ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Όταν μία κότα κλώσησε το αυγό μιας χήνας και αγάπησε το χηνόπουλο σαν δικό της κοτόπουλο

Μια παραβολή: Ήταν μεγαλύτερο, αλλιώτικο, άλλο χρώμα. Το μόνο που ήθελε για να βγει από το τσόφλι του ήταν ζεστασιά και αγάπη. Το ίδιο με όλα τα κλωσόπουλα.

Όταν μία κότα κλώσησε το αυγό μιας χήνας και αγάπησε το χηνόπουλο σαν δικό της κοτόπουλο

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα αγρόκτημα λίγο κοντά λίγο μακριά από την μεγάλη πόλη, ζούσε μια κανελί κότα με το όνομα Έλα. Συχνά-πυκνά οι άλλες κότες στο κοτέτσι, την φώναζαν Έλλα Φιτζέραλντ, τονίζοντας το διπλό λάμδα σαν τοπολαλιά και της τραγουδούσαν το Summertime εν χορώ, με ενδιάμεσα κακαρίσματα. Η κανελί κότα ήταν ξεχωριστή και τυχερή: προικισμένη με ανταύγειες πρασινομελί, σαν στιλάτα πουά, μέσα στα φουντωτά φτερά και τα πούπουλα της φορεσιάς της. Ήταν, επίσης, γελαστή με ένα χαχανητό γάργαρο σαν να της καθαρίζουν αυγά.

Η ομορφιά της και η κεφάτη, ανώτερη φύση της, την έκαναν στόχο. Άλλοτε ήταν πόλος έλξης κι άλλοτε απομάκρυνσης από το υπόλοιπο κοτέτσι -δεν την πολυκαταλάβαιναν, εκινείτο έξω από τα συγκεκριμένα πλαίσια των συζητήσεων του ορνιθώνα. Βαριόταν αφάνταστα τις αναμασημένες κουβέντες για την ποσότητα καλαμποκιού που έριξαν στις ταΐστρες, για τον τσακωμό των δύο ταραχοποιών κλωσών, για το πόσο στενάχωρη είναι η αδιαφορία του κόκορα. Τα δικά της ενδιαφέροντα ήταν ανώτερα της κενής φλυαρίας πριν το κούρνιασμα.

Η Έλα αγωνιούσε για το λιώσιμο των πάγων στους πόλους, για την θερμοκέφαλη συσσώρευση δυνάμεων στα άκρα των πολιτικών πεποιθήσεων, για την πόλωση, τον διχασμό και την αποξένωση των σόσιαλ μίντια, την αγένεια που κέρδιζε, μέρα με τη μέρα, έδαφος έναντι της ηδύτητας. Την ενδιέφεραν κι άλλα, όπως η μόδα και τα κατά καιρούς τρεντ. Χάρηκε όταν διάβασε ότι τα φτερά και τα μποά θα κάνουν πιένες το καλοκαίρι του 2019, γιατί ένιωσε ότι οι κότες, επιτέλους, αποτελούν πηγή έμπνευσης σε μία τόσο λαμπερή βιομηχανία. Δεν ενθουσιάστηκε με τα παλ χρώματα -δε της ταιριάζουν καθόλου.

Η κάθε μέρα της είναι μία φωτεινή αποκάλυψη στη σύντομη ζωή της. Στόχος της είναι να ξεπεράσει τα 16 χρόνια της θρυλικής Ματίλντας, της κότας που έφυγε πλήρης ημερών και με θεαματική πορεία. Στόχος της είναι να γράψει ιστορία με κάποιο τρόπο. Δεν τον έχει βρει ακόμα.

Το σούρουπο, όταν όλες οι φιλενάδες της μαζεύονται στις κανίστρες, αυτή συνηθίζει να κάνει μια βόλτα πέριξ του κοτετσιού απολαμβάνοντας τα χρώματα που αλλάζουν στον ουρανό, χαζεύοντας τη μέρα που δίνει τη θέση της στη νύχτα. «Μα, κάθε μέρα τα ίδια χρώματα είναι» τις φωνάζουν οι άλλες νομίζοντας ότι αναπαράγουν υψηλού επιπέδου χιούμορ. Η Έλα γελάει και κάθεται στα αυγά της -είναι άλλωστε μία όμορφη πουλάδα.

