ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η φθινοπωρινή αυλαία ανοίγει στην Αθήνα - Τα έργα που κάνουν πρεμιέρα

Η Βικτόρια Τσάπλιν, ο Χίτλερ και ο Φρόιντ, παλιές ντίβες και επαναλήψεις μεγάλων επιτυχιών.

Η φθινοπωρινή αυλαία ανοίγει στην Αθήνα - Τα έργα που κάνουν πρεμιέρα

Οι παραστάσεις στην Αθήνα όπως όλα δείχνουν και φέτος θα ξεπεράσουν τις χίλιες. Μπορεί να υποστηρίζουν κάποιοι ότι ουκ εν τω πολλώ το ευ, αλλά η άλλη άποψη υποστηρίζει ότι από το πολύ προκύπτει και το ευ. Η κατάσταση -με ελάχιστες εξαιρέσεις- έχει ως μόνιμο μότο το «λεφτά δεν υπάρχουν» αλλά οι καλλιτεχνικές προσπάθειες και παραγωγές σε ένα ποσοστό που μόνο κακό δε θεωρείται σε πολύ δύσκολους καιρούς αποδεικνύουν ότι το θέατρο αποτελεί όχι μόνο μια σοβαρή διέξοδο αλλά και είναι ένας από τους πιο σοβαρούς πόλους ψυχαγωγίας.

Η φθινοπωρινή αυλαία ανοίγει στην Αθήνα - Τα έργα που κάνουν πρεμιέρα

Φάουστ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Φάουστ που σκηνοθέτησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ήταν μια από τις καλλιτεχνικές και εισπρακτικές επιτυχίες της περασμένης χρονιάς. O Φάουστ» του Γκαίτε, έργο-ορόσημο της παγκόσμιας δραματουργίας, παρουσιάζεται σε επανάληψη για 20 παραστάσεις από τις 21 Σεπτεμβρίου. Στο ρόλο του Φάουστ ο Νίκος Κουρής, ενώ τον Μεφιστοφελή υποδύεται ο Αργύρης Πανταζάρας. Ο Φάουστ αποτελεί γέννημα του διλήμματος και της αλλαγής, σύμβολο της αξιακής και ανθρωπιστικής κρίσης. Εκτυλίσσεται στην μεταιχμιακή καμπή του Μεσαίωνα προς την Αναγέννηση. Το συντηρητικό συνδέεται με το ανεπιθύμητο, το λογικό με το τετριμμένο, το χριστιανικό με το ανούσιο, ενώ φωτίζεται ο «αμαρτωλός» δρόμος των επιθυμιών και του δυτικού τρόπου ζωής. Το έργο σκιαγραφεί μια διαφορετική ευρωπαϊκή κρίση. Όπως και σήμερα έτσι και τότε προλειαινόταν το έδαφος των μεγάλων αλλαγών. Ο Μεσαίωνας έδυε, και οι παλαιές αντιλήψεις εξαϋλώνονταν. Ο διχασμός επέφερε κρίση, όχι οικονομική, αλλά ανθρωπιστική.

Η μυθιστορηματική συνάντηση Χίτλερ -Φρόϊντ

Στις 3 Οκτωβρίου ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, το άγνωστο μέχρι σήμερα στην Ελλάδα έργο του Άρνολτ Μπέρνφελντ, «Ο μικρός Χίτλερ». Ο Γεράσιμος Μιχελής και ο ΓιώργοςΧριστοδούλου, συστήνουν μια εκδοχή του «Μικρού Χίτλερ» στο ελληνικό κοινό, ενσαρκώνοντας τους δύο ήρωες και υπογράφοντας παράλληλα τη σκηνοθεσία. Ο Γερμανός συγγραφέας με τη μυστική ταυτότητα και το ψευδώνυμο Άρνολτ Μπέρνφελντ, στο έργο του «Ο μικρός Χίτλερ», δίνει ζωή σε μια φανταστική συνάντηση μεταξύ δύο σημαντικών προσωπικοτήτων της ιστορίας. Συνδυάζοντας τα πραγματικά γεγονότα με τη μυθοπλασία, με δόσεις χιούμορ και φιλοσοφίας, φέρνει αντιμέτωπες δύο μορφές παγκοσμίως αναγνωρίσιμες, τον Φρόιντ και τον Χίτλερ, σε μια μεταβατική και κρίσιμη φάση τόσο της ζωής τους, όσο και της ίδιας της Ιστορίας. Στο έργο ανάμεσα σε άλλα μπαίνουν ερωτήματα όπως Θα γραφόταν, άραγε, διαφορετικά η ιστορία του 20ου αιώνα αν αυτή η συνάντηση είχε υπάρξει; Η πορεία της ανθρωπότητας θα έπαιρνε άλλη κατεύθυνση; Η μήπως δεν θα άλλαζε απολύτως τίποτα;

