ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Έπρεπε να απολογηθώ για τον χρόνο της μητρότητας»: Η θέση της γυναίκας στον 21ο αιώνα

Η βραβευμένη Ελληνίδα εκπαιδευτικός, Αγγελική Παππά, παρατηρεί την εποχή μέσα από τα πολύπειρα μάτια της.

«Έπρεπε να απολογηθώ για τον χρόνο της μητρότητας»: Η θέση της γυναίκας στον 21ο αιώνα

Η Αγγελική Παππά, με την ανάπτυξη μιας νέας μεθόδου διδασκαλίας αγγλικών για παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες, το «I Love Dyslexia», συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τους 50 καλύτερους εκπαιδευτικούς στον κόσμο, το 2015, και από τότε συνεχίζει να βραβεύεται. Μίλησε για τη θέση της γυναίκας στον 21 αιώνα, για το σπουδαίο και δύσκολο έργο της, για τα δικαιώματα των μαθητών της, για τον αγώνα υπέρ της αποδοχής της διαφορετικότητας, καταλήγοντας σε ένα μεγαλειώδες συμπέρασμα: «Όλα γίνονται για να μάθουμε την τέχνη της ώριμης, ανιδιοτελούς και απελευθερωτικής αγάπης».

«Μέσα στο ταξίδι της εκπαιδευτικής μου πορείας ως καθηγήτρια αγγλικών, ήρθα αντιμέτωπη με το χαρισματικό, αινιγματικό και γεμάτο προκλήσεις εγκέφαλο της δυσλεξίας, διαπιστώνοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών με αυτό το διαφορετικό εγκέφαλο δυσκολεύεται πολύ στην εκμάθηση ξένων γλωσσών και στερείται της δυνατότητας να μάθει μια ξένη γλώσσα, που θα τους καταστήσει δυναμικούς, παγκόσμιους πολίτες, πάρα τις υπόλοιπες ικανότητές τους. Διαπιστώνοντας ότι δεν υπήρχαν εργαλεία και εκπαιδεύσεις στο πεδίο αυτό σε παγκόσμιο επίπεδο, άρχισα να μελετώ τις λειτουργείες του εγκέφαλου και το 2000 ξεκίνησα να κατασκευάζω τη δική μου πρωτότυπη μέθοδο διδακτικής, όπου κατά την εφαρμογή και άμεση παρατήρηση των μαθητών μου, ολοκληρώθηκε το 2008. Καθώς δεν υπήρχε η ειδικότητα του ειδικού παιδαγωγού στην ξένη γλώσσα, ίδρυσα το ‘i love dyslexia’ προκείμενου να με… προσλάβω, καθώς δεν μου επέτρεπαν να εφαρμόσω την καινοτόμο, ολιστική διδακτική μου σε κανένα εκπαιδευτικό πλαίσιο, με αποτέλεσμα να απολυθώ αρκετές φορές, όταν προσπαθούσα να την εισάγω. Στο "i love dyslexia", εκπαιδεύοντας την ομάδα μου, που απαρτίζεται από ειδικούς παιδαγωγούς, για πρώτη φορά παγκοσμίως, δώσαμε ζωή στον πρώτο και μοναδικό οργανισμό ολιστικής διδακτικής των αγγλικών (διδακτική με ενεργοποίηση και καλλιέργεια ψυχής, πνεύματος, σώματος) για μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές διαφορετικότητες όλων των ηλικιών, ενώ ταυτόχρονα συνέχιζα το εθελοντικό μου έργο για διάχυση της γνώσης μας στους εκπαιδευτικούς της δημοσίας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα. Όλο αυτό έγινε με τεράστιες θυσίες και μόχθο, ρίσκο και αφοσίωση, πιστή και αγάπη για τον Άνθρωπο. 9 χρόνια μετά, το ταξίδι αυτό με οδήγησε 2 φορές στους 50 καλύτερους εκπαιδευτικούς στον κόσμο στο πλαίσιο του Global teacher Prize, σε πολυάριθμες βραβεύσεις για τον οργανισμό, στο στόχο για αναβάθμιση της γενικής παιδείας σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω της ολιστικής μεθόδου 3Dlexia, αλλά και στη δημιουργία τoυ πρώτου μεταπτυχιακού MEd στον κόσμο Language, Literacies, and Dyslexia στο Πανεπιστήμιο του Birmingham».

