ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Σαρλίν δεν είναι η πρώτη πριγκίπισσα που «εξαφανίστηκε» από το Μονακό

Με τις φήμες να δίνουν και να παίρνουν για την απουσία της Σαρλίν από το πριγκιπάτο του Μονακό, εντοπίσαμε μια ιστορία που μοιάζει με τη δική της.

Η Σαρλίν δεν είναι η πρώτη πριγκίπισσα που «εξαφανίστηκε» από το Μονακό

Η Άλις Χέιν με καταγωγή από τη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ ήταν η πρώτη Αμερικανίδα που έφτασε στο πριγκιπάτο του Μονακό, 67 χρόνια πριν η Γκρέις Κέλι παντρευτεί τον Ρενιέ Γ’. Μάλιστα η Άλις, κόρη επιφανούς Γερμανού επιχειρηματία είχε παντρευτεί πριν γνωρίσει τον Ρενιέ Γ’. Ο πρώτος της σύζυγος ήταν ο Δούκας του Ρισελιέ, ο οποίος απεβίωσε όταν εκείνη ήταν μόλις 22 ετών. Μα και ο Ρενιέ Γ’ ήταν παντρεμένος πριν! Μάλιστα, περίμεναν πάνω από οκτώ χρόνια πριν δεθούν με τα δεσμά του γάμου, καθώς ο πατέρας του Αλβέρτου, ο Πρίγκιπας Κάρολος Γ’ δεν ενέκρινε αυτή τη σχέση και απαγόρευε τον γάμο. Όταν όμως ο Κάρολος απεβίωσε, ο Αλβέρτος ανέβηκε στον θρόνο και επτά εβδομάδες αργότερα παντρεύτηκε την αγαπημένη. Εκείνη έφερε μαζί της τον κοσμοπολίτικο αέρα της, το επιχειρηματικό της πνεύμα, δύο παιδιά και κυρίως; Μια προίκα αξίας 6 εκ. δολαρίων.

Η Σαρλίν δεν είναι η πρώτη πριγκίπισσα που «εξαφανίστηκε» από το Μονακό

Η Άλις γεννήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου του 1858 στην οδό Rue Royale, στη γαλλική γειτονιά της πόλης. Η μητέρα της, Αμελί Μαρί Σελέστ Μίλντενμπεργκ καταγόταν από πλούσια οικογένεια, ο πατέρας της ήταν αρχιτέκτονας και εισαγωγέας πρώτων υλών για οικοδομές. Ο πατέρας της Άλις, ο Μισέλ Χέιν ήταν εβραϊκής καταγωγής, γεννημένος στο Παρίσι, παιδί μιας εύπορης οικογένειας τραπεζιτών. Η ζωή της Άλις λέγεται ότι άλλαξε άρδην όταν ο πατέρας της αποφάσισε να μετακομίσει η οικογένεια από τις ΗΠΑ στο Παρίσι λόγω του Εμφυλίου Πολέμου στην Αμερική. Όμως και εκεί, στη γαλλική πρωτεύουσα η νεαρή έκανε αίσθηση με την ευγένεια, το κάλλος και την περιουσία της και έτσι, αμέσως κατόρθωσε να δικτυωθεί κοινωνικά. Σύντομα παντρεύτηκε τον διάδοχο του Δουκάτου του Ρισελιέ κι ασπάστηκε με τον γάμο της τον καθολικισμό. Λίγο αργότερα γεννούσε τον πρωτότοκο γιο της Αρμάντ (που είχε το ίδιο όνομα με τον πατέρα του) και έπειτα την κόρη τους Οντίλ. Ωστόσο, η μοίρα είχε άλλα σχέδια για την Άλις, που βρέθηκε χήρα σε ηλικία μόλις 22 ετών. Χάρη στην περιουσία που κληρονόμησε από τον σύζυγό της κατόρθωσε να σταθεί και πάλι στα πόδια της και σταδιακά να καθιερώσει τη θέση της στην υψηλή κοινωνία της Ευρώπης.

Λίγο αργότερα γεννούσε τον πρωτότοκο γιο της Αρμάντ (που είχε το ίδιο όνομα με τον πατέρα του) και έπειτα την κόρη τους Οντίλ. Ωστόσο, η μοίρα είχε άλλα σχέδια για την Άλις, που βρέθηκε χήρα σε ηλικία μόλις 22 ετών. Χάρη στην περιουσία που κληρονόμησε από τον σύζυγό της κατόρθωσε να σταθεί και πάλι στα πόδια της και σταδιακά να καθιερώσει τη θέση της στην υψηλή κοινωνία της Ευρώπης.

Σε ένα ταξίδι της στην Πορτογαλία γνώρισε τον κληρονόμο του θρόνου του Πριγκιπάτου του Μονακό. Αμέσως εκδήλωσαν ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλο, παρά τα δέκα χρόνια διαφοράς τους, αλλά και παρά το γεγονός πως ακόμη ο Αλβέρτος δεν είχε πάρει διαζύγιο με την πρώτη του σύζυγο, τη Λαίδη Μαρί- Νικτώρια Ντάγκλας- Χάμιλτν, κόρη Δούκα της Σκωτίας.

