ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Η χρυσαυγίτικη επιθετικότητα προς το μελαψό, η αναλγησία του φασιστάκου με ψευδαισθήσεις μεγαλείου»

Όταν ένας βαρύμαγκας οδηγός ΚΤΕΛ επιχείρησε να πετάξει έξω έναν Πακιστανό, ο τελευταίος βρήκε υπερασπιστή σε έναν «λεβεντόγερο». Μια ιστορία με αισιόδοξο τέλος.

«Η χρυσαυγίτικη επιθετικότητα προς το μελαψό, η αναλγησία του φασιστάκου με ψευδαισθήσεις μεγαλείου»

Την ίδια μέρα που το ελληνικό διαδίκτυο πήρε φωτιά από τις αντιδράσεις απέναντι στο μισογυνικό σχόλιο του παίκτη του Big Brother περί «βιασμού», μια άλλη αληθινή ιστορία συγκέντρωνε χιλιάδες likes, αντιπαραβάλλοντας σε αυτή την περίπτωση τον καθημερινό ρατσισμό και το νταηλίκι με μικρές πράξεις ανθρώπιας.

Όταν ένας τσαμπουκαλεμένος οδηγός ΚΤΕΛ Αττικής επιχείρησε να πετάξει από το λεωφορείο έναν Πακιστανό, με το πρόσχημα ότι κρατούσε σακούλα με σουβλάκι, ένας «ευθυτενής και κοτσονάτος, λεβεντόγερος της παλιάς σχολής» αναδείχθηκε σε υπερασπιστή του μετανάστη, ορθώνοντας το ανάστημά του και κόβοντάς του με τη μία τη μαγκιά.

Είτε στο ΚΤΕΛ είτε στον Big Brother, ο ρατσισμός, ο μισογυνισμός, η θρασυδειλία, οι ψευδαισθήσεις μεγαλείου και τα κόμπλεξ κατωτερότητας εκφράζονται μέσα από σχόλια και χειρονομίες που, δυστυχώς, τείνουν να εξελιχθούν σε μια κανονικότητα την οποία, ωστόσο, με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να αποδεχτούμε, όπως έδειξε παραδειγματικά και εκείνος ο «λεβεντόγερος».

Διαβάστε την ιστορία, όπως την περιέγραψε στο Facebook o Giannis Smoilis:

«Προ ολίγου σε υπεραστικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αττικής, συνέβη το εξής ενδιαφέρον περιστατικό: τσαμπουκαλεμένος οδηγός, κουραδόμαγκας και "μαμιάς" (που έλεγε κι ο Σωτήρης Καλυβάτσης) ξυρισμένο κεφάλι, τατουάζ στο μπράτσο, μαύρο γυαλί, υπεροπτικό υφάκι "σας κατουράω όλους", ενώ έχει αργήσει κάνα δεκάλεπτο να ξεκινήσει το όχημα, μπαίνει μέσα με αναμμένο τσιγάρο, τη μάσκα κατεβασμένη στον λαιμό, και απαγόρευει σε νέο άνδρα, πιθανότατα πακιστανικής καταγωγής, να μπει στο λεωφορείο επειδή κρατάει σακούλα με σουβλάκι. Με αγριεμένο ύφος του λέει: "εδώ μέσα δεν μπαίνεις μ' αυτό, δεν θα μου βρωμίσεις εσύ το αυτοκίνητο". Ο νεαρός του απαντάει δειλά, με σπαστά ελληνικά, ότι η σακούλα είναι κλειστή και πως δεν έχει σκοπό να φάει μέσα στο όχημα, αφού θα φοράει μάσκα έτσι κι αλλιώς. Ο πολλά βαρύς οδηγός, όμως, συνεχίζει απτόητος να του απαγορεύει την είσοδο και τον υποχρεώνει είτε να πετάξει το φαγητό του είτε να περιμένει να πάρει το επόμενο ΚΤΕΛ που περνά σε δύο ώρες. Δεν είναι μόνο η απαράδεκτη, απάνθρωπη στάση του που εξοργίζει όσο, κυρίως, ο τρομερά απαξιωτικός τρόπος με τον οποίο απευθύνεται στο παιδί, τα "ρε δεν καταλαβαίνεις τι σου λέω;" και "πώς την είδες τώρα, θα μας κρατήσεις καμιά ώρα εδώ;", αυτή η χαρακτηριστικά χρυσαυγίτικη επιθετικότητα προς το μελαμψό δέρμα και τα σημάδια της ανέχειας, η σκληρή αναλγησία του κακομοίρη φασιστάκου με ψευδαισθήσεις μεγαλείου: βασικά, η εμετική αγένεια του ανθρωπάριου που νομίζει ότι είναι ανώτερος από τον άλλο επειδή σφηνωμένος στο τροχοφόρο μεταλλικό κουτί του - θεωρεί πως - έχει μια ελάχιστη εξουσία, συνεπώς κάνει κουμάντο ΑΥΤΟΣ κι άμα γουστάρετε, χάρη σας κάνει που σας πηγαίνει στον προορισμό σας.

