ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Έξαλλη η κα. Τεπενδρή ζητάει να επιστραφούν τα Μάρμαρα εχθές

Μια έκθεση με την εκκεντρική πρωταγωνίστρια, κα. Τεπενδρή, η οποία αποτελεί προσωποποίηση του συλλογικού ασυνειδήτου.

Έξαλλη η κα. Τεπενδρή ζητάει να επιστραφούν τα Μάρμαρα εχθές

Οι Kalfayan Galleries (updown) και η γκαλερί Ρεββέκα Καμχή (downtown) παρουσιάζουν την ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά με τον τίτλο ‘THAT’S MINE BITCH! DO NOT TOUCH. BACK OFF’ (uptown-downtown).

Με χιούμορ και διακριτική ειρωνεία ο Κωνσταντίνος Κακανιάς διερευνά στο έργο του σύγχρονα κοινωνικο- πολιτικά ζητήματα, θέματα ηθικής, όπως επίσης και τον ρόλο της τέχνης. Η εκκεντρική πρωταγωνίστριά του, η κα. Τεπενδρή, αποτελεί προσωποποίηση του συλλογικού ασυνειδήτου. Οι κωμικές περιπέτειές της που συχνά φλερτάρουν με το παράλογο - άλλοτε εικονίζεται ως μούσα σύγχρονων καλλιτεχνών όπως του Warhol, ως Κυκλαδικό ειδώλιο ή ως Ολυμπιονίκης - αποτελούν ευφάνταστη και ταυτόχρονα δεικτική κοινωνικο-πολιτική σάτιρα.

Έξαλλη η κα. Τεπενδρή ζητάει να επιστραφούν τα Μάρμαρα εχθές
Η κα. Τεπενδρή είναι εδώ για να θέσει ακανθώδη ερωτήματα: Είναι η σάτιρα ο καλύτερος τρόπος αποκωδικοποίησης του εικαστικού DNA; Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος να μεταφέρει κάποιος ένα μήνυμα και να επικοινωνήσει; Χιούμορ και διασκέδαση αντί για δάκρυα και λύπη; Μπορεί το χιούμορ να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια των αδυνάτων;

Στην ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά στην Kalfayan Galleries παρουσιάζονται σχέδια σε χαρτί, καθώς επίσης και για πρώτη φορά έργα από τη νέα σειρά του καλλιτέχνη με κεραμικά πλακάκια. Η σειρά αυτή αντλεί έμπνευση από το εικονογραφικό θέμα της Κενταυρομαχίας, όπως αυτό εικονίζεται στις μετόπες της Νότιας πλευράς του Παρθενώνα και συγκεκριμένα στις δεκαπέντε μετόπες που βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο. Η κα. Τεπενδρή επιστρέφει δριμύτερη, κατακεραυνώνει το αποικιοκρατικό μοντέλο μουσείου, γράφει επιστολές εν εξάλλω καταστάσει, ηγείται σε δημόσιες δράσεις και περφόρμανς και απαιτεί την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Ειδικότερα, στη σειρά με τα κεραμικά πλακάκια, η κα. Τεπενδρή φαντάζεται πάλι τον εαυτό της ως γλυπτό (αυτή τη φορά όχι ως ΄Κυκλαδικό΄, αλλά ως γλυπτό της Κλασικής περιόδου) και εικονίζεται σε σκηνές μάχης άλλοτε ως Κένταυρος και άλλοτε ως Λαπίθης.

Η ηρωίδα του Κακανιά φαντάζεται τον εαυτό της και τους φίλους της σε διάφορες περιπέτειες, tableau vivant και ακραίας μορφής διαμαρτυρίες. Είναι έξαλλη και χρειάζεται να επιστραφούν τα Μάρμαρα...χθες!