Εκείνη την ημέρα κάτι περίεργο συνέβη. Κάπως αισθανόταν. Δεν βολευόταν στη γνώριμη θέση της, κάτι την ενοχλούσε, σαν να ήταν κάποιο αυγό μεγαλύτερο, σαν να είχε άλλο χρώμα, σαν να έπρεπε να αλλάξει τη στάση της για να το χωρέσει, σαν να έπρεπε να μεγαλώσει την αγκαλιά της για το προστατεύσει. Μετράει τα αυγά και είναι όσα γέννησε, αλλά κι ένα παραπάνω. Διαφορετικό. Σαν ψεύτικο. Σαν πασχαλινό αυγό από το Jumbo. H Έλα απορεί αλλά δεν αγωνιά. Ξέρει να αποφεύγει τα βιαστικά συμπεράσματα, τα πονηρά τρικ του μυαλού. Παίρνει μια βαθιά pranayama ανάσα, με τα δύο ρουθούνια ταυτόχρονα, όπως είχε μάθει στη γιόγκα που έκανε κρυφά, το περασμένο φθινόπωρο, όταν το αγρόκτημα που ζει είχε δοθεί για ένα τριήμερο workshop μεταξύ καθιερωμένων γιόγκι γκούρου. Μετά ανακάθεται πάνω στο αυγό-γίγαντας βρίσκοντας τρόπο να το ζεστάνει, όπως και τα άλλα.

Την επομένη η Έλα συνεχίζει το στρογγυλοκάθισμά της πάνω στα αυγά. Νιώθει ήδη την επιθυμία να γλυκαίνει μέσα της. Η Έλα μητέρα. Έλα Παναγία μου. Μα, πότε ήταν που ένιωθε τα φτερά της να αυξάνονται και να αλλάζουν χρώμα, πότε βγήκε η ίδια από το αυγό; Πώς περνάει ο καιρός. Το σκίρτημα της απόκτησης δικής της φαμίλιας εκτοξεύει τη χαρά της. «Η κότα μπορεί να είναι καλή κλώσα και να μην είναι καλή μητέρα» είχε διαβάσει σε κάποιο περιοδικό του αγροτικού συνεταιρισμού της περιοχής. «Λες; Λες να μην τα καταφέρω να νιώσω αγάπη» τρομάζει μόνη της, με τις σκέψεις της. «Κι αν είμαι κότα αυλής και όχι μάνα;».

Αυτά και άλλα κοτίστικα περνούν από το μυαλό της, τα οποία διακόπτονται ξαφνικά από μερικά απανωτά κρατς-κρουτς που ακούγονται άτακτα και φοβισμένα κάτω από την κοιλιά της. Τα κλωσόπουλα σκάνε μύτη. Βγαίνουν στο φως. Όλα ίδια και απαράλλαχτα. Μια κοψιά. Υπάρχει, όμως, ένα που υπερέχει. Όλα είναι super small, αυτό είναι medium. Έχει μακρύτερο λαιμό και μεμβράνες ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών. Έχει και πολλά πράσινα φτερά. «Από μένα θα τα πήρε, από τα πουά μου» σκέφτηκε η Έλα.

Το αγάπησε αυτό το διαφορετικό παιδί της από την πρώτη στιγμή. Φτερούγισε η καρδιά της όταν το αντίκρισε. Το τάισε όπως τα άλλα, το καθάρισε, το κανάκεψε. Του έμαθε τη ζωή. Πάντα θυμόταν ότι ζορίστηκε παραπάνω για το κλωσήσει.

Οι άλλες κότες μουρμούριζαν στο πέρασμα τους. Ψουψουψού και μουμουμού. Μια μέρα η Έλα τις ρωτάει:

«Προς τι αυτό το ξεπουπούλιασμα, κυρίες μου;».

«Μα, δεν το βλέπεις; Είναι άλλο. Δεν είναι κοτόπουλο».

«Είναι χηνόπουλο» απάντησε η μάνα, που γνώριζε καλύτερα από τον καθένα το παιδί της. «Είναι χηνόπουλο και θα μπορεί να κοιτάζει τον κόσμο από ψηλά, γιατί έχει μακρύτερο λαιμό».

Ίσως να ήταν η απάντηση της Έλα, ίσως το γεγονός ότι δεν βρήκαν πρόσφορο έδαφος για διαφωνία, όπως και να ’χει οι κότες δεν ξαναμίλησαν για αυτό. Νίκησε η αγάπη -και τα ενδιαφέροντα εκείνα, τα ανώτερα της κενής φλυαρίας πριν το κούρνιασμα.

Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Όταν μία κότα κλώσησε το αυγό μιας χήνας και αγάπησε το χηνόπουλο σαν δικό της κοτόπουλο
Πίνακας του Edgar Hunt

Read Next

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

Περισσότερα από

Stories

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.

16 Οκτ 2025

Όταν η Κατίνα Παξινού συνάντησε τον Αλέν Ντελόν - μια ιστορική στιγμή στη Βενετία του 1960

Μια φωτογραφία, δύο μύθοι, κι ένα βλέμμα που ένωσε δύο εποχές.

15 Οκτ 2025

Reese Witherspoon | Υπογράφει το πρώτο της μυθιστόρημα μαζί με τον "βασιλιά" των θρίλερ

Για το πρώτο της μυθιστόρημα, η διάσημη ηθοποιός ζήτησε τη βοήθεια ενός μετρ του είδους, του Harlan Coben.

14 Οκτ 2025

Τζοκόντα | Πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Το αριστούργημα του Αμίλκαρε Πονκιέλλι θα παρουσιαστεί σε περιορισμένο αριθμό στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.