Η Σιάν Φίλιπς δεν έχει μάθει να κρύβεται. Άλλωστε η λαμπερή αίγλη του ονόματος της συνοδευόταν πάντα από αδιάκριτα βλέμματα, που όχι μόνο παρακολουθούσαν στενά την αξιοσέβαστη καριέρα της, αλλά και την πολυσυζητημένη προσωπική της ζωή. Η 88χρόνη πολυβραβευμένη ηθοποιός της "Χρυσής" εποχής του Χόλιγουντ, που έκανε ντεμπούτο το 1957 ως φοιτήτρια της Βασιλικής Ακαδημίας Δραματικής Τέχνης αποφάσισε να ρίξει φως σε γνωστές και άγνωστες πτυχές της ζωής της μέσα από τα απομνημονεύματα που υπογράφει. Σε αυτά η Βρετανίδα πρωταγωνίστρια του Broadway και του West End αφιερώνει μεγάλο μέρος στον παράφορο έρωτα της με τον Πήτερ Ο' Τουλ, ο οποίος διήρκεσε περισσότερα από 20 χρόνια.
Όπως εξηγεί εκτενώς, ο γάμος της με τον θρυλικό "Λόρενς της Αραβίας" ήταν γεμάτος σεξισμό, bulling αλλά και πολλές μεθυσμένες ημέρες και νύχτες. Παρόλα αυτά, η Φίλιπς συνεχίζει να λατρεύει τον αείμνηστο σύντροφό της.
"Κατά τον πρώτο χρόνο του γάμου μας, άφησα τον Πήτερ. Ο Θεός ξέρει, είχα λόγο μάλλον: όταν έπινε, μερικές φορές εξαφανιζόταν για μέρες κάθε φορά. Στο σπίτι, με επέκρινε συνεχώς, συνήθως επειδή δεν ήμουν παρθένα νύφη. Με την αυτοπεποίθησή μου στα κομμάτια, τελικά είχα καταφύγει σε φίλους με την κόρη μας, την Κέιτ. Αρκετές εβδομάδες αργότερα, ο Ο' Τουλ εμφανίστηκε μια μέρα για να με οδηγήσει στο θέατρο όπου έκανα πρόβες. Ήταν περίεργο να κάθεσαι ξανά τόσο κοντά του. Απρόθυμα, αναγνώρισα στον εαυτό μου ότι τον αγαπούσα τόσο παθιασμένα όσο ποτέ. Ο χωρισμός ήταν αδιανόητος", παραδέχεται η ηθοποιός, που τιμήθηκε με τίτλο "Ντέιμ" από την βασίλισσα Ελισάβετ, όταν ο σύζυγος της απέρριψε τον τίτλο "σερ" για πολιτικούς λόγους.
Έμοιαζε με σταρ του σινεμά. Καθώς μου μιλούσε για αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους που γνώρισε εκεί και τον κώδικα τιμής τους, συνειδητοποίησα ότι μετακινούμασταν στη γνωστή περιοχή της έλλειψης "τιμής" μου. Για άλλη μια φορά, επαναλαμβάναμε τις άθλιες, κυκλικές συζητήσεις για το (σεμνό) σεξουαλικό μου παρελθόν, που πίστευα ότι θα ήταν πίσω μας για πάντα.
"Επιφυλακτική και ελαφρώς δύσπιστη, πόζαρα μαζί του για τα εξώφυλλα περιοδικών και εφημερίδων. Μόλις του είχε προταθεί ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην ταινία του Ντέιβιντ Λιν, Λόρενς της Αραβίας, και σύντομα επρόκειτο να φύγει για τη Μέση Ανατολή για να ζήσει με τους Βεδουίνους, ώστε να μάθει λίγα αραβικά και να προσαρμοστεί. Η κατανάλωση αλκοόλ μειώθηκε δραστικά. Θα ήταν αδύνατο να ζει και να εργάζεται σε θερμότητα 49οC με hangover. Λίγους μήνες αργότερα, πέταξα έξω για να τον συναντήσω στην Ιορδανία. Έδειχνε εξαιρετικός, χίλιες φορές πιο γυμνασμένος και πιο υγιής από ό,τι φαινόταν ποτέ. Τα μάτια του ήταν καθαρά, τα σγουρά μαύρα μαλλιά του είχαν ισιωθεί και λευκανθεί. Για πρώτη φορά στη ζωή του, ήταν μαυρισμένος. Έμοιαζε με σταρ του σινεμά. Καθώς μου μιλούσε για αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους που γνώρισε εκεί και τον κώδικα τιμής τους, συνειδητοποίησα ότι μετακινούμασταν στη γνωστή περιοχή της έλλειψης "τιμής" μου. Για άλλη μια φορά, επαναλαμβάναμε τις άθλιες, κυκλικές συζητήσεις για το (σεμνό) σεξουαλικό μου παρελθόν, που πίστευα ότι θα ήταν πίσω μας για πάντα. Δεν μπορούσα να σκεφτώ τίποτα να πω παρά μόνο: "Λοιπόν, θα πάω σπίτι τότε;" ''Ίσως αυτό θα ήταν το καλύτερο'', ήταν η απάντηση του και ξέσπασα σε κλάματα. Καθώς άρχισα να αναρωτιέμαι πώς να πάω σπίτι σχεδόν απελπισμένη, ο Ο' Τουλ με συνάντησε ξανά και πέσαμε ο ένας στην αγκαλιά του άλλου, γελώντας και κλαίγοντας. Ήταν η αρχή μιας από τις καλύτερες περιόδους της ζωής μου. Γυρνώντας στο Λονδίνο, αγόρασα το πρώτο μας πραγματικό σπίτι." εξομολογείται.