Από το σπίτι της στην έρημο στέλνει μια εξαιρετικά αυστηρή επιστολή στον Hartwig Fischer, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου. Γράφει επίσης στον Dr James Cuno, CEO του J. Paul Getty Trust, ζητώντας την επιστροφή του Θρόνου του Έλγιν, που προέρχεται από την Αθήνα και βρισκόταν, το πιθανότερο, στο Θέατρο του Διονύσου. Η ηρωίδα του Κακανιά φαντάζεται τον εαυτό της και τους φίλους της σε διάφορες περιπέτειες, tableau vivant και ακραίας μορφής διαμαρτυρίες. Είναι έξαλλη και χρειάζεται να επιστραφούν τα Μάρμαρα...χθες!

Η κα. Τεπενδρή είναι εδώ για να θέσει ακανθώδη ερωτήματα: Είναι η σάτιρα ο καλύτερος τρόπος αποκωδικοποίησης του εικαστικού DNA; Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος να μεταφέρει κάποιος ένα μήνυμα και να επικοινωνήσει; Χιούμορ και διασκέδαση αντί για δάκρυα και λύπη; Μπορεί το χιούμορ να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια των αδυνάτων; Μπορεί η σάτιρα να επιφέρει την κάθαρση, ενάντια στα κακώς κείμενα και τη διαφθορά; Στην εποχή της παγκόσμιας οικονομικής και κοινωνικο-πολιτικής κρίσης ο Κωνσταντίνος Κακανιάς, με κριτική διάθεση και καυστικό χιούμορ, διερευνά τα φλέγοντα θέματα των ορίων της ελεύθερης έκφρασης, καθώς επίσης και τον κοινωνικο-πολιτικό ρόλο που διαδραματίζει η εικαστική σάτιρα.

Με πολυσχιδείς εικαστικές αναφορές και αντλώντας έμπνευση από διάφορες κουλτούρες, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς αποτίει φόρο τιμής στο έργο του Ed Ruscha, όπου εικονίζεται το μουσείο LACMA τυλιγμένο στις φλόγες, στα σχέδια του Jean Cocteau, αλλά και στα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη. Τα σουρεαλιστικά παραληρηματικά όραμα της κας Τεπενδρή δρουν με τρόπο απελευθερωτικό για τον καλλιτέχνη, ο οποίος μέσω της πρωταγωνίστριας του δημιουργεί έναν κόσμο απόλυτης ελευθερίας και κάθαρσης με κύριο άξονα το χιούμορ.

*Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 7 Ιουνίου, 19.00 – 22.00.

Ο καλλιτέχνης θα παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης.

Με πολυσχιδείς εικαστικές αναφορές και αντλώντας έμπνευση από διάφορες κουλτούρες, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς αποτίει φόρο τιμής στο έργο του Ed Ruscha, όπου εικονίζεται το μουσείο LACMA τυλιγμένο στις φλόγες, στα σχέδια του Jean Cocteau, αλλά και στα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη.

Ωράριο:

Μάιος – Ιούνιος: Δευτέρα 11.00 - 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 11.00 - 19.00 | Σάββατο 11.00 – 15.00

Ιούλιος: Δευτέρα 11.00 – 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 11.00 - 19.00

Αύγουστος: κλειστά

Σεπτέμβριος: Δευτέρα 11.00 - 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 11.00 - 19.00 | Σάββατο 11.00 – 15.00

Read Next

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

Περισσότερα από

Stories

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.

16 Οκτ 2025

Όταν η Κατίνα Παξινού συνάντησε τον Αλέν Ντελόν - μια ιστορική στιγμή στη Βενετία του 1960

Μια φωτογραφία, δύο μύθοι, κι ένα βλέμμα που ένωσε δύο εποχές.

15 Οκτ 2025

Reese Witherspoon | Υπογράφει το πρώτο της μυθιστόρημα μαζί με τον "βασιλιά" των θρίλερ

Για το πρώτο της μυθιστόρημα, η διάσημη ηθοποιός ζήτησε τη βοήθεια ενός μετρ του είδους, του Harlan Coben.