Η κόρη του Τσάπλιν με το Αόρατο Τσίρκο στο Παλλάς

Ο μύθος λέει ότι ο Τσάπλιν όταν η κόρη του αγάπησε τον ...κλόουν Ζαν Μπατίστ Τερριέ δε μπορούσε να τη συγχωρήσει. Η Βικτόρια Τσάπλιν σαράντα χρόνια αργότερα απέδειξε την αντοχή της σχέσης της και την καλλιτεχνική της άνθιση χάρη στη γνωριμία της με τον τεριέ. Έκαναν μαζί το «Αόρατο Τσίρκο», ένα θέαμα χωρίς ζώα, αλλά με πολλά ταχυδακτυλουργικά, ιδανικό για μικρούς και μεγάλους και περιοδεύουν με τις μαγικές τους παραστάσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Καταφέρνουν να κάνουν φαντασμαγορικές παραστάσεις αυτοί οι δυο καλλιτέχνες που έρχονται στο Παλλάς για τέσσερις μόνο παραστάσεις, από τις 20 έως τις 23 Οκτωβρίου. Η χαρισματική χορεύτρια – ακροβάτισσα Βικτόρια Τσάπλιν, και ο εκπληκτικός κλόουν – μάγος, Ζαν Μπατίστ Τιερέ, μας παρασύρουν σ’ έναν ανεμοστρόβιλο σουρεαλιστικών μεταμορφώσεων, με όχημα το άπλετο χιούμορ, την κορυφαία δεξιοτεχνία και την υψηλή αισθητική. Προσφέρουν το απόλυτο θέαμα για όλη την οικογένεια με την νέα τους παράσταση που φαίνεται να δικαιώνει τον εντυπωσιασμό της διεθνούς κριτικής.

Ο Θεατροποιός που γοήτευσε το κοινό

Από τις 2 Οκτωβρίου και για δέκα παραστάσεις επαναλαμβάνεται στο θέατρο Πόρτα ο “Θεατροποιός”, η κωμωδία του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και το Νίκο Χατζόπουλο σε ένα ρόλο-σταθμό στην πορεία του, χαρακτηρίστηκε από κοινό και κριτικούς ως ένα από τα σημαντικότερα θεατρικά γεγονότα της περσινής σεζόν και ένας φόρος τιμής σε όσους κάνουν θέατρο στις μέρες μας. Ο θεατροποιός Μπρουσκόν φτάνει με τον περιπλανώμενο θίασό του, δηλαδή το γιο, την κόρη και τη γυναίκα του, στο πανδοχείο μιας λιλιπούτειας κοινότητας, προκειμένου να παίξουν για ένα μόνο βράδυ το μοναδικό έργο του Μπρουσκόν, τον “Τροχό της Ιστορίας”. “Μιλώ άρα υπάρχω”. Όλα τα έργα του παράδοξου Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ είναι ένας αενάως συνεχιζόμενος μονόλογος. Ήρωες που μιλούν ακατάπαυστα σε μια σκυταλοδρομία χιλιάδων λέξεων. Στο “Θεατροποιό”, αυτός ο μέγας σαρκαστής του μεταπολεμικού κόσμου καταπιάνεται και πάλι με το αγαπημένο του θέμα: μιλώντας για το θέατρο και τους ανθρώπους του, κάνει το πικρό του σχόλιο πάνω στο ίδιο το θέατρο, την ιλαροτραγική του διάσταση, τη ματαιότητά του.

