Ήταν μια από τις πιο εντυπωσιακές και όμορφες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Μια γυναίκα μυστηριώδης που πολλοί αποκαλούσαν ως "όνειρο" που ισορροπεί ανάμεσα στο φως και τη σκιά. Ο λόγος για την Έλενα Ναθαναήλ, ένα πλάσμα αιθέριο και ταλαντούχο που άφησε το στίγμα της στον καλλιτεχνικό χώρο.
Σε ηλικία μόλις 17 χρόνων βρέθηκε στο Μόναχο για τα γυρίσματα της γερμανικής ταινίας "Walsungenblut" (Το αίμα των Βελσούγκεν), βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Thomas Mann. Με χαρακτηριστικό look στα μαλλιά από τα 60s, η Έλενα Ναθαναήλ έκλεψε τις εντυπώσεις. Γρήγορα ήρθαν νέες προτάσεις από το γαλλικό και το ιτγαλικό σινεμά που απέρριψε, αλλά και μια πρόταση γάμου που λίγοι γνώριζαν.
Στην ανάρτηση του συλλέκτη Άρη Λουπάση βλέπουμε την Έλενα Ναθαναήλ σε ένα σπάνιο κλικ που μετρά 61 χρόνια.
"Το καλοκαίρι του 1964, η 17χρονη Έλενα Ναθαναήλ ταξιδεύει στο Μόναχο για να συμμετάσχει στα γυρίσματα της γερμανικής ταινίας "Walsungenblut" (Το αίμα των Βελσούγκεν), βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Thomas Mann (1905), εμπνευσμένη από τον σκανδιναβικό μύθο των Βελσούγκεν.
Σκηνοθέτης είναι ο Rolf Thiele, ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους εμφανίζονται οι Michael Maien και Gert Baltus. Η ταινία προβάλλεται για πρώτη φορά στη Γερμανία στις 21 Ιανουαρίου 1965, γνωρίζοντας σημαντική απήχηση και κερδίζοντας διθυραμβικά σχόλια από τον Τύπο.
Οι κριτικές στέκονται ιδιαίτερα στη γοητεία και την παρουσία της νεαρής Ελληνίδας ηθοποιού, περιγράφοντάς την ως μια εμφάνιση που ακροβατεί ανάμεσα στο όνειρο, το παραμύθι και το μεταφυσικό στοιχείο. Το φιλμ "Walsungenblut" συμμετέχει στο 15ο Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου τιμάται με βραβεία καλύτερου νέου ηθοποιού, β΄ ανδρικού ρόλου και καλύτερης σκηνογραφίας. Η επιτυχία αυτή ανοίγει τον δρόμο για δύο νέες προτάσεις συνεργασίας από τον γαλλικό και τον ιταλικό κινηματογράφο, τις οποίες εκείνη απορρίπτει λόγω ήδη προγραμματισμένων εμφανίσεων.
Παράλληλα, οι συζητήσεις για ενδεχόμενη συμμετοχή της σε ταινία του Τζέιμς Μποντ δίπλα στον Σον Κόνερι δεν ευοδώνονται. Κατά τη διαμονή της στη Γερμανία δέχεται και πρόταση γάμου από Γερμανό αριστοκράτη με τεράστια οικονομική επιφάνεια, στην οποία απαντά αρνητικά, εξηγώντας αργότερα πως δεν υπήρχε ερωτικό ενδιαφέρον και πως προτεραιότητά της εκείνη την περίοδο ήταν η καλλιτεχνική της πορεία.
Η αξέχαστη ηθοποιός υπήρξε μια παρουσία που έμοιαζε βγαλμένη από όνειρο. Σε κάθε της εμφάνιση ανέδιδε μια ανεξήγητη δύναμη, σαν να ισορροπούσε ανάμεσα στο φως και τη σκιά. Η ομορφιά της ξεπερνούσε τα όρια της συμμετρίας, ήταν αύρα που αγκάλιαζε τον χώρο, δίνοντας την αίσθηση πως συναντούσες κάτι πέρα από τον κοινό κόσμο. Το βλέμμα της έκρυβε μυστήριο και η κίνησή της είχε τη χάρη μιας αιθέριας μορφής που περπατούσε και ταυτόχρονα αιωρούνταν.
Η Έλενα υπήρξε ένα σπάνιο πλάσμα, μια ύπαρξη που ξεπερνούσε την εικόνα και άγγιζε το υπερβατικό, αφήνοντας πίσω της την αίσθηση ότι κάποιος συνάντησε κάτι ανεπανάληπτο", αναφέρεται στην ανάρτηση.