ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Αποκλειστικό: Στα παρασκήνια της παράστασης Αύγουστος σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη

Είδαμε την πρόβα και μιλήσαμε με τους συντελεστές λίγες ώρες πριν τη πρεμιέρα.

Αποκλειστικό: Στα παρασκήνια της παράστασης Αύγουστος σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη

«Αυτό που ονομάζουμε αγάπη μπορεί συχνά να είναι ένα πολύ καταπιεστικό αίσθημα». Έχοντας απέναντι μου την σκηνή του θεάτρου Δημήτρης Χορν και κοιτάζοντας το περίτεχνα «κούφιο» σκηνικό της Αθανασίας Σμαραγδή, έχοντας κατά νου την παραπάνω φράση, ζυγίζω τους ήρωες του Αυγούστου, του βραβευμένου θεατρικού έργου του Aμερικάνου Tracy Letts. Θυμίζουν και οι ίδιοι το άδειο, ξύλινο κέλυφος που εδώ εξυπηρετεί σαν σπίτι, δυσλειτουργικό μέσα στην κενότητα του, ακριβώς όπως και ο συγγενικός δεσμός που τους ενώνει.

Αποκλειστικό: Στα παρασκήνια της παράστασης Αύγουστος σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη

Μια αυγουστιάτικη νύχτα ο Μπέβερλυ Γουέστον – διάσημος ποιητής και διαβόητος αλκοολικός- εξαφανίζεται. Οι τρεις κόρες του, Μπάρμπαρα, Άιβυ και Κάρεν, επιστρέφουν στο πατρικό τους -μαζί με τις δικές τους δυσλειτουργικές οικογένειες και τα δικά τους μυστικά- για να φροντίσουν τη μητέρα τους, Βάιολετ.

Το οικογενειακό τραπέζι στρώνεται, η οικογένεια συγκεντρώνεται και η μάχη αρχίζει: καλά κρυμμένα μυστικά αποκαλύπτονται, ανομολόγητα πάθη αναζωπυρώνονται, παλιές έχθρες βγαίνουν στην επιφάνεια, προσβολές ανταλλάσσονται και απειλές εκτοξεύονται.

Αυτόπτες μάρτυρες της μοναδικής ικανότητας των Γουέστον να αλληλοκατασπαράζονται είναι η νεαρή ινδιάνα οικονόμος Τζόνα και η αδερφή της Βάιολετ, η Μάττυ Φέη, που έxει καταφτάσει μαζί με τη δική της οικογένεια και κατέχει εξίσου καλά την τέχνη της σκληρότητας.

To WomanTOC στα παρασκήνια του Αυγούστου, εκεί όπου συνάντησε τους πρωταγωνιστές και τον σκηνοθέτη της παράστασης.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης επέλεξε το κείμενο του Letts πέρυσι για να το μεταφέρει για πρώτη φορά σε ελληνική, θεατρική σκηνή με την ίδια ακριβώς χειρουργική ακρίβεια που επιλέγει κάθε φορά τα έργα που σκηνοθετεί. Υπάρχει μία δυσκολία και κάτι αρκετά συχνά απροσδιόριστα προβληματικό στις σχέσεις των χαρακτήρων, κάτι που σε κάνει σε μία πρώτη ανάγνωση να σκεφτείς ότι αυτό που εκείνοι ζουν δεν έχει καμία προφανή σχέση με την δική σου πραγματικότητα. Κι όμως, αν αποδομήσεις επιτυχώς τα αδιέξοδα τους κι αν διαβάσεις σωστά πίσω από με τις φράσεις που ανταλλάσσουν μεταξύ τους, θα αντιληφθείς ότι οι βαθύτερες ρίζες των προσωπικών τους ζητημάτων δεν διαφέρουν τελικά και τόσο πολύ από τα δικά σου προσωπικά ζητήματα.

