ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η ρητορική του λιγούρη: Πρώτη φορά βλέπουν ντεκολτέ αρχαιολόγου; Πρώτη φορά βλέπουν γυναίκα;

Δυστυχώς, το 2019, τα ελληνικά μίντια συνεχίζουν να αναπαράγουν ειδήσεις υπό το πρίσμα ενός μπουνταλάδικου χιούμορ πενταήμερης στη Ρόδο, που μόνο αβλαβές δεν είναι.

Η ρητορική του λιγούρη: Πρώτη φορά βλέπουν ντεκολτέ αρχαιολόγου; Πρώτη φορά βλέπουν γυναίκα;

Σήμερα το πρωί, στο κέντρο της τηλεοπτικής μου οθόνης καδραριζόταν το στήθος μιας αρχαιολόγου, όπως αυτό διαγραφόταν κάτω από το V του top της, ενώ η ίδια ήταν απασχολημένη με το έργο της, έναν προϊστορικό τάφο χιλιάδων ετών στη Κούτνα Χόρα, στην Τσεχία. Μεγάλη και σπουδαία ανακάλυψη, προφανώς, αλλά όχι τόσο ώστε να σκεπάσει τη φιλήδονη, σαλιάρα προσέγγιση των δύο δημοσιογράφων στο θέμα. Με ατάκες τύπου «κανείς δεν μπορεί να ακούσει για την ανακάλυψη», ή «όλα τα μάτια ήταν στραμμένα σε ένα συγκεκριμένο σημείο», ή ακόμα χειρότερα «φέρτε την στην Αμφίπολη» το ρεπορτάζ πέρασε και μαζί με αυτό κι ένα κύμα ανατριχίλας. Πώς ακούς το ήχο του πιρουνιού στο πιάτο και τσιτώνει το νευρικό σου σύστημα; Έτσι.

Τις προάλλες στη θέση της αρχαιολόγου-στόχου ήταν μία διεθνούς φήμης πιανίστρια, η Λόλα Αστάνοβα, η οποία τύγχανε εξαιρετικών σωματοδομικών αναλογιών και πανέμορφης εικόνας.

Αργότερα, μέσα στην ημέρα οι pop up ειδοποιήσεις, πάνω στο ίδιο θέμα, με την ίδια φωτογραφία της αρχαιολόγου, έκαναν προγραμματισμένη πλην αιφνιδιαστική εμφάνιση στα δεξιά της οθόνης του υπολογιστή μου. Οι τίτλοι ακόμα πιο δυσοίωνοι, απόλυτα συμβατοί με τη λάθος ερμηνεία του όρου viral -κάτι που κυριαρχεί αβίαστα κατά πως φαίνεται, τους πρώιμους ακόμα καιρούς του ίντερνετ: «Η καυτή αρχαιολόγος που αναστάτωσε το διαδίκτυο» ή «Η αρχαιολόγος τούμπανο που τράβηξε πάνω της όλα τα βλέμματα».

Το ίδιο αίσθημα αποστροφής μαζί με μία μεγάλη δόση ετεροντροπής, «second hand embarrassment», όπως είναι ο επίσημος όρος της αμηχανίας από δεύτερο χέρι. Για χάρη του απέναντι.

Δε θα ήθελες να είσαι στη θέση αυτού του τύπου με τον κολλώδη βάλτο στα πόδια (το 90% τέτοιου είδους σχολίων προέρχονται από άντρες χωρίς φυσικά να αποκλείονται και οι αποπροσανατολισμένες ή με απωθημένα γυναίκες). Δε θα ήθελες να αναπαράγεις την προεφηβική εξαγρίωση του πυρακτωμένου συμμαθητή, ο οποίος κρυφοκοιτάζει τη διπλανή του κάτω από το μίνι μπας και λάβει ένα πρώτο, απτό σημάδι σεξουαλικής διέγερσης. Δε θα ήθελες να μιλάς σαν να είσαι ένα εξαντλημένο πείραμα μεταξύ Μπένι Χιλ και επιθεώρησης στο Δελφινάριο.

Και, φυσικά, δε θα ήθελες αυτό το εξαντλημένο πείραμα να σχολιάσει κάτι για την εμφάνισή σου, την εμφάνιση καμίας γυναίκας. Οι νεάντερταλ χωρατατζήδες είναι λιγότερο φιλικοί και αθώοι από όσο παρουσιάζονται ή αντιλαμβάνονται ενδεχομένως κι οι ίδιοι, εξυμνούν ένστικτα που δε σχετίζονται με τον ερωτισμό, τον θαυμασμό και το φλερτ αλλά κυρίως με την απαξιωτική χλεύη και σιγοντάρουν σε ένα σεξιστικό μπούλινγκ που δεν συμβαίνει σε ένα καφενείο της γειτονιάς αλλά σε ένα πανελλαδικό πεδίο δράσης, όπως είναι αυτό της τηλεοπτικής και ιντερνετικής δημοσιογραφίας.

Είναι πολύ παλιά και τυραννισμένη νοοτροπία η αμφισβήτηση του κύρους μιας γυναίκας ως ένδειξη ερωτοτροπίας. Δεν έχει πλάκα και στερείται οποιασδήποτε λαγνείας -βασικό ζητούμενο σε ένα τέτοιου είδους παιχνίδι.

Σίγουρα δεν αποτελεί «είδηση».

Επιμύθιο: Καμία γυναίκα δεν προσβάλλει για να προσεγγίσει. Δεν χτυπάει με το ρόπαλο για να σύρει κάποιον στη σπηλιά της.

Ιδού το εν λόγω βίντεο που έπαιξε στα μίντια σαν σπουδαία ανακάλυψη, μεγαλύτερη κι από αυτή του προϊστορικού τάφου χιλιάδων ετών στη Κούτνα Χόρα, στην Τσεχία:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

Περισσότερα από

Stories

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.

23 Απρ 2024

Ποιος σκότωσε τον Αλέξανδρο Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Πίσω στο 1973 ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα. Τα πορίσματα δείχνουν δολοφονία και οι θεωρίες συνομωσίας κάνουν το γύρο του κόσμου.

22 Απρ 2024

Μάνος Χατζιδάκις : "Μπορεί κανείς να φανταστεί ποτές, πως μια βραδιά κεφιού του, είναι δυνατόν να την καλύψει μια Σονάτα του Mπετόβεν;"

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις άλλαξε την πορεία της ελληνικής μουσικής μιλώντας για το ρεμπέτικο.