ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Είχα την αίσθηση ότι όλοι κοιτούσαν το στήθος μου, ότι δεν ήμουν τίποτα παραπάνω από ένα στήθος»

Η ανησυχητική ιστορία της φοιτήτριας που δεν της επιτράπηκε η είσοδος στο Μουσείο Ορσέ επειδή υποτίθεται ότι φορούσε ένα φόρεμα με υπερβολικά βαθύ ντεκολτέ.

«Είχα την αίσθηση ότι όλοι κοιτούσαν το στήθος μου, ότι δεν ήμουν τίποτα παραπάνω από ένα στήθος»

Ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του Παρισιού κατηγορείται για διακρίσεις και σεξισμό αφού αρνήθηκε την είσοδο σε μια γυναίκα με την αιτιολογία ότι το ντεκολτέ του φορέματός της ήταν υπερβολικά βαθύ.

Σύμφωνα με τον Guardian, όταν μια φοιτήτρια λογοτεχνίας, για την οποία γνωρίζουμε μόνο ότι ονομάζεται Jeanne, επιχείρησε να επισκεφτεί το μουσείο, αντιμετώπισε την άρνηση μιας υπαλλήλου του ιδρύματος που επέμεινε ότι «οι κανόνες είναι κανόνες», υποχρεώνοντάς τη να καλύψει το μπούστο της αν ήθελε να προχωρήσει στο εσωτερικό του.

«Φτάνοντας στην είσοδο του μουσείου, δεν είχα ούτε καν το χρόνο να βγάλω το εισιτήριό μου όταν το θέαμα του στήθους μου και του ντεκολτέ μου σόκαρε την υπεύθυνο για τον έλεγχο των κρατήσεων» έγραψε η φοιτήτρια σε μια ανοιχτή επιστολή της στο Twitter, συνοδεύοντάς τη από τη φωτογραφία του ντυσίματός της εκείνη τη μέρα. «Η υπάλληλος έφυγε μονολογώντας, “ωχ, όχι, αυτό δεν γίνεται, δεν μπορεί να γίνει”. Σε εκείνο το σημείο, δεν είχα ιδέα ότι πηγή του δράματος ήταν το ντεκολτέ μου».

«Φτάνοντας στην είσοδο του μουσείου, δεν είχα ούτε καν το χρόνο να βγάλω το εισιτήριό μου όταν το θέαμα του στήθους μου και του ντεκολτέ μου σόκαρε την υπεύθυνο για τον έλεγχο των κρατήσεων»

Η σπουδάστρια συνέχισε περιγράφοντας την ντροπή που την κυρίευσε, καθώς ένιωσε το προσωπικό του μουσείου να καρφώνει το βλέμμα του στο μπούστο της. «Ρώτησα τι συμβαίνει, αλλά δεν μου απάντησε κανένας. Κοιτούσαν επίμονα το στήθος μου… Πραγματικά δεν καταλάβαινα τι συνέβαινε».

Κάποιος της είπε: «Ηρεμήστε, κυρία μου. Οι κανόνες είναι κανόνες» αλλά χωρίς να της εξηγήσει, σύμφωνα με τη μαρτυρία της, ποιον ακριβώς κανόνα είχε παραβιάσει.

«Τότε κανένας δεν μου είπε ότι το πρόβλημα ήταν το στήθος μου» πρόσθεσε, γράφοντας ότι η φίλη που τη συνόδευε φορούσε ένα cropped top που άφηνε ακάλυπτη την κοιλιά της, ενώ και άλλοι επισκέπτες του μουσείου ήταν ελαφριά ντυμένοι λόγω της ζέστης που έκανε εκείνη τη μέρα.

Όταν η Jeanne ρώτησε ποιο είναι το πρόβλημα, κάποιος υπάλληλος της έκανε νεύμα δείχνοντας το στήθος της. Τελικά, αναγκάστηκε να φορέσει το τζάκετ της για να της επιτραπεί η είσοδος. «Είχα την αίσθηση ότι όλοι κοιτούσαν το στήθος μου, ότι δεν ήμουν τίποτα παραπάνω από ένα στήθος» πρόσθεσε η γυναίκα, συμπληρώνοντας: «Δεν είμαι απλώς ένα κορμί. Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά σας δεν θα έπρεπε να αποτελούν εμπόδιο για την πρόσβασή μου στις γνώσεις και τον πολιτισμό».

