ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πώς η Rolex κατάφερε να γίνει ο «βασιλιάς των ρολογιών»;

Όσο πιο πολύ θαυμάζουμε τη μακρόχρονη, παγκόσμια απήχηση oρισμένων brand, τόσο αναρωτιόμαστε για τους παράγοντες που τα οδήγησαν στην κορυφή. Για τη Rolex, ξέρουμε.

Πώς η Rolex κατάφερε να γίνει ο «βασιλιάς των ρολογιών»;

Στην ερώτηση «Ποια είναι τα καλύτερα ρολόγια χειρός στον κόσμο;», η απάντηση που αυθόρμητα οι περισσότεροι θα έδιναν είναι «Τα Rolex».

To συγκεκριμένο brand είναι τόσο βαθιά εντυπωμένο στο μυαλό των καταναλωτών αναρίθμητων χωρών, που είναι δύσκολο να φανταστούμε πώς ήταν τα ρολόγια προτού ο, αυστριακής καταγωγής, Hans Wilsdorf, ιδρύσει τη συγκεκριμένη εταιρεία στις αρχές του 1900. Εξάλλου, αυτή παραμένει μέχρι σήμερα ανάμεσα στους πιο ισχυρούς παραγωγούς ρολογιών στο κόσμο και στις πιο γνωστές μάρκες, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις της αγγίζουν τα εκατομμύριο ρολόγια ετησίως – υψηλότερες από κάθε άλλη εταιρεία πολυτελών ρολογιών.

Πώς η Rolex κατάφερε να γίνει ο «βασιλιάς των ρολογιών»;

Ποιοι είναι, όμως, οι βασικοί παράγοντες της σαρωτικής επιτυχίας της; Όσοι έχουν μελετήσει την πορεία της, επισημαίνουν ότι είναι τρεις:

1) Συνεχής καινοτομία.

Η διαρκής αναζήτηση και εφαρμογή νέων λειτουργιών θεωρείται ένας από τους κύριους λόγους που οδήγησαν την Rolex στην κορυφή. Για παράδειγμα, ήταν η εταιρεία που κατασκεύασε την πρώτη αδιάβροχη θήκη, τον πρώτο μηχανισμό που δεν χρειάζεται κούρδισμα, το πρώτο ρολόι με ημερομηνία, καθώς και ένα από τα πρώτα με χρονόμετρο.

Προτού τα προϊόντα της, λοιπόν, γίνουν «αξεσουάρ πολυτελείας» όπως θεωρούνται σήμερα, ήταν απλώς εργαλεία, εξηγούν οι ειδικοί. Κι έτσι, κάθε επιπρόσθετη λειτουργία τους τα έκανε πιο χρηστικά.

Για παράδειγμα, ο αυτόματος μηχανισμός διευκόλυνε όποιον τα φορούσε, εφόσον δεν χρειαζόταν να τα κουρδίζει κάθε βράδυ. Η αδιάβροχη θήκη έδινε τη δυνατότητα ακόμα και στους δύτες να τα βουτούν μέσα στη θάλασσα. Το χρονόμετρο βοηθούσε τους οδηγούς σε αγώνες να χρονομετρούν την απόδοσή τους με ακρίβεια.

Επίσης, αυτές οι καινοτομίες διευκολύνουν και την καθημερινή χρήση τους. Π.χ., αν τα ρολόγια δεν ήταν αδιάβροχα, δεν θα μπορούσαμε να τα φοράμε όταν πλένουμε τα χέρια μας.

Η Rolex ήταν η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε ρολόγια με αυτόματους μηχανισμούς, τους οποίους δεν χρειαζόταν να κουρδίζει κανείς κάθε βράδυ.
Τα πρώτα γραφεία της Rolex στη Γενεύη της Ελβετίας. Μια πόλη διάσημη για την ωρολογοποιία της.

2) Εξαιρετική ποιότητα.

