Υπήρξε μια από τις πιο εντυπωσικακές γυναίκες του ελληνικού κινηματογράφου και μια ιδικαίτερα ταλαντούχα ηθοποιός. Η Έλενα Ναθαναήλ όμως είχε καταφέρει να ξεχωρίσει και για το στυλ που συνδύαζε αριστοκρατική κομψότητα και ανεπιτήδευτη φυσικότητα.
Προτιμούσε καθαρές γραμμές, μονόχρωμες εμφανίσεις και μινιμαλιστικές επιλογές, ενώ στις πιο προσωπικές της στιγμές εξέφραζε μια μποέμ, hippie αισθητική με χαλαρά υφάσματα και ελεύθερες γραμμές.
Σε μια από τις πιο διάσημες κοσμικές εμφανίσεις της στις Κάννες πριν από 58 χρόνια η έλενα Ναθαναήλ εμφανίστηκε με ένα ανδρόγυνο look που έκλεψε τις εντυπώσεις. Το έντονο βλέμμα της και το απλό, διακριτικό μακιγιάζ ολοκλήρωναν μια εικόνα που έγινε διαχρονικό σύμβολο φινέτσας και αυθεντικότητας.
Στην ασπρόμαυρη φωτογραφία που δημοσίευσε στο Instagram ο συλλέκτης Άρης Λουπάσης, τη βλέπουμε να ποζάρει χαμογελαστή στην Κρουαζέτ, έτοιμη να κατακτήσει και τη διεθνή showbiz.
"Η Έλενα Ναθαναήλ στις Κάννες για την προβολή της δραματικής ταινίας "Ο Φόβος" στo πλαίσιo του 16ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου, που πραγματοποιήθηκε από τις 27 Απριλίου έως τις 12 Μαΐου 1967, σε μια περίοδο όπου το ελληνικό σινεμά άφηνε το δικό του ανεξίτηλο αποτύπωμα στον ευρωπαϊκό χώρο. Η νεαρή πρωταγωνίστρια βρέθηκε στη διάσημη Κρουαζέτ με έναν ρόλο που σημάδεψε την παρουσία της στην μεγάλη οθόνη της δεκαετίας του ’60.
Ο "Φόβος" συγκαταλέγεται στις αριστουργηματικές δημιουργίες του κλασικού ελληνικού κιν/φου. Με τη σκηνοθετική υπογραφή του Κώστα Μανουσάκη, ξεδιπλώνει με τολμηρό και ξεχωριστό τρόπο την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα της ελληνικής επαρχίας, φωτίζοντας ανθρώπινα πάθη, κρυφές συγκρούσεις και ένα κοινωνικό περιβάλλον φορτισμένο με ψυχολογική ένταση. Η ταινία ξεχώρισε για την αισθητική της δύναμη και τη βαθιά ανθρωποκεντρική της οπτική.
Το εκπληκτικό καστ, η Έλενα Ναθαναήλ, η επιβλητική Έλλη Φωτίου, η εκρηκτική Μαίρη Χρονοπούλου, ο καθηλωτικός Ανέστης Βλάχος και ο γοητευτικός Σπύρος Φωκάς, δημιούργησε ένα σύνολο υψηλής έντασης και δραματικότητας, δικαιώνοντας τη φήμη της ταινίας. Ως επίσημη ελληνική συμμετοχή, ο "Φόβος" ταξίδεψε και στο Φεστιβάλ Βερολίνου διεκδικώντας τη Χρυσή Άρκτο, κερδίζοντας τις εντυπώσεις από κοινό και κριτικούς. Τα γυρίσματα στους βάλτους της Κωπαΐδας χάρισαν στο έργο μια σχεδόν μυθική, πρωτογενή ατμόσφαιρα που το ξεχώρισε ακόμη περισσότερο.
Κατά την διαμονή της στις Κάννες, η Έλενα έγραψε το δικό της κεφάλαιο. Κάθε εμφάνισή της προκάλεσε έντονη αίσθηση: η αλαβάστρινη ομορφιά της, η ευρωπαϊκή φινέτσα της και τα προσεγμένα σύνολα που επέλεγε, έκαναν το κοινό και τον διεθνή Τύπο να στρέφει το βλέμμα πάνω της πριν καν εμφανιστεί στο κόκκινο χαλί. Απέπνεε μια σπάνια αυτοπεποίθηση που συνδύαζε γλυκύτητα και δύναμη, κομψότητα και απλότητα, μια προσωπικότητα που δεν χρειαζόταν τίποτε παραπάνω για να ξεχωρίσει. Η παρουσία της εκεί αποτέλεσε μια απόλυτη δήλωση του τι σημαίνει ελληνική γοητεία όταν συναντά την ευρωπαϊκή κιν/φική σκηνή της εποχής".
