ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Λα Πουπέ: Καρφίτσες μέσα στα κατά παραγγελία ραμμένα κοριτσίστικα φορέματά μας

Αιχμηρές γωνιές της παιδικής ηλικίας και ενήλικα τραύματα στο εμβληματικό έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη που επέστρεψε στο σανίδι, σε ερμηνεία Θεοδώρας Τζήμου.

Λα Πουπέ: Καρφίτσες μέσα στα κατά παραγγελία ραμμένα κοριτσίστικα φορέματά μας

Η παράσταση αρχίζει κατά κάποιον τρόπο τη στιγμή που μπαίνουμε στο θέατρο. Η αίθουσα είναι ήδη σκοτεινή, η Θεοδώρα Τζήμου έχει πάρει θέση πάνω στη σκηνή, μπροστά στο μικρόφωνο, και σαν σε περφόρμανς, παρακολουθεί αμίλητη τους θεατές να οδηγούνται από τον ταξιθέτη στα καθίσματά τους. Ή μπορεί και να είναι απόλυτα απορροφημένη από το θεατρικό κείμενο που παίζει στο μυαλό της. Έχει άλλωστε μπροστά της έναν απαιτητικό ρόλο. Έναν μονόλογο που είχε πρωτοανεβεί στο σανίδι πριν από περίπου μία δεκαετία, τότε σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Άννας Κοκκίνου, με μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία.

Και ξαφνικά ξεκινούν οι διαδοχικές μεταμορφώσεις της. Πρώτα σε Ρίκα, στην κεντρική ηρωίδα, μια γυναίκα που ζει ράβοντας φορεματάκια για κούκλες και για κοριτσάκια και για λίγο μεγαλύτερα κορίτσια που τους αρέσουν τα κουκλίστικα φορέματα. Μετά σε κυρία Αστερίου, στην πελάτισσά της με την οποία η Ρίκα έχει έναν μεγάλο καβγά, που γύρω απ' αυτόν αρχίζει να υφαίνεται η ιστορία.

Διάφορα πρόσωπα μπαίνουν το ένα μετά το άλλο στον μονόλογο του «Λα Πουπέ», το κείμενο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, που ουσιαστικά δεν είναι μονόλογος παρότι όλοι οι χαρακτήρες ενσαρκώνονται από την ίδια ηθοποιό. Ακόμα και εκείνοι που δεν έχουν σάρκα και οστά αλλά είναι μια χαλκομανία στο τζάμι, όπως ο σκαραβαίος, η μετενσάρκωση ενός μεταφραστή, του προηγούμενου νοικάρη του διαμερίσματος που πλέον κατοικεί η Ρίκα.

Η «Λα Πουπέ», παρά το χαριτωμένο όνομά της, εξελίσσεται σε ψυχολογικό θρίλερ σε αθηναϊκό διαμέρισμα. Η παιδική ηλικία της Ρίκας με μια κομβική τραγωδία γίνεται εφιαλτική λούπα στην οποία η γυναίκα-κορίτσι εγκλωβίζεται στην ενήλικη ζωή της.

Η «Λα Πουπέ», παρά το χαριτωμένο όνομά της, εξελίσσεται σε ψυχολογικό θρίλερ σε αθηναϊκό διαμέρισμα. Η παιδική ηλικία της Ρίκας με μια κομβική τραγωδία γίνεται εφιαλτική λούπα στην οποία η γυναίκα-κορίτσι εγκλωβίζεται στην ενήλικη ζωή της. Η ζάχαρη άχνη γίνεται ντόπα σε αναζήτηση της ευχαρίστησης. Οι κούκλες γίνονται ανατριχιαστικά κουρδιστά παιχνίδια που τραγουδούν φράσεις που μάταια προσπαθούν να ακουστούν καθησυχαστικές. Οι παιδικές μελωδίες γίνονται dark ηλεκτρονικοί ήχοι, στα μουσικά ιντερλούδια που έγραψε η Μαριλένα Ορφανού (Someone Who Isn't Me) ειδικά για την παράσταση και που ερμηνεύει η Τζήμου. Η ίδια η Ρίκα γίνεται μια κουρδιστή κούκλα, με ένα φορεματάκι που έραψε για τον εαυτό της χωρίς να αφαιρέσει τις καρφίτσες από μέσα. Οι αιχμηρές γωνιές της παιδικής ηλικίας γίνονται τραύματα της ενήλικης ζωής. Τα μικρά, καθημερινά γίνονται αφορμές να μιλήσουμε για τα μεγάλα: τη μοναξιά, τις οικογενειακές σχέσεις, το μίσος.