Δεύτερος γύρος για το Θεό της Σφαγής

Μια κωμωδία σκοτεινή, θανάσιμα υπονομευτική σκηνοθέτησε πέρσι ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο θέατρο Αθηνών, το «Θεό της σφαγής» της Γιασμίν Ρεζά. Ο ίδιος και άλλοι τρεις από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς τους, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, η Στεφανία Γουλιώτη και η Λουκία Μιχαλοπούλου θα συναντηθούν για δεύτερη χρονιά επί σκηνής για να υποδυθούν δυο ανώριμα, αλαζονικά και εγωκεντρικά ζευγάρια που με πρόσχημα τον καβγά των παιδιών τους και την ειρηνική λύση που επιθυμούν να δώσουν αλληλοσπαράσσονται. Οι παραστάσεις του έργου θα επαναληφθούν από τις 5 Οκτωβρίου. Έχει λοιπόν χαθεί «η τέχνη της ειρηνικής συνύπαρξης»; Είναι μάταιο να προσπαθούμε να ζήσουμε πολιτισμένα; Υπάρχει άλλος θεός στην δυτική κοινωνία σήμερα, εκτός απ’ τον Θεό της Σφαγής; Αναρωτιέται η Ρεζά. Στην ιστορία δύο εντεκάχρονα αγόρια τσακώνονται στο πάρκο και το αποτέλεσμα του καβγά τους είναι μώλωπες, σκισμένα χείλη και δυο κατεστραμμένα δόντια. Οι γονείς του θύματος καλούν τους γονείς του θύτη στο σπίτι τους. Τα ζευγάρια επιτίθενται το ένα στο άλλο, οι γυναίκες στους άνδρες, οι άνδρες στις γυναίκες, ώσπου στο τέλος είναι όλοι εναντίον όλων. Ο Θεός της Σφαγής εμφανίζεται και κάθε ενήλικη, πολιτισμένη συμπεριφορά δίνει τη θέση της στον ανήλικο εαυτό και στα ζωώδη ένστικτα που οι τέσσερις ήρωες κρύβουν μέσα τους.

Δυο ντίβες συναντιούνται στη σκηνή

Το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Ντον Νίγκρο ανεβάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα οι σκηνοθέτιδες και ηθοποιοί Μίνα Αδαμάκη και Μαρία Κατσανδρή, από τις 20 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο «Αγγέλων Βήμα». Αρκετά χρόνια μετά τον τελευταίο τους μεγάλο ρόλο, δύο ξεπεσμένες ντίβες του σινεμά δέχονται την πρόταση να πρωταγωνιστήσουν στην αναβίωση του θρίλερ «Τι απέγινε η Μπέιμπυ Τζέιν», όμως τα πράγματα περιπλέκονται όταν η ζωή τους αρχίζει να θυμίζει την ταινία. Η Ρούθι και η Μίλντρεντ, δύο ηθοποιοί πριν από τη δύση της καριέρας τους, κάνουν μια ύστατη προσπάθεια να υπάρξουν στο καλλιτεχνικό στερέωμα παίζοντας ακόμη και τη ζωή τους για ένα Οσκαρ! Μια πολύχρωμη μαύρη κωμωδία που κινείται ανάμεσα στη σάτιρα και το γκροτέσκο!

Φθινόπωρο με άρωμα Ρωσίας

Από τις 19 έως τις 22 Σεπτεμβρίου θα βρίσκεται στην Αθήνα το διεθνώς αναγνωρισμένο ρωσικό φεστιβάλ Saint Petersburg Theatre Season, το οποίο θα φιλοξενηθεί στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στη Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» στο Θέατρο Ρεξ. Το Θέατρο Priyut Komedianta θα ανεβάσει μια διαφορετική εκδοχή των «Αδελφών Καραμάζοφ» του Ντοστογιέφσκι, με τίτλο «Brothers», το Baltic House καταπιάνεται με τον «Μάκβεθ» και το Θέατρο Lensovet παρουσιάζει το έργο «The city. The marriage. Gogo».

Δημητριάδης στο Θέατρο Τέχνης

Την παράσταση, που «εγκαινίασε» τον περασμένο Ιανουάριο τις εκδηλώσεις για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, θα φιλοξενήσει από τις 22 έως τις 25 Σεπτεμβρίου η κεντρική σκηνή του Θεάτρου Τέχνης. Ο Πέτρος Σεβαστίκογλου υπογράφει τη σκηνοθεσία του «Ιnsenso» του Δημήτρη Δημητριάδη, με την Αλεξάνδρα Καζάζου στον ρόλο της γυναίκας που παρανοεί από έρωτα. Για τον Δημητριάδη το «Insenso», που σημαίνει ολοσχερής ήττα της φρόνησης, εξουθενωτικός θρίαμβος των αισθήσεων, ακροβασία στα όρια της λογικής, είναι «σαν μια όπερα χωρίς μουσική, όπου ο λόγος και το ανθρώπινο σώμα αποτελούν τα μοναδικά όργανα». Πρωταγωνίστριά του, είναι η Ελληνοπολωνή ηθοποιός Αλεξάνδρα Καζάζου. Μόνη επί σκηνής, θα υποδυθεί μια γυναίκα που «παραφρονεί» από έρωτα, που ο έρωτας την εξωθεί πέρα από τη λογική, πέρα από κάθε αποδεκτό όριο. Άλλωστε, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα της παράστασης, για τον θεατρικό συγγραφέα και μεταφραστή «ο έρωτας είναι από τα πιο επαναστατικά στοιχεία της ζωής. Μας επιτρέπει να ξεφύγουμε από ό, τι έχουμε μάθει, να σπάσουμε τα όρια του καθώς πρέπει, για να μπορέσουμε να δούμε καλύτερα. Το “Insenso” είναι αυτή η παράλογη, μη λογική, προσπάθεια να γκρεμιστούν οι τοίχοι που χτίζουμε γύρω μας, σε μια τολμηρή πορεία προς την “άλλη πλευρά”. Με ρίσκο, με πόνο να διεκδικήσουμε το ανέφικτο. Να βυθιστούμε στο μη κοινωνικά και ηθικά αποδεχτό».

Read Next

28 Οκτ 2025

Οι γυναίκες της Πίνδου - τα ανώνυμα πρόσωπα του "ΟΧΙ"

Στην 28η Οκτωβρίου, θυμόμαστε τις γυναίκες που πολέμησαν χωρίς όπλα και νίκησαν με την ψυχή τους.

28 Οκτ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Η άγνωστη σύνδεση με την Κατοχή και η απίστευτη ιστορία πίσω από την ταινία "Υπολοχαγός Νατάσσα"

Ποιο ήταν το αρχικό όνομα που θα δινόταν στην εμβήματική ταινία του Νίκου Φώσκολου, "Υπολοχαγός Νατάσσα".

Περισσότερα από

Stories

26 Οκτ 2025

Τι μπορείς να κάνεις 28η Οκτωβρίου στην Αθήνα;

Νέα γευστικά ραντεβού, σημαντικές εκθέσεις στις τελευταίες τους ημέρες και ξεχωριστά lives συνθέτουν ένα απολαυστικό (σχεδόν) τετραήμερο στην πόλη.

25 Οκτ 2025

"Θα στην προσέχουμε την Άσπα" | Οι συγκινητικοί επικήδειοι στην εξόδιο ακολουθία του Διονύση Σαββόπουλου

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η Δήμητρα Γαλάνη και ο Σταμάτης Φασουλής εκφώνησαν το δικό τους αντίο στον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη.

25 Οκτ 2025

Το "τελευταίο αντίο" στον Διονύση Σαββόπουλο στην Μητρόπολη Αθηνών

Η Ελλάδα αποχαιρετά τον "Νιόνιο" της σε κλίμα έντονης συγκίνησης στη Μητρόπολη Αθηνών.

24 Οκτ 2025

Movie Review | Regretting You (Μετανιώνοντας για εσένα): Ένα συγκινητικό ταξίδι ανάμεσα στη μνήμη, την προδοσία και τη γυναικεία αναγέννηση

Ο George Satsidis γράφει για το Regretting You, το οποίο έρχεται στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες στις 30 Οκτωβρίου.

24 Οκτ 2025

37 χρόνια πριν: Όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη συνάντησε τον Διονύση Σαββόπουλο στο πρωτοχρονιάτικο show της ΕΡΤ

Η "ναζιάρα" Αλίκη Βουγιουκλάκη τραγουδούσε και χόρευε με τον "Νιόνιο".

24 Οκτ 2025

Η ταινία που κέρδισε φέτος τον Χρυσό Λέοντα "ανοίγει" το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στην ταινία πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, η Cate Blanchett και ο Adam Driver, ενώ η Indya Moore και άλλα μέλη του cast θα βρεθούν στην πανελλήνια πρεμιέρα του Father Mother Sister Brother.

23 Οκτ 2025

Το pop σύμπαν του Takashi Murakami και του οίκου Louis Vuitton στην Art Basel 2025

Ο πολύχρωμος κόσμος που σχεδίασε ο Ιάπωνας καλλιτέχνης μαζί με τη Louis Vuitton για το σπουδαιότερο ραντεβού τέχνης αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.

23 Οκτ 2025

Ο Moby έρχεται στην Ελλάδα | Οι πρώτες πληροφορίες για τη συναυλία του

Το ραντεβού του superstar με το αθηναϊκό κοινό έχει ημερομηνία.

22 Οκτ 2025

Ψυχώ | H διαχρονική ταινία του Alfred Hitchcock σε μία ειδική προβολή για μία μόνο βραδιά

Η ταινία, η οποία θεωρείται μία από τις πιο επικές τρόμου, θα προβληθεί στην Αθήνα με ελεύθερη είσοδο.