
Περπατώντας στην πανδημική Αθήνα με τον κωδικό έξι, με μοναδικούς φάρους ανάμεσα στα σκοτεινά καταστήματα με τα κατεβασμένα ρολά κάποια καφέ για takeaway, μερικούς φούρνους, λίγες βιοτεχνίες, αναρωτιέσαι πόσα θύματα της COVID-19 θα μετρήσουμε μέχρι το τέλος της πανδημίας ανάμεσα στις κλειστές επιχειρήσεις, πόσες δεν θα ανοίξουν ποτέ ξανά τις πόρτες τους.
Στη Νέα Υόρκη, τουλάχιστον, οι προβλέψεις είναι ζοφερές: Εκτιμάται, από τις τοπικές αρχές, ότι περίπου το ένα τρίτο από τις 240.000 μικρές επιχειρήσεις της πόλης δεν θα καταφέρουν να βγουν ποτέ από το τούνελ, στη μετα-πανδημική εποχή. Και μιλάμε για ένα τεράστιο μερίδιο της αγοράς, όπως καταστήματα λιανεμπορίου, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, κλαμπ, γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής.
Στη Νέα Υόρκη εκτιμάται ότι περίπου το ένα τρίτο από τις 240.000 μικρές επιχειρήσεις της πόλης δεν θα καταφέρουν να βγουν ποτέ από το τούνελ, στη μετα-πανδημική εποχή.
Με αυτό το σκεπτικό, λοιπόν, το νέο τεύχος του New York Magazine, που κάθε χρόνο κυκλοφορεί με το επετειακό concept «Λόγοι να αγαπήσεις τη Νέα Υόρκη», φέτος κατέληξε σε ένα μεγάλο αφιέρωμα-επικήδειο των επιχειρήσεων που ήδη θρηνεί το Μεγάλο Μήλο από την πανδημία, αρχής γενομένης από το εξώφυλλο, από την εικονογράφηση του οποίου παρελαύνουν προσόψεις εστιατορίων, μπακάλικων, κινηματογράφων, μπουτίκ και πολλών ακόμα καταστημάτων που μας άφησαν χρόνους.
Πρώτο-πρώτο στη λίστα της νεκρολογίας του σχετικού άρθρου, με χρονολογική σειρά, φιγουράρει το ιστορικό κατάστημα Lord & Taylor, που άντεξε σχεδόν δύο αιώνες (άνοιξε το 1826), για να καταρρεύσει κάτω από τη λαίλαπα του 2020. «Εις το επανιδείν, φίλοι μου» γράφει ο τίτλος του εξωφύλλου με κάποια ελπίδα, ίσως, η πόλη και τα μικρομάγαζά της να ξαναγεννηθούν όταν έρθουν καλύτερες μέρες, έστω και σε μια διαφορετική μορφή.
Δείτε το συγκλονιστικό εξώφυλλο του New York Magazine:
