ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Γεωργία, παρθένα, ετών 49: «Μου στέρησαν το δικαίωμα στη χαρά. Οι γονείς μου μου έκλεψαν τη ζωή»

Η Γεωργία έζησε μια ζωή στη βαριά σκιά των συντηρητικών γονιών της, που την έκαναν να πιστέψει πως το σεξ είναι αμαρτία.

Γεωργία, παρθένα, ετών 49: «Μου στέρησαν το δικαίωμα στη χαρά. Οι γονείς μου μου έκλεψαν τη ζωή»

Η Γεωργία είναι αυτό που λέμε «κορίτσι από σπίτι». Οι γονείς της (δασκάλα η μητέρα, γιατρός ο πατέρας) προσπάθησαν να της δώσουν όλα όσα θεωρούσαν πως θα της εξασφάλιζαν μια ισορροπημένη ζωή: γαλλικά, πιάνο, πανεπιστημιακή μόρφωση… Όλα ή σχεδόν όλα, γιατί όπως αποκαλύπτει η ίδια, της στέρησαν το πιο σημαντικό: το δικαίωμα στη σεξουαλική χαρά.

«Για τους γονείς μου, το σεξ ήταν αμαρτία. Βαθιά θρησκευόμενοι άνθρωποι και οι δύο –ή, καλύτερα, θρησκόληπτοι- καταδίκαζαν με κάθε ευκαιρία το προγαμιαίο σεξ. Θεωρούσαν πως είναι αναγκαίο κακό, που αποσκοπούσε μόνο στη διαιώνιση του είδους. Τώρα όμως που κοιτάζω πίσω και τα βλέπω πιο καθαρά, είμαι πια σίγουρη πως δεν θεωρούσαν το σεξ αμαρτία, αλλά την ίδια την αγάπη».

»Όχι, όχι, δεν είναι αντιφατικό αυτό που λέω. Και τι που ήταν θεοσεβούμενοι; Την αγάπη την αντιλαμβάνονταν μόνο ως λατρεία προς το Θεό. Ή ως φιλανθρωπία προς τον αδύναμο. Δεν ήταν κακοί άνθρωποι. Ήταν παγωμένοι άνθρωποι, ακόμη και απέναντί μου. Μην ξεχνάμε πως παντρεύτηκαν σε μεγάλη ηλικία, από συνοικέσιο. Αυτό λέει πολλά από μόνο του… Ποτέ δεν θυμάμαι να αγκαλιαστήκαμε μεταξύ μας ζεστά, να ανταλλάξαμε φιλιά ή χάδια. Δεν μαλώναμε, αλλά ούτε αγαπιόμαστε. Άργησα για να το καταλάβω», μου εξομολογείται η Γεωργία χωρίς να βουρκώνει ή να κομπιάζει, όπως θα περίμενε κανείς. Μετά το θάνατο των γονιών της, πριν ενάμισι χρόνο, η Γεωργία επισκέπτεται ψυχολόγο, προσπαθώντας να δώσει ένα τέλος στα «πώς» και τα «γιατί» που τη βασανίζουν. Προσπαθώντας ίσως να ξετινάξει από πάνω της τη βαριά σκιά των γονιών της.

Για μένα το ενδεχόμενο να με ακουμπήσει έστω ένας άντρας με γεμίζει τρόμο. Με είχαν πείσει πως οι άντρες θέλουν μόνο να σε εκμεταλλευτούν, να σε χρησιμοποιήσουν ως αντικείμενο και μετά να σε πετάξουν

«Προσπαθώ να τους συγχωρήσω για τη ζωή που μου έκλεψαν» λέει εκείνη κι εγώ προσπαθώ να καταλάβω. Πώς γίνεται μια κοπέλα μορφωμένη, με αξιόλογη δουλειά και οικονομικά ανεξάρτητη να μην κατάφερε ποτέ να κόψει τον ομφάλιο λώρο και τα βαριά δεσμά που της είχαν επιβάλλει; Πώς είναι δυνατόν αυτά τα δεσμά να είναι τόσο ισχυρά, που να στραγγαλίζουν την ερωτική σου διάθεση, να αναχαιτίζουν τις ερωτικές σου ορμές, να σε καταδικάζουν σε ισόβια αποχή όχι μόνο από το σεξ αλλά και από τον έρωτα;

«Δύσκολο να το καταλάβεις. Δεν είναι όλα αυτονόητα και δεδομένα σε αυτήν τη ζωή. Για σένα, που είχες διαφορετικούς γονείς και βιώματα, είναι αυτονόητο το δικαίωμα στη χαρά. Εγώ δεν το βλέπω καν ως δικαίωμα. Για μένα το ενδεχόμενο να με ακουμπήσει έστω ένας άντρας με γεμίζει τρόμο. Με είχαν πείσει πως οι άντρες θέλουν μόνο να σε εκμεταλλευτούν, να σε χρησιμοποιήσουν ως αντικείμενο και μετά να σε πετάξουν».