«H γυναίκα στον 21 αιώνα συνεχίζει να δίνει τη δική της μάχη για να κερδίσει τη θέση, που της αξίζει σε όλες τις ηπείρους, πολιτισμούς και κοινωνικά πλαίσια. Λόγω του γεγονότος ότι πλέον οι γυναίκες μπορούν να σπουδάσουν και να κατακτήσουν σημαντικές θέσεις σε όλους τους τομείς, υπάρχει η ‘ψευδαίσθηση’ της ισότητας των δυο φύλων. Ωστόσο, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει δυναμική γυναίκα, που να μην συναντά καθημερινά πολλά εμπόδια στην άνοδό της σε έναν αμιγώς ανδροκρατούμενο κόσμο. Επίσης, σε πολλά κράτη οι γυναίκες παραμένουν ιδιαίτερα καταπιεσμένες, υποτιμημένες και εγκλωβισμένες. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, το 40% του εργατικού δυναμικού είναι γυναίκες με μέσο εισόδημα 60% μικρότερο από το εισόδημα των ανδρών, ενώ σε χώρες της Δυτικής Αφρικής το 80% των κοριτσιών δεν τελειώνουν το σχολείο. Έχουμε πολύ δρόμο λοιπόν στην κατάκτηση των ίσων δικαιωμάτων, και δεδομένου ότι ο κόσμος περισσότερο από ποτέ έχει ανάγκη τη γυναικεία δύναμη, ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί δυναμικά, με την ίδια τη γυναίκα να πρωταγωνιστεί στη διεκδίκηση της θέσης, που της αξίζει».

«Σε έναν από τους τελευταίους σημαντικούς διαγωνισμούς, που συμμετείχα, η κριτική επιτροπή αποτελούνταν μόνο από άνδρες, αλλά και οι νικητές όλων των ετών διαπίστωσα ότι ήταν μόνο άνδρες. Κατά τη διαδικασία της αξιολόγησής μου βρέθηκα να απολογούμαι γιατί καθυστέρησα ένα χρόνο να ολοκληρώσω τις μεταπτυχιακές μου σπουδές λόγω μητρότητας. Χρειάζεται να σας πω κάτι άλλο;»

«Όταν βρέθηκα χωρίς δουλειά στην προσπάθειά μου να υπερασπιστώ με τον καλύτερο τρόπο τα δικαιώματα των μαθητών μου στη μάθηση, διαφοροποιώντας τον τρόπο διδακτικής μου από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, αισθάνθηκα την αδικία να διαπερνά την καρδιά μου και να ματώνω. Είχα μόλις αρχίσει να παίρνω το μάθημα ότι ο δρόμος προς το "φως", περνά από το σκοτάδι. Και αυτό είναι τόσο σίγουρο, όσο και η ανατολή του ηλίου κάθε μέρα μέσα από το μαύρο της νύχτας. Εκεί, η μαγική λέξη "πίστη" και η αγκαλιά του φόβου με αγάπη σε συνδυασμό με σκληρή και επίμονη δουλειά είναι που γεννά το θαύμα. Ένα θαύμα, το οποίο μπορεί να σε ανυψώσει σε επίπεδα, που ούτε η φαντασία δεν μπορεί να χωρέσει».

«Ό,τι έχω ζήσει στη ζωή μου, με οδηγεί πάντα στο ίδιο συμπέρασμα: ότι όλα συμβαίνουν στη ζωή για έναν λόγο, και ο λόγος είναι πάντα η εκπαίδευσή μας στο μάθημα και στην τέχνη της ώριμης, ανιδιοτελούς και απελευθερωτικής αγάπης».

«Τίποτα και κάνεις έξω από την εσωτερική δύναμη μιας αρμονικά καλλιεργημένης γυναικείας ψυχής και πνεύματος, δεν μπορεί να αποτρέψει το θαύμα, που εκείνη γεννά στον κόσμο. Φτάνει μόνο να κλείσει τα ματιά και να αγγίξει την καρδιά της. Εκεί που ευλογήθηκε να κυοφορεί την ελπίδα για τον κόσμο που μας αξίζει».

I Love Dyslexia

Αγίας Παρασκευής 107 & Ν.Πλαστήρα 2, 15234, Χαλάνδρι

Τ: 210 6082147

Ε: info@ilovedyslexia.gr

Read Next

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

Περισσότερα από

Stories

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.

23 Απρ 2024

Ποιος σκότωσε τον Αλέξανδρο Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Πίσω στο 1973 ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα. Τα πορίσματα δείχνουν δολοφονία και οι θεωρίες συνομωσίας κάνουν το γύρο του κόσμου.

22 Απρ 2024

Μάνος Χατζιδάκις : "Μπορεί κανείς να φανταστεί ποτές, πως μια βραδιά κεφιού του, είναι δυνατόν να την καλύψει μια Σονάτα του Mπετόβεν;"

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις άλλαξε την πορεία της ελληνικής μουσικής μιλώντας για το ρεμπέτικο.