Η Θέμις Μπαζάκα φοράει τη μακριά, μεταξωτή ρόμπα της, όσο η Βίκυ Βολιώτη παίρνει τη θέση της στο δεύτερο επίπεδο του σκηνικού και ο Μάνος Βακούσης, ο οποίος υποδύεται τον εξαφανισμένο πατέρα της οικογένειας, στέκεται με το βιβλίο του ανά χείρας στο μπροστινό μέρος της σκηνής. Η πρόβα εξελίσσεται σε μία άψογα ενορχηστρωμένη, γρήγορη ροή κι εγώ ξεχνάω εντελώς ότι βλέπω το έργο σε μία από τις τελευταίες δοκιμές πριν τη πρεμιέρα, βουτώντας όσο πιο βαθιά γίνεται μέσα στην ιστορία. Δύο είναι τα πράγματα που δεν γίνεται να φύγουν από το μυαλό σου όσο αυτή η τόσο ιδιαίτερη οικογένεια ξεδιπλώνει τα πιο σκοτεινά μυστικά της μπροστά στα μάτια σου. Το πρώτο είναι το πόσο σημαντικό επίτευγμα μοιάζει το να λειτουργούν όλα τόσο – μα τόσο – άψογα, μέσα σε ένα κλίμα απόλυτου ρεαλισμού, όταν πρέπει να διαχειριστείς πάνω στη σκηνή σχεδόν ολόκληρο τον θίασο καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης. Το δεύτερο είναι το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ανακαλύπτοντας τις κρυφές πτυχές στη ζωή της οικογένειας Γουέστον σου συμβαίνει κάτι αρκετά συνηθισμένο και παράλληλα τρομερά τραβηχτικό. Δεν είσαι σε καμία περίπτωση σίγουρος αν πρέπει να γελάσεις μέχρι δακρύων ή απλώς να βάλεις τα κλάμματα με την τραγικότητα της κατάστασης.

Γελάω. Πολύ. Μέσα στο άδειο θέατρο, ξεχνώντας ότι δεν υπάρχουν άλλοι θεατές, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης γελάει κι αυτός, δυνατά, απολαμβάνοντας την ιστορία σα να την ανακαλύπτει για πρώτη φορά. Αυτή δεν είναι άλλωστε και η πραγματική μαγεία μίας αληθινά σπουδαίας ιστορίας; Να βρίσκεις σε αυτή κάθε φορά κάτι πραγματικά μοναδικό, ασθμαίνοντας μέσα στη ψυχή σου με αγωνία. Λες και δεν έχεις ιδέα τι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια.

Read Next

05 Σεπ 2025

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη "Βουγονία" του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

05 Σεπ 2025

Το Φεστιβάλ Βενετίας απέτισε φόρο τιμής στον Giorgio Armani με μία συγκινητική ανακοίνωση

Ο θρύλος της μόδας είχε στενούς δεσμούς με το φεστιβάλ ως τακτικός επισκέπτης εδώ και δεκαετίες, μιας και ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν τη μεγάλη του αγάπη.

Περισσότερα από

Stories

04 Σεπ 2025

O Giorgio Armani μέσα από δέκα εμβληματικές ρήσεις του

O Ιταλός πρωτοπόρος του ανδρόγυνου στιλ έφυγε από τη ζωή, αλλά συνεχίζει να μας εμπνέει μέσα από το αστήρευτο ταλέντο του.

04 Σεπ 2025

Τα vintage έπιπλα Cannage επιστρέφουν στο σαλόνι μας

Τα έπιπλα από ψάθα είναι τάση και κάνουν δυναμική επιστροφή το 2025!

04 Σεπ 2025
03 Σεπ 2025

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με μαύρη couture δημιουργία στο Ζάππειο πριν από 29 χρόνια

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην τελευταία φωτογράφισή της στο Ζάππειο.

03 Σεπ 2025

Ούτε "rom", ούτε "com" | Μα πού πήγαν τέλος πάντων οι καλές ρομαντικές κομεντί;

Ένα είδος που αγαπήθηκε όσο λίγα, έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη. Θα μπορέσει να κάνει το comeback που του αξίζει;

03 Σεπ 2025

Theater News | Το "Food For Love" του Sam Shepard "ανεβαίνει" στη θεατρική σκηνή με πρωταγωνίστρια τη Melia Kreiling

Οι "Ερωτευμένοι" αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο στο BIOS.

03 Σεπ 2025

Τι θα δούμε στο Netflix τον Σεπτέμβριο

Αγαπημένες επιλογές και φρέσκιες πρεμιέρες έρχονται στην πλατφόρμα τις επόμενες ημέρες.

02 Σεπ 2025

Movie Review | Caught Stealing, μία περιπέτεια με στιλ και πρωταγωνιστές τη Zoë Kravitz και τον Austin Butler

Ο George Satsidis γράφει για μία από τις νέες ταινίες που έρχεται αυτή την εβδομάδα στο σινεμά.

02 Σεπ 2025

Τρεις παραστάσεις της Επιδαύρου κάνουν στάση στο Ηρώδειο

Οι παράστασεις που έκαναν πρεμιέρα και ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 έρχονται τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

02 Σεπ 2025