Κανείς δεν παρέλειψε ποτέ να τον συγχωρήσει, όσο άσχημα κι αν τον είχε πληγώσει. Το ίδιο ευαίσθητη υπήρξα και εγώ.
Η προβληματική συμπεριφορά του αγαπημένου της συζύγου, ωστόσο, επέστρεψε, διανύοντας πάντα τον ίδιο φαύλο κύκλο "Αφού ο Λόρενς της Αραβίας τον μετέτρεψε σε αστέρι, ο Ο' Τουλ ήταν πολύ περιζήτητος. Τότε ήταν που εμφανίστηκε το μοτίβο του: ενώ προετοιμαζόταν για μια ταινία, ήταν εργατικός, μετριοπαθής και καλοπροαίρετη παρουσία στο σπίτι. Μόλις ολοκληρωνόταν η εργασία, έγινε ασταθής και απρόβλεπτος, μετατρέποντας τη νύχτα σε μέρα. Όταν ήταν μεθυσμένος, κατέφευγε σε παγερή κριτική εναντίον μου και με διέταζε να βγω από το αυτοκίνητο, από ένα εστιατόριο ή ακόμα από το σπίτι μας. Στη λίστα των εργασιών για τους οικοδόμους, πρόσθεσα τις "πράσινες διπλές πόρτες", έτσι ώστε τα παιδιά και η μητέρα μου - που είχαν μετακομίσει μαζί μας – να μην γίνουν ποτέ μάρτυρες της μεθυσμένης οργής του. Μετά από αυτά τα επεισόδια, κοιμόταν και ξυπνούσε μετανοημένος και περνούσε μέρες όντας προσεκτικός και γοητευτικός. Κανείς δεν παρέλειψε ποτέ να τον συγχωρήσει, όσο άσχημα κι αν τον είχε πληγώσει. Το ίδιο ευαίσθητη υπήρξα και εγώ".
Σε άλλο απόσπασμα του βιβλίου της. "Private Faces and Public Places: The Autobiographies", η Σιάν Φίλιπς εξηγεί πόσο καταστροφικός υπήρξε ο γάμος με τον Ο' Τουλ για την καριέρα της στην υποκριτική "Το πιο δύσκολο πράγμα να αποδεχθώ ήταν η στάση του απέναντι στη δουλειά μου ως ηθοποιός. Αν είχα ποτέ επιτυχία, η κοινή μας ζωή θα γινόταν καταστροφική. Θα προσπαθούσα να υπονομεύσω τη δουλειά μου, ώστε να μην έχω μεγάλη επιτυχία.
Η μεγάλη μου εκτίμηση για τις πολλές αρετές του παρέμεινε ανέπαφη. Το 1989, πήγα να τον δω σε μια παράσταση. Ήταν σκέτη χαρά γιατί ήταν τόσο καλός, αλλά δεν μπήκα στον πειρασμό να πάω στα παρασκήνια. Θα με είχε φτύσει. Το 2013, όμως, πήγα στην κηδεία του — δεν μπορούσε να με φτύσει τότε, έτσι; Είμαι 90 τώρα, σε φόρμα και χαρούμενη που ακόμα δουλεύω. Ποτέ δεν μετάνιωσα που άφησα τον Ο' Τουλ, αλλά θα τον κοιτάζω πάντα με αγάπη." καταλήγει η σταρ.