του 1960

Μια φωτογραφία, δύο μύθοι, κι ένα βλέμμα που ένωσε δύο εποχές.

15 Οκτ 2025

Reese Witherspoon | Υπογράφει το πρώτο της μυθιστόρημα μαζί με τον "βασιλιά" των θρίλερ

Για το πρώτο της μυθιστόρημα, η διάσημη ηθοποιός ζήτησε τη βοήθεια ενός μετρ του είδους, του Harlan Coben.