Και οι φίλες; Τι έκαναν; Δεν μπόρεσε καμία να της αλλάξει γνώμη; Τα κορίτσια στην εφηβεία τα συζητούν όλα αυτά μεταξύ τους. Γελάει. «Ποιες φίλες; Νομίζεις ότι έτσι όπως ήμουν, με τα γυαλιά μυωπίας και τις άχαρες φούστες μέχρι τον αστράγαλο, σχολείο-σπίτι, σπίτι-σχολείο, πως με πλησίαζε καμία; Και όποτε προσπαθούσα να κάνω εγώ την αρχή, με κορόιδευαν. Ήμουν το “ούφο”, η “φυτούκλα” της τάξης. Πίσω από την πλάτη μου, έλεγαν “το καθυστερημένο”».

Είναι ίσως η μόνη στιγμή που η Γεωργία φαίνεται να λυγίζει. Την παρατηρώ καλύτερα. Η αλήθεια είναι πως την ξέρω εδώ και λίγους μήνες μόνο. Σεμνή, χαμηλών τόνων, όχι απεριποίητη αλλά ούτε και υπόδειγμα στυλ. Είναι από εκείνες τις γυναίκες που περνούν δίπλα σου απαρατήρητες, που κάθονται δίπλα σου σε μια μεγάλη παρέα και μιλάνε ελάχιστα, χαμογελούν τυπικά και γενικώς κάνουν ότι μπορούν για να μη βγουν στο φως. Από εκείνες τις γυναίκες που έχουν μάθει να ζουν στη σιωπή και στη σκιά.

«Φυσικά και οι γονείς μου προσπάθησαν κανά δυο φορές να με παντρέψουν με τον τρόπο που θεωρούσαν οι ίδιοι πρέποντα: με συνοικέσιο, αλλά δε βαριέσαι».

Ήθελα όμως έναν άντρα δίπλα μου, γιατί λαχταρούσα κάποιον να με πάρει αγκαλιά, να μου κρατήσει το χέρι, όπως έβλεπα τα ζευγαράκια γύρω μου και στις ταινίες.

«Τι έγινε;» τη ρωτάω, «δεν ήθελες εσύ;». Χαμογελάει με παράπονο, σωπαίνει, πίνει μια γουλιά από τη σοκολάτα της και μου λέει: «Ήθελα, πώς δεν ήθελα. Όχι τόσο γιατί μου έλειπε το σεξ. Άλλωστε πώς να σου λείψει κάτι που δεν ξέρεις πώς είναι; Και ακόμη χειρότερα, κάτι που σου φέρνει τρόμο; Ήθελα όμως έναν άντρα δίπλα μου, γιατί λαχταρούσα κάποιον να με πάρει αγκαλιά, να μου κρατήσει το χέρι, όπως έβλεπα τα ζευγαράκια γύρω μου και στις ταινίες. Όλα τα χρόνια πήγαινα διακοπές με τους γονείς μου. Δεν θα ξεχάσω πόσο έκλαψα κρυφά όταν πήγαμε μαζί στη Σαντορίνη. Όλοι αγκαλιασμένοι γύρω μου κι εγώ να βλέπω κάθε απόγευμα το ηλιοβασίλεμα πίνοντας πορτοκαλάδα με τους γονείς μου. Ήταν τόσο θλιβερό – και σαν θέαμα ακόμη».

Τι έγινε λοιπόν; Δεν την ήθελαν οι υποψήφιοι γαμπροί, τολμώ να τη ρωτήσω. «Ναι, στην πραγματικότητα, ναι. Δεν με ήθελαν. Κι ας ήταν κι οι ίδιοι προβληματικοί. Γιατί αν δεν ήταν, δεν θα έτρεχαν να βρουν νύφη μέσω συνοικεσίου. Αυτά τώρα τα μαθαίνω, στην ψυχοθεραπεία. Ακόμη κι αυτοί, που λες, δεν ήθελαν μια γυναίκα τόσο φοβισμένη, τόσο αποκομμένη από τον κόσμο και τη σεξουαλικότητά της όσο εγώ. Ε, από ένα σημείο και μετά το πήρα απόφαση ότι θα μείνω μόνη».