H Άλις μετά τον γάμο της με τον Αλβέρτο έγινε πολύ δημοφιλής στο Μονακό, καθώς ενδυνάμωσε πολύ την οικονομική κατάσταση του κράτους, είχε επιχειρηματικό ένστικτο και βέβαια περιουσία. Η ίδια λάτρευε τις Τέχνες και συχνά διοργάνωνε παραστάσεις θεάτρου και χορού φέρνοντας στο κρατίδιο καλλιτέχνες από την Αμερική. Εκείνος όμως ενδιαφερόταν πολύ για την ωκεανογραφία και το περιβάλλον, ενδιαφέροντα που φαίνεται να είχε αποκτήσει δίπλα στην πρώτη του σύζυγο, που ήταν ωκεανογράφος.


Έτσι, με την πάροδο του χρόνου άρχισαν να απομακρύνονται ο ένας από τον άλλον, ενώ φημολογείται πως και οι δύο διατηρούσαν εξωσυζυγικές σχέσεις. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι λέγεται ότι ήταν ο δεσμός της Άλις με τον συνθέτη και τραγουδιστή Ισιντόρ ντε Λάρα. Ήταν κάτω από τη δική της φτερούγα, στο Μονακό που εκείνος συνέθεσε δύο από τα σημαντικότερα έργα της καριέρας του: τις όπερες Moina και Messaline. Ο Αλβέρτος, ταπεινωμένος, ανάγκασε την Άλις να φύγει από το βασίλειο και λέγεται ότι της απαγόρευσε να επιστρέψει. Ο πατέρας της Άλις προσπάθησε να διεκδικήσει μέρος της περιουσίας της από την προίκα που είχε πάρει μαζί της στο κρατίδιο, αλλά η οικογένεια Γκριμάλντι αρνήθηκε.

Ο Αλβέρτος, ταπεινωμένος, ανάγκασε την Άλις να φύγει από το βασίλειο και λέγεται ότι της απαγόρευσε να επιστρέψει. Ο πατέρας της Άλις προσπάθησε να διεκδικήσει μέρος της περιουσίας της από την προίκα που είχε πάρει μαζί της στο κρατίδιο, αλλά η οικογένεια Γκριμάλντι αρνήθηκε.


Η Άλις βρήκε καταφύγιο στο Λονδίνο όπου και πάλι εντάχθηκε στην υψηλή κοινωνία της μητρόπολης, την οποία δεξιωνόταν συχνά στο σαλόνι της σε τραπέζια και πάρτι με χλιδή. Παρότι με τον Αλβέρτο ήταν έκτοτε σε διάσταση, διαζύγιο δεν πήραν ποτέ. Η Άλις πέθανε στο Παρίσι στις 22 Δεκεμβρίου του 1925 σε ηλικία 67 ετών. Ο τάφος της βρίσκεται στο νεκροταφείο Père Lachaise και γράφει Αλις, Πριγκίπισσα του Μονακό.

Η ιστορία θυμίζει έντονα το σκοτεινό παραμύθι που εκτυλίσσεται τώρα στο Μονακό με πρωταγωνιστές τον (σύγχρονο) Αλβέρτο του Μονακό και τη σύζυγό του Σαρλίν, πρώην πρωταθλήτρια κολύμβησης που απουσιάζει εδώ και δέκα μήνες από το πριγκιπάτο. Η Σαρλίν έφυγε αρχικά για τη γενέτειρά της, τη Νότιο Αφρική, προκειμένου να παραστεί στην κηδεία του βασιλιά των Ζουλού και στενού της φίλου Γκούντγουιλ Ζουελιτίνι. Εκεί υπέστη σοβαρή λοίμωξη με επιπλοκές στην υγεία της, γεγονός που μαρτυρούν και εικόνες που ανέβασε η ίδια στα κοινωνικά δίκυτα. Η Σαρλίν, επέστρεψε ωστόσο στις 8 Νοεμβρίου στο πριγκιπάτο.

Στις 19 Νοεμβρίου ο Αλβέρτος παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Monaco Matin λέγοντας πως και πάλι απουσιάζει η Σαρλίν αφήνοντας υπονοούμενα για την ψυχική υγεία της συζύγου του. Συγκεκριμένα είπε: «Πηγαίνει καλύτερα αλλά χρειάζεται ακόμα ανάπαυση και ηρεμία. Δεν βρίσκεται στο πριγκιπάτο, όμως πρόκειται να πάμε να την επισκεφθούμε πολύ σύντομα. Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω περισσότερα για λόγους εχεμύθειας. Υπάρχει μια κόπωση, όχι μόνο σωματική, που δεν μπορεί να θεραπευτεί παρά μόνο με μια περίοδο ανάπαυσης και με παρακολούθηση».

Στην ίδια συνέντευξη φρόντισε να τονίσει τη σημασία της γονεϊκότητας στη ζωή του. «Για μένα είναι απλό, προτεραιότητα έχει η οικογένειά μου» λέγοντας πως ο ένας γονιός πρέπει να στέκεται διαρκώς δίπλα στα παιδιά όταν λείπει ο άλλος για λόγους υγείας. Ο Αλβέρτος σχολίασε τέλος τις φήμες που κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες και θέλουν το ζευγάρι να βρίσκεται στα πρόθυρα διαζυγίου λέγοντας: «Δεν με ενοχλούν και τόσο πολύ».

Κεντρική εικόνα: Splash News/ Ideal

Read Next

Περισσότερα από

Stories

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.