Ο δεύτερος παράγοντας επιτυχίας της Rolex είναι, σύμφωνα με τους μελετητές, η ανθεκτικότητα και η αξιοπιστία της, καθώς και η αντίστοιχη φήμη που την συνοδεύει. Προκειμένου οι καινοτομίες της να λειτουργούν σωστά και τα συγκεκριμένα ρολόγια να αποτελούν χρήσιμα εργαλεία, η ποιότητα έπρεπε να είναι η καλύτερη δυνατή. Για παράδειγμα, οι δύτες του προηγούμενου αιώνα ήθελαν ένα ρολόι ανθεκτικό ακόμα και στα 100 μέτρα βάθους, αλλά και λειτουργικό. Κι έτσι, επέλεγαν ένα Rolex, εφόσον αυτό διέθετε και τα δύο χαρακτηριστικά.

3) Έξυπνη και στοχευμένη επικοινωνία.

Η καινοτομία και η ποιότητα είναι πολύ σημαντικές για μια εταιρεία, αλλά δεν την βοηθούν ιδιαίτερα, αν οι ενδεχόμενοι πελάτες δεν τις γνωρίζουν.

Το 1927, λοιπόν, ο Wilsdorf προσέγγισε την Mercedes Gleitze, την πρώτη γυναίκα που θα διέσχιζε κολυμπώντας τη θάλασσα Μάγχη και της ζήτησε να φορέσει, κατά το εγχείρημά της, ένα αδιάβροχο Rolex.

Εκείνη συμφώνησε και πέρασε το ρολόι στο λαιμό της. Και, φυσικά, σε όλες τις επόμενες μέρες, στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων βρισκόταν όχι μόνο η ίδια η Gleitze, αλλά και το Rolex... Το προϊόν κέρδισε από το στάτους και τη λάμψη της γυναίκας, η ποιότητα και η ανθεκτικότητά του ακόμα και μέσα στο νερό επιβεβαιώθηκαν, με αποτέλεσμα η αναγνωρισιμότητα και η απήχηση του brand να απογειωθούν.

Η Mercedes Gleitze, όταν διέσχισε κολυμπώντας τη Μάγχη, φορούσε αδιάβροχο Rolex.
Τα συγκεκριμένα ρολόγια επιλέγονταν και από όσους έκαναν τις πρώτες αεροπορικές πτήσεις σε διαφορετικές ηπείρους.

Read Next

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.

Περισσότερα από

Stories

04 Σεπ 2025

O Giorgio Armani μέσα από δέκα εμβληματικές ρήσεις του

O Ιταλός πρωτοπόρος του ανδρόγυνου στιλ έφυγε από τη ζωή, αλλά συνεχίζει να μας εμπνέει μέσα από το αστήρευτο ταλέντο του.

04 Σεπ 2025

Τα vintage έπιπλα Cannage επιστρέφουν στο σαλόνι μας

Τα έπιπλα από ψάθα είναι τάση και κάνουν δυναμική επιστροφή το 2025!

04 Σεπ 2025
03 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με μαύρη couture δημιουργία στο Ζάππειο πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην τελευταία φωτογράφισή της στο Ζάππειο.

03 Σεπ 2025

Ούτε "rom", ούτε "com" | Μα πού πήγαν τέλος πάντων οι καλές ρομαντικές κομεντί;

Ένα είδος που αγαπήθηκε όσο λίγα, έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη. Θα μπορέσει να κάνει το comeback που του αξίζει;

03 Σεπ 2025

Theater News | Το "Food For Love" του Sam Shepard "ανεβαίνει" στη θεατρική σκηνή με πρωταγωνίστρια τη Melia Kreiling

Οι "Ερωτευμένοι" αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο BIOS.

03 Σεπ 2025

Τι θα δούμε στο Netflix τον Σεπτέμβριο

Αγαπημένες επιλογές και φρέσκιες πρεμιέρες έρχονται στην πλατφόρμα τις επόμενες ημέρες.

02 Σεπ 2025

Movie Review | Caught Stealing, μία περιπέτεια με στιλ και πρωταγωνιστές τη Zoë Kravitz και τον Austin Butler

Ο George Satsidis γράφει για μία από τις νέες ταινίες που έρχεται αυτή την εβδομάδα στο σινεμά.

02 Σεπ 2025

Τρεις παραστάσεις της Επιδαύρου κάνουν στάση στο Ηρώδειο

Οι παράστασεις που έκαναν πρεμιέρα και ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 έρχονται τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

02 Σεπ 2025