Το ταλέντο της, το ήθος, αλλά και οι κομψές εμφανίσεις της Ειρήνης Παππά έγραψαν ιστορία στην Ελλάδα, αλλά και εκτός των ελληνικών συνόρων με την "τελευταία Καρυάτιδα” όπως την αποκαλούσαν να τραβά πάνω της τα φωτογραφικά φλας.
Πριν από 63 χρόνια η γυναίκα που αποθεώθηκε όσο λίγες από τους κριτικούς και τον Τύπο για τους ρόλους της είχε εμφανιστεί στο Φεστιβάλ των Καννών και στην πρεμιέρα της "Ηλέκτρας” μαζί με τον Μιχάλη Κακογιάννη. Η ταινία ήταν από τις πιο μεγάλες παραγωγές της Φίνος Φιλμ και υποψήφια για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1963, το οποίο δεν κατάφερε όμως να κερδίσει. Εκείνη τη χρονιά το Όσκαρ πήγε στη γαλλική Christiane F. – Wir Kinder vom Bahnhof Zoo.
Η Ειρήνη Παππά εμφανίστηκε στο φεστιβάλ των Καννών με μια λευκή one shoulder δημιουργία και είχε εντυπωσιάσει.
"Μεγάλη Ελλάδα: Ο Μιχάλης Κακογιάννης και η Ειρήνη Παππά το 1962, στην πρεμιέρα της "Ηλέκτρας” στο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών. Η ταινία του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη με πρωταγωνίστρια την εμβληματική ηθοποιό μία από τις σημαντικότερες παραγωγές της Φίνος Φιλμ.
Γυρίστηκε το 1962, βασισμένη στην τραγωδία του Ευριπίδη, με πρωταγωνίστρια την Ειρήνη Παππά, με μουσική του Μίκη Θεοδωράκη και ταξίδεψε στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου.
Το φιλμ, ένας ελληνικός θρίαμβος, ήταν υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, ενώ κέρδισε το βραβείο καλύτερης κινηματογραφικής μεταφοράς στο Φεστιβάλ των Καννών. Τα δημοσιεύματα της εποχής μάλιστα την ήθελαν να χάνει το Χρυσό Φοίνικα για μια ψήφο ενώ ο Ευγένιος Ιονέσκο την αποθέωσε στη "Le Figaro” γράφοντας πως είναι η ωραιότερη ταινία που έχει δει ποτέ”, ανέφερε σε ανάρτησή της το elana's diary.