Είναι δύσκολο να βρεις μια παρηγορητική κουβέντα για τη Γεωργία, κι ακόμη πιο δύσκολο να προσποιηθείς ότι μπαίνεις έστω για λίγο στη θέση της και την καταλαβαίνεις. Απλώς κουνάς το κεφάλι συγκαταβατικά προσπαθώντας να κρύψεις όσο γίνεται την αμηχανία ή, μάλλον, το αίσθημα λύπησης που σου γεννά. Τι άλλο να νιώσεις για μια γυναίκα που σου εξομολογείται ότι της έκλεψαν τη ζωή; Τη ρωτάω πώς βλέπει από εδώ και πέρα το μέλλον της. Όντως, το έχει πάρει απόφαση ότι θα μείνει μόνη ή κρυφά μέσα της ελπίζει ότι κάποτε -έστω και αργά- θα βρει τον άντρα που ονειρεύτηκε κάποτε στη Σαντορίνη να της κρατά το χέρι;

«Ναι, καμιά φορά, πριν κοιμηθώ, ονειρεύομαι το χέρι που λες. Στην πράξη όμως, στην καθημερινότητά μου, προσπαθώ να μην κολλάω σε έμμονες ιδέες. Αν είναι να γίνει, θα γίνει. Αυτό που έχει τώρα σημασία για μένα είναι να πάψω να φοβάμαι. Να μη φοβάμαι ούτε τους ανθρώπους ούτε τη ζωή. Νομίζω πως αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να πάψω να φοβάμαι τη μοναξιά μου».

Read Next

10 Σεπ 2025

For One Night Only | Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιουργεί μία ξεχωριστή παράσταση στο Ηρώδειο για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Στο THIS THAT KEEPS ON – a personal archaeology, ο σπουδαίος Έλληνας καλλιτέχνης ανατρέχει στις κορυφαίες του στιγμές και τις αναγεννά δίπλα σε ολοκαίνουργια στοιχεία κινούμενων εικόνων και γλυπτικών εγκαταστάσεων. Μία μοναδική fundraising εκδήλωση για την "Μεταμόρφωση" του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

10 Σεπ 2025

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιουργεί μία μοναδική παράσταση στο Ηρώδειο για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Στο THIS THAT KEEPS ON, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου επιστρατεύει εικόνες και σώματα-χίμαιρες από τις τέσσερις δεκαετίες έργου του, και τις αναγεννά δίπλα σε ολοκαίνουργια στοιχεία κινούμενων εικόνων και γλυπτικών εγκαταστάσεων. Μία fundraising βραδιά για την ενίσχυση της "Μεταμόρφωσης" του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Περισσότερα από

Stories

10 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με old money χτένισμα στο Παρίσι στα μέσα της δεκαετίας του '60

Η iconic εμφάνιση με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στη γαλλική πρωτεύουσα.

09 Σεπ 2025

Η πέτρα ως καμβάς δημιουργίας | Μία εντυπωσιακή νέα έκθεση 27 καλλιτεχνών στο ατελιέ του ζωγράφου Νίκου Νικολάου

Έργα τέχνης ζωγραφισμένα σε πέτρες από την Αίγινα και άλλες θάλασσες συγκροτούν μία νέα εικαστική έκθεση στο σπίτι του Νίκου Νικολάου στην Αίγινα.

09 Σεπ 2025

Πάνος Προφήτης | Ο νικητής του βραβείου Young Artist της περσινής Art Athina παρουσιάζει τη νέα του έκθεση

Εμπνευσμένη από τον Πλάτωνα και την αλληγορία του σπηλαίου, η "La Bocca La Grotta" (Το Στόμα Το Σπήλαιο) παρουσιάζεται στο MOMus – Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.

08 Σεπ 2025

Η Πριγκίπισσα Diana και το στίγμα που άφησε στη μόδα μέσα από 5 εμβληματικές εμφανίσεις

Η διαχρονική κομψότητα της πριγκίπισσας συνεχίζει να εμπνέει γενιές.

06 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Ανέκδοτη φωτογραφία από τα τελευταία της Χριστούγεννα στο σπίτι της στη Στησιχόρου

Το σπάνιο φωτογραφικό ντοκουμέντο με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στον προσωπικό της χώρο.

05 Σεπ 2025

5 ταινίες που έντυσε ο Giorgio Armani

Ο Ιταλός σχεδιαστής δεν άφησε το στίγμα του μόνο στο χώρο της μόδας, αλλά και στη μεγάλη οθόνη.

05 Σεπ 2025

Μελίνα Μερκούρη: Κομψή εμφάνιση εν πλω με navy blue σακάκι πριν από 65 χρόνια

Η εμφάνιση που είχε κάνει η Μελίνα Μερκούρη στα 60s κλέβοντας τις εντυπώσεις.

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.