«Η εμετική αγένεια του ανθρωπάριου που νομίζει ότι είναι ανώτερος από τον άλλο επειδή σφηνωμένος στο τροχοφόρο μεταλλικό κουτί του - θεωρεί πως - έχει μια ελάχιστη εξουσία»

»Εκεί που το παιδί με το σουβλάκι είναι έτοιμο να φύγει λοιπόν, κύριος γύρω στα 75, ευθυτενής και κοτσονάτος, λεβεντόγερος της παλιάς σχολής, σηκώνεται πάνω και λέει στον Πακιστανό να του δώσει τη σακούλα του. Την παίρνει και λέει στον ρατσιστή οδηγό: "τώρα μπορεί το παιδί να μπει κι αν θες να βγάλεις εμένα έξω, έλα και δοκίμασε, θέλω να σε δω να προσπαθείς!". Ο οδηγός κάνει να φωνάξει και να τσακωθεί με τον κύριο αλλά οι αποδοκιμασίες από όλο τον κόσμο στο όχημα (πολλοί βέβαια ήθελαν απλώς να ξεκινήσει επιτέλους) τον κάνουν να μαζευτεί και να βάλει μπρος τη μηχανή, ενώ εξακολουθεί να βρίζει και να απειλεί ότι αυτό "δεν θα περάσει έτσι". Ο ηλικιωμένος άνδρας τότε τον διαβεβαιώνει: "να είσαι σίγουρος ότι δεν θα περάσει έτσι αυτό γιατί θα μου δώσεις τα στοιχεία σου και θα σε καταγγείλω και στην εταιρεία που δουλεύεις αλλά και στην αστυνομία αν χρειαστεί". Από εκεί και μετά, το βουλώνει ο "μαμιάς" και βγάζει όλη τη διαδρομή σιωπηλός. Τη στιγμή που ο νεαρός Πακιστανός είναι έτοιμος να κατέβει, ο κύριος του δίνει τη σακούλα του και του λέει: "έλα αγόρι μου, πάρε το φαγητό σου, καλή σου όρεξη". Παράλληλα, μια κυρία σε διπλανή θέση του περνάει διακριτικά στο χέρι μια γκοφρέτα σοκολάτας, χαμογελώντας του καλοσυνάτα. Τους ευχαριστεί και τους δύο και φεύγει χωρίς να κοιτάξει τον οδηγό.

«Σπουδαίοι αυτοί οι απλοί άνθρωποι που, όπως λέει ο Σελίν, κυκλοφορούν με άνεση μέσα στο μεγαλειώδες»

»Σπουδαίοι αυτοί οι απλοί άνθρωποι που, όπως λέει ο Σελίν, κυκλοφορούν με άνεση μέσα στο μεγαλειώδες, μιλάνε "στους αγγέλους με το "συ" και δεν το παίρνεις χαμπάρι". Καθημερινοί άνθρωποι, άγνωστοι μέσα στο πλήθος, "με αρκετή τρυφερότητα για να ξαναγίνει ο κόσμος από την αρχή και δεν το βλέπει κανένας".

»Όσο υπάρχουν τέτοιοι, υπάρχει ελπίδα».

Δείτε την ανάρτηση:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

photo: EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Read Next

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

Περισσότερα από

Stories

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.

16 Οκτ 2025

Όταν η Κατίνα Παξινού συνάντησε τον Αλέν Ντελόν - μια ιστορική στιγμή στη Βενετία του 1960

Μια φωτογραφία, δύο μύθοι, κι ένα βλέμμα που ένωσε δύο εποχές.

15 Οκτ 2025

Reese Witherspoon | Υπογράφει το πρώτο της μυθιστόρημα μαζί με τον "βασιλιά" των θρίλερ

Για το πρώτο της μυθιστόρημα, η διάσημη ηθοποιός ζήτησε τη βοήθεια ενός μετρ του είδους, του Harlan Coben.

14 Οκτ 2025

Τζοκόντα | Πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Το αριστούργημα του Αμίλκαρε Πονκιέλλι θα παρουσιαστεί σε περιορισμένο αριθμό στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.