«Δεν είμαι απλώς ένα κορμί. Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά σας δεν θα έπρεπε να αποτελούν εμπόδιο για την πρόσβασή μου στις γνώσεις και τον πολιτισμό»

Η ανάρτησή της έγινε viral και το μουσείο αναγκάστηκε να ανακοινώσει δημοσίως ότι «μετανιώνει βαθιά» για ό,τι συνέβη. Ένας υπάλληλός του, μάλιστα, τηλεφώνησε στη Jeanne να της ζητήσει «μια πολύ ειλικρινή συγγνώμη».

Έτσι, το περιστατικό έληξε ειρηνικά, ωστόσο το πρόβλημα παραμένει: είναι ο σεξισμός και ο συντηρητισμός που εκφράστηκαν και μάλιστα από ένα από τα σπουδαιότερα πολιτιστικά ιδρύματα της πατρίδας του αισθησιασμού και της ελευθερίας της έκφρασης. Από ένα μουσείο που φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, γυμνά των Μανέ, Ρενουάρ, Γκιστάβ Κουρμπέ. Μια αντίθεση που τονίζει ακόμα περισσότερο τον πουριτανισμό εκείνης της χειρονομίας, που είναι αναμφίβολα πιο βαθύς από το ντεκολτέ της φοιτήτριας.

Δεν είναι μάλιστα η πρώτη φορά που το Μουσείο Ορσέ δέχεται τέτοιες κατηγορίες. Το 2016, όταν μια περφόρμερ από το Λουξεμβούργο, η Deborah de Robertis, είχε ποζάρει γυμνή πλάι σε πίνακα του Μανέ, το ίδρυμα είχε ειδοποιήσει την αστυνομία, με αποτέλεσμα η καλλιτέχνις να περάσει δύο μέρες στη φυλακή προτού ένας δικαστής αποσύρει τις κατηγορίες για προσβολή της δημόσιας αιδούς.

Δείτε την ανάρτηση της Jeanne:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

Περισσότερα από

Stories

20 Οκτ 2025

Οι 10 νέες εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις στην Αθήνα τώρα

Από τον Juergen Teller και τον Paolo Colombo έως τον Stanley Whitney και μία έκθεση φόρος - τιμής στον Γιώργο Ζογγολόπουλο, τα εικαστικά ραντεβού του Οκτωβρίου είναι πολλά και σημαντικά.

18 Οκτ 2025

Ειρήνη Παππά: Με εντυπωσιακό grecian καφτάνι στα γυρίσματα ιταλικής ταινίας το 1971

Η εντυπωσιακή εμφάνιση της Ειρήνης Παππά στο "Roma Bene".

18 Οκτ 2025

you are invited | Πρώτη ματιά στην έκθεση του θρυλικού φωτογράφου Juergen Teller στο Onassis Ready

Στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ο Juergen Teller στήνει τον δικό του φωτογραφικό κόμβο, προτάσσοντας την αλήθεια έναντι του αψεγάδιαστου.

17 Οκτ 2025

Γιατί οι γυναίκες σταυρώνουν τα πόδια τους χωρίς να το καταλαβαίνουν;

Τι λένε οι επιστήμονες για αυτή την ενστικτώδη κίνηση;

17 Οκτ 2025

Αποκλειστικό | Η ταινία ντεμπούτο της Charli XCX στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα

Η "Έκρηξη / Erupcja", μετά την παρουσίαση της σε σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, έρχεται και στη χώρα μας κάνοντας πανελλήνια πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

16 Οκτ 2025

Movie Review | After The Hunt: Η Julia Roberts επιστρέφει πιο ώριμη, γοητευτική και αινιγματική από ποτέ

Ο George Satsidis γράφει για τη νέα κινηματογραφική σύμπραξη της Julia Roberts με τον Luca Guadagnino.

16 Οκτ 2025

Καποδίστριας | Πρώτες εικόνες και τρέιλερ από τη νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Ο σπουδαίος Έλληνας σκηνοθέτης υπογράφει μία ταινία αφιερωμένη στον Έλληνα πολιτικό και διπλωμάτη.

16 Οκτ 2025

31 χρόνια πριν: Το νυφικό της Ελένης Ράντου που έγραψε ιστορία στον γάμο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Ένα νυφικό, ένα χαμόγελο και μια ιστορία αγάπης που άντεξε στον χρόνο.

16 Οκτ 2025

Όταν η Κατίνα Παξινού συνάντησε τον Αλέν Ντελόν - μια ιστορική στιγμή στη Βενετία του 1960

Μια φωτογραφία, δύο μύθοι, κι ένα βλέμμα που ένωσε δύο εποχές.