Η σκηνοθέτης Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου κόβει και ράβει αποφασιστικά τις πράξεις του έργου.

Η σκηνοθέτης Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου κόβει και ράβει αποφασιστικά τις πράξεις του έργου. Η θεατρική ζωντάνια εμπλουτίζεται με κινηματογραφικό ρυθμό, τα φυσικά σκηνικά του θεάτρου ντύνονται ψηφιακά με βιντεοπροβολές. Όλα αυτά κλιμακώνουν την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, ενώ ο σκαραβαίος επιστρέφει ξανά και ξανά για να πει με τη βραχνή φωνή του τα ανείπωτα. Η απάντησή του στο ερώτημα «Γιατί οι οδηγοί είναι το χειρότερο είδος ανθρώπου;» στοιχειώνει τη Ρίκα και τους θεατές της «Λα Πουπέ» για καιρό μετά. Μπορεί ωστόσο να υπάρξει λύτρωση, αν και θα έρθει από εκεί που δεν το περιμέναμε. Η «Λα Πουπέ» είναι δεόντως επίκαιρη και ηλεκτρισμένη.

Info

«Λα Πουπέ», μέχρι 23/4 κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 19.00 και από 5/5 κάθε Κυριακή στις 21.00 στο Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, amtheater.gr

Κείμενο: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης. Σκηνοθεσία/Βίντεο: Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου. Κοστούμια: Μιράντα Θεοδωρίδου. Μουσική: Μαριλένα Ορφανού (Someone Who Isn’t Me). Διεύθυνση φωτογραφίας/Still photography/Σχεδιασμός φώτων: Νίκος Βούλγαρης. Μοντάζ: Θοδωρής Καπετανάκης. Σχεδιασμός βιντεοπροβολής/ Mapping: Διονύσης Σιδηροκαστρίτης. Γραφιστικά: Θεόδωρος Γιαλάογλου. Ερμηνεύει: Θεοδώρα Τζήμου.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram.

Read Next

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.

Περισσότερα από

Stories

04 Σεπ 2025

O Giorgio Armani μέσα από δέκα εμβληματικές ρήσεις του

O Ιταλός πρωτοπόρος του ανδρόγυνου στιλ έφυγε από τη ζωή, αλλά συνεχίζει να μας εμπνέει μέσα από το αστήρευτο ταλέντο του.

04 Σεπ 2025

Τα vintage έπιπλα Cannage επιστρέφουν στο σαλόνι μας

Τα έπιπλα από ψάθα είναι τάση και κάνουν δυναμική επιστροφή το 2025!

04 Σεπ 2025
03 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με μαύρη couture δημιουργία στο Ζάππειο πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην τελευταία φωτογράφισή της στο Ζάππειο.

03 Σεπ 2025

Ούτε "rom", ούτε "com" | Μα πού πήγαν τέλος πάντων οι καλές ρομαντικές κομεντί;

Ένα είδος που αγαπήθηκε όσο λίγα, έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη. Θα μπορέσει να κάνει το comeback που του αξίζει;

03 Σεπ 2025

Theater News | Το "Food For Love" του Sam Shepard "ανεβαίνει" στη θεατρική σκηνή με πρωταγωνίστρια τη Melia Kreiling

Οι "Ερωτευμένοι" αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο BIOS.

03 Σεπ 2025

Τι θα δούμε στο Netflix τον Σεπτέμβριο

Αγαπημένες επιλογές και φρέσκιες πρεμιέρες έρχονται στην πλατφόρμα τις επόμενες ημέρες.

02 Σεπ 2025

Movie Review | Caught Stealing, μία περιπέτεια με στιλ και πρωταγωνιστές τη Zoë Kravitz και τον Austin Butler

Ο George Satsidis γράφει για μία από τις νέες ταινίες που έρχεται αυτή την εβδομάδα στο σινεμά.

02 Σεπ 2025

Τρεις παραστάσεις της Επιδαύρου κάνουν στάση στο Ηρώδειο

Οι παράστασεις που έκαναν πρεμιέρα και ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 έρχονται τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

02 Σεπ 2025