
H πρώτη φιγούρα Lego σε αναπηρικό αμαξίδιο παρουσιάστηκε πρόσφατα σε εκθέσεις παιχνιδιών στη Νυρεμβέργη και το Λονδίνο, αναπαριστώντας ένα άτομο με κινητικά προβλήματα συνοδευόμενο από έναν σκύλο που το βοηθά. Στο ίδιο σετ παιχνιδιών, υπάρχει ένας πωλητής παγωτού, ένας ποδηλάτης, μια παρέα που κάνει πικ-νικ και αρκετά άλλα πρόσωπα, που συμπληρώνουν μια καθημερινή σκηνή σε ένα πάρκο.

Η εμφάνιση της φιγούρας με τη σωματική αναπηρία θεωρείται πολύ σημαντική, δεδομένου, μάλιστα, ότι η Lego κατηγορήθηκε πρόσφατα για έλλειψη ποικιλομορφίας στα παιχνίδια της. Για παράδειγμα, η καμπάνια #ToyLikeMe που λανσαρίστηκε πέρυσι και συγκέντρωσε 20.000 υπογραφές, πίεσε την εταιρεία να συμπεριλάβει και πρόσωπα με κινητικές δυσκολίες στα παιχνίδια της.
Η συνδημιουργός της καμπάνιας, Rebecca Atkinson, έγραψε στη βρετανική εφημερίδα «Guardian» τον Δεκέμβριο: «Η Lego εξακολουθεί να αποκλείει 150 εκατομμύρια παιδιά με αναπηρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτυγχάνοντας να τα αναπαραστήσει με θετικό τρόπο στα προϊόντα της. Και το θέμα δεν έχει να κάνει με την αύξηση των πωλήσεων ή την επέκταση της χρήσης των παιχνιδιών και από αυτά τα παιδιά. Έχει να κάνει με την αλλαγή των δικών μας αντιλήψεων. Τέτοιου μεγέθους εταιρείες, λοιπόν, πρέπει να χρησιμοποιούν την τεράστια δύναμη επιρροής που έχουν για καλό σκοπό».
Αρχικά, η Lego απέρριψε την παρατήρηση της Atkinson και απάντησε: «Η ομορφιά των παιχνιδιών μας είναι ότι δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να επιλέξουν πώς να χρησιμοποιήσουν τα κομμάτια που τους προσφέρουμε, προκειμένου να χτίσουν τις δικές τους ιστορίες». Ωστόσο, οι νέες φιγούρες της κάνουν την ανατροπή.

Βλέποντάς τες, οι διοργανωτές της καμπάνιας #ToyLikeMe αντέδρασαν με ενθουσιασμό και έγραψαν στην ιστοσελίδα τους: «Αυτό που έγινε, μάς προκάλεσε δάκρυα χαράς. Η Lego μόλις ταρακούνησε τον – φτιαγμένο από τουβλάκια – κόσμο μας!»
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα ... άλμα μπροστά στον τομέα των παιχνιδιών.